LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Remeha cv ketel: onnodige kosten door ontbreken module

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
RogerLarue

Remeha cv ketel: onnodige kosten door ontbreken module

Ongelezen bericht door RogerLarue »

Nieuwe CV ketel nodig ? Wees gewaarschuwd als je een cv ketel bij installateur Linssen uit Schinnen wil aanschaffen.

Want een storingsmonteur is deze allerminst. Ze jagen je alleen op onkosten........ Neem een (groter) bedrijf die wel investeert in de middelen om een ketel uit te lezen en de software aan te passen in de ketel. Dat aanpassen gebeurt dus met een laptop ! Als je die al niet hebt dan kan het dus niet.

Deze firma is te groen dat hij zich een laptop met module aanschaft om de ketels uit te lezen en vervangt zo nodig je hele ketel aan onderdelen terwijl het niet nodig is. Hij zegt dan wel dit komt niet vaak voor. Wat ik hem dan wel geloof, maar waarom kan [Een andere firma, naam verwijderd door de moderator] het wel. Ook monteur van Remeha zei, hij zal zich die module moeten aanschaffen en vaak krijgen ze deze van Remeha.

Men moet erop hameren om Remeha in te schakelen.
En dan krijg je ook nog de rekening van van hem dat Remeha moest komen om het op te lossen.
Mij koste het €382,60 aan onnodig vervangen onderdelen(pomp+auto.ontluchter en de motor 3-wegklep). Op 24 dec 2016 kwam hij weer na de zoveelste blokkade en verving 3-wegklep. Ik zei toen tegen hem: je kan die ketel toch uitlezen(had immers de ingang in de ketel zien zitten, auto's kan men immers ook uitlezen), nee zei hij dat kan niet. Toen was voor mij de maat vol, ik ben gekke Henkie niet. Nog een paar weken aangehobbeld met blokkades, de blokkades waren er een paar keer per week. Zelf Remeha inschakelen kon niet. Moest via Linssen gaan(waar ik al niet zo'n trek meer in had). Heb hem laten bellen. De monteur van Remeha heeft dus de maximale stijgingstemperatuur van 9 graden naar 15 graden verhoogd. Dit gaat dus niet zonder laptop met module van Remeha. Opgelost 1 week voor carnaval.
En daarna dus de rekening van Remeha via Linssen €119,74 waar hij op stond dat ik die ook moest betalen.

Neef van mij vader welke eigenaar is van keuken/bad/cv leverancier zei ook dat dit niet de normale gang van zaken is. Als hij het niet opgelost krijgt en Remeha moet komen dan zijn de kosten voor de installateur.

Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties via dit forum. Ik wil in ieder geval geld terug. Is dat nu zo raar ?
Groet Roger Larue Schinnen zuid-Limburg
Bijlagen
Remeha.docx
(46.44 KiB) 104 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:19, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam bedrijf dat er niets mee te maken heeft verwijderd

BL2

Re: Remeha cv ketel: onnodige kosten door ontbreken module

Ongelezen bericht door BL2 »

Zou niet weten waarom je geld zou moeten terugkrijgen, laat staan waarom de installateur de rekening van Remeha storingsdienst zou moeten betalen. En als die die al moet betalen stuurt hij deze vanzelfsprekend door naar de klant en eigenaar van de ketel, jij dus.

Wat bedoel je met de maximale stijgingstemperatuur van 9 naar 15 graden.....?
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quote direct voorgaand bericht verwijderd, aanvallende, ongefundeerde tekst verwijderd

RogerLarue

Als je er verstand van hebt zou je maximale stijgingstemperatuur kunnen begrijpen.
En ja, tuurlijk verlang ik geld terug voor de onnodig vervangen onderdelen omdat deze "professional" onprofessioneel is zich de benodigde gereedschappen aan te schaffen dit te verhelpen. Een auto garage zal zich ook de uitlees apparatuur moeten aanschaffen om een auto te kunnen repareren. Is normaal in deze tijd geautomatiseerde/digitale tijd !
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op aanvallende berichten verwijderd

BL2

RogerLarue schreef:Als je er verstand van hebt zou je maximale stijgingstemperatuur kunnen begrijpen
Leg eens uit....?

RogerLarue

Nee hoor, mij te belachelijk

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ie geholpen wilt worden, zou ik me ook als zodanig opstellen...

Waarom heb je de facturen al betaald?

BL2

Moneyman schreef:Als ie geholpen wilt worden, zou ik me ook als zodanig opstellen
Wat een opstelling van TS. . Zou overigens wel uitkijken als de ketel code 8 of 9 aangeeft.........
En het mooie bij een Remeha is, die bezit al zelf een programma om de gehele werking van de ketel uit te lezen :shock:

Het kan ook nog B.2.5 zijn = Maximaal toelaatbare stijgsnelheid van de aanvoertemperatuur is overschreden. De ketel stopt 10 min.
Dit is overigens geen storing, maar een beveiliging. Je kan dan beter zoeken naar de reden hiervoor, dan de temperatuurinstelling hoger te zetten. Dat is een beetje de oorzaak verdoezelen............
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende en ongefundeerde tekst verwijderd

RogerLarue

Nee dat is het niet ! Maakt mij best wel kwaad :(
De naam eruit gehaald. Was ook niet bij nagedacht.
Maar ik merk dat echt jan en alleman reageert zonder er verstand van te hebben.
En over waarom er wel betaald is gaat het toch niet om.
Laat jij je CV ketel dan helemaal aan onderdelen vervangen die niet kapot zijn ? Als ik deze Linssen had laten gaan dan had hij ze allemaal vervangen alleen al omdat hij de ketel niet kan uitlezen. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?

RogerLarue

B.2.5 was trouwens de blokkade

RogerLarue

Linssen blijft zich van de domme houden ! Dit gaat toch meer klanten/slachtoffers kosten als hij zich zo star blijft gedragen en geen laptop met Remeha module aanschaft om zo uit te lezen en eventueel parameters aan te passen. Zoals hij werkt gaat niet meer in dit digitale tijdperk. Een garage moet zo ook hun software hebben om een auto uit te lezen en eventueel te repareren.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

RogerLarue schreef:Linssen blijft zich van de domme houden.
Klopt; als ik een installateur ergens voor inschakel, hoor ik graag mondeling wat er aan de hand is en idem oplossingen met voors en tegens, waar ik uit mag kiezen.
En geen ongevraagde schriftelijke verhalen.

BL2

RogerLarue schreef:Linssen blijft zich van de domme houden ! Dit gaat toch meer klanten/slachtoffers kosten als hij zich zo star blijft gedragen en geen laptop met Remeha module aanschaft om zo uit te lezen en eventueel parameters aan te passen. Zoals hij werkt gaat niet meer in dit digitale tijdperk. Een garage moet zo ook hun software hebben om een auto uit te lezen en eventueel te repareren.
Ook nogmaals, een Remeha kan zich prima zelf uitlezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

chrisd1

BL2 schreef:En ook nogmaals, een Remeha kan zich prima zelf uitlezen.
Ik heb zelf een Remeha en ik begrijp dit niet precies; (mogelijk, omdat die van 2010 is); dat hoeft ook niet, want daarvoor heb ik een installateur, die mij dat zo nodig mondeling/precies uitlegt.

RogerLarue

Nee hoor, daar heeft men een laptop voor nodig. Remeha is er toch bij geweest !

chrisd1

Lees in de bijlage in je OP:
RogerLarue schreef:Morgen word er een rechtsbijstand verzekering afgesloten tegen dit soort malafide ondernemingen. Mij gebeurt het niet meer.
Dat laatste weten we nog niet: in feite doet zo'n z.g. rbv nl. precies hetzelfde als die Linssen: ze gaan jou/al dan niet niet-deskundige dan meteen brieven sturen, etc.
Zie b.v. de uitzending Rechtsbijstandverzekering van Radar en het annex gelijknamige topic op dit forum met 55 reakties.

En deze ontboezeming van een mede-"verzekerde':
myedelweiss schreef:Jullie hebben in 2 jaar tijd mijn zaak verkloot, nu moet de advocaat het proberen recht te breien !!
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 21 jun 2017 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2

En als je digitaal wil communiceren met je Remeha, zet dan het programma Recom op je eigen lap-top, dan kan je installateur deze mooi ook gebruiken ............
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vijandige tekst verwijderd

RogerLarue

1. Ik heb geen laptop. En al had ik er één.............
2 Hij is de professional die z'n zaakjes in orde moet hebben. Hij zorgt maar voor zijn spullen. Er word immers goed voor betaald.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op aanvallende tekst verwijderd

RogerLarue

Weet niet waar sommigen op uit zijn. M.b.t. commentaar
Maar ik probeer mensen te waarschuwen dat ze zich geen installateur nemen die niet kunnen/willen uitlezen/parameters kunnen aanpassen. Dat zijn dan van die ouderwetse en kunnen niet mee in digitale tijdperk.
Gewoon vooraf vragen voordat je met ze in zee gaat.
Verder ben ik er wel klaar mee.

chrisd1

BL2 schreef:een Remeha kan zich prima zelf uitlezen.
Ook de historie??

chrisd1

RogerLarue schreef:Dan klopt er toch iets niet met die installateur !??
Zag, dat mijn Remeha Quinta ook een interface voor uitlezing heeft; is van 2006!!
Overigens: nooit klachten gehad.
Ook nog nooit, anders dan aanbiedingen en facturen, brieven gehad van een installateur.

Gesloten