LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice Ben

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door rea »

Beste John,

Ben heeft mij bevestigd dat gisteren een fout is gemaakt door de medewerkster van de klantenservice.
Zij heeft de blokkade er niet juist opgezet. De kosten van gisteren tot vandaag krijg ik dus in ieder geval vergoed.
Dat is wat mij bevestigd is.
Over alles voor 13 juni krijg ik morgen antwoord van de klantenservice.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door 12Click »

Beste Rea ,

Het lijkt mij dat Uw telefoon is gehackt.Het veranderen van het wachtwoord alleen zal dat niet onklaar maken.
Een paar tips om te checken of het apparaat inderdaad is gehackt.

Veranderd het scherm of is het ooit veranderd naar een andere achtergrond uit de beelden galerij ?
Hoe hoog staat het volume van de nummer toetsen ?Als U een nummer toets indrukt hoort U dan geluid en hoe sterk ?
Hackers zetten het geluid nl uit/stil zodat U niet hoort wanneer zij inloggen/bellen met het toestel.

Heeft iemand U een sms gestuurd of gebeld dat U dat heeft gedaan?Terwijl U deze persoon niet kent of er niets vanaf weet ?

Hoeveel APN ziet U in de APN lijst ?Zijn deze de standaard APN van Ben of zijn er andere aan toegevoegd ?

Wanneer U in de Apps kijkt van Uw mobiel , staan er daar meerdere apps/services van Google , Google drive etc ??
U kunt de Apps lijst vergelijken met de lijst die U heeft bij een geheel nieuw toestel.Of wanneer U het apparaat heeft teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Dan maken de nummer toetsen wel weer geluid bij indrukken!

Mijn advies aan U is om de telefoon direct terug te zetten naar de fabrieks instellingen.De Apps lijst opnieuw te controleren en kijken of er minder/andere apps en services aan staan.

Wat U absoluut niet moet doen is een backup maken van de instellingen en deze terug laten zetten.Het is nl goed mogelijk dat de hacker instellingen heeft gemaakt/opgeslagen voor zijn programma.
Deze instellingen kunnen ook in het geheugen of op de extra geheugen card van het toestel staan.

Bij het resetten van het toestel is het dus zaak ook alle geheugens te clearen.

Wat soms ook wil helpen is om de batterij eruit te halen en dan een paar uur te wachten (eerst telefoon op de normale wijze uit zetten natuurlijk).

Ik heb dit zelf allemaal lopen uit zoeken.Want ook mijn prepaid toestel was gehackt.Met veel van de genoemde verschijnselen.
Het is nu over want ik heb vele malen de boel gecleared en gereset.
Volgens mij moeten ze steeds betalen om de hack software op je toestel te krijgen.Soms doen ze dat met een APN link welke ze zelf hebben aangemaakt.
Maar het kan ook met 1 van de services die op jouw toestel draaien.

Je bent wel al je gegevens kwijt als je het toestel reset.Maar doe het 1 of 2 keer goed en verander dan ook gelijk al je wachtwoorden en pincodes.
Ook je email adres en wachtwoord voor de Google services etc.

Succes

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door rea »

Beste 12Click,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb gisteren gesproken met de persoon in kwestie.
Er is echt geen sprake van een hack.

Deze persoon geeft aan dat hij geen extra instellingen o.i.d. aanpast, maar dat er gewoon gebeld kan worden naar 0900 nummers.
Deze persoon is ook helemaal niet thuis in telefoons en elektronica..

Het feit is gewoon dat de blokkade niet werkt of niet heeft gewerkt.

Gisteren zou ik teruggebeld worden en ik zou het geluidsfragment ontvangen, beide niet gebeurd...

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

kortom, wat BEN ook zegt, ik zou als ik jou was zelf regelmatig even controleren of de blokkade nog werkt.

Wel een zeer vervelende situatie zeg... sterkte!

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door 12Click »

Rea ,

Wat Moneyman zegt zou ik zeker doen.

Ik durf het nog sterker te vertellen.Het is heel wel goed mogelijk dat je met een nummer belt , waarvan de eigenaar zelf nog niet eens weet , dat zijn toestel is ge-hackt.
Waarom is dit zo'n lastig probleem?Omdat jij ook niet weet wel toestel eventueel is besmet.

Ik ben met mijn eigen mobiele telefoons zo'n kleine 3 jaar bezig geweest om eea uit te sluiten.En om te controleren ,wat wel en niet werkt.
Welke verandering en/of wijziging effect heeft of had.Vandaar mijn tips in de vorige mail.

Enkele feiten welke ikzelf heb meegemaakt en daadwerkelijk heb geconstateerd.

Staat jouw toestel zomaar op vliegmodus ?Heb ik diverse keren gehad terwijl ik gewoon hier op de grond liep.
Kijk in jouw apps lijst - hoeveel keer komt de "dialer" erin voor ? diverse malen 2x de dialer in mijn Apps gezien (1 is van de hacker)
Ik heb 1 voor 1 de apps in de Apps lijst uitgeschakeld en verwijderd - Soms werd gevraagd of ik de origineleapp in de plaats wou laten installeren (vreemd)

Een paar keer een (fout) melding van de provider gekregen - ""Er kon niet aan "mijn" verzoek worden voldaan"" (lees het verzoek van de hacker)
Ik heb allen pre-paid telefoons en er staat vaak niet meer dan een paar tientjes saldo op.

In 1 van mijn telefoons vond ik bij verschillende tijden fotos van mijn gezicht (welke ik niet zelf heb gemaakt)
Met dezelfde telefoon waren er op een ander tijdstip korte video clips gemaakt (van 9 to 22 sec).Gelukkig zat de telefoon in mijn broekzak en was er dus geen beeld (wel geluid).Ik was gewoon aan het werk.

Ik heb zelf Gegoogled op hack software om een telefoon op afstand te beheren.Er was een paar maanden geleden voor zover ik het mij herinner 1 persoon die dat kon regelen.Vroeg wel 68 Euro ervoor.Je moest het telefoon nummer naar hem/haar mailen.
Hij zorgde er dan voor dat de softwere op dat telefoon nummer werd "geplaatst".
Daarna kreeg je van hem/haar een tool om te zien wat er allemaal op die telefoon gebeurde.

Nee heb ik niet gedaan.Je kan je afvragen of deze persoon wel te vertrouwen is en of jezelf ook geen slachtoffer van hem/haar wordt.

Controleer zelf of je verbruik omhoog gaat terwijl je in die tijd niet hebt gebeld of ge-sms't.

Nogmaals ik zou zelf niet zo blijven toekijken na alles wat er inmiddels is gebeurd.

O ja , ik 1 jaar Bitdefender op 1 van mijn mobiletjes gedraaid.Ik heb verschillende apps hiermee ge-locked mbv een pincode.Dat heeft ook gewerkt.
Het nadeel is dat je de app eerst moet unlocken en pas dan kan je het gebruiken.
De dialer oa. had ik erop gezet , maar om te bellen moest ik het eerst via Bitdefender unlocken , en na het bellen weer locken.

Succes

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door sylvesterb »

12Click schreef: Ik durf het nog sterker te vertellen.Het is heel wel goed mogelijk dat je met een nummer belt , waarvan de eigenaar zelf nog niet eens weet , dat zijn toestel is ge-hackt.
12Click ga het verhaal eens lezen. TS wordt niet gehacked, ze weet wie belt!

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door 12Click »

sylvesterb schreef:
12Click schreef: Ik durf het nog sterker te vertellen.Het is heel wel goed mogelijk dat je met een nummer belt , waarvan de eigenaar zelf nog niet eens weet , dat zijn toestel is ge-hackt.
12Click ga het verhaal eens lezen. TS wordt niet gehacked, ze weet wie belt!
Is dat zo ?Volgens mij tast de TS nog steeds in het duister wat er precies aan de hand is.

Maar even over mijn eigen situatie.Ik heb 3 simlockvrije pre-paid toestellen in gebruik.
Van de 1 e weet ik / ben ik er van overtuigd dat ik met een nummer heb gebeld welke niet pluis was.
Na verloop van tijd merkte ik de symptomen welke ik hier al reeds heb gemeld.

Het werd nog gekker , ik kon op gegeven moment niet eens behoorlijk een nummer intoetsen of een tekst.
Na 2 of 3 cijfers/letters was het scherm overgegaan naar een ander .Net of er een programma liep die het scherm heel snel steeds veranderde.
Ik heb toen een 2e simlock vrij pre-paid toestel gekocht.Echter heb ik wel de simkaart van de 1e telefoon overgezet.

Want ik wou niet aan iedereen melden dat ik een nieuw nummer had.En wat gebeurt er , juist ja , na verloop van tijd staat mijn 2e toestel zomaar op de vliegtuig modus.En daarna volgden nog meer van genoemde verschijnselen.

Ik heb toen een andere simkaart gekocht en die gebruik ik nu nog steeds.En ook daarna bleef ik last van de hacker houden.
Met nieuwe simkaart en toetsenbord pincodes.

Na verloop van tijd kocht ik een 3e toestel met een groter scherm met een nieuwe simkaart.Want de 2e had een klein scherm en tekst intoetsen was een beetje moeilijk.Tot zover niets aan de hand.
Maar ik bel weleens met het 2e toestel naar de 3e.Omdat ik het nieuwe nummer nog niet uit mijn hoofd wist.
En om te checken of de verbinding werkt en hoe snel het is.

En ja , hierna kreeg ik ook op mijn 3e toestel last van een/de hacker.Voor zover ik het kan bekijken heeft het veranderen van wachtwoorden en pincodes geen effect of de hacker wel of niet kan bellen met jouw toestel.

Tenminste niet zolang hij nog gebruik kan maken van zijn eigen dialer in jouw Apps lijst....
Zeer waarschijnlijk gebruikt hij ook nog andere apps om toegang tot jouw telefoon te houden.

Zoals ik al zei , de enige remedie om ervanaf te zijn is om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen.Direct daarna ww en pincodes te wijzigen.Ook de email adres en ww voor de Google instellingen.

Ik heb met Bitdefender alle belangrijke apps in Bitdefender gezet om te beveiligen met een pincode (locken).
Dat zijn dus de apps welke toegang hebben tot : het inzien en verwijderen of veranderen van gegevens.

Deze apps kunnen sms berichten lezen , wijzigen en verwijderen.Kijk in de Apps lijst welke dat zijn en lock ze met een anti-virus app.
Voor mij heeft Bitdefender heel goed gewerkt.

Dan tot slot : wanneer er een key logger op jouw toestel zit is het dus in feite reeds ge-hackt

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door rea »

Beste 12Click,

Ik waardeer het dat u zoveel tijd en moeite erin hebt gestoken om mij het eea uit te leggen, maar hacken is echt niet aan de orde.
Het is iemand uit mijn naaste omgeving die belt naar de 0900-nummers.
Het feit is en blijft, dat deze blokkade er om 1 of andere reden steeds afgehaald wordt. Of er niet juist wordt opgezet waardoor ik met enorm hoge kosten zit. Ik vertrouw op deze blokkade! En inderdaad wat Moneyman zegt, daar heb je een punt. Dat kan ik natuurlijk wel zelf doen.

Inmiddels ben ik geblokkeerd voor inkomende en uitgaande gesprekken, heel fijn als je teruggebeld moet worden door de klantenservice, en je je rekeningen moet betalen (met ING en dus een tancode op je telefoon niet kunt ontvangen).
Al zou ik het voorschot willen betalen aan Ben, het kan niet eens op dit moment.

Ben kan mij nu dus niet meer op de hoogte houden over de stand van zaken en ik kan tot 1 juli wachten om weer te kunnen bellen...

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door 12Click »

Beste Rea ,

Dank voor het terugmelden van het eea.Ik ben geen expert en weet ook niet alles.Maar ik blijf het vreemd vinden dat een blokkade verwijderd kan worden door gewoon met jouw telefoon te bellen naar de klantenservice van Ben.Misschien doet deze persoon ook jouw stem na ..?

Op de 1e plaats moet je daar een melding van hebben staan in jouw oproepen log bestand van de telefoon (log bestand van in - en uitgaande gesprekken).
Ben klanten service heeft reeds verschillende malen aangegeven dat er door iemand deze blokkade is laten verwijderen.

Zie je ook de 0900 nummers in het log bestand staan (met datum en tijd) , die worden gebeld ?

Kun je deze gesprekken/ telefoontjes terug vinden in het oproepen overzicht ??Dus gesprekken welke jij niet zelf hebt gepleegd!
Wanneer jij ze niet kan terug vinden of zien in het log - bestand , nou dan denk ik toch wel zeker dat er meer speelt.

Maar wanneer je weet wie deze oproepen doet en wanneer , en dat het nog steeds gebeurt nadat het wachtwoord en de pincode zijn veranderd klinkt dan toch erg vreemd.
Hoe zou deze persoon (ongeacht of die in jouw naaste omgeving verblijft) voor de zoveelste keer , jouw nieuwe wachtwoord en pincode moeten kennen ?

Tenzij er nog iets meer aan de hand is.Ik zou toch zeker alles goed in de gaten houden.

Nogmaals , er zijn veel apps op de telefoon (die zitten er al standaard in) , welke erg veel bevoegdheden hebben.Zoals al gezegd , apps die berichten kunnen lezen , aanpassen of verwijderen.
Apps die nummers kunnen bellen , oproep log boeken kunnen wijzigen en oproepen uit het log bestand verwijderen.

Ook de app voor de camera heeft erg veel bevoegdheden.

Hackers maken gebruik van deze apps ( of passen de software van de apps aan , maar de oorspronkelijke naam blijft hetzelfde) .
Wanneer je de Apps lijst van de telefoon controleert is er ogenschijnlijk niets verandert.
Ik heb het nu dus hoofdzakelijk over een Android toestel.

Succes

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door 12Click »

@Rea ,

Nog een andere vraag.Is het geluidsfragment dat Ben zou geven reeds beluisterd ?En is duidelijk wie er heeft gebeld om de blokkade te verwijderen ?
Is dit misschien een tip .

Doe de telefoon uit voor het slapen en haal dan de batterij eruit.Bewaar de batterij en de lader op een geheime plek.
s Morgens batterij in de telefoon en opstarten .

rea
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 okt 2015 15:02

Re: Klantenservice Ben

Ongelezen bericht door rea »

Beste 12Click,

Ben heeft het geluidsfragment beluisterd, zij geven aan dat ik de persoon ben geweest die gebeld heeft.
Wanneer ik vraag of ik dit fragment ook mag beluisteren wordt mij dit in eerste instantie toegezegd.
Vervolgens wordt dit weer afgewezen.

Ik heb helaas een iphone, dus dat gaat niet werken ;-)

Gesloten