help ik heb broodnodig het middel plavix:te gebruiken 9 maanden na stent plaatsing,maar pwz achmea wil het niet betalen,zij betalen liever een nieuwe stentplaatsing en ziekenhuis opname dan het middel plavix,geven de schuld aan de minister ja ja lekker makkelijk.
je kunt ook veeeeelll beter een sexgetinte terapie vergoeden!!
groeten kees
Dit stukje tekst vond ik op het net, misschien kom je er iets verder mee of is er een alternatief die wel vergoed wordt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Vergoeding of zelf betalen?
* Plavix® (EU): Vergoeding
o Dit medicijn is alleen op doktersrecept verkrijgbaar en wordt daarom vergoed volgens de daarvoor geldende regels van de overheid en uw zorgverzekeraar .
o Vraag uw arts, apotheker of zorgverzekeraar zo nodig om nadere informatie over de vergoeding van uw medicijnen.
Moet na een hartinfarct Plavix gebruiken. Nu heb ik een stent gekregen.Plavix heeft na het plaatsen een toegevoegde waarde welke door de cardioloog wordt onder schreven Vanaf 1 Juli wordt Pavix ook niet meer voor een stent plaatsing vergoed. PLavix wordt allen vergoed bij een ACUUT CORONAIR SYNDROOM. Dit syndroom heb je altijd als voordat er een stent geplaatst word. Kosten van Plavix 58 euro voor 28 dagen.
Mijn ziekenfonds heeft uit coulance de eerste 28 dagen vergoed.
Ik mag bezwaar aantekenen maar er wordt al gezegd dat op de beslissing niet terug gekomen wordt. Veel oudere mensen met hetzelfde probleem kunnen dit echt niet opbrengen.[/u][/b]
Het kan helpen. Ik heb op aanraden van mijn huisarts een bezwaarschrift gestuurd.
Hieronder een afschrift:
Naar aanleiding van uw brief met kenmerk --------------- over de vergoeding van Plavix het volgende.
Ik maak bezwaar tegen uw beslissing en teken daarom ook beroep hier tegenaan.
Mijn argumenten zijn de volgende:
De behandelde cardioloog in het ziekenhuis in Zwolle heeft mij Plavix voor 1 jaar voor geschreven. (zie bijgaande kopie brief 10-08-2004) Ik heb contact gehad met de assistent
van Dr. en die gaf aan dat ik wel degelijk onder de vergoedingsregeling val.
U mag ten alle tijd informatie bij Dr. inwinnen.
Verder is het volgens mij toch zo dat ik behandeld ben voor een ACS (PTCA met stent
Implantatie). Je krijgt toch niet zomaar een stent geplaatst dit gebeurd toch altijd na een ACS. Ik verwacht dan op zijn minst van mijn verzekering, die altijd zegt dat bij
de extra plus polis alle medicijnen vergoed worden, dit dan ook doet.
Mij werd telefonisch meegedeeld dat Plavix niet in de lijst van medicijnen meer voorkomt.
Waarom neemt de minister er dan toch een besluit over (brief van 1-7-2004 die u meestuurde).
Het blijkt uit de berichtgeving van de NVVC dat Plavix wel een meerwaarde heeft voor
de patiënten. Waarom vergoeden de verzekeringen de Plavix dan niet uit het potje
voor alternatieve geneeskunde.
Ik hoop dat u uw besluit wil heroverwegen en de vergoeding voor 6 maanden wilt
toestaan. Gaarne wil ik hier over gehoord worden, voor u uw besluit meedeelt.
Ik weet niet of deze brief geholpen heeft maar vorige week kreeg ik een telefoontje van mijn verzekeraar dat ik voor een half jaar de Plavix
vergoed krijg en dat de machtiging opgestuurd zou worden.
Even dit nog schrijf er vooral in dat je gehoord wil worden want dan krijg je op zijn minst een telefoontje en kan je mondeling nog een toelichting geven.
aanvulling op plavix:
mijn cardioloog heeft mij verteld dat de cardiologen in nederland een kortgeding aangespannen tegen de zorgverzekeraars voor vergoeding plavix.
dit kortgeding dient zeer binnenkort volgens de cardiologen winnen ze dit