LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over verzilveren bon Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
patrickdu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 19:51

Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door patrickdu »

Ik ben helemaal klaar met Groupon...

Het begon toen ik een tijdje geleden een bon kocht voor een Italiaans restaurant. We hadden de aankoop gedaan en binnen een week of twee een afspraak gemaakt bij het desbetreffende restaurant. De dag ervoor hadden we gebeld met het restaurant (ruim 24 uur vantevoren) dat we niet konden omdat ons dochtertje ziek was. Dat was allemaal geen probleem en moesten maar bellen als het weer wat beter ging. Ook hadden we er duidelijk bij gezegd dat het om een groupon ging.
Een paar weken later schrok ik toen ik in mijn groupon account keek, ik zag namelijk dat de bon op verzilverd stond. Wij hebben toen via email contact gehad met het restaurant en die gaven ons aan om contact op te nemen met groupon. Wij hebben daarop contact gehad met groupon en die gaven ons weer aan dat we bewijs moesten hebben van het restaurant.
Uitermate gefrustreerd hebben we toen verzocht om een email van het restaurant er kwam in de email duidelijk naar voren dat we het geannuleerd hadden maar volgens groupon was dit onvoldoende bewijs maar bij wijze van coulance gaven ze ons het bedrag terug in credits. De groupon opnieuw geldig maken kon niet omdat die inmiddels al verzilverd was zeiden ze... Ook niet toen wij aangaven dat we nou juist in dat restaurant wilden eten...

Behoorlijk gefrustreerd hebben we uiteindelijk de credits gebruikt om met bijbetaling een refurbished Samsung S4 te kopen.
Na 2 weken ontvingen we het toestel maar na een week of twee begon het toestel spontaan uit te vallen. Wij daarop contact gehad met groupon die verwezen ons naar de leverancier (volgens mij is het wettelijk vastgesteld dat het de verantwoording is van groupon en niet van 1 of andere leverancier van hun). Maar wij hebben uiteindelijk per email contact gezocht met de leverancier.
Na 3 dagen niks te horen hebben gekregen hebben we opnieuw contact gehad met de chat van groupon ook met het verhaal dat het hun verantwoording was en niet die van 1 of andere leverancier waar wij maar weer contact moesten zoeken.
De persoon ging het uitzoeken en kwam erop terug.
Afgelopen zaterdag kreeg ik opeens een email van groupon dat de leveranicer contact met mij had gezocht via mijn emailadres en het verzoek of ik in de inbox/spam enz wou kijken. Ik heb alles nagepluist maar had niks.
Afgelopen maandag daarop weer contact gehad met de chat van ze. Die vertelde mij doodleuk dat ik ze maar een email moest sturen met het probleem. Dus ik had daarop gezegd dat ik dat niet ging doen en het verhaal wat er tot nu toe allemaal was voorgevallen. Daarna verbrak de chat (ik had het idee dat het bewust gebeurde maar kan dat natuurlijk nergens aantonen). Ook in de chat wat je als kopie krijgt naar je email zie je dat die opeens stopt.
De dag erna heb ik gebeld en ze gingen het weer uitzoeken. Vandaag kreeg ik een email van groupon dat ze er nog mee bezig zijn en dat ze nog steeds geen oplossing hebben.

Ik zit nu ruim twee weken met een telefoon die om de haverklap uitvalt, heb mijn oude telefoon inmiddels verkocht en voor deze nieuwe al een hoesje en al gekocht. Ik wil gewoon een werkende telefoon en dat het opgelost wordt.

Als dit allemaal is afgelopen gooi ik gelijk mijn account van groupon dicht en doe nooit meer zaken met ze.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2017 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgens mij weet heel Nederland onderhand dat je met Groupon geen zaken moet doen.

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij een restaurant betaal je na afloop en een telefoon koop je bij een telefoonwinkel. Simpeler kan het eigenlijk iet.

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom ging je niet gewoon terug naar t restaurant toen je die credits kreeg?

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom ging je niet gewoon terug naar t restaurant toen je die credits kreeg?

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom ging je niet gewoon terug naar t restaurant toen je die credits kreeg?

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom ging je niet gewoon terug naar t restaurant toen je die credits kreeg?

patrickdu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door patrickdu »

T betreffende restaurant had geen Groupon actie meer toen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Costnix »

@Nijogeth: waarom VIER keer posten?

Nijogeth
Berichten: 10106
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Costnix schreef:@Nijogeth: waarom VIER keer posten?
Internet had wat probleempjes en ik geen geduld, waardoor ik een paar keer extra op bevestig heb gedrukt.

patrickdu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door patrickdu »

Ik had een email van ze of het al opgelost is en als ik binnen drie dagen niet reageer dat ze de ticket sluiten.... :evil:
Er is helemaal niks opgelost en neem geen contact met mij op maar met die leverancier :evil:

NeoDutchio
Berichten: 12370
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

patrickdu schreef:Ik had een email van ze of het al opgelost is en als ik binnen drie dagen niet reageer dat ze de ticket sluiten.... :evil:
Er is helemaal niks opgelost en neem geen contact met mij op maar met die leverancier :evil:
Dus ze informeren even netjes of alles opgelost is? Dit is schijnbaar niet zo, maar u vindt het schijnbaar dus ook niet nodig dat het opgelost wordt. Maar waarom wel gaan klagen dan?

patrickdu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door patrickdu »

Uiteraard heb ik gereageerd dat t nog niet is opgelost waar trek jij de conclusie dat ik niet wil dat t opgelost wordt?

patrickdu
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 19:51

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door patrickdu »

Reactie gehad van Groupon na drie weken dat ik t toestel mag opsturen naar een adres in Engeland....
Geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ga dat ik eerst een andere toestel wel of mijn geld terug en dat ik dan pas deze terugstuur.
Twee redenen
1 kan niet zomaar zonder toestel
2 ik vertrouw Groupon en of de leverancier niet meer gezien de afgelopen weken.
Ook kreeg ik weer andere reacties van ze;
Wij zijn nog steeds bezig met het oplossen van u probleem maar hebben nog geen oplossing gevonden.(dit was tussen hun reactie van opsturen en mijn antwoord). Hieruit blijkt weer dat ze onderling niet communiceren.

Afgelopen maandag heb ik ze ook geprobeerd te bellen om bovenstaand te overleggen. Er is niet doorheen te komen.....na 5 min werd ik eraf gegooid en dit ging meerdere keren maandag zo op verschillende tijdstippen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Vergoeden ze ook de kosten van het terug sturen?
Ik vind het netjes dat ze een reperatie aanbieden niks mis mee.
Je kan wel zeggen dat je ze niet vertrouwt maar er zijn niet veel bedrijven die je eerst een nieuw toestel sturen of je geld terug sturen en dan jou op je woord geloven dat je het toestel terug stuurt.
En ze dienen eerst te kijken of ze het toestel kunnen repareren mocht reperatie niet mogelijk zijn dan zouden ze het toestel moeten vervangen.

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Boesta »

U zult gewoon de aanwijzingen van Groupon moeten opvolgen. Dus opsturen die telefoon. Als u dat niet wilt tja dat is uw goed recht maar dat moet u niet (blijven) zeuren!

Ik snap sowieso niet waarom als u al zo'n slechte ervaring heeft gehad met Groupon u die telefoon toch bij/via hun heeft aangeschaft.

Joytje
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mei 2016 16:05

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Joytje »

Ik heb nooit problemen met Groupon. Ligt het misschien aan u? Dat u meer dan het redelijke verwacht?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

groupon moet het oplossen maar aangezien dit een online aankoop was waarom niet gewoon de telefoon binnen 14 dagen teruggestuurd en de koop ontbonden???

Corrie100
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 09:05

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door Corrie100 »

Ik heb al vaak een Groupon aangeschaft, maar totaal geen problemen gehad. Heb zelfs 'n keer gewoon mijn geld terug gekregen omdat ik steeds maar niet bij het restaurant terecht kon voor de verloopdatum.

prezzy.riley
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 15:45
Contacteer:

Re: Klacht over verzilveren bon Groupon

Ongelezen bericht door prezzy.riley »

Is het probleem inmiddels al verholpen? Loop tegen precies dezelfde problemen aan.

Gesloten