LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonnet adsl family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door macrobody »

Mensen luister, ik heb 4 1/2 jaar bij zonnet een abonnement gehad: zon adsl plus. De lijnsnelheid is altijd goed geweest en het abonnementsgeld was ook in verhouding. Maar toen ik eenmaal met de helpdesk in aanraking kwam ongeveer 2 1/2 jaar geleden toen kwam ik erachter wat een waardeloos bedrijf het eigenlijk is. Een van de voorbeelden is de snelheidupgrade. Deze is heel lang uitgesteld en in vergelijking met andere aanbieders werd dit dus steeds duurder voor hetzelfde. Ditzelfde zal opgaan voor adsl gratis, zo lokken ze klanten die ze helemaal niet aankunnen. Ik stel voor om eerst de helpdesk allerlei vragen te stellen voordat je met een provider in zee gaat. Stel de helpdesk van zonnet een paar vragen en gegarandeerd dat ze je geen of een standaard antwoord terug geven. Dit werkt zo frustrerend dat je op een gegeven moment wil opzeggen en dan gebeurd het volgende:
je hebt in mei geregistreerd en tussentijds in november een verhuizing gehad. dan zeg je op in november en blijkt dat ze de verhuis datum ineens als nieuw begint punt hebben genomen! dus weer een jaar lid blijven. Dan hebben ze een heel jaar om zich voor te bereiden op de afsluiting en wat denk je? 12 dagen te vroeg afgesloten! dan bel je de helpdesk maar weer eens maar die kunnene uiteraard niets voor je doen... Dan maar een brief naar het hoofdkantoor, maar die willen alleen maar het abonnementsgeld vergoeden van de dagen geen internet, maar ondertussen moet ik inbellen met een telefoonlijntje en die kosten willen ze niet vergoeden! Dan stoppen ze dus wel het abonnement maar laten ze het signaal erop staan zodat ik ook nog eens geen andere provider kan nemen!

Conclusie: neem geen enkel product van ZON, niets, nada. Bespaar je de ellende. Er zijn zoveel andere (betere maar vast ook slechtere...) aanbieders. Kijk rond en kijk niet alleen naar prijs. Dit zal een hoop frustratie besparen.

ps. mijn gebruikersnaam is niet te vinden op het zon forum want een beetje kritiek kunnen ze ook niet waarderen :P

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Iedereen weet toch dat jij Gijs van Zon bent uit Arnhem.

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door macrobody »

goh je hebt helemaal gelijk

:shock:

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

ps. mijn gebruikersnaam is niet te vinden op het zon forum want een beetje kritiek kunnen ze ook niet waarderen
Er zijn een heleboel dingen niet in orde bij Zonnet maar er staat genoeg kritiek op het forum wat niet wordt verwijdert .
Ik weet niet wat de reden was maar als je gaat lopen schelden dan kan ik me wel voorstellen dat ze je berichten verwijderen of niet plaatsen.
Net als op de meeste andere forums.

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Info »

Ik heb nu 1.5 jaar Zonnet Fam. en ben zeer tevreden. Nou internet ik zelf zelden tussen 20..00 en 22.00, dus de vertraging rond dat tijdstip merk ik nauwelijks op. Ik heb nooit problemen, altijd verbinding en het loopt als een treintje.

Heb vorige week net een aanvraag gedaan om over te stappen naar ADSL Plus, waarmee ik voor 10 euro in de maand meer een down van maar liefst 2048 krijg.....

Ook heb ik nog niet te maken gehad met een Fair Use policy of andere beperkingen, terwijl ik toch een gigje of 3/4 per dag down.

Daarom ben ik dus zeer tevreden met Zon en Versatel, dat mag ook best gezegd worden!

Mvg.
Info

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door macrobody »

Ik ben heel eerlijk geweest, ook op het forum! Daar heb ik ook gezegd dat de verbinding en stabiliteit ervan altijd prima is geweest. Ik ben alleen zo afgeknapt op de service en kwaliteit van de helpdesk en de medewerking van het bedrijf dat ik daar ook wat over gezegd heb. En gewoon mijn mening, geen gescheld of wat dan ook. Ik snap alleen niet dat mensen na het lezen op de forums nog steeds met zonnet in zee willen gaan...

macrobody
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2004 23:11

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door macrobody »

Info die je niet zomaar vind op de site van Zon:

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw e-mail.
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

Het verwijderen van het ADSL signaal van uw telefoonlijn duurt bij Zon ADSL Budget, Family en Plus 10 tot 15 werkdagen.
Bij Zon ADSL Gratis duurt dit circa 8 weken.
Bij Zon ADSL Go, Lite, Basis en Extra duurt dit circa 1 maand.


Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Zon Nederland

Zo zie je maar weer. Heb je jezelf ADSL gratis laten aansmeren dan kan je 8!!! weken geen andere provider nemen. LOL

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nu bijna 2 jaar Zonnet Familiy. Net als verschillende andere gebruikers heb ik ook problemen met een wegvallende verbinding. Wat blijkt nu, in de ochtenduren werkt de verbinding perfect... vroege ochtend dan wel te verstaan. Na 12 uur in de middag is het hopeloos en dat gaat dan zo tot ver in de avond door.

Kan Radar hier misschien ook eens aandacht aan besteden? Uit het forum van Zonnet begrijp ik dat veel meer mensen hier last van hebben, verspreid over het land.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben die gast van hier boven :)

Laat nou de dag nadat ik dit bericht postte de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn? Ik ben nog steeds argewanend omdat ik verwacht dat elk moment de verbinding weer even wegvalt maar nee hoor... het loopt hier nou gesmeerd. Hoe is het mogelijk. Bedankt Tros RADAR ;-) Ik had hier eerder moeten posten.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Inter »

Het lijkt me sterk dat radar dit probleem heeft opgelost.
In het zonnet Forum deze
topic zie je dat het nog steeds niet is op gelost voor veel abonnees .
Daar staat ook in dat de problemen ½ dec voorbij zullen zijn.
Niet voor mij want zoals eerder gezegd heb ik ,afgezien van een paar uren storing eerder ,nooit geen problemen.Het betreft trouwens niet alleen Family Abonnees .
Maar er zit nu eindelijk schot in de zaak.

Edit: Ik zie nu op 2 Dec bij de mededelingen.

n23055

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door n23055 »

beste cyberjunkie

Ik las dat je bij Zonnet een abonnement wil aanvragen.
Zelf zit ik ook bij Zonnet Famely, maar ben daar totaal niet tevreden over. de snelheid is de laatste 4 maanden zeer traag vooral in de avonduren en in het weekend.
Ik heb al van alles gedaan maar ik word niet verder geholpen.
Als je de helpdesk moet bellen kost je dat 70 Eurocent per min. niet mis
Als je dan geluk hebt word je na 20 minuten een keer te woord gestaan door iemand die er niet veel van af weet.
Het antwoord wat je dan krijg ( bel nog een keer op een ander tijdstip terug) leuk he die Zonnet
Mijn advies is: BEGIN ER NIET AAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er zijn voor die prijs veel betere aanbieders die wel snel zijn.

m.v.g H. den Hartigh

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Het probleem is nu voor de meeste die daar last van hadden nu opgelost . Voor de andere waar het nog niet goed is zijn ze nu bezig.
0900-2021898 1.15 euro per gesprek is veel goedkoper om te bellen al vinden ze dat niet zo leuk als je dat belt.
Maar klagen in het forum van Zonnet helpt is dit geval beter dan te bellen .

Er zijn providers die goedkoper zijn maar wel met een datalimiet, al noemen ze dat zelf niet zo. Ook is daar de klantenservice ook niet veel beter.


lauramichel

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door lauramichel »

Wij hebben sinds een week internet via Zonnet ADSL Family. Bij de aanvraag werd er vermeld dat het 3 tot 4 weken gaat duren voordat je de modem zou ontvangen. Bij ons is de modem na 2 1/2 week al afgeverd en konden we het pakket installeren. We hebben in zeer korte tijd goedkoop en snel internet. Wij zijn zeer tevreden!! :D

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Begin aub niet aan zonnet, sinds begin september barst het van de problemen met zonnet met een traag adsl family abonnement.
Nomaal op de dag een download van ± 113Kbyte/s en een ping van ±24ms en dat is goed.
S'avonds en in de weekenden is de download ±9 Kbyte/s en een ping van ±150ms.
Hierdoor kan je geen spelletjes meer spelen en wordt het op internet gaan een geduldige zaak.
Ik heb inmiddels al 10keer de helpdesk gebeld en worden er beloftes gedaan en niet nagekomen.
Vervolgens heb ik diverse e-mails gestuurd ±25 en krijg steeds standaard e-mails terug.
Mijn abonnement heb ik voor 2 weken terug opgezegd wegens wanprestatie en zou binnen een week terug gebeld worden door de technische afdeling, U begrijpt het al, niet gebeurd dus.
Mijn automatische incasso heb ik terug geboekt en.......geen commentaar van zon.
Ik sta met mijn rug tegen de muur en met mij zovele zongebruikers.
Wij weten het niet meer en komen er niet meer uit, kijk maar op hun forum hoe veel klachten er zijn,schrikbarend veel.
Gelukkig heb ik van al mijn telefoontjes en e-mails en opzegging copieën bewaard.
Mensen, kijk op hun forum en vaar niet zoals zovele zongebruikers, ik gun dit niemand om zo behandeld te worden.
Ik ben hier gewoon verdrietig van dat zoiets in deze tijd nog kan.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Er waren capaciteitproblemen in sommige plaatsen die nu voor de meeste zijn opgelost
Zoals gezegd heeft of had voor 3dec. niet iedereen een probleem .
Het werkt hier al bijna 3 jaar ,ook `s avonds , fantastisch waarom zou ik dan overstappen . Ik denk de ellende bij UPC (Chello ) wel een beetje groter zijn .
Zeker nu met de datalimiten die ze daar hanteren die bij Zonnet nooit worden toe gepast.
Er zijn ook mensen die hun geld terug gekregen /

theovw

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door theovw »

Bezint eer ge begint. Zonnet ADSL family is al een hele tijd bijzonder traag. Ze leveren niet wat ze beloven. In de ochtenduren is de verbinding goed109 KByte/sec. 's Avonds ( het is nu 18:45 uur) is de verbinding nog steeds bijzonder traag, tw. 10,3 KByte/sec. IK zou verder kijken.[/b]

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou eerst het forum van zonnet maar eens doorspitten voordat je overgaat naar zonnet versatel.

Bij een heleboel mensen zijn de problemen nog zeker niet verholpen.

En als ze beloven dat 3 december ALLES opgelost is (via een officieele mededeling) maar vervolgens de problemen er nog steeds zijn dan kom je niet erg geloofwaardig over.

ptk1

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door ptk1 »

Sinds 2 weken Zonnet ADSL Family. Betaal 19,95 per maand en geen Zontel, want dat kan niet omdat ik KPN Budget heb. Via de gewone zonnet-site moet je daar 30 euro voor betalen, maar via T for Telecom (winkel en website) kun je een contract aangaan voor 12 maanden voor 19,95 per maand en je krijgt er een webcam van Labtec bij cadeau. Van Zon een multi-pc modem/switch gekregen die zeer goed werkt.

Binnen 2 weken was ik trouwens online! Ik kon zelfs 3/4 week gratis internetten, want toen modem in 2 weken binnen was (besteld op 11 november en binnen op 25 november) was de lijn al geactiveerd en kon ik meteen online. Betaling gaat echter pas in op de 30e november. Dat is nog eens zeer netjes.

Ik denk dat er in het verleden behoorlijke problemen met Zonnet is geweest, maar tegenwoordig handelen ze erg snel (blijkbaar hebben ze geleerd uit het verleden). Nadeel is wel dat klantenservice-nr zo'n 70 eurocent per minuut kost en dat vragen per e-mail soms een paar dagen later wordt beantworod! Maar gelukkig had ik ze niet in hoeven te schakelen en werkte alles perfect!

P.S. In Amsterdam heb ik trouwens niks gemerkt van de storing die voorgaande mededelers hadden. Snelheid was rond de 850 kbit/s.

Gast

Re: Zonnet adsl family

Ongelezen bericht door Gast »

Via de gewone zonnet-site moet je daar 30 euro voor betalen, maar via T for Telecom (winkel en website) kun je een contract aangaan voor 12 maanden voor 19,95 per maand en je krijgt er een webcam van Labtec bij cadeau. Van Zon een multi-pc modem/switch gekregen die zeer goed werkt.
Op http://www.zonnet.nl/abonneren/adsl/family/ staat dat het ook voor €19.95 is maar wel met zontel Dus altijd voor €24.95 per maand omdat dan je een verplicht beltegoed hebt van €5,- .
Dat je dit ook voor €19.95 elders zonder dit kon krijgen is nieuw voor mij
Deze tarieven zijn wel maar voor een jaar en niet voor bestaande abonnees.

Maar zoals eerder gezegd met de verbinding is niks mee .

Gesloten