LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte gasmeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nicky.de-vaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 19:08
Contacteer:

Defecte gasmeter

Ongelezen bericht door nicky.de-vaan »

Hallo allemaal aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie in alle forum stel ik het opnieuw .

Kreeg in de maand nov _ dec een rekening omtrent de gas van 1200 kuub dit in jan-feb exact hetzelfde het betreft een slimme meter van liander en ik woon in het huis sinds april . 2016 .

Aangezien dit verbruik abnormaal is (hoekwoning en met 2 inwonende ) ben ik bij de vorige eigenaar geweest om te vragen naar hun verbruik die hebben ook 2 kinderen dat was een jaar verbruik bij hun wat bij mij 2 maanden was .
Verder heb ik een monteur laten komen om te meten naar een gas lek maar die was er helaas niet .
Uiteindelijk heb ik liander maar laten komen met een nieuwe meter zodat ze de oude konden ijken . LIANDER zegt dat de meter goed is ondertussen heb ik in 2 maanden tijd maar 300 kuub gebruikt het was wel is waar iets warmer maar bij stond de kachel nog gewoon aan . Gevolg is uiteraard van dit alles dat ik torenhoge rekening heb van engie en liander . Verder is het misschien handig om te vermelden dat we de kachel als we thuis waren op 20/21 graden stond en snachts en als we niet thuis waren 17 graden en dat vanaf 6 uur avonds tot 12 er een houtkachel gestookt werd deze staat een meter van de thermostaat af dus de kachel slaat dan niet aan . Heb veel klachten gehoord en gelezen op forum maar nergens een oplossing kunnen vinden wellicht dat iemand mij die kan geven .

Gr nicky

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Defecte gasmeter

Ongelezen bericht door flappie »

Heb je ook het verbruik bijgehouden van de afgelopen periode. Je krijgt om de 2 maanden een verbruiksoverzicht van je leverancier per post of per e-mail. Hierin kon je gelijk al zien wat het verbruik was van de afgelopen periode. Het lijkt er op dat je het ook daadwerkelijk verbruikt hebt gezien de netbeheerder geen afwijking vond aan de meter.

Het verbruik is in dit geval dus ook geweest en zal je hoe dan ook moeten betalen. Daarnaast zal je ook de kosten voor ijking aan de netbeheerder moeten betalen. De ijking is altijd op basis van kosten ongelijk. In dit geval is na ijking aangetoond dat de meter correct functioneerde en zal je ook voor deze kosten moeten betalen.

nicky.de-vaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 19:08
Contacteer:

Re: Defecte gasmeter

Ongelezen bericht door nicky.de-vaan »

Hallo je zou denken dat je het dan verbruikt hebt . Maar dat zou dan enkel alleen kunnen als er ergens in het systeem iets niet klopt denkend aan iets wat ineens meer gas verbruikt dan voorheen of een cv die aanslaat terwijl dat niet hoort . Dus dan zou ik nu ook een abnormaal verbruik hebben omdat er iets meer gas verbruikt lijkt mij.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Defecte gasmeter

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 07 okt 2018 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

nicky.de-vaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 19:08
Contacteer:

Re: Defecte gasmeter

Ongelezen bericht door nicky.de-vaan »

Vorige bewoners haalde maar net 1100 kuub dus die hadden waarschijnlijk de kachel uit .
Toch bedankt voor de reactie ga aankomende winter bij houden hebben inmiddels een andere meter en laat een externe ernaast plaatsen en dan zou ik aankomende winter ongeveer zelfde verbruik als afgelopen winter moeten hebben .

Gesloten