| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbeperkt bellen bij NLE is niet onbeperkt bellen
Onbeperkt bellen bij NLE is niet onbeperkt bellen
Ben er niet achter gekomen dat belbundels van NLE (onbeperkt vast, onbeperkt mobiel en onbeperkt buitenland) wel een limiet hebben. De hoogte van het limiet wordt niet verstrekt alleen dat je maximaal 5 maal het gemiddelde verbruik mag verbruiken (dagelijks wisselend en dus ook aanpasbaar bij NLE). Als je boven je limiet uitkomt, moet je per minuut gaan betalen. Wettelijk gezien is dat misleiding, ook omdat nergens op de website wordt vermeld dat onbeperkt niet onbeperkt is (alleen bij algemene voorwaarden). Onbeperkt bellen bij Ziggo en KPN is wel onbeperkt bellen. Een familielid heeft net ook te horen gekregen dat zij teveel belde en dat haar belbundel was uitgezet. Wat kunnen wij doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jul 2017 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Onbeperkt bellen bij NLE is niet onbeperkt bellen
Overstappen naar een provider die wel onbeperkt bellen heeft.
-
hänschen klein
... en een klacht zetten op de NLE-klachtensite, op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl, waarmee (indien u gelijk heeft) andere zelfredzame consumenten zich van deze aanbieder voortijdig kunnen afkeren.reggie2 schreef:Overstappen naar een provider die wel onbeperkt bellen heeft.
-
NeoDutchio
U kunt gewoon overstappen. Maar het is niet verboden om een fair use policy te hanteren.AJW57 schreef:Ben er niet achter gekomen dat belbundels van NLE (onbeperkt vast, onbeperkt mobiel en onbeperkt buitenland) wel een limiet hebben. De hoogte van het limiet wordt niet verstrekt alleen dat je maximaal 5 maal het gemiddelde verbruik mag verbruiken (dagelijks wisselend en dus ook aanpasbaar bij NLE). Als je boven je limiet uitkomt, moet je per minuut gaan betalen. Wettelijk gezien is dat misleiding, ook omdat nergens op de website wordt vermeld dat onbeperkt niet onbeperkt is (alleen bij algemene voorwaarden). Onbeperkt bellen bij Ziggo en KPN is wel onbeperkt bellen. Een familielid heeft net ook te horen gekregen dat zij teveel belde en dat haar belbundel was uitgezet. Wat kunnen wij doen?
Een Fair Use Policy (FUP) is iets anders dan onbeperkt bellen. Als men dus heeft geadverteerd met onbeperkt bellen zonder dat daarbij (op dezelfde pagina) is duidelijk gemaakt dat men eigenlijk FUP bedoelde, dan heeft u een punt. De vraag is wat u wilt.AJW57 schreef:Ben er niet achter gekomen dat belbundels van NLE (onbeperkt vast, onbeperkt mobiel en onbeperkt buitenland) wel een limiet hebben. De hoogte van het limiet wordt niet verstrekt alleen dat je maximaal 5 maal het gemiddelde verbruik mag verbruiken (dagelijks wisselend en dus ook aanpasbaar bij NLE). Als je boven je limiet uitkomt, moet je per minuut gaan betalen. Wettelijk gezien is dat misleiding, ook omdat nergens op de website wordt vermeld dat onbeperkt niet onbeperkt is (alleen bij algemene voorwaarden). Onbeperkt bellen bij Ziggo en KPN is wel onbeperkt bellen. Een familielid heeft net ook te horen gekregen dat zij teveel belde en dat haar belbundel was uitgezet. Wat kunnen wij doen?
U zou een klacht kunnen indienen. U zou ook een kort gedingen of een bodem procedure kunnen starten. En u zou naar de Reclame Code Commissie kunnen stappen. U geeft aan dat er duidelijk is gemaakt je max 5x het gemiddelde gebruik mocht verbruiken, dus ik verwacht dat u dit zal verliezen.
-
stofzuigertje
Ik heb als beller liever Prepaid, bel weinig en als ik hier een contract zou nemen, zit de rest van Nederland nog eerder boven het gemiddelde!
Ja, weinig bellers zullen geen onbeperkt nemen!
En ik verwacht dat gezien hun reclame dat ze juist met onbeperkt mensen aantrekken die aan 1x per dag laden op hun telefoon niet genoeg hebben!
Als ze geen onbeperkt bieden is het misleiding en zou ik het liefste dit lopende Contract ONTBINDEN wegens niet leveren wat belooft.
Alleen als ze bel minuten naar Vast, Mobiel of Online gebruik zouden melden is extra betalen redelijk, maar dan wel vooraf bij afsluiten en niet achteraf dit melden.
Ja, weinig bellers zullen geen onbeperkt nemen!
En ik verwacht dat gezien hun reclame dat ze juist met onbeperkt mensen aantrekken die aan 1x per dag laden op hun telefoon niet genoeg hebben!
Als ze geen onbeperkt bieden is het misleiding en zou ik het liefste dit lopende Contract ONTBINDEN wegens niet leveren wat belooft.
Alleen als ze bel minuten naar Vast, Mobiel of Online gebruik zouden melden is extra betalen redelijk, maar dan wel vooraf bij afsluiten en niet achteraf dit melden.
NLE hebben al een bedenkelijke geschiedenis opgebouwd als energieleverancier. Knap dat ze in staat zijn ook nog andere producten aan mensen te slijten.
-
sylvesterb
Bij Ziggo en KPN (en welke aanbieder dan ook) is er altijd bij onbeperkte bel pakketen een Fair Use Policy (FUP) en wordt je gewaarschuwd wanneer je ver boven het gemiddelde uitkomt. Ziggo heeft zelfs op haar internet verbindingen een FUP zitten volgens haar algemene voorwaarden.AJW57 schreef:Onbeperkt bellen bij Ziggo en KPN is wel onbeperkt bellen.
-
stofzuigertje
Het bericht hier boven..... als iemand 3 van de 4 slaapkamers aan studenten verhuurde..... die meer als gemiddeld gebruiken maken...
Dan moet hij 3x zoveel gebruiken als gemiddeld en zou hij van Ziggo regelmatig bericht moeten krijgen!
Dit is in Delft, op loopafstand van de TU en daar word wel een iets betere dan de budget versie geleverd........
Dan moet hij 3x zoveel gebruiken als gemiddeld en zou hij van Ziggo regelmatig bericht moeten krijgen!
Dit is in Delft, op loopafstand van de TU en daar word wel een iets betere dan de budget versie geleverd........
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb uitgerekend dat ik per dag tussen 15 - 20 minuten belde na vaste nummers, net als bij mijn vorige provider Ziggo. NLE noemt dit verbruik EXCESSIEF. Dit zou betekenen een gemiddelde beller van NLE maar tussen de 3 en 4 minuten naar een vast nummer belt.
De meeste afnemers bellen niet eens dagelijks, dus 3 a 4 minuten zal dan best kunnen.
het is heel simpel. Onbeperkt is onbeperkt. DAt betekent zonder beperkingen en dus ook zonder FUP. De enige uitzondering zijn wettelijke beperkingen als iemand de verbinding gebruikt op een manier die bij wet verboden is.
-
NeoDutchio
Als u elke dag gemiddeld 17,5 minuut belt zit u op 525 belminuten per maand. Uw telefoon moet vergroeid zijn met uw oor dan. Zakelijk gezien kan ik die hoeveelheid nog wel snappen, maar prive. Geen wonder dat er een rem op gezet wordt, als iedere klant dit zou doen kan NLE gaan sluiten.AJW57 schreef:Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb uitgerekend dat ik per dag tussen 15 - 20 minuten belde na vaste nummers, net als bij mijn vorige provider Ziggo. NLE noemt dit verbruik EXCESSIEF. Dit zou betekenen een gemiddelde beller van NLE maar tussen de 3 en 4 minuten naar een vast nummer belt.
Ok. Dus vanaf nu voortaan maar abonnementen aan gaan bieden die als volgt klinken:olaf79 schreef:het is heel simpel. Onbeperkt is onbeperkt. DAt betekent zonder beperkingen en dus ook zonder FUP. De enige uitzondering zijn wettelijke beperkingen als iemand de verbinding gebruikt op een manier die bij wet verboden is.
Nu, 4x het gemiddelde aantal minuten bellen dat andere gebruikers bellen voor maar 50€. Let op: dit aantal minuten wisselt per dag en het kan voorkomen dat u bij moet betalen als achteraf bleek dat u meer dan 4x het gemiddelde aantal minuten belde die dag.
Zo blij?
Net even gekeken op de website maar er wordt inderdaad niets vermeld over een Fair Use Policy of een andere beperking.
En tijdens het bestelproces wordt het ook niet genoemd ook niet als je op infoknop klikt. Er verschijnt dan wel:
Ik denk dat er wel sprake is van misleidende reclame. Onbeperkt is in principe onbeperkt als er niet een nuancering aan toe wordt gevoegd door middel van bijvoorbeeld een asterix. Ik denk alleen dat een dergelijk oordeel door de commissie geen gevolgen zal hebben voor TS omdat TS akkoord gegaan is met de algemene voorwaarden die TS had kunnen lezen voordat hij het contract heeft bevestigd. (er van uitgaande dat NLE zijn zaken op orde heeft)
Bel je maar weinig via je vaste telefoonlijn? Dan betaal je hier natuurlijk ook maar weinig voor. Dat is wel zo eerlijk, vinden wij. Ben je een fanatieke beller naar nummers in Nederland? Dan raden we je aan om onze Onbeperkt Bellen voor vaste of mobiele nummers te kiezen.
En tijdens het bestelproces wordt het ook niet genoemd ook niet als je op infoknop klikt. Er verschijnt dan wel:
Alleen in de voorwaarden staat hier iets over in:Bel je veel met familie of vrienden op hun vaste toestel? Met Onbeperkt Vast van NLEx hoef je je niet in te houden.
Je belt onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland voor maar €5 per maand.
(ik zou het overigens wel fijn vinden om te weten wat het gemiddelde gebruik van andere gebruikers is, aangezien je bij overschrijding geblokkeerd kan worden)Je zult de Dienst aanwenden voor normaal consumentengebruik. Indien sprake is van excessief gebruik (meer dan 5 maal het gemiddeld gebruik door andere gebruikers van dezelfde Dienst), is NLE X gerechtigd vanaf het moment van attendering het gebruik dat boven de normen ligt alsnog aan jou in rekening te brengen of jouw Aansluiting te (laten) blokkeren.
Ik denk dat er wel sprake is van misleidende reclame. Onbeperkt is in principe onbeperkt als er niet een nuancering aan toe wordt gevoegd door middel van bijvoorbeeld een asterix. Ik denk alleen dat een dergelijk oordeel door de commissie geen gevolgen zal hebben voor TS omdat TS akkoord gegaan is met de algemene voorwaarden die TS had kunnen lezen voordat hij het contract heeft bevestigd. (er van uitgaande dat NLE zijn zaken op orde heeft)
stofzuigertje schreef:Het bericht hier boven..... als iemand 3 van de 4 slaapkamers aan studenten verhuurde..... die meer als gemiddeld gebruiken maken...
Sorry maar uw reactie is nonsense. Bij het aangaan van het contract staat duidelijk dat er een Fair Use Policy geldt. Dat is bij ALLE aanbieders zo. Dat is gewoon normaal en zorgt ervoor dat mensen die misbruik maken (ten koste van de "eerlijke" gebruiker) aangepakt kunnen worden. Dit is o.a. om te voorkomen dat mensen hun mobiele aansluiting ipv hun huisaansluiting gaan gebruiken. Mocht het bij NLE niet vermeld worden (wat ik me niet kan voorstellen) kunt u het contract wel ontbinden. Maar u heeft waarschijnlijk zo veel gebruikt dat u bij andere aanbieders tegen hetzelfde probleem aan loopt.
Ik ben ook erg benieuwd naar hoeveel de topic-starter gebruikt heeft voordat zij/hij te horen kreeg dat hij te veel gebruikt had. Dat moet wel heeeeel erg veel zijn..
Laatst gewijzigd door Boesta op 16 jul 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Appie83 schreef:
Alleen in de voorwaarden staat hier iets over in:(ik zou het overigens wel fijn vinden om te weten wat het gemiddelde gebruik van andere gebruikers is, aangezien je bij overschrijding geblokkeerd kan worden)Je zult de Dienst aanwenden voor normaal consumentengebruik. Indien sprake is van excessief gebruik (meer dan 5 maal het gemiddeld gebruik door andere gebruikers van dezelfde Dienst), is NLE X gerechtigd vanaf het moment van attendering het gebruik dat boven de normen ligt alsnog aan jou in rekening te brengen of jouw Aansluiting te (laten) blokkeren.
Men wordt geacht de algemene voorwaarden te lezen voordat het contract wordt afgesloten. Als in de algemene voorwaarden de Fair Use Policy vermeld wordt hebben ze dus gedaan wat wettelijk van hun verlangt word. TS heeft geen poot om op te staan. Ik vind dat ook goed want door haar/zijn excessief gebruik kunnen andere klanten/gebruikers gedupeerd worden. Als iedereen excessief gebruik zou maken dan gaan alle onbeperkt-abonnementen minimaal 10x zoveel kosten. Onbeperkte abonnementen zijn niet bedoeld voor mensen die er excessief gebruik van willen gaan maken. Daarom is er dus een Fair Use Policy!
De bellimiet bij "Onbeperkt Bellen Vast" bleek maar 650 - 700 minuten per maand te zijn.
NLE heeft aangekondigd haar beleid aan te passen, alleen zijn de toezeggingen nog te 'mager'. Over dit topic wordt op het forum van NLE veel gereageerd (zie: https://forum.nle.nl/bellen-75/onbeperk ... j-nle-4311). Veel klanten zijn boos en voelen zich misleid.
NLE heeft aangekondigd haar beleid aan te passen, alleen zijn de toezeggingen nog te 'mager'. Over dit topic wordt op het forum van NLE veel gereageerd (zie: https://forum.nle.nl/bellen-75/onbeperk ... j-nle-4311). Veel klanten zijn boos en voelen zich misleid.