| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen berichtgeving bij extra kosten maritiem bellen
Geen berichtgeving bij extra kosten maritiem bellen
Beste lezer, beste Radar,
Ik ontvang van mijn provider T-mobile in elk land altijd keurig een automatisch bericht dat ik gratis en onbeperkt kan bellen en internetten. Ik heb namelijk een bundel voor onbeperkt bellen en internetten in Europa en deze berichtgeving komt altijd keurig aan als ik over ga naar het netwerk van een ander Europees land.
Nu blijken er wel extra kosten te zijn voor bijv. bellen op de boot van Denemarken naar Duitsland. Dit is zogenaamd maritiem bellen.
Echter wordt er niet automatisch bericht over de extra kosten bij maritiem bellen terwijl dit wel automatisch gebeurt voor alle andere landennetwerken.
Kortom selectieve berichtgeving. Bijna wel misleidend zelfs omdat voor een uitzondering op de regel niet wordt geinformeerd.
Kunnen jullie hier AUB wat mee doen. Het is gewoon schofterig.
Mvg,
Pierre de Bruin
Ik ontvang van mijn provider T-mobile in elk land altijd keurig een automatisch bericht dat ik gratis en onbeperkt kan bellen en internetten. Ik heb namelijk een bundel voor onbeperkt bellen en internetten in Europa en deze berichtgeving komt altijd keurig aan als ik over ga naar het netwerk van een ander Europees land.
Nu blijken er wel extra kosten te zijn voor bijv. bellen op de boot van Denemarken naar Duitsland. Dit is zogenaamd maritiem bellen.
Echter wordt er niet automatisch bericht over de extra kosten bij maritiem bellen terwijl dit wel automatisch gebeurt voor alle andere landennetwerken.
Kortom selectieve berichtgeving. Bijna wel misleidend zelfs omdat voor een uitzondering op de regel niet wordt geinformeerd.
Kunnen jullie hier AUB wat mee doen. Het is gewoon schofterig.
Mvg,
Pierre de Bruin
-
NeoDutchio
Re: Geen berichtgeving bij extra kosten maritiem bellen
Cruiseschepen en ferries (Zone 4)
T-Mobile klanten (abonnees) kunnen gebruik maken van GSM netwerken op schepen (cruiseschepen en ferries). Voor het gebruik van deze netwerken gelden roamingtarieven. De dekking wordt geboden op en in de schepen, maar niet er rondomheen. Indien de schepen aan wal liggen zijn de netwerken niet beschikbaar (maar wel de netwerken van het land waar het schip aangemeerd ligt).
De info in bekend, waarom zou u dan apart nogmaals deze info willen krijgen?
T-Mobile klanten (abonnees) kunnen gebruik maken van GSM netwerken op schepen (cruiseschepen en ferries). Voor het gebruik van deze netwerken gelden roamingtarieven. De dekking wordt geboden op en in de schepen, maar niet er rondomheen. Indien de schepen aan wal liggen zijn de netwerken niet beschikbaar (maar wel de netwerken van het land waar het schip aangemeerd ligt).
De info in bekend, waarom zou u dan apart nogmaals deze info willen krijgen?
-
stofzuigertje
Op schepen heb je satelliet telefoon verbindingen en ook in havens als je daar rond wandelde en niet aan boord bent kunnen die zenders aan staan.
In Rotterdam loop je dus ook in de haven dat risico naast luxe Cruise schepen!
In Rotterdam loop je dus ook in de haven dat risico naast luxe Cruise schepen!
-
liefdeisdeweg
Welk netwerk komt dan in beeld? Als je bijvoorbeeld T-mobile de ziet, dan kun je denken dat je via GSM netwerk van T-mobile de belt of als je Vodafone de ziet via het GSM netwerk van Duitsland, reguliere netwerk.
Wanneer ik in het buitenland kom, dan krijg ik een sms met tarieven. Dat zou ook kunnen met zo een netwerk op een schip?
Deze info was mij niet bekend! Wel weet ik dat ik gewoon in Nederland ben op een Duits netwerk ingelogd kan zijn en dit extra kosten met zich mee kan brengen.
Wanneer ik in het buitenland kom, dan krijg ik een sms met tarieven. Dat zou ook kunnen met zo een netwerk op een schip?
Deze info was mij niet bekend! Wel weet ik dat ik gewoon in Nederland ben op een Duits netwerk ingelogd kan zijn en dit extra kosten met zich mee kan brengen.
-
renewouters
Normaal gesproken krijg je ook zo'n SMS op een schip. Het kan zijn dat de tarieven er niet in staan omdat die niet bekend zijn, maar dan staat dat er in. Op de schepen zelf hangen ook informatieborden met de tarieven, meestal in de buurt van de receptie (of hoe dat op zo'n boot heet).liefdeisdeweg schreef:Welk netwerk komt dan in beeld? Als je bijvoorbeeld T-mobile de ziet, dan kun je denken dat je via GSM netwerk van T-mobile de belt of als je Vodafone de ziet via het GSM netwerk van Duitsland, reguliere netwerk.
Indien je die informatie niet hebt gehad, en je kunt dat bewijzen, dan hoef je de rekening voor deze kosten niet te betalen.
-
taxikemperman
Ga ieder jaar met de boot naar England en krijg dan keurig een SMS met de prijzen op de boot
Verder kunt u natuurlijk ook zelf even vragen bij de klantenservice.
Verder kunt u natuurlijk ook zelf even vragen bij de klantenservice.
Is dat zo? Of heeft de boot een eigen GSM netwerk in de lucht, met een satelliet uplink voor de hele boot?snuffel1 schreef:Het is vrij simpel uit te leggen dat u geen bericht krijgt want T-mobile weet niet waar u zich bevindt want uw gsm maakt verbinding met een satelliet
-
taxikemperman
Wat zijn de kosten als ik mijn mobiele telefoon aan boord gebruik?
Uiteraard kunt u bij ons tijdens de overtocht uw mobiele telefoon gebruiken. Het is echter belangrijk te weten dat het mobiele netwerk wordt beheerd door Maritime Communications Partner (MCP). Dit is een internationale GSM Netwerkoperator. Het netwerk wordt ingeschakeld als het schip op zee is. De kosten voor het ontvangen en bellen en/of SMS-en zullen hoger zijn dan die voor het gebruik aan wal. Stena Line heeft hier helaas geen invloed op.
Wanneer uw mobiele telefoon verbinding maakt met het MCP-netwerk, krijgt u een SMS om u te informeren dat u verbonden bent met dit netwerk. Hoe hoog het tarief is, hangt af van de afspraken die uw telefoonprovider heeft gemaakt met MCP. Wij adviseren u daarom vooraf uw telefoonprovider te raadplegen.
Uiteraard kunt u bij ons tijdens de overtocht uw mobiele telefoon gebruiken. Het is echter belangrijk te weten dat het mobiele netwerk wordt beheerd door Maritime Communications Partner (MCP). Dit is een internationale GSM Netwerkoperator. Het netwerk wordt ingeschakeld als het schip op zee is. De kosten voor het ontvangen en bellen en/of SMS-en zullen hoger zijn dan die voor het gebruik aan wal. Stena Line heeft hier helaas geen invloed op.
Wanneer uw mobiele telefoon verbinding maakt met het MCP-netwerk, krijgt u een SMS om u te informeren dat u verbonden bent met dit netwerk. Hoe hoog het tarief is, hangt af van de afspraken die uw telefoonprovider heeft gemaakt met MCP. Wij adviseren u daarom vooraf uw telefoonprovider te raadplegen.