LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Op het moment werkt het bij mij wel goed, maar ben toch aan het zoeken voor iets anders en goedkopers. Heb nu Classic.

Wat ik nu wel een beetje vreemd vind is, dat ik nog geen rekening van de maand November heb gehad en normaal zijn ze altijd zo bij de tijd ermee. Mijn laatste rekening moest ik voor 12 oktober betalen, wat ik inmiddels gedaan heb.( Acceptgiro)
D.B.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Aan die rekening van november wil ik toch danig tornen, het is de eerste 2 en een halve week behoorlijk slecht geweest....
Heb ooit gehoord dat je dat ergens kunt aanvragen, site ofzo ?
Weet niemand dat toevallig ?

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Nee. Ik was ook al even voor je aan het zoeken geweest en weet wat je bedoelt. Zodra ik iets te weten kom, laat ik het hier weten.

Ja, in jou geval zou ik ook de eerste 2 weken niet betalen. Wat een zooitje hè?

Laterz D.B

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ik heb iets gevonden;

http://www.imageshosted.com/images/3189 ... n_bep3.jpg

Heb geen flauw idee of je het op deze manier op kunt halen dat plaatje, maar het is te proberen. Het handelt om het zgn UPC Garantieplan. Met een hoop voorwaarden is het mogelijk een aanvraag te doen voor vergoeding... je moet dat melden op http://qmail.upc.nl , je moet dan maar afwachten of het gehonoreerd wordt.... Nou heb ik wel enigszins geinternet, maar niet met een volwaardige verbinding, bovendien was er een hoop uitval....
Ach het is te proberen denk ik.

rgeervliet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door rgeervliet »

Ja, ik voel mee met de mulmol. Ook wij hadden een probleemloze internetverbinding middels chello classic. Ná het vernieuwen van het modum (zelfde ervaring als mulmol) is het regelmatig geduvel met de verbinding. Volgens de helpdesk van chello komt het o.a. door onze router. Vóór het nieuwe modum hadden we dit probleem niet.
Wat ik niet met mulmol eens ben, is het niveau van de helpdesk medewerk(st)ers. We hebben misschien geluk gehad, maar tot nu toe altijd medewerkers die wisten waar ze het over hadden. Dus hier van mijn kant geen klacht over.
Wel over de inmiddels aardig opgelopen telefoonrekening dankzij ons nieuwe modum.
Chello, doe er wat aan!

mve

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mve »

mensen stap over naar telebyte www3.telebyte.nl die hebben ook echt geen datalimiet of hanteren een fup

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ten eerste is dat hier niet beschikbaar en ten tweede is dat of een forse inlevering van snlheid of je bent duurder uit dan bij chello.... geen optie dus. Het is vervelend, maar echt veel zinnige alternatieven zijn er niet.
De voor's t.o.v. chello zijn natuurlijk duidelijk (betere helpdesk, volwaardig internet etc), maar de tegen's tellen ook mee. Het is een afweging. Bedankt voor je reactie.
Mvg
Frehen

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

WE HEBBEN DE STAP GENOMEN EN CHELLO OPGEZEGD!!!!!!!!!!GELUKKIG

We hebben nu een abonnement aangevraagd bij tiscali.Hopen dat dit beter gaat dan chello.
De rede dat wij voor tiscali hebben gekozen is de goedkopere prijs in combinatie met de hoge snelheid.
Wij gaan Euro 20,00 per maand minder betalen dan bij Chello voor op papier de zelfde snelheid.
Het kan dus alleen maar beter worden.

We hebben wel gekozen voor een duurder modem omdat wij gelijk alle 3 computers er op in kunnen pluggen zonder router etc.

Alles loop daar via een normaal 030 telefoonnummer dus geen extra kosten en overal vindt je een post / bezoek adres en telefoonnummers


Ik hoop alleen dat de opzegging via chello goed gaat. Je moet helaas
weer via hun website mail opzeggen, dus geen kopie voor je zelf.
Adres krijg je wederom niet om een schrijven te sturen.
De borg etc wordt allemaal verrekend (hopen we dan maar)

Als iemand nog tips heeft of een postadres van CHELLO dan hoor ik dit heel graag, want ik heb er geen goed gevoel meer over !!!

Henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ik heb 0900-1580 gebeld, optie overige vragen ... jawel, alles gaat via dat nummer... en gevraagd naar een adres waar ik een klachtbrief, danwel een opzegging naartoe moest sturen... "dat kan, wat is uw postcode/huisnummer, dan kan ik kijken waar u onder valt"... enfin, in mijn geval, ik woon in Brabant, onder Eindhoven, krijg chello via arnhem (er is een kantoor van chello in Helmond geloof ik) en val onder Nijmegen... het is zo logisch als wat allemaal.

Mocht je ook onder Nijmegen vallen (vlgs mij het hfd-kantoor), dan is dit het adres:

UPC Nederland
Postbus 6603
6503 GC NIJMEGEN

Ik vind het geweldig Henny dat jullie de stap hebben genomen !
Hoewel ik zelf niet zo sterk/slim/ondernemend etc ben om die stap te doen, kan ik het wel heel geweldig vinden van anderen... toch?
Succes bij Tiscali.... alles beter dunkt me als chello...

Mocht je wat meer gegevens hebben over tiscali, prijs per maand, wat voor soort duurder modem, hoe duur is dat betere modem/router etc etc. Wellicht kunnen we daar ons voordeel mee doen....
Een dergelijk modem boden ze ook aan bij een hierboven genoemde andere provider.... klinkt goed, maar daar was de prijs dan weer duurder als chello, wilde je hetzelfde aan snelheid hebben....

Hou ons aub ook een beetje op de hoogte van de afwerking van het chello-verhaal, of borg wordt teruggestort, of men een beetje meewerkt etc. Zou fijn zijn. Met dank voor je bijdrage.

Mvg
Frehen

kobus

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door kobus »

Na jaren chello en upc ellende zijn wij nu erg gelukkig met onze super aansluiting bij Demon. Alles wat bij upc niet of erg moeilijk is blijkt mogelijk. Helpdesk helemaal niet nodig gehad. Wellicht een leuke tip voor alle gefrustreerde upc klanten.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dank kobus, maar het noemen van een provider en dat daar alles beter mogelijk is dan bij chello, dat spreekt voor zich, bedoel, het kan alleen maar beter. Maar het zou leuk zijn als je wat meer details verried. Kosten per maand, bereikbaarheid/deskundigheid helpdesk (gelukkig weet jij dat niet, want je hebt ze niet nodig gehad), continue verbinding, evt. snelheden e.d., dat zou wat meer inhoud geven aan de isp die genoemd wordt. Alvast bedankt.
Mvg
Frehen

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

Zo slim zijn wij nu ook weer niet hoor, het lukte mij daarnet geeneens om mijn inlog naam bij het bericht te krijgen, misschien nu wel.

Bij Tiscali gaan we Euro 29,95 per maand betalen, dit is een 1 jaars contract met een snelheid van 2496/320. kinderen hadden liever de snelheid van 8064/640 kbit maar dat abonnement is euro 49,95.
Dat betalen we nu bij Chello ook maar om te chatten en muziek te downloaden vinden wij (ouders) het wel een nieuwe uitdaging. We besparen dus euro 240,00 het eerste jaar. Is toch heel veel geld.
Na het jaar zien we wel of we het aanpassen over overstappen naar een andere provider.

Het luxere modem wat wij besteld hebben komt op euro 70,00 extra.
Hiervoor kunnen wij dan zonder hub/router gewoon de stekkers erin steken van de 3 computers.
Ik weet dat het ook met hub en router kan op de gratis modem maar ik heb geen zin meer in die problemen. Helaas ben ik alleen maar gebruiker van de mail,word,exel en internet. Al hoewel ik de laatste 2,5 week met Chello helpdesk toch wel het één en ander geleerd? heb.Was het toch nog ergens goed voor.

Wij zien wel wat het gaat worden, de situatie is zo ook niks wij hebben 1 computer met een download snelheid varieerend van 340 tot vanochtend 931 kbits. en de andere 2 zijn om bij in slaap te vallen.
Dus hier betalen we 49,00 euro per maand voor.
Voor de omwisseling van het nieuwe modem hebben de kinderen nooit klachten gehad over Chello, als een van de weinige hadden wij altijd een zeer hoge snelheid zonder storing.
Zo zie je maar weer niks is voor eeuwig.

Wij wachten nu vol goede moed op ADSL.

ps. Chello gebeld voor het adres en wat gebeurt er...............Natuurlijk mevrouw het adres is UPC Nederland b.v. Postbus 806 2900 AV Capelle aan de IJssel. Dit heb ik wel 3x bij verschillende afdeling geprobeerd te krijgen voor mijn klachten brief.
Bedankt voor de tip.

Wordt vervolgt.

groetjes
Henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Ik ben ook ouder en hier vinden mijn kinderen het allemaal wel best, want ik ben de hoofdgebruiker, tevens voorheen in de IT gewerkt. Dus ik accepteer zomaar niet alles, hoewel ik het dus wel accepteer dat ze me met kluitjes in het riet sturen. Maar wijsmaken kunnen ze me niet veel, dus heb ik het regelmatig aan de stok met de helpdesk en tsja, misschien kunnen die mensen die ik aan de lijn krijg er ook niks aan doen, mja, als ze onzin verkopen, dan moet ik ze toch terechtwijzen... en ja als er dan eentje brutaal gaat doen, dan wordt het echt menens...

Het klopt eenvoudig niet. Ze moeten wschl tegen een goedkoop salaris werken, hebben ze een beetje ergens verstand van, dan mogen ze al komen.... maar ondertussen kunnen ze niet omgaan met mensen van allerlei kunnen en tsja da's toch ook een voorwaarde om dit werk te kunnen doen, worden ze wschl niet eens op gescreend, zal upc/chello een zorg zijn.... nee dat zou wat meer mogen kosten, zodat we deskundig.vakbekwaam worden geholpen als we die helpdesk al eens nodig hebben.

Dank Henny, ik vergeet zelf ook wel eens dat er mensen zijn die er helemaal in thuis zijn en mensen die het een beetje proberen te volgen allemaal, mijn excuses. Maar als ik het dus goed begrijp is Henny dus hetzelfde als mulmol.... en als kobus (???) maar is je probleem waar je deze topic voor startte opgelost, je gaat tenslotte over naar tiscali. Toch ?

Zo'n duurder modem, incl 4 poorts router lijkt me inderdaad een goede oplossing. Je bent wel alles weer kwijt als je bij tiscali weggaat ?? Of is dit een koop dus, daar ga ik dan vanuit. Je hebt een modem MET router wat op elkaar is ingesteld en dat zou minder problemen moeten geven als de apparaten los. Ik zou zeggen, goed bekeken, al is het dan 70 euro extra, maar met het gewin van 240 op jaarbasis heb je dat er dus zo uit. Verder klinkt het aardig goed bij tiscali. Tsja als het aan de kinderen ligt heb je een huizenhoge snelheid en wat je daarvoor moet betalen interesseert ze niet zoveel...., ach da's jeugd. Snap dat wel, maar ja, wij moeten het gelag betalen, dus.... komt het op keuzes aan. En die zijn niet altijd even eenvoudig.

Daar ik hier de hoofd- en meestgebruiker ben stel ik nogal wat eisen. Ik heb tot nu toe nog geen goed alternatief gehoord wat betreft prijs/snelheid. Wil ik de snelheid houden die ik nu bij chello heb, ben ik vooralsnog bij adsl providers meer kwijt. In dat opzicht heeft chello dus inderdaad een streepje voor. Ik moet heel vaak slikken en met de negatieve zaken van upc/chello genoegen nemen, mja, is ook een keus dus. Een keer zal me dat ook wel teveel worden.... tot die tijd kijk ik de kat nog even uit de boom ... en het internet uit de chellokabel...
Dank voor je info !

Btw, ze hebben veel adressen om klachten naartoe te sturen... waarom zijn die niet publiekelijlk bekend vraag ik me af ... niets is erop gebaseerd om het de klanten van upc/chello zo makkelijk mogelijk te maken.... dat mag duidelijk zijn....

mvg
frehen

kobus

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door kobus »

Alle informatie over Demon is natuurlijk te vinden op hun site. Daar staat alles duidelijker en overzichtelijker dan ik in een kort bericht kan overbrengen.
Vanmorgen via de post trouwens een brief van chello gekregen. Blijkbaar wordt de modem (die wij inmiddels al hebben ingeleverd aangezien wij ons abo hebben beeindigd) binnenkort opgeruild tegen een ander modem.
Typisch van chello om geen afspraak te maken maar om gewoon een dag te plannen waarop ze langs komen. Ik hoop dat ze langs komen. Ik hoop dat ik ze onverrichter zaken terug kan sturen.

Groet, Kobus
Kobus is trouwens Kobus.

Hasjroker1

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Als alles werkt is UPC geen probleem en werkt het goed en snel. Als je eenmaal gedonder krijgt met die lui lom je van de regen in de drup en kan je beter je abbo opzeggen. Scheelt je een hoop ergenis..

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

Kon het toch niet laten, ik heb via de chello site (contactformulier) de kosten gedeclareerd van 1 week geen verbinding en de gemaakte telefoonkosten.

Krijg ik dood leuk het volgende anwoord:

Wij kunnen u niets vergoeden want uw netwerkkaart was niet goed ingesteld!!!!!

Na even tot 10 geteld te hebben, heb ik zojuist een aangetekende brief aan de directie in Capelle a/d IJssel geschreven. Ik weet eigenlijk wel dat het niet helpt maar ik ben voorlopig een stuk agressie kwijt.

Ik begin steeds meer plezier in ADSL te krijgen


Henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Hey mulmol,
Ik heb ook een bericht naar dat qmail gestuurd en vraag om vergoeding voor de maand november. Ik heb het feit dat ze de kabel pas ruim 14 dagen later leveren.... Ze zullen wschl wel kunnen zien wat mijn online time geweest is, maar of die goed was kunnen ze niet afmeten aan de cijfers van de wijk.... tenslotte kunnen ze maar meten tot en met het modem, daarna begint de kabel pas... en die was niet goed, kreeg afgelopen zaterdag nog te horen dat de fout bij mij zat toen ze vanaf de helpdesk gingen meten/pingen...

Ben benieuwd wanneer ik daar wat van hoor, de rekening van november is binnen.... mja, ik wacht dus even met betalen, of ik betaal een gedeelte... dat ik zelf zo'n beetje bereken wat mijn korting is, heeft wel iets.... enfin, we wachten af...

Heb trouwens ook een rectie naar coax gestuurd.... ben geen lid, dus verwacht niet al teveel...

Succes met je adsl, want dat je het qua stress beter krijgt, dat kan haast niet anders ....

J.S.

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door J.S. »

Ik wil bij deze ook effe mijn ervaring kwijt. Niet dat het zal helpen, maar het lucht voor mij op. Ook hier in de regio Drechtsteden/Rotterdam is er een hoop gelazer in het chello-gebeuren. Donderdag 17 en Vrijdag 18 November begon het geknoei door Chello in mijn woonplaats Zwijndrecht. Collega's, Vrienden, Familieleden werden gek er gek van dat de 'nieuwe, supersnelle en supergoede' modem niet werkte.

Bij een vriend werd de modem vervangen door een persoon die eruitzag alsof hij je elk moment kon vermoorden. De modem werd vervangen om 5 uur 's middags en men kon OOK hier niet internetten, hoewel dit een half uur nog wel mogelijk was. Chello Bellen, afijn, 20 minuten wachten (lees: 2 euro weer dokken voor een ***-service) werd beloond met het feit 'dat er een storing is in de wijk en postcode gebied 3330 t/m 3336 + ietwat heel Dordrecht. Ironisch genoeg werd de modem van de overburen pas de dag erna vervangen en hoe verklaar je dan dat zij wél internet hebben en andere niet? Ook was de vraag van thomson/motorola voor ons één groot mysterie.

In Rotterdam eveneens werd ik gebeld door een vriend dat hij een thomson modem had gekregen en internet gewoonweg niet werkte sinds vandaag. Een familielid van hem 2km verderop kreeg een motorola en die werkte wel... schijnbaar...
Ook ik heb vandaag de dag te kampen met de Ultieme Ploerten Club en hun Chel(s)lo(w). Ik kan meer dan 90% van alle sites niet bereiken, dus ik ben al blij genoeg dat ik dit forum kan bereiken. Ik kan niet eens mijn mail checken en af en toe valt ALLES uit. Ik sprak zojuist met mijn oom in Dordrecht en het viel mij op dat hij INEENS offline was, net zoals alle andere mensen in mijn contactlijst die CHELLO hadden in de regio.

Zoals wij bij jullie al heb gelezen, wil ik graag overstappen, maar ook ik vind de rompslomp niet zo.
Ik moet er neit aan denken dat aanstaande maandag een basisschool bij mij in de buurt ook alle modems moet vernieuwen. De Systembeheerder ken ik toevallig (het was niet zijn beslissing dat hij moet helpen en dat had de school bepaald), en die wordt er ook helemaal tierelier van. Bij één modem ging het zelfs roken en de adapter SMOLT zelfs!

Hierbij mijn uitlaatklep over het feit dat we gewoon de dupe zijn van het ontoelaatbare handelen van UPC/Chello. Router of geen Router, niks werkt (ja nu wel es, gelukkig, maar 'blij' ben ik er niet echt mee, gezien ik alleen op mn laptop kan werken, en niet op mijn andere drie computers - en zo slim ben ik niet met netwerken, dus dat laat ik wel aan anderen over).

Vriendelijke Groet,

J.S.

Petermans

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Petermans »

Mijn advies aan iedereen die problemen heeft met chello: ga er z.s.m. weg. Zeg het schriftelijk op en bijt maar even door de zure appel heen! U zal er uiteindelijk geen spijt van hebben!

Het zal uw gemoedsrust goed doen en u het plezier in het internetten weer teruggeven. In ieder geval veel minder stress en ergernissen.

Wel een waarschuwing. Uit eigen ervaring weet ik inmiddels, dat ook dan alles fout gaat. Wees alert op de incasso-machtiging (zelf meteen laten storneren). Je krijgt zelfs aanmaningen voor nota's over de periode waarin je allang geen chello internet aansluiting meer hebt.

Men wilde zelfs de kabelmodem weken na de inleverdatum nog komen omruilen. Administratief is alles mogelijk bij upc, behalve het juiste, zo lijkt het wel. :?

De modem zelf inleveren of (verzekerd) opsturen, anders betaal je voorrij-kosten en ben je je borg geld meteen al weer kwijt.

Ik ben nog niet helemaal klaar met upc, maar heb wel ondertussen een andere goedwerkende adsl aansluiting bij een provider, die momenteel zelfs als extraatje de dubbele snelheid er tijdelijk gratis bij geeft. :P

Ja, het kan echt veel beter .......!! :D

Kortom, mijn advies, hak de knoop zo snel mogelijk door als je ontevreden bent en neem afscheid van kwello.

Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben zelf systeem beheerder en ik trof afegelopen vrijdag op m'n prikbord welgeteld 18 briefjes aan van mensen waarbij hun modem was vervangen en waarbij het niet werkte .... ik ben bij 3 langsgeweest en het is echt hopeloos .... ik zelf heb chello 2 weken daarvoor opgezegd en voor XS4all lite gekozen thuis dat werkt stukken beter en ze hebben veel betere service ! Dus mensen kies een andere provider en ga weg bij UPC het zijn oplichters !

Gesloten