LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigde auto's

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Ik kocht een auto bij carrousel auto's en was te duur. Ik gaf aan dat de motorolie wat geluiden maakt en hij zei dat komt doordat het lang stil heeft gestaan. Nog geen halve week ging er iets kapot. Toen weer terug. Vervolgens viel mij op dat de auto bouten heeft ipv koordjes bij de bagageruimte, waar je de touwtjes aan ophangt. Ook die kleine dingen werden gemaakt. De speakerskap lag los, en nog een aantal andere dingen. Toen heb ik het ingeruild en heeft hij 200€ Bij de beginbedrag opgeteld omdat het noet voor de verkoopprijs kon worden teruggekocht. Heb nu een Honda jazz die eeg duur is gekocht uit wanhoop. Geld terug krijgen was onmogelijk, zei hij. Nu ik de Honda heb, hoor ik kraakgeluid en missen er een aantal punten die bij de omschrijving Stonden: aux en complete onderhoudsboekje. Auto's die ik heb gehad waren Seat Ibiza Nv-692-j en Honda jazz Nv-677-z. Ik raad je aan geen auto bij hem te kopen en sws geen importauto

Moneyman
Berichten: 30332
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sergo112 schreef:Ik kocht een auto bij carrousel auto's en was te duur. Ik gaf aan dat de motorolie wat geluiden maakt en hij zei dat komt doordat het lang stil heeft gestaan. Nog geen halve week ging er iets kapot. Toen weer terug. Vervolgens viel mij op dat de auto bouten heeft ipv koordjes bij de bagageruimte, waar je de touwtjes aan ophangt. Ook die kleine dingen werden gemaakt. De speakerskap lag los, en nog een aantal andere dingen. Toen heb ik het ingeruild en heeft hij 200€ Bij de beginbedrag opgeteld omdat het noet voor de verkoopprijs kon worden teruggekocht. Heb nu een Honda jazz die eeg duur is gekocht uit wanhoop. Geld terug krijgen was onmogelijk, zei hij. Nu ik de Honda heb, hoor ik kraakgeluid en missen er een aantal punten die bij de omschrijving Stonden: aux en complete onderhoudsboekje. Auto's die ik heb gehad waren Seat Ibiza Nv-692-j en Honda jazz Nv-677-z. Ik raad je aan geen auto bij hem te kopen en sws geen importauto
De eerste vraag is toch vooral: waarom koop je een auto die te duur is en waarvan de motorolie (???) geluid maakt. En bouten in plaats van koordjes waar je de touwtjes aan ophangt? Ik begrijp er weinig van.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U koopt een auto net zoals u boodschappen doet? Het ziet er leuk uit, dus doe maar? U bekijkt de auto niet eerst goed? U maakt geen proefrit? U laat de auto niet keuren?

En heel simpel, als de auto te duur is, moet u die laten staan.

v.d.Heyden
Berichten: 739
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Tja, nog maar een keer dan: import - lage km.stand - geen boekjes - goedkoop.
I rest my case.

v.d.Heyden

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door scontra »

Sergo112 schreef: Ik raad je aan geen auto bij hem te kopen en sws geen importauto
Niet dat ik plannen daartoe heb, maar toch bedankt voor de "tip".
Voor de rest begrijp ik helemaal niets van uw relaas, behoudens dan dat u bij de aankoop van de auto's niet heeft gedaan wat elke potentiële koper van een occasion wel zou moeten doen, nl. een "aankoopkeuring" laten uitvoeren door bijv. de ANWB.
Een dergelijke keuring is zeker nodig als het een 'import' auto betreft, die ook nog eens een aardig aantal jaartjes geleden voor het eerst op de weg is verschenen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Sergo112 schreef:Ik kocht een auto bij carrousel auto's en was te duur. Ik gaf aan dat de motorolie wat geluiden maakt en hij zei dat komt doordat het lang stil heeft gestaan. Nog geen halve week ging er iets kapot. Toen weer terug. Vervolgens viel mij op dat de auto bouten heeft ipv koordjes bij de bagageruimte, waar je de touwtjes aan ophangt. Ook die kleine dingen werden gemaakt. De speakerskap lag los, en nog een aantal andere dingen. Toen heb ik het ingeruild en heeft hij 200€ Bij de beginbedrag opgeteld omdat het noet voor de verkoopprijs kon worden teruggekocht. Heb nu een Honda jazz die eeg duur is gekocht uit wanhoop. Geld terug krijgen was onmogelijk, zei hij. Nu ik de Honda heb, hoor ik kraakgeluid en missen er een aantal punten die bij de omschrijving Stonden: aux en complete onderhoudsboekje. Auto's die ik heb gehad waren Seat Ibiza Nv-692-j en Honda jazz Nv-677-z. Ik raad je aan geen auto bij hem te kopen en sws geen importauto
Allenbei die auto's zijn inderdaad import, en dan weet je eigenlijk al genoeg. Ze zijn allebei uit 2005. Waarom denk je dat 12 jaar oude auto's worden geïmporteerd? Daar is geheid mee geknoeid.

Een paar tips voor de volgende keer:
- Koop een auto bij een erkende BOVAG dealer en niet bij een handelaar.
- Controleer de kentekens op deze website voordat je de auto koopt. Dan kun je zien of ze import zijn of niet.
- Koop geen recente import
- Doe een uitgebreide proefrit
- Koop met BOVAG garantie
- Als de auto te goedkoop is voor garantie, laat dan een aankoopkeuring uitvoeren door een goede, onafhankelijke, garage

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Julie4444 schreef: Allenbei die auto's zijn inderdaad import, en dan weet je eigenlijk al genoeg. Ze zijn allebei uit 2005. Waarom denk je dat 12 jaar oude auto's worden geïmporteerd? Daar is geheid mee geknoeid.
Een beetje een simpele generalisatie. Mijn Focus komt uit 2001 en is in 2012 ingevoerd vanuit Italie. In 2014 heb ik deze voor een klein bedrag particulier overgekocht. Samen met een vriend gaan kijken, proefrit gemaakt en even de papieren doorgekeken. Zagen geen teken dat de distributieriem was vervangen en dit moet bij Ford iedere 10 jaar of iedere 160.000 kilometer (auto had 80.000 op de teller staan). Dit aangegeven aan verkoper en deze zei dat dat klopte en dat dat meegenomen was in de prijs. Toch nog 100 euro eraf gedaan en nu nog steeds tevreden. Papieren gaven overigens aan dat de Italiaan die hem in 2001 kocht, ook de man was die hem invoerde.

Mijn eerste auto was overigens ook geïmporteerd, uit Amerika. Dit was een 3.0 v6 en aan de andere kant van het land gekocht. 80.000 mijl op de teller en weinig papieren. In anderhalf jaar tijd amper kosten aan gehad (iets van 300 euro, al was verzekeren voor iemand van onder de 25 wel duur, namelijk 95 euro per maand voor WA). Deze is omgebouwd tot circuitauto nadat deze is overgenomen.

Overigens raad ik wel aan om alleen importauto's te kopen als je er enige kennis van hebt en je van tevoren even in te lezen over het type auto.

stofzuigertje

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat 95% van alle lease voertuigen diesels zijn, erg jong en veel Km worden ze geruild.

Belgen hebben andere belastingen waardoor diesels daar wel populair zijn gebruikt.
Dan ruilen ze onze Lease diesel voor benzine die hier populair is en daar matig verkoopbaar is.

In vele Euro landen is KM controle, maar Nationale Auto Pas... dus alleen ons land en bij import vervalt die koppeling helaas.
Als ze in Brussel bij import een KM historie opvragen en controleren en overnemen zou veel ellende schelen.

Een auto uit 2002 met maar 98.000 km en bij enig zoeken zie je in hoekje sticker, bij 314.000 km in 2013 tandriem vervangen!
Ja, die auto is dus meer dan 200.000 terug gedraaid en hoeveel KM zijn de laatste jaren erbij gekomen?

Een import, via chassis nummer is in land van herkomst soms iets te vinden.
Naast rommel zitten er ook goede tussen en kies een vertrouwde garage met garantie en dan is import geen enkel probleem.

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Ja dacht leuke auto te hebben. Trouwens geen Seats kopen die zijn niet goed hoorde ik. Maar die carrousel auto's verkoopt alleen maar die ****. Eentje startte helemaal niet die er leuk te koop stond. Ze raken wel veel klantenverlies

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Garantie is heel belangrijk als je een importauto koopt. Ze merken het wel als er veel klachten binnen komen

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sergo112 schreef:Ja dacht leuke auto te hebben. Trouwens geen Seats kopen die zijn niet goed hoorde ik. Maar die carrousel auto's verkoopt alleen maar die ****. Eentje startte helemaal niet die er leuk te koop stond. Ze raken wel veel klantenverlies
Ik hoorde ook van iemand die had een zure appel gegeten, nu dus ook geen appels meer eten.
Er zijn zoveel verhalen te horen over auto's, goede en slechte. En alleen maar van horen zeggen heet ook wel stemmingmakerij.

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb een probleem. Pas vertelde iemand mij dat hij Seats de beste auto's vindt. Nu hoor ik echter van Sergio dat het geen goede auto's zijn. Moet ik nu wel of geen Seat kopen?

stofzuigertje

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Seat Ibiza uit 2008 kreeg een jaartje later een broertje op dezelfde bodem... de VW Polo, niets mis mee...

En later ook de Audi A1, zelfde bodem en vele delen.... maar wel meer luxe en verbeterd.
Nu heeft ook Skoda op dezelfde Spaanse bodem een leuk modelletje gemaakt dus hoezo slechte SEAT?

Alleen Seat &Sofa is hier bekend.....
En ik weet dat er slechte Nederlandse zijn en goede import voertuigen......
Maar die garage, ja die is erg bekend bij eenmalige klanten die er nooit meer terug willen komen!
Dus de garantie klachten, dat is verspilde brandstof of telefoon kosten en doen ze niets mee.

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Sommige dingen zie je niet op het eerste gezicht. Het viel mij allemaal later op. Ze hebben afvalautos en wat een slijmballen het wel niet zijn. Carrousel

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nijogeth schreef:Ik heb een probleem. Pas vertelde iemand mij dat hij Seats de beste auto's vindt. Nu hoor ik echter van Sergio dat het geen goede auto's zijn. Moet ik nu wel of geen Seat kopen?
Hangt van de kleur af. Ik heb ooit een blauwe auto gehad en die ging kapot. Dus zolang die Seat niet blauw is zal het wel een goede auto zijn.

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Nou mijn broertje heeft het oude model en hij deed ook de olie aanvullen. Maar hij beweert dat het niet constant leeg loopt maar dat het eenmalig was. Ik zou toch wel 2keer nadenken voordat je het aanschaft en anders niet uit Apeldoorn of omstreken

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

Trouwens iedereen heeft wel ervaring met Seats and sofa's maar die zijn zelfs beter in hun service. Wij kregen geld terug na 2 jaar met ze geklungelt te hebben.

Sergo112
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 mei 2017 16:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sergo112 »

:lol: Maar bij carrousel auto's is geen sprake van geld terug en hun auto's worden ongekeurd doorverkocht. Wel zeggen ze er zit nieuw apk op en ik heb het voor je goed laten nakijken

Sjoerd112
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2017 02:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sjoerd112 »

Geld mag je vergeten. Wel goed om dit online te melden over de garages. Carrousel auto's is er een van. Je kan ze aanklagen als je bewijs hebt. De rechter bepaalt adhv de gebreken wat er realistisch is.

Sjoerd112
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2017 02:43

Re: Beschadigde auto's

Ongelezen bericht door Sjoerd112 »

Carrousel auto's bestaan sinds december 2016, dus een halfjaartje. Ook is de eigenaar waarschijnlijk geen van de jongetjes die daar werken. De eigenaar heet leupers en waarschijnlijk is dit bedrijf na faissement weer ergens anders geopend. Weet wel dat ze snel weer vertrekken met veel zwart geld die ze op zak hebben

Gesloten