LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transport kosten e.d. voor gas betalen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
EddyKamphuis
Contacteer:

Transport kosten e.d. voor gas betalen?

Ongelezen bericht door EddyKamphuis »

Ik woon in een seniorenflat op de tweede etage die goed geisoleerd is. Sinds ik daar woon, nu 5 jaar, gebruik geen verwarming. Toch wordt er tijdens de jaarafrekening transportkosten, vastrecht e.d. gerekend.
Aangezien ik niets gebruik hoef ik volgens mij die kosten ook niet te betalen.
Hoe denken jullie daarover?

NeoDutchio

Re: Transport kosten e.d. voor gas betalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

EddyKamphuis schreef:Ik woon in een seniorenflat op de tweede etage die goed geisoleerd is. Sinds ik daar woon, nu 5 jaar, gebruik geen verwarming. Toch wordt er tijdens de jaarafrekening transportkosten, vastrecht e.d. gerekend.
Aangezien ik niets gebruik hoef ik volgens mij die kosten ook niet te betalen.
Hoe denken jullie daarover?
U heeft een gasleiding en die zal onderhouden moeten worden. Ook al gebruikt u zelf geen gas, de leiding ligt er wel. Als u van de jaarlijkse kosten af wilt zal u eenmalig in de buidel moeten tasten en de aansluiting laten verwijderen. Maar zolang de aanluiting er is zult u gewoon, net als ieder ander, daarvoor betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zolang je een gas meter hebt en die op druk gehouden word moet je betalen.
Maar hoe in koude winter?
Als je beneden buren erg warm stoken is het mogelijk gratis te wonen.
Maar als er iemand anders komt wonen of tijdelijk leeg staat... zit je in de koude.
Alle buiten muren zijn geïsoleerd en de tussenmuren en vloeren/plafond niet!

Of kook je nog op gas?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stofzuigertje, hij gebruikt niks. Dat betekent nul, nada, noppes, helemaal niets.

Het is inderdaad zo, dat de gasleiding onderhouden moet worden en er druj op blijft staan. De vaste lasten daarvoor blijven dus. De enige manier om die te verwijderen is de hele boel laten weghalen. Dit kost een paar honderd euro, maar dan heb je er nooit meer last van.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Nijogeth schreef:Stofzuigertje, hij gebruikt niks. Dat betekent nul, nada, noppes, helemaal niets.

Het is inderdaad zo, dat de gasleiding onderhouden moet worden en er druj op blijft staan. De vaste lasten daarvoor blijven dus. De enige manier om die te verwijderen is de hele boel laten weghalen. Dit kost een paar honderd euro, maar dan heb je er nooit meer last van.
Er zijn nog andere manieren om op gas te koken, dat is wat @stof bedoeld! :wink:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Klopt, maar hij gebruikt helemaal niets, ook niet in de winter, ook niet om te koken.

Dat ie dan misschien een gasfles gebruikt, dat kan, maar maakt hier niets uit.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Nijogeth schreef:Klopt, maar hij gebruikt helemaal niets, ook niet in de winter, ook niet om te koken.

Dat ie dan misschien een gasfles gebruikt, dat kan, maar maakt hier niets uit.

Dat TS niets gebruikt mag duidelijk zijn, maar @stof stelt een vraag.
Maar dan is de vraag toch legitiem !

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je alleen voor koken Gas aansluiting betaalde....

Kan kook ik ook van woede gezien de enorme kosten!

Maar even serieus. een beetje gebruik voor koken kan nog op flessen, klopt.
Maar permanent weghalen, dan stoppen tegen hoog bedrag, het is niet gratis de jaarlijkse kosten.

Maar nog een vraagje, is dit koop of huur, bij koop mag het gas weg maar bij huur niet.
Die aansluiting hoorde te blijven.

En dat je niets gebruikte, als je boven en onder een erge koukleum hebt en de vloer en plafond zijn matig geïsoleerd.....
Dan maak je eigenlijk misbruik van je buren die meer kwijt zijn omdat jij daar een koudere woning hebt en warmte steel omdat je niet meer wilde.

Ik heb slechts vermoedens en wacht op topic starten met extra info/antwoorden.....

Gesloten