LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Harry H
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 18:03

schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Harry H »

Geachte redactie

Ik woon in een senioren appartementen complex gelegen aan de Weijnbergstraat te Hoensbroek
Ongeveer 2 jaar geledenkregen wij 132 huurderseen voorstel om de balkons in diepte uit te breiden
naar 3 meter. Wij zouden dan een balkon van ongeveer 27 m2 krijgen, Hiervoor moesten ze dan wel
goedstemming hebben van 70% van de huurders dit was noodzakelijk om van de gemeente de
vergunning hiervoor te krijgen
die 70% hebben ze binnen gehaald en de vergunning werd aangevraagd en gekregen
ook zouden er nieuwe kozijnen geplaats worden met een brede deur
De balkons zouden ook toegankel;ijk gemaakt wordenvoor mensen in een rolstoel of meteen rollator
bij de huidige balkons zitten er smalle deuren en een hoogte verschil met de kamer van 20cmwat dan
ook voor vele bewoners lastig isdus niet buiten kunnen zitten
Op 12-11-2015 kregen wij de bewoners een schriftelijke bevestiging dat de uitbreiding van de balkons
door zou gaan en dat ze aan de voorbereidingen zouden beginnen
einde vorig jaar kregen wij schriftelijk dat ze gesprekken hadden met een aannemer en dat de
voorbereidingen in het voorjaar2017 zouden beginnenvorige maand zijn er al bomenweggehaald waar
de kraan zou komen te staan
eind vorige maandkregen wij een uitnodiging om op afgelopen donderdag 15 juni een voorlichtings avond
te komen over de balkons
dit was echter voor vele een grote teleurstelling wij kregen daar al in het begin te horen dat de balkons
er niet komen
kan dit wettelijk gezien wel, wij hadden toch een schriftelijke toezeggeing die toch bindend
er zijn daar dan ook verschillende mensen kwaad de zaal uitgelope, er zat zelfs een vrouwtje te huilen
ik werd onder begeleiding van 2 man en 1 vrouw om buiten de zaal even te praten want ik had
commentaar gegeven en de presentatie verstoord

er zijn verschillende bewoners die al onkosten gemaakt hebbendoor het appartementzelf te renoveren
of terras meubeltjes te kopen
ik zelf heb op de woonkamer na het hele appartement met toestemmingvan de woning vereniging
gerenoveerd ,nieuwe keuken, wc, badkamer slaapkamers stroom, water en afvoerleidingen in de muren
laten leggen alles opnieuw betegeld mijn kosten tot nu toe meer dan € 22,000,-

Nu hebben zij ook nog een afpraak met mij gemaakt om komende woensdag middag om 14,30u op
gesprek te komen bij hun op kantoor, zeker om me om te praten

mijn vraag is dan ook kunnen wij bewoners nog op de balkons rekenen of ia dit te veel gevraagd
zo nee kunnen de door onsgemaakte onkosten verhaald worden bij hun zij hebben tenslotte toezegging gedaan

Het betreft woningvereniging DE VOORZORG
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Harry H schreef: dit was echter voor vele een grote teleurstelling wij kregen daar al in het begin te horen dat de balkons
er niet komen
Gaf de WoningBouwVereneiging ook een reden?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Zou zo maar kunnen zijn dat omwonenden bezwaar hebben gemaakt tegen deze uitbreiding en dit met succes hebben aangevochten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door kweenie »

Belangrijkste wordt niet vermeld, waarom de wbv afziet van de balkons. Zonder die informatie is er geen zinnig woord over te zeggen.

mh73

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door mh73 »

TS bedoeld toch niet zijn onkosten van 22.000 euro van het renoveren van het appartement te verhalen op de woningbouwvereniging?

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de overeenkomst met de verbouwing binnen en het uitbreiden van het balkon? Het een heeft niets met het ander te maken. Om het balkon te vergroten is er binnen geen verbouwing nodig. En om nou speciaal voor een nieuw balkon een nieuwe keuken, wc, badkamer, slaapkamer, etc te gaan verbouwen klinkt wel heel ongeloofwaardig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door sjohie »

Harry H schreef:Geachte redactie

Ik woon in een senioren appartementen complex gelegen aan de Weijnbergstraat te Hoensbroek
Ongeveer 2 jaar geledenkregen wij 132 huurderseen voorstel om de balkons in diepte uit te breiden
naar 3 meter. Wij zouden dan een balkon van ongeveer 27 m2 krijgen, Hiervoor moesten ze dan wel
goedstemming hebben van 70% van de huurders dit was noodzakelijk om van de gemeente de
vergunning hiervoor te krijgen
die 70% hebben ze binnen gehaald en de vergunning werd aangevraagd en gekregen
ook zouden er nieuwe kozijnen geplaats worden met een brede deur
De balkons zouden ook toegankel;ijk gemaakt wordenvoor mensen in een rolstoel of meteen rollator
bij de huidige balkons zitten er smalle deuren en een hoogte verschil met de kamer van 20cmwat dan
ook voor vele bewoners lastig isdus niet buiten kunnen zitten
Op 12-11-2015 kregen wij de bewoners een schriftelijke bevestiging dat de uitbreiding van de balkons
door zou gaan en dat ze aan de voorbereidingen zouden beginnen
einde vorig jaar kregen wij schriftelijk dat ze gesprekken hadden met een aannemer en dat de
voorbereidingen in het voorjaar2017 zouden beginnenvorige maand zijn er al bomenweggehaald waar
de kraan zou komen te staan
eind vorige maandkregen wij een uitnodiging om op afgelopen donderdag 15 juni een voorlichtings avond
te komen over de balkons
dit was echter voor vele een grote teleurstelling wij kregen daar al in het begin te horen dat de balkons
er niet komen
kan dit wettelijk gezien wel, wij hadden toch een schriftelijke toezeggeing die toch bindend
er zijn daar dan ook verschillende mensen kwaad de zaal uitgelope, er zat zelfs een vrouwtje te huilen
ik werd onder begeleiding van 2 man en 1 vrouw om buiten de zaal even te praten want ik had
commentaar gegeven en de presentatie verstoord

er zijn verschillende bewoners die al onkosten gemaakt hebbendoor het appartementzelf te renoveren
of terras meubeltjes te kopen
ik zelf heb op de woonkamer na het hele appartement met toestemmingvan de woning vereniging
gerenoveerd ,nieuwe keuken, wc, badkamer slaapkamers stroom, water en afvoerleidingen in de muren
laten leggen alles opnieuw betegeld mijn kosten tot nu toe meer dan € 22,000,-

Nu hebben zij ook nog een afpraak met mij gemaakt om komende woensdag middag om 14,30u op
gesprek te komen bij hun op kantoor, zeker om me om te praten

mijn vraag is dan ook kunnen wij bewoners nog op de balkons rekenen of ia dit te veel gevraagd
zo nee kunnen de door onsgemaakte onkosten verhaald worden bij hun zij hebben tenslotte toezegging gedaan

Het betreft woningvereniging DE VOORZORG
Tsja, een vergunning is geen bouwverplichting, dus er kan een zwaarwegende reden zijn dat ze er alsnog van af zien. Hebben ze die reden ook gegeven tijdens dat overleg? En dat u 22.000 euro vertimmert in een huur appartement (u spreekt hierboven van "ons 132 huurders") is leuk, maar dat heeft verder geen causaal verband met het wel of niet vergroten van een balkon buiten aan het appartement lijkt me? Ik bedoel, de voordelen en verbetering van woongenot van alles wat u noemt, zijn er nog steeds met het oude balkon.

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat TS mogelijk wilde verhuizen naar een appartement met groter balkon of woning met tuin en daarvan afzag toen de toezegging werd gedaan dat er grotere balkons zouden komen. Nu heeft ie dus zijn woning verbouwd, ervan uitgaande hier nog lang te blijven met dat grotere balkon, terwijl nu blijkt dat ie geen groter balkon krijgt en nu mogelijk een nieuwe woning zal moeten gaan zoeken om aan die wens te voldoen. En dan zijn uiteraard al die verbouwingen nuttelooz gebleken.

Of er echter iets te verhalen valt, is nog maar de vraag. Mogelijk wil de WBV wat meebetalen, omdat ook zij nu een woning met meerwaarde bezitten, waaraan langere tijd niets gedaan hoeft te worden.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Nijogeth schreef:Of er echter iets te verhalen valt, is nog maar de vraag. Mogelijk wil de WBV wat meebetalen, omdat ook zij nu een woning met meerwaarde bezitten, waaraan langere tijd niets gedaan hoeft te worden.
Pas maar op voor een huurverhoging o.b.v. het puntensysteem door de toevoegingen en verbeteringen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

- weg -
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 21 jun 2017 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

- weg -

BL2
Berichten: 4871
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door BL2 »

De topicstarter uit Hoensbroek moet eerst maar eens aangeven waarom de balkons er niet komen.
Het is een huurcomplex, en daar mag de eigenaar toch zelf wel bepalen of een (niet noodzakelijke) verbouwing (lees uitbreiding) door gaat. Misschien is de vergunning ingetrokken of bleek het toch te duur te worden.
Er zal voor de eigenaar een goede reden zijn, maar die weten we (nog) niet.........

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nog nooit gehoord van iemand die een verbouwing van 22000 euro uitvoert in een huurwoning.... In welke
hoedanigheid treed de WBV hier op?

Harry H
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 18:03

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Harry H »

Ik woon nu 10 jaar hier op de 9e verdieping
Heb een uitzicht over een groot deel van Limburg echt fantastisch
De apatementen zijn ruim
Mijn vriendin heeft echter hoogtevrees en durft niet bij de railing van het balkon is 1mtr breed
De nieuwe brede balkons waar de woning vereniging zelfs 2 x schriftelijke toezegging van heeft gedaan was voor ons een uitkomst
Vandaar heb ik ook besloten om alles naar wens te maken
Nog een paar jaar werken en kon dan van mijn pensioen genieten

Harry H

Harry H
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2017 18:03

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Harry H »

De woning vereniging verklaart dat ze andere zaken willen gaan doen zoals
Parkeren dit is inderdaad iets waar iedereen wat aan
Bestrating entree hadden ze al gedaan nog geen 5 % van de bewoners vind dit mooi het ziet niet uit
Groenonderhoud het complex ligt is omgeven met mooie groenvoorziening, bomen en wandel paden om de 2 a 3 weken word keurig het gras gemaaid
En geregeld de planten en bomen bijgehouden dit is ruim voldoende
Afvalcontainer het gebeurd wel eens dat er iemand een vuilniszak naast de ondergrondse containers zet als deze vol zijn dit is zelden
Laat ze dan wat vaker leeg maken
Schoonmaak wij hebben een huismeester die bijna dagelijks alle portalen en liften doet dweilen iedere dag ruikt het lekker fris
Er zijn nog meer van die onozelen dingen die ze willen maar het volgende slaat alles
HONDENPOEP daar heeft tochheel Europa last van en ver daarbuiten als ik daar wat op zouvinden dan was ik binnen de kortste tijd miljonair

HET dan ook niet voor mij alleen en meer dan 70% van de bewoners willen die balkons die zij 2x schriftelijk verpozen hebben er komen
Dat ook niet alleen dat mijnvriendin naar buiten durft maar ook mensen met een rolstoel of rolla tor dat dan kunnen wat ze beloofd hebben
Ik ben nu 61 jaar en een van de jongste bewoners hier
De meeste bewoners zijn echt heel erg teleurgesteld

Nog bedankt voor jullie reacties

Harry H

Joytje
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2016 16:05

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Joytje »

Het is erg jammer voor u, dat is waar. Meer echter niet.
Ik zou zeggen: geniet van het fantastische uitzicht en het gerenoveerde appartement en wees eens tevreden.
Je hebt het goed, met je 61 jaar. Je doet of je aan het einde van je leven bent, maar je kunt nog jaren genieten van het leven en je woonomgeving; doe dat ook!

stofzuigertje

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je hun niet laat uitspreken en verstoor word je weggezet en weet je minder.

Gewoon volgende keer afwachten tot vragen ronde.
Het kan zijn dat vele graag willen maar een groot aantal dit niet kan betalen.
Een deel wel en niet kan niet.
Allemaal of niemand een groter balkon.

Zelf heb ik het ook zo gedaan.
Wilde een Erker voor het huis, kreeg offerte en stopte.
Een Serre achter is namelijk goedkoper voor vrijwel zelfde ruimte en minder overlast tijdens de bouw.

Ik lees in Uw verhaal;
1 Grotere balkon.
2 Bredere deur zonder drempel.

Als ze alleen de gevel aanpassen dus bredere deur en geen of nauwelijks drempel is het voordeliger en meer bruikbaar.
Verder is het vaak wel mogelijk om een gedeelte van nieuwe gevel/deuren te voorzien en mensen die het te duur vinden voorlopig over te slaan.
Dat overslaan kan bij groter balkon niet en ik vermoed dat als enkele bewoners wel willen maar niet kunnen betalen dat daar het echte probleem zat.

Maar protesteren en niet laten uitpraten en verwijderd worden, dan veroorzaak je zelf je eigen probleem.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

denk dat u wel een punt heeft om de kosten te verhalen op de wb, door hun toezegging van de balkons bent u aan de slag gegaan om uw woning te verbeteren, dit had u niet gedaan, en met u meerderen denk ik, als u had geweten dat de balkons niet verbreed zouden worden...

zoekt u in de rechtspraak maar eens op onbehoorlijk bestuur, daar vind u wel het een en ander terug over vergelijkbare zaken vermoed ik zo...

probeer ook zoveel mogelijk medestanders te vinden in deze, men wil u alleen spreken om uw positie af te zwakken, denk dat de wbv ook wel weet dat ze vrij zwak staan, u werd ook niet voor niets uit de zaal gehaald, u stelde blijkbaar prcs de juiste vragen!!!

stofzuigertje

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De vooraf belofte van mogelijk balkon.....
Ik lees nergens een zwart op wit garantie en voor de verbouwing reeds inversteren zonder 100% zekerheid is voor de huurder.

Het bedrag maakt niets uit.
U had ook na de verbouwing deze kosten kunnen maken en inspelen op wat er werkelijk kwam.
Vooral in najaar zijn tuinstoelen voor ruimere balkon in aanbieding!

Mijn oom heeft na de verbouwing wegens kans op schade pas zijn voetbalveld / grastapijt laten leggen en dat was gezien de ruige manier van werken zeer goede beslissing....
Hij kreeg in plaats van oude een nieuwe glazen balustrade en daardoor was 8 cm meer grastapijt nodig!
Gelukkig achteraf gedaan want anders hadden we jarenlang een brievenbus gehad!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: schriftelijke toezegging woningvereniging ongedaan gemaakt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hawk-Eye schreef:denk dat u wel een punt heeft om de kosten te verhalen op de wb, door hun toezegging van de balkons bent u aan de slag gegaan om uw woning te verbeteren, dit had u niet gedaan, en met u meerderen denk ik, als u had geweten dat de balkons niet verbreed zouden worden...
Het is totaal onverantwoord om te stellen dat TS die 22K op de verhuurder kan verhalen.

Nergens staat waarom TS niet gewoon gewacht heeft met de verbouwing van zijn huurwoning of verdere context. Daarnaast lijkt me niet dat je alleen maar om een balkon ineens recht hebt op vergoeding van een verder ongereleateerde verbouwing, als er geen sprake is van een verplichting voor de verhuurder om daadwerkelijk een niet-noodzakelijke uitbreiding uit te voeren.

Gesloten