LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Parkeerprobleem op 18-11-'04 bij Ahoy (Night of the Proms)
Parkeerprobleem op 18-11-'04 bij Ahoy (Night of the Proms)
Hierbij een uiting van boosheid, frustratie en teleurstelling. Zoals zovelen zijn wij op 18-11 om 17.30 uur vanuit Nunspeet richting Ahoy vertrokken, alwaar de NOTP om 20.30 zou beginnen. Aldaar aangekomen 1,5 uur voor de bekende Jan in de rij gestaan, want P2 bij Ahoy bleek vol te zijn. Werden doorgestuurd naar de Kuip om van daaruit met pendelbussen naar Ahoy te worden gebracht. Maar vind, als onbekend zijnde in Rotterdam, de Kuip maar eens! Er waren vanaf Ahoy geen borden o.i.d. geplaatst om je naar de Kuip te loodsen. Uiteindelijk via vragen en veel omwegen om 22.15 uur bij de Kuip aangekomen. Vrije parkeerplaatsen te over maar geen pendelbus. Na een kwartiertje gewacht te hebben (het was dus inmiddels 22.30 uur) kwam de bus. De chauffeur vertelde dat hij naar Ahoy reed maar daar ong. een half uurtje over zou doen. Dat zou betekenen dat we om 23.00 uur bij Ahoy zouden arriveren om dan je plaatsen nog op te zoeken. M.a.w. we zouden nog net het laatste nummer hebben meegemaakt want om 23.30 uur wat het einde NOTP! Mijn echtgenote en ik hebben toen maar besloten verbijsterd door zoveel amateurisme en zeer teleurgesteld terug naar huis te rijden. Dus 300 km voor niets gereden en 2 kaarten van € 30,= elk (excl. reserveringskosten) voor de kat zijn viool gekocht! Voor verdere slachtoffers moge ik U verwijzen naar: www.notp.com, dan "Nederland" aanklikken en vervolgens "forum". Onder het kopje "parkeren" kunt U zien dat wij niet de enige benadeelden waren.
Re: Parkeerprobleem op 18-11-'04 bij Ahoy (Night of the Proms)
Ouch! Dat is echt balen zeg
Slecht geregeld van Ahoy', hadden ze toch op z'n minst een routebeschrijving ergens kunnen ophangen. De Kuip is namelijk heel makkelijk te vinden en dichtbij....als je eenmaal weet hoe je moet rijden dan.
Als je ooit nog eens naar Ahoy' wilt (of voor mensen die ook nog naar the Proms gaan): Ga met het ov, ik weet dat het ook niet ideaal is, maar parkeren kan echt een ramp zijn daar en in de buurt eromheen raak je je auto ook niet kwijt, als je niet bekend bent in Rdam kan het zo'n vervelend verhaal worden als dit hier.
De P+R plaatsen aan de rand van de stad zijn ook goeie optie, daar is veeeeel parkeerruimte, zeker 's avonds en dan kan je met de metro verder. Ahoy' bijvoorbeeld zit zo naast metro station Zuidplein.
Slecht geregeld van Ahoy', hadden ze toch op z'n minst een routebeschrijving ergens kunnen ophangen. De Kuip is namelijk heel makkelijk te vinden en dichtbij....als je eenmaal weet hoe je moet rijden dan.
Als je ooit nog eens naar Ahoy' wilt (of voor mensen die ook nog naar the Proms gaan): Ga met het ov, ik weet dat het ook niet ideaal is, maar parkeren kan echt een ramp zijn daar en in de buurt eromheen raak je je auto ook niet kwijt, als je niet bekend bent in Rdam kan het zo'n vervelend verhaal worden als dit hier.
De P+R plaatsen aan de rand van de stad zijn ook goeie optie, daar is veeeeel parkeerruimte, zeker 's avonds en dan kan je met de metro verder. Ahoy' bijvoorbeeld zit zo naast metro station Zuidplein.
en op welke P+R plaats laat jij je auto veilig staan, 's avonds? Slinge is het makkelijkste, een station verder dan zuidplein, maar denk niet dat ik daar mijn auto met een lekker gevoel 's avonds laat staan, kijk overdag maar eens hoeveel glas van ingetikte ruitjes er daar op de straat ligt. maar ov is idd wel de beste optie. is het niet mogelijk om je geld terug te vragen? want de organisatie is nalatig geweest. ik merkte gister trouwens wel dat er op de a15 net voorbij ridderkerk een bord stond waarop werd gemeld dat mensen die naar ahoy gingen voor het concert (zal ook wel NOTP geweest zijn) dat zij de a16 moesten volgen en dus naar de kuip gingen...
Ik heb mijn auto (ook 's avonds) vaak bij metro kralingse zoom staan. Maar mijn auto is ook al 9 jaar oud, dan laat je hem wat makkelijker ergens staan
Maar voor hen die het niet weten: een P+R is inderdaad onbewaakt en vrij toegankelijk voor iedereen. Ben je zuinig op je auto zoek dan een treinstation in de buurt en ga gewoon niet met je mooie wagen de stad in! Rotterdam is een leuke stad, maar niet voor auto's ...
Maar voor hen die het niet weten: een P+R is inderdaad onbewaakt en vrij toegankelijk voor iedereen. Ben je zuinig op je auto zoek dan een treinstation in de buurt en ga gewoon niet met je mooie wagen de stad in! Rotterdam is een leuke stad, maar niet voor auto's ...
om 18.00 hoorde ik al op de radio dat er bij Ahoy geen parkeergelegenheid meer was. Iedereen werd toen al geadviseerd bij de Kuip te parkeren. En laat die vanaf de snelweg nou prima zijn aangegeven.
Het lijkt me dat je een beetje onvoorbereid op reis bent gegaan.
Het lijkt me dat je een beetje onvoorbereid op reis bent gegaan.
Als je z`on end rijdt had je op z`on minst zoals gezegd naar de verkeersinformatie kunnen luisteren . RDS op je autoradio met een CD doet wonderen als je niet naar dat gezwam op de radio wilt luisteren.
Het is inderdaad slecht vanaf Ahoy aangegeven hoe je bij de kuip moet komen maar dat is de schuld van de gemeente.
Een half uur rijden voor een bus daarvan vind ik wel erg veel dat kan nooit meer zijn dan 15min maar meestal wel korter.
En over Metrostation Slinge wordt gedeeltelijk bewaakt maar dat is dacht ik niet `s avonds .
Ook zie je me zo laat niet meer in de Metro .
Kralingse Zoom is een beetje onlogisch als je naar Zuidplein moet .
`s avonds met het openbaar Vervoer is dus geen optie voor iemand die Rotterdam helemaal niet kent.
Het is inderdaad slecht vanaf Ahoy aangegeven hoe je bij de kuip moet komen maar dat is de schuld van de gemeente.
Een half uur rijden voor een bus daarvan vind ik wel erg veel dat kan nooit meer zijn dan 15min maar meestal wel korter.
En over Metrostation Slinge wordt gedeeltelijk bewaakt maar dat is dacht ik niet `s avonds .
Ook zie je me zo laat niet meer in de Metro .
Kralingse Zoom is een beetje onlogisch als je naar Zuidplein moet .
`s avonds met het openbaar Vervoer is dus geen optie voor iemand die Rotterdam helemaal niet kent.
Ik heb mijn auto (ook 's avonds) vaak bij metro kralingse zoom staan. Maar mijn auto is ook al 9 jaar oud, dan laat je hem wat makkelijker ergens staan
Is wel wat anders dan dit onderwerp maar je moet overdag er dan wel vroeg zijn want deze parkeerplaats is wel heel erg klein.
Ook de omgeving daarvan is erg vol.
Plannen om het te veranderen (zoals onder het talud van de de A16 ) gebeuren maar niet .
Ik neem een ander metrostation (niet capelsebrug) als ik het centrum wilt winkelen maar zeg maar niet waar want het begint daar nu ook al steeds drukker te worden.
Ik vind ook dat je minstens even kunt kijken of er files,opbrekingen of andere evenementen zijn in rotterdam. Je gaat toch niet onvoorbereid weg als je ergens op tijd moet zijn. Dat kan echt niet meer in Nederland tegenwoordig. Je kunt zomaar even een uur in de file staan als je alleen al maar even naar oma wil.
Erg naief van je om te denken dat je er zo bent.
Erg naief van je om te denken dat je er zo bent.
Ik heb in het verleden ook al eens gemerkt als je in R'dam éénmaal van de bewegwijzering afwijkt, of een aanwijzing over het hoofd ziet kun je kilometers rijden over wat je toch wel als hoofdwegen mag betitelen zonder een wegwijzer te zien of met alleen aanwijzingen waar je helemaal niets aan hebt.
Volgens mij staan er borden genoeg op de hoofdwegen .Ik heb in het verleden ook al eens gemerkt als je in R'dam éénmaal van de bewegwijzering afwijkt, of een aanwijzing over het hoofd ziet kun je kilometers rijden over wat je toch wel als hoofdwegen mag betitelen zonder een wegwijzer te zien of met alleen aanwijzingen waar je helemaal niets aan hebt.
Uiteraard als je de verkeerde kant op rijdt zal net als in andere grote plaatsen of autosnelweg je bestemming er niet meer op staan .
Als ik bijvoorbeeld op de A13 rijd van Rotterdam naar den Haag rijdt staat ook geen Rotterdam.
Maar hoe je op de ring moet komen staat bijna overal in Rotterdam.
Dat is precies wat ik bedoel met een aanwijzing waar je niets aan hebt, dat is een aanwijzing als je de stad weer uit moet, maar waar je niets mee kunt als je op zoek bent naar Ahoy, Blijdorp, de Kuip of bijvoorbeeld de Euromast om maar eens een paar publiekstrekkers te noemen. De bewegwijzering voor in Rotterdam is gemaakt voor mensen die de weg al weten, verwijzingen naar wijken of belangrijke punten zijn zeer beperkt in Rotterdam.Maar hoe je op de ring moet komen staat bijna overal in Rotterdam.
Om nog even op het parkeerprobleem bij Ahoy terug te komen.... de borden waarover jullie het hebben en de mededelingen op radio en teletekst... die stonden er vanaf de 19e november, nádat het de 18e grandioos uit de hand is gelopen voor velen! Kijk maar eens naar de eerste 70 reacties onder het kopje Parkeren!! in het forum van www.notp.com.
Ahoy, Blijdorp, de Kuip of bijvoorbeeld de Euromast
Ik weet het niet van allemaal maar van Blijdorp weet ik zeker dat het wel overal dat staat .Staat zelfs op het afslagbord (nr weet ik zo gauw niet) van Overschie op de A20 .
Met een olifantje en daarna ook op de pijlborden ook.
Maar het gaat hier nu over Ahoy .Ik wil het niet gaan bestrijden of het nu wel of niet is gezegd op de landelijke radio. Wel op de regionale en lokale media.
Maar ik blijf er wel bij dat als je een behoorlijke afstand moet rijden dat je ver op tijd moet zijn.Beter een paar te vroeg dan te laat .
Dat de boel niet in orde was ontken ik ook niet Het is ook een grote fout dat ze geen grote parkeergarage i.p.v een parkeerplaats hebben gemaakt.Maar ze kunnen het wellicht al verbeteren door het beter vanaf ahoy aan te geven..
heeft niks met notp te maken maar wij zn in juni naar een concert geweest van cher in de ahoy,
beetje zelfde probleem maar dan toen we eruit moesten,
we hebben er een uur over gedaan om van de parkeerplaats af te komen!
echt niet normaal meer!
en dan maar 1 uitgang voor een paar duizend auto's!!
onbegrijpelijk!
ik heb geen hoge pet op van de ahoy!
beetje zelfde probleem maar dan toen we eruit moesten,
we hebben er een uur over gedaan om van de parkeerplaats af te komen!
echt niet normaal meer!
en dan maar 1 uitgang voor een paar duizend auto's!!
onbegrijpelijk!
ik heb geen hoge pet op van de ahoy!
Ik snap het niet. Als je vanaf Ahoy naar de Kuip aan het zoeken bent, dan kom je onderweg legio parkeerplaatsen tegen, waar je al dan niet tegen betaling kunt parkeren. Er is een hele grote woonwijk in de buurt, waar je (tegen betaling) op loopafstand van Ahoy kunt parkeren.
En waarom niet parkeren bij een Metrostation in het noorden van Rotterdam? Helemaal niet zo onlogisch als Inter zegt. Je kunt opstappen in Capelle a/d IJssel, Rotterdam-Alexander, Capelse Brug en Kralingse Zoom. Deze stations beschikken over voldoende (gratis!) parkeergelegenheid 's avonds.
Je doet er dan zo'n 30 minuten over met de Metro, maar dat scheelt even zoveel tijd in de file staan voor de parkeerplaats. Op de terugweg ben je lopend zo weer weg bij Ahoy.
En waarom niet parkeren bij een Metrostation in het noorden van Rotterdam? Helemaal niet zo onlogisch als Inter zegt. Je kunt opstappen in Capelle a/d IJssel, Rotterdam-Alexander, Capelse Brug en Kralingse Zoom. Deze stations beschikken over voldoende (gratis!) parkeergelegenheid 's avonds.
Je doet er dan zo'n 30 minuten over met de Metro, maar dat scheelt even zoveel tijd in de file staan voor de parkeerplaats. Op de terugweg ben je lopend zo weer weg bij Ahoy.
Je kunt de auto ook bij metrostation Slinge neerzetten (volg P&R na afslag Charlois). Gratis parkeren en slechts 1 halte naar Zuidplein/Ahoy. En na afloop geen problemen stad uit (4 minuten naar de ring).