LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Remeha cv ketel: onnodige kosten door ontbreken module
Re: Remeha cv ketel: onnodige kosten door ontbreken module
Als je als installateur vele merken doet moet je ook vele afwijkende en dure uitlees kasten voor storingen hebben.
Soms is een zak computer voldoende bij vele merken, de code opzoeken en via verloop snoer reset of reset via knoppen.
Ik belde ooit Remeha dealer en die gaf per telefoon door wat de storing was en hoe reset en wat te vervangen.
Als je voor elk merk en vele nieuwe types steeds op cursus moet, gewoon minder merken nemen en samen werken met concurrent die ander merk verkoopt, zo simpel los je dat op
Soms is een zak computer voldoende bij vele merken, de code opzoeken en via verloop snoer reset of reset via knoppen.
Ik belde ooit Remeha dealer en die gaf per telefoon door wat de storing was en hoe reset en wat te vervangen.
Als je voor elk merk en vele nieuwe types steeds op cursus moet, gewoon minder merken nemen en samen werken met concurrent die ander merk verkoopt, zo simpel los je dat op
-
Ben met je eens dat als een installateur niet kan oplossen zich niet met onderhoud/blokkades/storingen moet bezig houden. Dan zal hij met partner moeten samen werken die het wel kan of indd niet voor deze ketels kiezen. In dit geval wil hij die module niet aanschaffen maar berekend wel de klant de door hem ten onrechte vervangen onderdelen.
Het blijft zijn probleem ! Je kan de klant dit niet laten betalen !
Als hij die merken dan toch wil blijven voeren zal hij zich toch echt de benodigde cursus en module moeten aanschaffen.
Heb indd ook een Remeha Quinta
Het blijft zijn probleem ! Je kan de klant dit niet laten betalen !
Als hij die merken dan toch wil blijven voeren zal hij zich toch echt de benodigde cursus en module moeten aanschaffen.
Heb indd ook een Remeha Quinta
-
Het is echter alleen, ik heb dat die Linssen ook al gezegd.
Maar, hij trekt zich er echter niets van aan...........................
Of een speciaal kabeltje naar de laptop??stofzuigertje schreef:Als je als installateur vele merken doet moet je ook vele afwijkende en dure uitlees kasten voor storingen hebben.
Net zo min als dat mijn z.g. rechtsbijstandverzekeraar denkt zich niets aan een polishouder gelegen hoeft te laten liggen; zie viewtopic.php?f=31&t=165165&p=2288137&h ... e#p2288137.RogerLarue schreef:Het is echter alleen, ik heb dat die Linssen ook al gezegd.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 22 jun 2017 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ai, is toch wel triest hè Chrisd ?
Dus rechtsbijstandverzekering is ook niet alles. Ik was niet verzekerd en hielpen mij dus ook niet.
Wie pakt deze malafide installateurs dan nu aan ?
Dit moet zich dus echter alleen via mond op mond rondvertellen zodat hij het in het aantal klanten wat afhaakt gaat merken !?
Dus rechtsbijstandverzekering is ook niet alles. Ik was niet verzekerd en hielpen mij dus ook niet.
Wie pakt deze malafide installateurs dan nu aan ?
Dit moet zich dus echter alleen via mond op mond rondvertellen zodat hij het in het aantal klanten wat afhaakt gaat merken !?
Kopers hebben o.m. een onderzoeksplicht; onder dit trefwoord valt b.v. op dit forum genoeg te lezen.RogerLarue schreef:Dit moet zich dus echter alleen via mond op mond rondvertellen zodat hij het in het aantal klanten wat afhaakt gaat merken !?
Het zoeken van de publiciteit wil wel eens helpen; zie b.v. hier, na de reclame en vanaf 1:50/07:37 min en hier.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 22 jun 2017 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onderzoeksplicht !?
Dat ga ik echt niet lezen.
Dus m.a.w. wij zijn het zelf schuld als dit gebeurt ? En deze Linssen mag zich kapot lachen ? Terwijl hij zijn zaakjes niet in orde heeft ??
Dat ga ik echt niet lezen.
Dus m.a.w. wij zijn het zelf schuld als dit gebeurt ? En deze Linssen mag zich kapot lachen ? Terwijl hij zijn zaakjes niet in orde heeft ??
Zolang hij de wet niet overtreedt/gemaakte afspraken niet nakomt, waar niets van gebleken is, zijn het zíjn zaakjes.RogerLarue schreef:Terwijl hij zijn zaakjes niet in orde heeft ??
-
Dus in feite hobbelt hij zo door !?
Een timmerman moet toch ook een hamer hebben en een slager een mes. Een auto garage kan dat in tegenwoordige digitale tijdperk toch ook niet maken ? Zeggen dat het slot kapot is, word vervangen en later blijkt het dat de software het schuld is.
Je kan een klant toch niet laten betalen voor onnodig vervangen onderdelen omdat hij zijn gereedschap niet in orde heeft.
Dat is toch raar !???
Een timmerman moet toch ook een hamer hebben en een slager een mes. Een auto garage kan dat in tegenwoordige digitale tijdperk toch ook niet maken ? Zeggen dat het slot kapot is, word vervangen en later blijkt het dat de software het schuld is.
Je kan een klant toch niet laten betalen voor onnodig vervangen onderdelen omdat hij zijn gereedschap niet in orde heeft.
Dat is toch raar !???
Een merk-dealer zal zoiets opgelegd krijgen door zijn fabrikant.RogerLarue schreef:Een auto garage kan dat in tegenwoordige digitale tijdperk toch ook niet maken?
-
Precies ! Dat moet ook zo !!
Ik heb natuurlijk al de 2 Remeha directeuren aangeschreven. Heb hun mail adressen.
Dikke week geleden nu. Nog niets vernomen !
Ik wil ten alle kosten verhinderen dat Linssen en wellicht meerdere kleine installateurs zo door gaan.
Ff afwachten op deze 2 heren.
Ik heb natuurlijk al de 2 Remeha directeuren aangeschreven. Heb hun mail adressen.
Dikke week geleden nu. Nog niets vernomen !
Ik wil ten alle kosten verhinderen dat Linssen en wellicht meerdere kleine installateurs zo door gaan.
Ff afwachten op deze 2 heren.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jun 2017 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de moderator
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door de moderator
-
Installateur Linssen heeft iets van zich laten horen
Dank voor het handelen, dat het oplossende bedrag van Remeha €119,74 retour gestort word.
Ik heb begrepen dat u zich de module aanschaft waardoor het toekomstig niet meer gebeurt en u zo alle mensen kan helpen
Chapeau hiervoor. Een excuses is wel op z'n plek !
Nogmaals hartelijk dank.
Groet,
Roger
Dank voor het handelen, dat het oplossende bedrag van Remeha €119,74 retour gestort word.
Ik heb begrepen dat u zich de module aanschaft waardoor het toekomstig niet meer gebeurt en u zo alle mensen kan helpen
Nogmaals hartelijk dank.
Groet,
Roger
Mooi!!; als ik zelf een zaak had, zou ik ook niet zo in de krant willen.
-
Citaat: "Klopt; als ik een installateur ergens voor inschakel, hoor ik graag mondeling wat er aan de hand is en idem oplossingen met voors en tegens, waar ik uit mag kiezen.
En geen ongevraagde schriftelijke verhalen. "
Ik niet ! Doe alles schriftelijk. Ook de tips heeft hij zo ontvangen. Van mijn kant uit en door gebrieft wat Remeha monteur zei.
En wat de klant eet, schaft de pot !!
En geen ongevraagde schriftelijke verhalen. "
Ik niet ! Doe alles schriftelijk. Ook de tips heeft hij zo ontvangen. Van mijn kant uit en door gebrieft wat Remeha monteur zei.
En wat de klant eet, schaft de pot !!
Hoe lang ga je nog door met het kapotschrijven van dit bedrijf, door het plaatsen van dit soort vreemde citaten welke op een briefwisseling moeten lijken. Alleen de toon verraad je bedoelingen al.......RogerLarue schreef:Installateur Linssen heeft iets van zich laten horen
Nogmaals hartelijk dank.
Groet,
Roger
-
Huh, helemaal niet ! Is toch allemaal opgelost. Zelfs complimenten
En vragen om een excuses........RogerLarue schreef:Zelfs complimenten
En om on-topic te blijven. het uitlezen van een Remahe geeft soms meldingen welke niet juist zijn, of je dit nu doet via een module, of via het display op de ketel zelf.
Onlangs een E13 storing bij de hand. Iedereen weet dat dat geen beste diagnose is-> oververhitting warmtewisselaar.
Maar niets aan de hand met de warmtewisselaar, er was in de buurt een blikseminslag geweest, aardlekschakelaar bleek ook bij andere woningen uitgevallen te zijn.
Na onderzoek een reset kwam de ketel weer tot leven, niets aan het handje, eigenaar opgelucht.
Conclussie: Ga je slechts van de uitgelezen gegevens uit, dan kan je er als reparateur ook goed naast zitten, een zeer kostbare warmtewisselaar wisselen en een nieuwe veiligheid door Remeha laten plaatsen, terwijl dit niet nodig is.
Een goede reparateur denkt vooral zelf na en laat dit niet een module doen..........
-
Dat is dus allemaal niet gebeurt door installateur en ook niet door Remeha aangegeven !
Maar anyway, is nu opgelost
Maar anyway, is nu opgelost