LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spookfacturen Intrum Justitia
Spookfacturen Intrum Justitia
Wij worden bestookt met spookfacturen/aanmaningen van Intrum Justitia Nederland BV te Den Haag , geadresseerd aan ons adres op naam van ene A. Welbedagt. De vordering is van: EMESA Nederland BV h.o.d.n.Vakantieveilingen.NL. Hier hebben wij nooit gebruik van gemaakt.
Dit is de tweede aanmaning die wij ontvangen met de dreiging van deurwaarders etc.
Wij willen dat dit onmiddellijk stopt. Het is bedreigend en intimiderend!
Zijn hier meerdere gevallen van bekend?
Gaarne vernemend,
Frans en Jolande Ossevoort
Dit is de tweede aanmaning die wij ontvangen met de dreiging van deurwaarders etc.
Gaarne vernemend,
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
-
Re: Spookfacturen Intrum Justitia
Simpel gezegd wie eist bewijst.
Neem contact op met Intrum, geef zelf geen naw gegevens en vraag ze uit. Van wie, waarover, wanneer, herinneringen van de eiser.
Verwijs naar het GBA . Zet uw verhaal ook op Klachtenkompas.
En most of al, alleen een deurwaarder bijt.
Neem contact op met Intrum, geef zelf geen naw gegevens en vraag ze uit. Van wie, waarover, wanneer, herinneringen van de eiser.
Verwijs naar het GBA . Zet uw verhaal ook op Klachtenkompas.
En most of al, alleen een deurwaarder bijt.
-
Waarom maakt u post open die niet aan u persoonlijk is gericht?Pascal91 schreef:Wij worden bestookt met spookfacturen/aanmaningen van Intrum Justitia Nederland BV te Den Haag , geadresseerd aan ons adres op naam van ene A. Welbedagt. De vordering is van: EMESA Nederland BV h.o.d.n.Vakantieveilingen.NL. Hier hebben wij nooit gebruik van gemaakt.
Gaarne vernemend,
Vermoedelijk heeft A. Welbedagt een schuld bij Vakantieveilingen en uw adres opgegeven. Het beste wat u kunt doen, maar dat had u bij de eerste factuur, aanmaning en daarna de brief van het incassobureau eigenlijk al moeten doen is ze informeren dat het adres niet juist is. Immers heeft u nu de brieven geopend en gelezen dus Intrum Justitia is in de veronderstelling dat het adres gewoon klopt. Als u het retour afzender had gestuurd was u waarschijnlijk er al lang vanaf geweest. Het "dreigen" met een deurwaarder e.d. is niet ook bedoeld als intimiderend en is bedoeld dat A. Welbedagt gaat betalen, dit bent u niet dus waar maakt u zich druk om?
-
Ik zou me er ook druk om maken als ik topicstarter was. Het vervelende is ook dat je er weinig tegen kan doen. In elk geval nooit gehoor geven aan het verzoek van het incassobureau om u te identificeren. Want zo ver kunnen ze gaan.
-
Een spookfactuur is iets anders. In dit geval heeft iemand uw adres gegevens gebruikt. Het doel van deze brieven is een waarschuwing naar de schuldeiser toe. Dit bent u niet, dus een bedreiging uw kant op is het dus niet. Helaas is Intrum Justitia iets te volhardend in het bestoken van brieven.Pascal91 schreef:Wij worden bestookt met spookfacturen/aanmaningen van Intrum Justitia Nederland BV te Den Haag , geadresseerd aan ons adres op naam van ene A. Welbedagt. De vordering is van: EMESA Nederland BV h.o.d.n.Vakantieveilingen.NL. Hier hebben wij nooit gebruik van gemaakt.
Gaarne vernemend,
Ik heb in dezelfde situatie gezeten tot zelfs een datum van ontruiming (veroordeeld bij verstek). Na elke brief die er kwam heb ik gebeld totdat de politie op de stoep stond. Uiteindelijk via mijn legitimatie kunnen bewijzen dat ze op het verkeerde adres zaten en de deurwaarder, in het bijzijn van de politie, gewaarschuwd dat er aangifte gedaan zou gaan worden tegen hun. Daarna is het eindelijk stil geworden.
Sterkte, en vooral aan de bel blijven trekken.
Ontzettend bizar dat dit kan in Nederland, voor hetzelfde geld kom je thuis met een geforceerd slot en je halve inboedel bij één of andere vage handelaar.NeoDutchio schreef: Na elke brief die er kwam heb ik gebeld totdat de politie op de stoep stond. Uiteindelijk via mijn legitimatie kunnen bewijzen dat ze op het verkeerde adres zaten en de deurwaarder, in het bijzijn van de politie, gewaarschuwd dat er aangifte gedaan zou gaan worden tegen hun. Daarna is het eindelijk stil geworden.
Is het niet zo dat eerst het GBA gecheckt moet worden ofzo? Wellicht dat Moneyman zijn lampje hier op kan laten schijnen?
-
Normaal gesproken wordt het GBA ook geraadpleegd, maar waarom dat in mijn geval fout is gegaan heb ik nooit antwoord op gekregen.Snoodaard schreef:Ontzettend bizar dat dit kan in Nederland, voor hetzelfde geld kom je thuis met een geforceerd slot en je halve inboedel bij één of andere vage handelaar.NeoDutchio schreef: Na elke brief die er kwam heb ik gebeld totdat de politie op de stoep stond. Uiteindelijk via mijn legitimatie kunnen bewijzen dat ze op het verkeerde adres zaten en de deurwaarder, in het bijzijn van de politie, gewaarschuwd dat er aangifte gedaan zou gaan worden tegen hun. Daarna is het eindelijk stil geworden.
Is het niet zo dat eerst het GBA gecheckt moet worden ofzo? Wellicht dat Moneyman zijn lampje hier op kan laten schijnen?
Mogelijk iemand waarvan geen nieuwer adres bekend was?
-
Dat was ook zo, maar dat mag nog geen reden zijn dat Intrum Justitia blind is voor de situatie.Nijogeth schreef:Mogelijk iemand waarvan geen nieuwer adres bekend was?
-
Gezien TS de post open maakt en Intrum Justitia nooit heeft geïnformeerd kun je hun niets kwalijk nemen.NeoDutchio schreef:Dat was ook zo, maar dat mag nog geen reden zijn dat Intrum Justitia blind is voor de situatie.Nijogeth schreef:Mogelijk iemand waarvan geen nieuwer adres bekend was?
-
Gezien TS de post open maakt en Intrum Justitia nooit heeft geïnformeerd kun je hun niets kwalijk nemen.NeoDutchio schreef:Dat was ook zo, maar dat mag nog geen reden zijn dat Intrum Justitia blind is voor de situatie.Nijogeth schreef:Mogelijk iemand waarvan geen nieuwer adres bekend was?
Bij I-J kunnen de gekste dingen.
Pascal 91
frans en Jolande ossevoort
Welbedagt
Waarom is I J niet gebeld voor informatie ? heb zo n idee dat ........, nee toch .
Pascal 91
frans en Jolande ossevoort
Welbedagt
Waarom is I J niet gebeld voor informatie ? heb zo n idee dat ........, nee toch .
Dit is niet aan jullie gericht. Een gerechtsdeurwaarder kan in de Basisregistratie Personen kijken en zal dus nooit bij jullie uitkomen. De enige juiste actie is om deze brieven in de papierbak te gooien. Retour afzender heeft geen zin, dan zegt Intrum Justitia weer dat er meer mensen zijn die dat doen.