Omdat we met de vorige Transit enorm veel roestproblemen ondervonden (volgens de schadehersteller vanwege een inferieure kwaliteit staal) hebben we getwijfeld om weer een Transit aan te schaffen, maar de dealer wist ons te overtuigen.
Deze Transit was, volgens hem, met dezelfde kwalificaties als een personenauto gemaakt en bovendien was er sprake van lak- en roesten-van-binnenuitgarantie van 8 jaar.
Tot volle tevredenheid bijna 6 jaar rondgetoerd, totdat ik opeens wat vlekken op de rechter wielkastrand ontdekte:
![Afbeelding](https://www.imgdumper.nl/uploads9/593e9578bf3eb/593e9578b73d0-roest7.jpg)
Bij nadere inspectie tijdens een apk-keuring bleek er ook onder de auto roestvorming aanwezig.
![Afbeelding](https://www.imgdumper.nl/uploads9/593e9593b6a00/593e9593a373e-roest4.jpg)
![Afbeelding](https://www.imgdumper.nl/uploads9/593e95afc765a/593e95afba1cf-roest5.jpg)
![Afbeelding](https://www.imgdumper.nl/uploads9/593e95cd5ee39/593e95cd57989-roest6.jpg)
Kwestie aangekaart bij de huidige Ford-dealer (we zijn ondertussen verhuisd), die het weer voorlegde aan Ford.
Nu wordt door Ford de roest aan o.a. de dorpels gezien als "vliegroest" en van de wielkast wil men hooguit een ruime € 200,00 van de geschatte € 800,00 vergoeden. De kosten voor het herstellen van de dorpels wordt geschat op € 1200,00 per dorpel. Vrij veel voor het verwijderen van wat "vliegroest", lijkt me.
"Mijn" schadehersteller is bereid om een rapport op te maken, waarmee ik kan aantonen dat er wel degelijk sprake is van roest van binnenuit op alle aangetaste plekken.
Mijn vraag is nu: hoe pak ik dit/Ford aan zonder veel kosten te maken voor juridische bijstand?