LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Engie energie colporteus

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dartajan

Engie energie colporteus

Ongelezen bericht door Dartajan »

2 dagen geleden stonden er ineens 2 colporteurs bij mij aan de deur. Een meisje van misschien 18-20 jaar en haar collegaatje zal niet veel ouder zijn geweest. Of ik misschien interesse had in nog goedkopere energie. Nu ben ik niet de flauwste en liet ze binnen. Na wat gerekend te hebben, kwamen op een bedrag uit dat er interessant uitzag. Uiteindelijk bleken die 2 niet echt te weten waar ze mee bezig waren, dus werd de baas erbij gehaald. Na wat gebabbel wederzijds liet ik weten dat ik erover na wilde denken, maar dat ging niet volgens de baas. Dit was een actie en ik moest nu beslissen of ik de deal wilde maken of niet. Ondanks mijn gevoel liet ik mij overhalen om toch te tekenen. De reden dat ik dat deed was het verhaal dat ik 3 weken de tijd had om definitief mijn huidige energie vaarwel te zeggen en met hun in zee te gaan. Vervolgens verlieten de baas samen met die jongen het pand en werd het meisje alleen achtergelaten om mij een contract aan te smeren. Nou dat ging dus helemaal fout. Zij wist dus niks. Het begon al met mijn naam die verre van mijn oorspronkelijke was. De straatnaam ging ook al fout en hetzelfde gebeurde met mijn leeftijd. Om kort te gaan, alles ging fout, maar ik gaf haar de kans om alles te corrigeren. Omdat ik toch 3 weken bedenktijd had tekende ik en weg was ze na een telefonisch onderhoud waarin ik ja of nee mocht zeggen. Ik had toch een beetje meelij met haar, maar goed. Na een paar uur werd ik door datzelfde meisje gebeld dat zij een hele domme fout had gemaakt en dat wilde rechtzetten en of ze nog even langs mocht komen. Natuurlijk, vertelde ik haar en sprak een tijd met haar af. In de bijlage is te zien hoe dat er nu uitziet. Niet dus. Mijn vraag is nu. Wie is ENGIE energie? Naar mijn gevoel bestaat het niet of is het een malafide onderneming net zoiets als Qurrent wat helemaal overdonderend brutaal is. Wie kan mij meer over ENGIE energie vertellen. Ps. Ik heb de contracten als bijlage toegevoegd. Groetjes Dartajan.

[Bijlage weggehaald door moderator ivm persoonlijke gegevens]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jun 2017 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlage weggehaald door moderator ivm persoonlijke gegevens in bestand

stofzuigertje

Re: Engie energie colporteus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De aan huis verkopers zou ik gelijk weg sturen.

Via www.gaslicht.com vind je ook alle aanbieders en voorwaarden en zelf invullen is niet zoveel werk.

Engie stond niet bovenaan mijn lijstje dus goedkoper dan sommige maar bepaald niet goedkoopste....
Ik scrol nog even maar moet erg ver omlaag om hun voor mijn situatie hogere prijs te zien.

Gewoon gelijk opzeggen, veel werk voor niets.
Deze pubers verkopen op provisie en jou Energie, dat is bijzaak voor hun, even tekenen en wegwezen!

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

Engie is een vrij groot bedrijf, stond vroeger onder andere namen bekend, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Engie

En haal dat document met al je gegevens weg, niet echt slim om al je gegevens hier zo maar neer te zetten.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad direct wegsturen. Ik word ook helemaal gestoord van al die mensen die aan de deur komen voor allerlei dingen die ik niet wil. Overweeg sterk om een bordje verboden toegang voor colporteurs op te hangen.

Maar los daarvan. TS, gewoon het contract ontbinden. Daartoe heb je het wettelijke recht. En een wijze les. Laat je nooit overdonderen en teken vooral niks op een papier waar foute gegevens op staan.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Engie was vroeger Electrabel. Had ik vorig jaar als leverancier.

Man, man, man, wat een verhaal :shock:
En hoe weet je uiteindelijk dat je een goeie deal hebt ten opzichte van andere aanbieders?

gaslicht.com
of
consumentenbond.nl

Daar kun je onafhankelijker vinden wat voor jou de goedkoopste/beste aanbieding is. Dat kan een vertegenwoordiger van een energieleverancier jou nooit omdat zij/hij maar 1 doel heeft en dat is jou een contract te laten tekenen!
Via internet, op een moment als jij daar tijd voor hebt, dat jij je juiste verbruiksgegevens bij de hand hebt, en tijd om je er in te verdiepen.
Vooral als je gevoelig bent voor "sociale druk".

Ik stap al jaren jaarlijks over van de ene aanbieder naar de andere. Steeds ook maar voor exact 1 jaar zodat mijn jaarrekening ook direct mijn afrekening is. Geen moeilijke berekeningen en toestanden dan.

Hoe kunnen dit soort verhalen anno 2017 nog altijd vorkomen . . . :oops:

Dartajan

Ongelezen bericht door Dartajan »

Beste mensen. Heel erg bedankt voor de reacties. Heb alles efkes doorgenomen en blijf lekker bij waar ik al jaren bij zit. Woonenergie. Groetjes Dartajan.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Van een contract afsluiten bij iemand die aan je deur komt leuren tot niet via internet de goedkoopste aanbieder kiezen . . .
Wel 2 uitersten. Gelukkig is een ieder daar vrij in :wink:
Ik ben ook jaren blijven zitten waar ik zit maar de 150 euro besparing nu jaarlijks, zo gek ben ik niet meer dat ik dat laat lopen. Voor mij is dat veel geld dat ik niet wil laten liggen, en waar ik erg blij mee ben :D

Gesloten