LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenen besteld bij 'Garagebedrijf de Goudvis'

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jeany

Schoenen besteld bij 'Garagebedrijf de Goudvis'

Ongelezen bericht door Jeany »

Ik wilde graag een paar Ecco sneakers bestellen. Maar bijna overal was de goede maat uitverkocht.(zelfs tijdens vakantie in Oostenrijk gezocht).
Ik wist het bestelnummer wat bij de schoenen hoorde en zag tot mijn verbazing op internet dat het bedrijf genaamd "garagebedrijf De Goudvis" deze schoenen op hun site had staan tegen een aantrekkelijke prijs. Op 5 juni 2017 deze schoenen besteld. Betaald met creditcard. Later zag ik op de afrekening van de creditcard dat er 9 euro meer was afgeschreven dan ik op de site betaald had. Na een aantal mails over deze verhoging en met de vraag wanneer ik de schoenen kon verwachten, kreeg ik in het Engels antwoord terug dat ze op 6 juni verstuurd waren.Geen woord over die 9 euro.
afgelopen zaterdag kreeg ik van post NL> een brief of ik even invoerrechten wilde betalen over een pakje wat ik besteld had.Vandaag 1 juli 2017 heb ik het pakje, na betaling van 27,50 euro meegekregen. Na het openen bleken er een paar goedkope nylon NIKE schoenen in te zitten. Het enige wat klopte was de maat!
Ik heb nu een mail in het Engels gestuurd naar de afzender (China) met de dreiging: of jullie sturen mij de juiste schoenen, of mijn geld terug, anders doe ik aangifte. Ik heb nu ook het sterke vermoeden dat deze Nike schoenen namaak zijn! Hoe kan het dat je bij een Nederlandse website besteld en hierdoor zo in de problemen komt?
Weet iemand wat ik nu nog kan doen?

Nijogeth

Re: Schoenen besteld bij 'Garagebedrijf de Goudvis'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zie nergens dat dit een Nederlandse webwinkel is. Er staat niet eens een adres en alles is in slecht Nederlands. Het lijkt me gewoon een Chinees bedrijf dat een website heeft gekocht met een .nl-extensie. Ik denk dat aangifte weinig nut heeft, omdat het bedrijf zich buiten de EU bevindt. Vandaar ook de invoerrechten en de 9€ (waarschijnlijk verzendkosten) extra.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

[email protected] schreef:Ik wilde graag een paar Ecco sneakers bestellen. Maar bijna overal was de goede maat uitverkocht.(zelfs tijdens vakantie in Oostenrijk gezocht).
Ik wist het bestelnummer wat bij de schoenen hoorde en zag tot mijn verbazing op internet dat het bedrijf genaamd "garagebedrijf De Goudvis" deze schoenen op hun site had staan tegen een aantrekkelijke prijs. Op 5 juni 2017 deze schoenen besteld. Betaald met creditcard. Later zag ik op de afrekening van de creditcard dat er 9 euro meer was afgeschreven dan ik op de site betaald had. Na een aantal mails over deze verhoging en met de vraag wanneer ik de schoenen kon verwachten, kreeg ik in het Engels antwoord terug dat ze op 6 juni verstuurd waren.Geen woord over die 9 euro.
afgelopen zaterdag kreeg ik van post NL> een brief of ik even invoerrechten wilde betalen over een pakje wat ik besteld had.Vandaag 1 juli 2017 heb ik het pakje, na betaling van 27,50 euro meegekregen. Na het openen bleken er een paar goedkope nylon NIKE schoenen in te zitten. Het enige wat klopte was de maat!
Ik heb nu een mail in het Engels gestuurd naar de afzender (China) met de dreiging: of jullie sturen mij de juiste schoenen, of mijn geld terug, anders doe ik aangifte. Ik heb nu ook het sterke vermoeden dat deze Nike schoenen namaak zijn! Hoe kan het dat je bij een Nederlandse website besteld en hierdoor zo in de problemen komt?
Weet iemand wat ik nu nog kan doen?
Echt waar, heb je op een site van een garagebedrijf schoenen besteld. En dat leek je normaal en betrouwbaar. Met veel topicstarter heb ik wel enige vorm van medelijden, nu kon ik een glimlach niet onderdrukken, sorry.

Zie het bedrag maar als leergeld, er is een product geleverd, dus of de creditmaayschappij het geld wil terugstorting is wat ongewis.
Verder je mailadres op een openbaar forum zetten is niet zo heel slim.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Jeany

Ik moet zeggen, dat ik eigenlijk de teksten die zij schreven niet goed gelezen heb, dus domme fout van een 70 jarige!

PS Hoe haal ik mijn emailadres van dit forum af?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

PB sturen naar het radar account. Het kan lastig zijn om dit te vinden, dus zou je ook je eigen bericht kunnen melden met een verzoek hiertoe.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik hoef niet eens naar de site toe te gaan om te weten dat het slecht vertaald is, geen info gegevens te vinden zijn en dat de sitenaam geen enkel iets te maken heeft met het verkochte. Wees blij dat u iets gekregen hebt en dat er geen aanklacht tegen u is ingediend wegens import van namaak.

Zoals andere al zeggen hier, neem uw verlies en koop uw schoenen in een schoenenwinkel.

tampie74

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik lach me een breuk, ga eens kijken of ik een auto kan kopen bij een schoenenwinkel. :lol:

Willem-J

Ongelezen bericht door Willem-J »

Ik zou die 'aantrekkelijke prijs' wel willen weten

Jeany

dat kan als je op de website van autobedrijfdegoudvis kijkt.

Simpelmans

Ongelezen bericht door Simpelmans »

Wanneer de schoenmaat groter is dan 50 kan er gestald worden bij "Parkeergarage De Rolmops". . .
Volgende keer naar 'n schoenenwinkel en afrekenen wanneer alles 100 % naar wens is.
Wanneer 'n bepaalde soort/merk/maat uitverkocht is dan elders proberen of nieuwe keuze maken.
De Chinese wijsgeer Confucius zegt: "Laat de moed niet in de schoenen zinken !"

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jeany schreef:dat kan als je op de website van autobedrijfdegoudvis kijkt.
Prachtig!
Maar even serieus: als u niet door had dat deze overduidelijk neppe website oplichting is, dan kunt u maar gewoon beter nooit meer online iets kopen...
Nep Chinees Autobedrijf-schoenwinkel schreef: 1 ,Hoe kan ik bestellen?

Ten eerste, je kan de oprichting van een online account.

Ten tweede, je orders op de rekening.

Ten derde, het zoeken van producten, als je wilt om producten, en klik op "toe te voegen aan de kar".Dan kun je de volgende stap.

Tot slot, je kan de keuze van een wijze van betaling van de producten in je auto, en dan wacht je in het Huis.
en
4, Hoe moet ik volgen mijn orders?

Zullen we een e - mail van je nummer traceren en volgen de link naar je e - mail. in een geschikte gebieden naar deze informatie, en dan klik je knop "spoor".

5, Als ik wil De afschaffing m 'n orders, wat ik moet doen?
Neem contact met ons op 12 uur, als we de goederen zijn verzonden, worden niet geaccepteerd worden afgeschaft.
en
Als je ons wil wholesale - producten, neem contact met ons op elk moment
Best grappig, nietwaar? xD

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Jeany, u bent de zoveelste die erin trapt. Ik ook nog voordat de hausse aan dit soort sites de lucht in was. Neem contact op met uw creditcardmaatschappij en zet een betwistingsprocedure in gang. In tegenstelling tot wat mensen, zonder enige ervaring op dit vlak hier beweren, is de kans op geld terugkrijgen zeer aanwezig weet ik uit eigen ervaring en ervaringen van anderen. Een mail met 'dreigende' taal sturen was een prima zet want u moet aantonen dat u de verkoper meegedeeld heeft de 'fout' te herstellen. En hoe meer meldingen er over dergelijke sites komen hoe eerder ze uit de lucht gaan. Ik kreeg m'n geld van VISA terug en de betreffende site is uit de lucht. Dus gewoon actie via de CC maatschappij ondernemen.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Julie4444 schreef:
Jeany schreef:dat kan als je op de website van autobedrijfdegoudvis kijkt.
Prachtig!
Maar even serieus: als u niet door had dat deze overduidelijk neppe website oplichting is, dan kunt u maar gewoon beter nooit meer online iets kopen...
Nep Chinees Autobedrijf-schoenwinkel schreef: 1 ,Hoe kan ik bestellen?

Ten eerste, je kan de oprichting van een online account.

Ten tweede, je orders op de rekening.

Ten derde, het zoeken van producten, als je wilt om producten, en klik op "toe te voegen aan de kar".Dan kun je de volgende stap.

Tot slot, je kan de keuze van een wijze van betaling van de producten in je auto, en dan wacht je in het Huis.
en
4, Hoe moet ik volgen mijn orders?

Zullen we een e - mail van je nummer traceren en volgen de link naar je e - mail. in een geschikte gebieden naar deze informatie, en dan klik je knop "spoor".

5, Als ik wil De afschaffing m 'n orders, wat ik moet doen?
Neem contact met ons op 12 uur, als we de goederen zijn verzonden, worden niet geaccepteerd worden afgeschaft.
en
Als je ons wil wholesale - producten, neem contact met ons op elk moment
Best grappig, nietwaar? xD
Ik ben wel benieuwd hoe ze deze vertalingen maken. Google Translate levert een veel betere kwaliteit vertalingen op. Zijn het niet gewoon Nederlanders die willen testen hoe dom hun landgenoten zijn en hoever ze kunnen gaan met dit soort dingen voordat mensen het door krijgen? :-)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:Hallo @Jeany, u bent de zoveelste die erin trapt. Ik ook nog voordat de hausse aan dit soort sites de lucht in was. Neem contact op met uw creditcardmaatschappij en zet een betwistingsprocedure in gang. In tegenstelling tot wat mensen, zonder enige ervaring op dit vlak hier beweren, is de kans op geld terugkrijgen zeer aanwezig weet ik uit eigen ervaring en ervaringen van anderen. Een mail met 'dreigende' taal sturen was een prima zet want u moet aantonen dat u de verkoper meegedeeld heeft de 'fout' te herstellen. En hoe meer meldingen er over dergelijke sites komen hoe eerder ze uit de lucht gaan. Ik kreeg m'n geld van VISA terug en de betreffende site is uit de lucht. Dus gewoon actie via de CC maatschappij ondernemen.
Dat een site uit de lucht gaat heeft niets te maken met welke creditcardmaatschappij dan ook. Doel van deze Chinezen is geld scoren uit wat er aangeboden word, maar ook aan het webadres. De oorspronkelijke eigenaar kan het terugkopen voor een paar duizend dollar. Zodra dit gedaan is gaat de webshop er weer vanaf. Visa heeft echt geen macht om na een betwisting een site uit de lucht halen. In uw gedachte zou bv bol.com ook al lang gesloten moeten zijn aangezien hier ook wel eens een betwisting over binnen komt.
En ja, creditcardmaatschappijen worden wel steeds kritischer, juist omdat hier een stuk eigen verantwoordelijk in zit. Wij als andere klanten moeten het geld ophoesten vanwege dommigheid van anderen. Misschien klinkt het hard als ik het zo zeg, maar als je denkt kleding te kunnen kopen bij een garagebedrijf doe je echt iets goed fout. En ik moet dus mee betalen aan zo iemand.

Patience

Ongelezen bericht door Patience »

gewoon naar een winkel gaan

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Patience schreef:gewoon naar een winkel gaan
Maar dan gaat TS wellicht bij de visboer naar binnen om een spijkerbroek te kopen terwijl ze schoenen nodig heeft. Als je schoenen besteld bij Garagebedrijf de Goudvis acht ik mensen tot van alles in staat....

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:En ja, creditcardmaatschappijen worden wel steeds kritischer, juist omdat hier een stuk eigen verantwoordelijk in zit. Wij als andere klanten moeten het geld ophoesten vanwege dommigheid van anderen. Misschien klinkt het hard als ik het zo zeg, maar als je denkt kleding te kunnen kopen bij een garagebedrijf doe je echt iets goed fout. En ik moet dus mee betalen aan zo iemand.
Creditcardmaatschappijen zijn hier helemaal niet kritischer op geworden. Hoe kom je erbij? Dit zeg je puur voor eigen gewin omdat jij het blijkbaar oneerlijk vindt dat jij mee moet betalen aan de onwetendheid van anderen. Maar dit is gewoon hoe verzekeringen werken.

Straks ga je zieke mensen nog vertellen dat ze gewoon niet naar de dokter moeten gaan zodat jij straks lagere premies hebt.

hansb2

Ongelezen bericht door hansb2 »

Ik kan hier niet om lachen. Ik ga er van uit dat topicstarter Jeany iemand is met weinig ervaring op het gebied van internetshoppen.

Overigens heeft het televisieprogramma Opgelicht?! hier aandacht aan besteed. Dat item is hier te vinden: https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... ment/1925/

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

JvandeW schreef:
NeoDutchio schreef:En ja, creditcardmaatschappijen worden wel steeds kritischer, juist omdat hier een stuk eigen verantwoordelijk in zit. Wij als andere klanten moeten het geld ophoesten vanwege dommigheid van anderen. Misschien klinkt het hard als ik het zo zeg, maar als je denkt kleding te kunnen kopen bij een garagebedrijf doe je echt iets goed fout. En ik moet dus mee betalen aan zo iemand.
Creditcardmaatschappijen zijn hier helemaal niet kritischer op geworden. Hoe kom je erbij? Dit zeg je puur voor eigen gewin omdat jij het blijkbaar oneerlijk vindt dat jij mee moet betalen aan de onwetendheid van anderen. Maar dit is gewoon hoe verzekeringen werken.

Straks ga je zieke mensen nog vertellen dat ze gewoon niet naar de dokter moeten gaan zodat jij straks lagere premies hebt.
Hallo @JanvandeW, het maakt niet uit wat u als antwoord geeft. Deze persoon heeft de inhoud van de berichten zelf bedacht en heeft verder geen kennis en ervaring op dit gebied. Zelfs als enkelen goed resultaten vermelden van teruggave van geld blijft de naald in de zelfgeperste grammofoonplaat. Ook nog nooit een link of verwijzing naar onderbouwing voor deze loze beweringen gezien overigens. Ze vinden hun oorsprong denk ik in een moreel oordeel zoals u ok al aangeeft. Gelukkig begrijpt u wel hoe deze verzekeringen werken.

Gesloten