LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Hiermee een sterk stuk slechte service van Specsavers Heerlen hiermee ik mijn en vooral het ongenoegen van mijn moeder, 89 jaar, kenbaar maken met de geleverde bril cq dienst.
Mijn moeder is in het filiaal in Heerlen geweest voor een oogmeting en een bril, zover zo goed.
Bril word geleverd maar nu blijkt dat mijn moeder hier slecht cq wazig mee ziet.
Ze gaat terug en vraagt een nieuwe meting omdat zij niet goed ziet door de bril, wazig en dubbel.
Verkoper zegt dat de glazen goed zijn en geen verder oogmeting nodig is we komt hij komt met het geweldige idee om nog een leesbril te nemen?? Mijn moeder vind de reactie maar raar en vraagt nogmaals om de ogen te meten omdat ze het idee heeft, het is niet haar eerste bril, dat de glazen niet de juiste sterkte dan wel verkeerd zijn geslepen.
Maar nee verkoper blijft bij zijn standpunt dat alles correct is en mijn moeder moet wennen aan de bril/glazen?!?
Ten einde raad, vooral ook omdat ze een bril nodig heeft, gaat mijn moeder naar Hans Anders in Heerlen, deze doet een oogmeting en checkt tevens de glazen van de bril gekocht bij specsavers, hier komt men tot de conclusie dat de sterkte van de glazen niet overeenkomen met de het resultaat van de oogmeting!!
Mijn moeder besluit tevens om naar de oogarts te gaan, ze wil nu het zekere voor het onzekere nemen, om een echte specialist het werk te laten doen om met zekerheid te kunnen stellen dat de verkoper bij specialers Heerlen een charlatan is welke niet zijn tekortkomingen durft toe te geven en daarbij naar het schijnt nooit gehoord heeft van customer service, maar dit terzijde.
Mijn zus gaat terug naar specsavers met het resultaat van `Hans Anders en de bril met het verzoek om het geld terug te krijgen daar het geleverde niet conform is en tevens zelfs op aandringen van mijn moeder men haar niet serieus nam en er geen vertrouwen meer heeft in de zaak specialers.
Verkoper reageert dat hij dat niet kan doen, neemt de bril in ontvangst tevens de meting van Hans Anders en vermeld dat hij wel wacht wat de oogarts zal meten en mocht er een verschil zitten in de meting gedaan door specialers en de oogarts hij de glazen wil vervangen. Wij kunnen echter niet weten wat de sterkte is, gemeten door specsavers, daar hij de bril, welke is betaald, achter heeft gehouden.
Deze handelwijze is trouwens een rare verschijning, mijn advies aan mijn moeder was dat ze aangifte moet doen van verduistering en van oplichterij, het geluk is aan jullie zijde want ze heeft te veel fatsoen iets wat ik van de werknemer in Heerlen niet kan zeggen, om deze stap te zetten hetgeen ikzelf betreur.
Morgen weten we de uitslag van de oogarts en dan ga ik hiermee naar Heerlen, tevens leg deze brief neer bij radar, gezien de merkwaardige handelwijze van het filiaal in Heerlen en andere mensen wil beschermen van deze schimmige praktijken.
Mijn moeder is in het filiaal in Heerlen geweest voor een oogmeting en een bril, zover zo goed.
Bril word geleverd maar nu blijkt dat mijn moeder hier slecht cq wazig mee ziet.
Ze gaat terug en vraagt een nieuwe meting omdat zij niet goed ziet door de bril, wazig en dubbel.
Verkoper zegt dat de glazen goed zijn en geen verder oogmeting nodig is we komt hij komt met het geweldige idee om nog een leesbril te nemen?? Mijn moeder vind de reactie maar raar en vraagt nogmaals om de ogen te meten omdat ze het idee heeft, het is niet haar eerste bril, dat de glazen niet de juiste sterkte dan wel verkeerd zijn geslepen.
Maar nee verkoper blijft bij zijn standpunt dat alles correct is en mijn moeder moet wennen aan de bril/glazen?!?
Ten einde raad, vooral ook omdat ze een bril nodig heeft, gaat mijn moeder naar Hans Anders in Heerlen, deze doet een oogmeting en checkt tevens de glazen van de bril gekocht bij specsavers, hier komt men tot de conclusie dat de sterkte van de glazen niet overeenkomen met de het resultaat van de oogmeting!!
Mijn moeder besluit tevens om naar de oogarts te gaan, ze wil nu het zekere voor het onzekere nemen, om een echte specialist het werk te laten doen om met zekerheid te kunnen stellen dat de verkoper bij specialers Heerlen een charlatan is welke niet zijn tekortkomingen durft toe te geven en daarbij naar het schijnt nooit gehoord heeft van customer service, maar dit terzijde.
Mijn zus gaat terug naar specsavers met het resultaat van `Hans Anders en de bril met het verzoek om het geld terug te krijgen daar het geleverde niet conform is en tevens zelfs op aandringen van mijn moeder men haar niet serieus nam en er geen vertrouwen meer heeft in de zaak specialers.
Verkoper reageert dat hij dat niet kan doen, neemt de bril in ontvangst tevens de meting van Hans Anders en vermeld dat hij wel wacht wat de oogarts zal meten en mocht er een verschil zitten in de meting gedaan door specialers en de oogarts hij de glazen wil vervangen. Wij kunnen echter niet weten wat de sterkte is, gemeten door specsavers, daar hij de bril, welke is betaald, achter heeft gehouden.
Deze handelwijze is trouwens een rare verschijning, mijn advies aan mijn moeder was dat ze aangifte moet doen van verduistering en van oplichterij, het geluk is aan jullie zijde want ze heeft te veel fatsoen iets wat ik van de werknemer in Heerlen niet kan zeggen, om deze stap te zetten hetgeen ikzelf betreur.
Morgen weten we de uitslag van de oogarts en dan ga ik hiermee naar Heerlen, tevens leg deze brief neer bij radar, gezien de merkwaardige handelwijze van het filiaal in Heerlen en andere mensen wil beschermen van deze schimmige praktijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2017 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Aangifte kunt u niet doen, er is geen strafbaar feit gepleegd. Er is iets fout gegaan in de glazen of in de meting en dat wordt niet handig opgelost. Als blijkt uit de oogmeting van oogarts dat er foutieve glazen in het montuur zitten moet u de verkoper de kans geven om de juiste glazen er in te laten zetten. Alleen als dat niet mogelijk is kunt u de koop ontbinden.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
als de oogmeting van de oogarts afwijkt en specsavers plaatst glazen naar deze sterkte (gratis uiteraard) hebben zij aan hun plicht voldaan.
het voortraject verdient inderdaad geen schoonheidsprijs!!!
het voortraject verdient inderdaad geen schoonheidsprijs!!!
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Mijn moeder had dezelfde ervaringen met Specsavers in Heerlen. Ze zag wazig en is daardoor gevallen.
Specsavers wilde niet toegeven dat de glazen niet goed waren.
Met een nieuwe bril van Pearl had ze geen problemen.
Uit onze familie is nooit meer iemand bij Specsavers geweest en ze hadden het probleem zo makkelijk kunnen oplossen.
Het enige waar je op bespaart is goed zicht.
Specsavers wilde niet toegeven dat de glazen niet goed waren.
Met een nieuwe bril van Pearl had ze geen problemen.
Uit onze familie is nooit meer iemand bij Specsavers geweest en ze hadden het probleem zo makkelijk kunnen oplossen.
Het enige waar je op bespaart is goed zicht.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Ik ben al jaren klant van Pearl. Ik had laatst hetzelfde euvel en ......... de glazen werden gratis vervangen!
Jaren geleden kocht ik een keer een multifocale bril bij Specsavers en .......... de glazen waren er verkeerd ingezet; het leesgedeelte boven!!
Tip: ga voortaan naar een goede opticien.
Jaren geleden kocht ik een keer een multifocale bril bij Specsavers en .......... de glazen waren er verkeerd ingezet; het leesgedeelte boven!!
Tip: ga voortaan naar een goede opticien.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Ikheb 3 jaar geleden en bril gekocht van Pearl en daar kon ik niet goed mee zien, ik werd duizelig. Ik ging er mee terug en ze vertelde me dat ik er maar aan moest wennen, want als je nieuwe schoenen koopt, moet je er ook aan wennen. Dus die bril ligt al 3 jaar in een laatje. Ik draag mijn oude bril, maar ga niet meer naar Pearl voor de volgende bril.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Ik heb aantal jaren ook zoiets meegemaakt bij andere opticien. Ze gaven na oogmeting multi-focale glazen. Ik had die nog nooit gehad en het leek me wel wat!! Ik ben nog nooit zo misselijk geweest. Ook terug en zelfde soort reactie van deze meneer van specsavers. Naar oogarts gegaan voor oogmeting welke mij meteen meldde dat ik helemaal geen multi focale glazen mag omdat ik "lui oog " heb dus met dit bewijs kreeg ik mijn geld terug!!
Ik denk dat u mevrouw door de meting van de oogarts volledig in uw recht zal staan en het geld terug krijgt. Enne gewoon in het vervolg naar een goede opticien en niet dit soort prijsvechtigers. Allemaal hetzelfde...Kost iets meer maar dan hebt u deskundig advies en de juiste bril. Succes!
Ik denk dat u mevrouw door de meting van de oogarts volledig in uw recht zal staan en het geld terug krijgt. Enne gewoon in het vervolg naar een goede opticien en niet dit soort prijsvechtigers. Allemaal hetzelfde...Kost iets meer maar dan hebt u deskundig advies en de juiste bril. Succes!
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Voor mensen met wisselende oogdruk is het erg moeilijk een altijd goed bril te maken.
Ik weet dat een persoon drie brillen en telkens moet wisselen.
Lastig werk maar met geduld toch gelukt.
De handelaar meet je ogen en bij afhalen?
Het is niet Specsavers of Hans Anders maar de persoon die er werkt die fout is.
Ik weet dat een persoon drie brillen en telkens moet wisselen.
Lastig werk maar met geduld toch gelukt.
De handelaar meet je ogen en bij afhalen?
Het is niet Specsavers of Hans Anders maar de persoon die er werkt die fout is.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Misscien moet TS toch echt even aangifte gaan doen hiervan. Om dan direct te worden opgepakt voor laster en smaad.Mucha schreef:"Oplichting" is een beetje een modewoord aan het worden dat te pas en te onpas gebruikt wordt door ontevreden consumenten.Doekie12 schreef:Deze handelwijze is trouwens een rare verschijning, mijn advies aan mijn moeder was dat ze aangifte moet doen van verduistering en van oplichterij,
U probeert Specsavers (in Heerlen ja, dat had ik al begrepen) gewoon zwart te maken via uw schrijven.
Een slechte service is nog lang geen oplichting en verduistering. U zult voor schut staan op het politiebureau.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jun 2017 20:50
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Mijn ervaring met Specsavers in Arnhem is slecht. Ik heb er 2 varifocale brillen gekocht (2 halen, 1 betalen) maar ik zie er niets door. In het linker glas zit ergens een "gaatje" waar je doorheen kunt kijken. Ik word duizeling tijdens het lopen. Met als gevolg dat ze in de kast liggen en er niets mee doe. Ik ben er mee terug gegaan en ze zeiden dat de meting goed was en dat ik maar naar de oogarts in het ziekenhuis moest gaan.
Ik ben naar Hans Anders gegaan en deze varifocale bril is duidelijk anders. Maar naar Specsavers ga ik nooit meer en ik zal ze ook niet aanbevelen bij andere mensen. Goedkoop is duurkoop.
Ik ben naar Hans Anders gegaan en deze varifocale bril is duidelijk anders. Maar naar Specsavers ga ik nooit meer en ik zal ze ook niet aanbevelen bij andere mensen. Goedkoop is duurkoop.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Al kreeg ik geld toe, nooit naar Specsavers! Onprofessioneel en misleidend.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Het zijn gewoon een stel boeven de heren van deze firma alleen hun reclame word je al niet goed van over Hans Anders nou deze firma ben ik al meer dan 20 jaar klant nooit problemen
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Tsja fouten kunnen tegenwoordig niet meer want "we" zijn allemaal perfect toch? en als er iets fout gaat is het gelijk oplichting en verduisteringMucha schreef:"Oplichting" is een beetje een modewoord aan het worden dat te pas en te onpas gebruikt wordt door ontevreden consumenten.Doekie12 schreef:Deze handelwijze is trouwens een rare verschijning, mijn advies aan mijn moeder was dat ze aangifte moet doen van verduistering en van oplichterij,
U probeert Specsavers (in Heerlen ja, dat had ik al begrepen) gewoon zwart te maken via uw schrijven.
Een slechte service is nog lang geen oplichting en verduistering. U zult voor schut staan op het politiebureau.
Waar is de tijd gebleven, dat fouten nog geaccepteerd werden en de kans werd geboden om het op te lossen
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Als ik het goed begrijp heeft de verkoper van Specsaver de betaalde bril zonder toestemming achtergehouden, totdat het resultaat van de oogarts bekend is.
Als dit het geval is, denk ik dat er zeker aangifte gedaan kan worden, met een goed resultaat. Immers is de bril eigendom van de klant, die hiervoor betaald heeft. Alleen de klant bepaalt wie de bril mag hebben.
De verkoper doet dit (hopelijk) te goeder trouw. Echter kan er nu met de bril van alles gebeuren.
Als dit het geval is, denk ik dat er zeker aangifte gedaan kan worden, met een goed resultaat. Immers is de bril eigendom van de klant, die hiervoor betaald heeft. Alleen de klant bepaalt wie de bril mag hebben.
De verkoper doet dit (hopelijk) te goeder trouw. Echter kan er nu met de bril van alles gebeuren.
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
En dus is het oplichting of verduistering...? Het zou mensen sieren als ze geen termen gebruiken die ze niet begrijpen.Donna schreef:ZaBo schreef: Tsja fouten kunnen tegenwoordig niet meer want "we" zijn allemaal perfect toch? en als er iets fout gaat is het gelijk oplichting en verduistering
Waar is de tijd gebleven, dat fouten nog geaccepteerd werden en de kans werd geboden om het op te lossenEr is gevraagd om het op te lossen, maar Specsavers gaat daar niet op in.Doekie12 schreef:
Ze gaat terug en vraagt een nieuwe meting omdat zij niet goed ziet door de bril, wazig en dubbel.
Verkoper zegt dat de glazen goed zijn en geen verder oogmeting nodig is we komt hij komt met het geweldige idee om nog een leesbril te nemen?? Mijn moeder vind de reactie maar raar en vraagt nogmaals om de ogen te meten omdat ze het idee heeft, het is niet haar eerste bril, dat de glazen niet de juiste sterkte dan wel verkeerd zijn geslepen.
Maar nee verkoper blijft bij zijn standpunt dat alles correct is en mijn moeder moet wennen aan de bril/glazen?!?
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Zabo ben jij in dienst bij deze firma ???? het lijk er sterk op !!!!!
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
Werk jij bij Hans Anders en probeer je nou de concurrent zwart te maken? Lijkt er namelijk heel sterk op.BertvanEck schreef:Zabo ben jij in dienst bij deze firma ???? het lijk er sterk op !!!!!
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
He jammer u heeft me door, ik werk zeker bij deze firma, om specifiek te zijn bij het filiaal te HeerlenBertvanEck schreef:Zabo ben jij in dienst bij deze firma ???? het lijk er sterk op !!!!!
jammer dat Doekie12 niet meldt, dat zij zijn ontvangen met een kopje thee/koffie en een punt van een heerlijk Limburgse Vlaai
Re: Specsavers: bril niet op juiste sterkte, geen geld terug
U vergeet om mijn vrouwelijke collega's boeven te noemenBertvanEck schreef:Het zijn gewoon een stel boeven de heren van deze firma alleen hun reclame word je al niet goed van over Hans Anders nou deze firma ben ik al meer dan 20 jaar klant nooit problemen