| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt en mobiele telefoon.
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Mediamarkt en mobiele telefoon.
Op Hemelvaartsdag van dit jaar haperde mijn wifi verbinding van mijn mobieltelefoon “een Galaxy S5 mini”, na alles te hebben controleert zoals mijn router en andere apparaten met wifi kwam ik tot de conclusie dat het probleem lag bij mijn telefoon.
Eerst heb ik mijn telefoon gereset en geprobeerd verbinding te maken met mijn router wat wel lukte maar kreeg geen verbinding met het internet wat ik ook probeerde instelling a, instelling b enz geen verbinding.
Op 09 juni heb ik mijn telefoon aangeboden voor reparatie bij de Mediamarkt in Deventer en door gegeven dat wifi haperde en de rest werkt naar behoren.
Medewerker van de Mediamarkt heeft mijn telefoon toen opgestuurd naar een reparatie centrum en op 13 juni kreeg ik bericht dat mijn telefoon gerepareerd was en hem op kon halen.
Die week heb ik mijn telefoon opgehaald en bij thuiskomst bleek dat mijn telefoon helemaal niet meer aanging het enige teken van leven was een blauw ledje dat knipperde.
21 juni mijn telefoon weer aangeboden voor reparatie met de mededeling dat mijn telefoon helemaal niet meer werkt en weer is hij opgestuurd.
De medewerker vroeg ook nog hoe vaak was mijn telefoon gerepareerd, want als dat de derde hardware reparatie was dan zou de verkoop ontbonden worden en kreeg ik mijn geld weer retour.
Op 29 juni kreeg ik een email en daar in stond of ik even € 179,00 wilde betalen voor onderzoeks- kosten, ik had 3 keuzes
1 onderzoekskosten betalen a € 179,=
2 ga niet akkoord en krijg mijn telefoon ongeprepareerd retour
3 ga niet akkoord en doe afstand van mijn telefoon
ik heb voor de tweede optie gekozen en ben naar de winkel gegaan om mijn beklag te doen over de gang van zaken omdat ze geconstateerd hadden dat het lcd scherm was gebasten van binnen uit.
En er werd met dikke wijsvinger naar mij gewezen dat ik mijn telefoon zelf stuk had gemaakt en dat de garantie van de telefoon per direct was vervallen.
Ben nog in discussie gegaan met de medewerker om een lang verhaal kort te maken ze doen niets en ik kon fluiten na mijn centen, het enige wat ik nog kon doen was mijn telefoon achter laten en zij kon kijken of er iets kon doen.
Vandaan “6 juli”kreeg weer een email dat ik mijn telefoon kon ophalen maar ze hadden ook nog een aanbieding voor mij ik kon mijn telefoon laten repareren , dan wordt het display vervangen en de kosten waren € 109,=, dat heb ik geweigerd.
Ik heb mijn telefoon meegenomen ongeprepareerd en heb ook mijn clubkaart van de Mediamarkt ingeleverd en de Mediamarkt gefeliciteerd met het verjagen van een klant en jullie uitstekende “slechte” service.
Dit was de laatste keer dat ik ooit nog een voet binnen zet bij deze winkel.
Waarschuwing: kijk eerst ergens anders rond voor je naar de Mediamarkt gaat om iets te kopen, heb twee keer een conflict gehad, de eerste keer was dat ze afwas automaat geleverd en ze had betaald voor aansluiting en bij levering werd de afwas automaat in de gang gezet en de bezorger is weer vertrokken zonder aansluiting.
Klacht ingediend om geld weer terug te krijgen wat tot op heden niet is gelukt.
Tweede conflict was met mijn telefoon.
Als het op geld terug geven komt dan zijn ze bij de Mediamarkt niet thuis en je kan fluiten naar je centen want het is altijd jouw schuld en niet van hun.
Eerst heb ik mijn telefoon gereset en geprobeerd verbinding te maken met mijn router wat wel lukte maar kreeg geen verbinding met het internet wat ik ook probeerde instelling a, instelling b enz geen verbinding.
Op 09 juni heb ik mijn telefoon aangeboden voor reparatie bij de Mediamarkt in Deventer en door gegeven dat wifi haperde en de rest werkt naar behoren.
Medewerker van de Mediamarkt heeft mijn telefoon toen opgestuurd naar een reparatie centrum en op 13 juni kreeg ik bericht dat mijn telefoon gerepareerd was en hem op kon halen.
Die week heb ik mijn telefoon opgehaald en bij thuiskomst bleek dat mijn telefoon helemaal niet meer aanging het enige teken van leven was een blauw ledje dat knipperde.
21 juni mijn telefoon weer aangeboden voor reparatie met de mededeling dat mijn telefoon helemaal niet meer werkt en weer is hij opgestuurd.
De medewerker vroeg ook nog hoe vaak was mijn telefoon gerepareerd, want als dat de derde hardware reparatie was dan zou de verkoop ontbonden worden en kreeg ik mijn geld weer retour.
Op 29 juni kreeg ik een email en daar in stond of ik even € 179,00 wilde betalen voor onderzoeks- kosten, ik had 3 keuzes
1 onderzoekskosten betalen a € 179,=
2 ga niet akkoord en krijg mijn telefoon ongeprepareerd retour
3 ga niet akkoord en doe afstand van mijn telefoon
ik heb voor de tweede optie gekozen en ben naar de winkel gegaan om mijn beklag te doen over de gang van zaken omdat ze geconstateerd hadden dat het lcd scherm was gebasten van binnen uit.
En er werd met dikke wijsvinger naar mij gewezen dat ik mijn telefoon zelf stuk had gemaakt en dat de garantie van de telefoon per direct was vervallen.
Ben nog in discussie gegaan met de medewerker om een lang verhaal kort te maken ze doen niets en ik kon fluiten na mijn centen, het enige wat ik nog kon doen was mijn telefoon achter laten en zij kon kijken of er iets kon doen.
Vandaan “6 juli”kreeg weer een email dat ik mijn telefoon kon ophalen maar ze hadden ook nog een aanbieding voor mij ik kon mijn telefoon laten repareren , dan wordt het display vervangen en de kosten waren € 109,=, dat heb ik geweigerd.
Ik heb mijn telefoon meegenomen ongeprepareerd en heb ook mijn clubkaart van de Mediamarkt ingeleverd en de Mediamarkt gefeliciteerd met het verjagen van een klant en jullie uitstekende “slechte” service.
Dit was de laatste keer dat ik ooit nog een voet binnen zet bij deze winkel.
Waarschuwing: kijk eerst ergens anders rond voor je naar de Mediamarkt gaat om iets te kopen, heb twee keer een conflict gehad, de eerste keer was dat ze afwas automaat geleverd en ze had betaald voor aansluiting en bij levering werd de afwas automaat in de gang gezet en de bezorger is weer vertrokken zonder aansluiting.
Klacht ingediend om geld weer terug te krijgen wat tot op heden niet is gelukt.
Tweede conflict was met mijn telefoon.
Als het op geld terug geven komt dan zijn ze bij de Mediamarkt niet thuis en je kan fluiten naar je centen want het is altijd jouw schuld en niet van hun.
-
Verwijderd
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Ik mis wat essentiële informatie: hoe lang heeft u het toestel al? De s5 mini is al weer van 2014, maar het zou natuurlijk kunnen dat u deze pas later heeft besteld met een mobiel abonnement erbij. Als dit langer is dan 2 jaar geleden dan heeft u inderdaad geen garantie meer en zult u de reparatiekosten zelf moeten betalen. Probeer het eens op klacht.nl
Ik vind het inderdaad raar dat u de telefoon met een bepaald probleem (wifi werkt niet meer) laat repareren en dat bij thuiskomst de telefoon helemaal niets meer doet.
Ik vind het inderdaad raar dat u de telefoon met een bepaald probleem (wifi werkt niet meer) laat repareren en dat bij thuiskomst de telefoon helemaal niets meer doet.
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Mijn garantie verloopt pas op 10-10-2017 dus hij zit nog in de garantie die ze me nu hebben ontnomen.
Mediamarkt laat weten via klachten.nl daar heb ik ook de klacht hebt achter gelaten dat mijn klacht niet in behandeling wordt genomen net zo als in de winkel.
Mediamarkt laat weten via klachten.nl daar heb ik ook de klacht hebt achter gelaten dat mijn klacht niet in behandeling wordt genomen net zo als in de winkel.
-
Verwijderd
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Dan zou ik geen genoegen nemen met hun uitleg. U heeft gewoon garantie. Omdat u het toestel langer hebt dan 6 maanden ligt de bewijslast niet langer bij de Mediamarkt, maar u zult moeten bewijzen dat wat er mis is met uw toestel, niet door uzelf komt.
U zou kunnen proberen een brief te sturen waarin u aangeeft de koop te willen ontbinden en teruggave eisen van het aankoopbedrag.
U zou kunnen proberen een brief te sturen waarin u aangeeft de koop te willen ontbinden en teruggave eisen van het aankoopbedrag.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 10 jul 2017 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
(update)
Heb vandaag 10-7 een voorbeeld brief van ConsuWijzer verstuurd naar de Mediamarkt.
Kijken hoe ze hier op reageren, als ze binnen twee weken niet reageren of negatief reageren dan dien ik een klacht in bij ACM.
Wordt vervolgt
Heb vandaag 10-7 een voorbeeld brief van ConsuWijzer verstuurd naar de Mediamarkt.
Kijken hoe ze hier op reageren, als ze binnen twee weken niet reageren of negatief reageren dan dien ik een klacht in bij ACM.
Wordt vervolgt
-
witte angora
- Berichten: 30259
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Geen idee hoe dit afloopt. Een barst in het scherm is doorgaans van vallen of stoten. Dat gaat niet vanzelf. Dat het op de reparatieafdeling is gebeurt lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden ze het wel ter plekke vervangen hebben. Onderweg van het reparatiecentrum naar de mediamarkt? Kan, maar ik mag toch aannemen dat het ding goed verpakt is om dit soort dingen te voorkomen.
Dan blijft er maar 1 optie over: ergens tussen de 13e en 21e heb je hem zelf laten vallen. Dat is mijn conclusie, en dat is ook wat eventueel een rechter zal concluderen. Heb je de verpakking nog, en is die ondeugdelijk? Dan kun je proberen het op conto van de reparateur te schuiven. Heb je het toestel direct na ontvangst gecontroleerd, en deed hij het toen al niet? Dan had je hem ter plekke achter kunnen laten, alleen heb je dat niet gedaan. Dat spreekt weer in je nadeel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen mogelijkheden voor je. De bewijslast ligt immers bij jezelf, en naar mijn mening sta je er niet sterk voor.
Dan blijft er maar 1 optie over: ergens tussen de 13e en 21e heb je hem zelf laten vallen. Dat is mijn conclusie, en dat is ook wat eventueel een rechter zal concluderen. Heb je de verpakking nog, en is die ondeugdelijk? Dan kun je proberen het op conto van de reparateur te schuiven. Heb je het toestel direct na ontvangst gecontroleerd, en deed hij het toen al niet? Dan had je hem ter plekke achter kunnen laten, alleen heb je dat niet gedaan. Dat spreekt weer in je nadeel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen mogelijkheden voor je. De bewijslast ligt immers bij jezelf, en naar mijn mening sta je er niet sterk voor.
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Fijn je loopt dus te beweren dat TS keihard loopt te liegen...alsof jij erbij was....witte angora schreef:Geen idee hoe dit afloopt. Een barst in het scherm is doorgaans van vallen of stoten. Dat gaat niet vanzelf. Dat het op de reparatieafdeling is gebeurt lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden ze het wel ter plekke vervangen hebben. Onderweg van het reparatiecentrum naar de mediamarkt? Kan, maar ik mag toch aannemen dat het ding goed verpakt is om dit soort dingen te voorkomen.
Dan blijft er maar 1 optie over: ergens tussen de 13e en 21e heb je hem zelf laten vallen. Dat is mijn conclusie, en dat is ook wat eventueel een rechter zal concluderen. Heb je de verpakking nog, en is die ondeugdelijk? Dan kun je proberen het op conto van de reparateur te schuiven. Heb je het toestel direct na ontvangst gecontroleerd, en deed hij het toen al niet? Dan had je hem ter plekke achter kunnen laten, alleen heb je dat niet gedaan. Dat spreekt weer in je nadeel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen mogelijkheden voor je. De bewijslast ligt immers bij jezelf, en naar mijn mening sta je er niet sterk voor.
Je wilt niet weten hoe er met telefoons wordt omgegaan op reparatieafdelingen. De eerste vraag die de medewerker moet beantwoorden is kan ik het probleem in de schoenen van de koper schuiven...
-
witte angora
- Berichten: 30259
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
'Fijn dat je loopt dus te beweren' dat de reparatieafdeling (en het hele bedrijf) keihard de boel loopt te bedonderen. Kun je jouw laster onderbouwen?olaf79 schreef:Fijn je loopt dus te beweren dat TS keihard loopt te liegen...alsof jij erbij was....witte angora schreef:Geen idee hoe dit afloopt. Een barst in het scherm is doorgaans van vallen of stoten. Dat gaat niet vanzelf. Dat het op de reparatieafdeling is gebeurt lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden ze het wel ter plekke vervangen hebben. Onderweg van het reparatiecentrum naar de mediamarkt? Kan, maar ik mag toch aannemen dat het ding goed verpakt is om dit soort dingen te voorkomen.
Dan blijft er maar 1 optie over: ergens tussen de 13e en 21e heb je hem zelf laten vallen. Dat is mijn conclusie, en dat is ook wat eventueel een rechter zal concluderen. Heb je de verpakking nog, en is die ondeugdelijk? Dan kun je proberen het op conto van de reparateur te schuiven. Heb je het toestel direct na ontvangst gecontroleerd, en deed hij het toen al niet? Dan had je hem ter plekke achter kunnen laten, alleen heb je dat niet gedaan. Dat spreekt weer in je nadeel.
Ik zie eerlijk gezegd weinig tot geen mogelijkheden voor je. De bewijslast ligt immers bij jezelf, en naar mijn mening sta je er niet sterk voor.
Je wilt niet weten hoe er met telefoons wordt omgegaan op reparatieafdelingen. De eerste vraag die de medewerker moet beantwoorden is kan ik het probleem in de schoenen van de koper schuiven...
Het enige wat ik aangeef is welke obstakels de topicstarter moet overwinnen wil hij met succes een reparatie afdwingen. Dat is wat anders dan keihard beweren dat hij loopt te liegen. Jammer dat je dat niet in ziet.
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
(Update)
Vandaag heeft klachtenkompas van de consumentenbond gebeld met de mededeling dat ik mijn telefoon kan laten repareren voor een bedrag van €55.00 i.p.v €109 verder willen ze niet gaan.
Alleen ze garanderen niet dat de telefoon dan wel werkt als het scherm is vervangen.
Dat heb ik dus geweigerd ik ga alleen akkoord als die 100% in orde is.
O ja beste mensen, scheld elkaar niet de tent uit op dit forum anders is dit de laatste update.
Vandaag heeft klachtenkompas van de consumentenbond gebeld met de mededeling dat ik mijn telefoon kan laten repareren voor een bedrag van €55.00 i.p.v €109 verder willen ze niet gaan.
Alleen ze garanderen niet dat de telefoon dan wel werkt als het scherm is vervangen.
Dat heb ik dus geweigerd ik ga alleen akkoord als die 100% in orde is.
O ja beste mensen, scheld elkaar niet de tent uit op dit forum anders is dit de laatste update.
-
Henk Toeter
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Wilt u misschien niet op de stoel van een rechter gaan zitten zonder het verhaal van de wederpartij te hebben gehoord. Hoor en wederhoor weet je wel.witte angora schreef:Dat is mijn conclusie, en dat is ook wat eventueel een rechter zal concluderen.
@TS: Het is inderdaad een lastige zaak. Ik hoop dat ze alsnog over de brug komen en uw telefoon kosteloos willen repareren. De kans dat dat gaat lukken acht ik nihil.
Succes
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Barsten in het scherm ontstaan ook als gevolg van een verkeerde montage waardoor er spanning op het scherm komt te staan.witte angora schreef:Geen idee hoe dit afloopt. Een barst in het scherm is doorgaans van vallen of stoten.
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Barsten in het scherm ontstaan ook als gevolg van een verkeerde montage waardoor er spanning op het scherm komt te staan.
alfatrion
Berichten: 11177
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05
Dat heb ik ook gezegd tegen hun, maar dat was tegen doveman oren, ze houden vol dat iedereen geen schuld heeft en dat ik de enige ben die deze schade veroorzaakt heb.
Of wel wij zijn de mediamarkt die nooit fouten maakt, het is altijd de schuld van de consument en weten niet wat service betekent.
alfatrion
Berichten: 11177
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05
Dat heb ik ook gezegd tegen hun, maar dat was tegen doveman oren, ze houden vol dat iedereen geen schuld heeft en dat ik de enige ben die deze schade veroorzaakt heb.
Of wel wij zijn de mediamarkt die nooit fouten maakt, het is altijd de schuld van de consument en weten niet wat service betekent.
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Nu heb ik toevallig gisteren een gsm bij mediamarkt gekocht en ben blij dat ie maar 45,= kostte.
Tot vandaag werkt ie nog prima en gaat ie kapot, dan gewoon elders een nieuwe kopen.
Ik verwacht van dergelijke bedrijven niet veel service of garantie,
Tot vandaag werkt ie nog prima en gaat ie kapot, dan gewoon elders een nieuwe kopen.
Ik verwacht van dergelijke bedrijven niet veel service of garantie,
-
Graaf_Alex
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 jul 2017 17:17
Re: Mediamarkt en mobiele telefoon.
Klopt Cadet,
Neefje van mij kocht een stofzuiger gaat stuk, Mediamarkt stuurde de zuiger op en tot op heden niet meer weer gezien en zijn geld ook niet.
Dat noem ik pas service.
Veel geluk met je nieuwe GSM
Neefje van mij kocht een stofzuiger gaat stuk, Mediamarkt stuurde de zuiger op en tot op heden niet meer weer gezien en zijn geld ook niet.
Dat noem ik pas service.
Veel geluk met je nieuwe GSM
