| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post.nl verzaakt zijn werk
-
bas.van-de-groep
- Contacteer:
Post.nl verzaakt zijn werk
Vandaag werd er een pakket uit het buitenland aangeboden terwijl ik niet thuis was.
Nu volgt er geen 2e aanbieding maar het pakket word gelijk gedumpt bij een Post.nl locatie.
En ik kan het weer gaan ophalen. Dit is niet de eerste keer. Ik kan kan/mag momenteel geen auto rijden en moet alles lopend doen.
Bellen met de klantenservice heeft ook geen zin ; die somt als een papegaai steeds weer hun regels op.
Ik kan ook allerlei regels verzinnen maar feit is dat ik betaal voor bezorgen en dat word niet gedaan.
Nu volgt er geen 2e aanbieding maar het pakket word gelijk gedumpt bij een Post.nl locatie.
En ik kan het weer gaan ophalen. Dit is niet de eerste keer. Ik kan kan/mag momenteel geen auto rijden en moet alles lopend doen.
Bellen met de klantenservice heeft ook geen zin ; die somt als een papegaai steeds weer hun regels op.
Ik kan ook allerlei regels verzinnen maar feit is dat ik betaal voor bezorgen en dat word niet gedaan.
-
renewouters
Re: Post.nl verzaakt zijn werk
Jij betaalt niet aan post.nl voor het bezorgen. Je betaalt de leverancier een vergoeding voor de verzendkosten. Daar moet je dus klagen als zij een slechte bezorger kiezen.bas.van-de-groep schreef: Ik kan ook allerlei regels verzinnen maar feit is dat ik betaal voor bezorgen en dat word niet gedaan.
Het zou kunnen dat hij die niet gekregen heeft. Tegenwoordig krijgt de bezorger van de brievenbuspost vaak ook kleine pakketjes mee, die niet door de bus passen. Deze bezorgers hebben geen kennisgevingen met zo´n niet thuis code. Postbezorgers doen in principe ook nooit een 2e aanbieding. Heel soms gaat een bezorger op eigen initiatief aan het einde van de werkdag nog een keer langs, maar dat zijn uitzonderingen. Als het pakket niet af te leveren is, gaat het nog diezelfde dag naar het afhaalpunt. Pakketjes mogen niet mee terug genomen worden naar het depot, dus een 2e keer aanbieden is niet mogelijk. Bij de buren leveren is wel toegestaan, maar niet verplicht.snuffel1 schreef:U heeft een "niet thuis" code gekregen daarmee kunt u op de site van post.nl de tweede aanbieding qua adres veranderen.
Nou heb ik uiteraard geen idee om welke bezorger het hier ging, en van de pakketdienst weet ik verder niet zo veel
-
bas.van-de-groep
- Contacteer:
Het is zoals Maaike zegt.
Geen code gekregen.
Bij Dhl krijg je vooraf bericht. Dat is daar beter geregeld.
En Rene, post.nl moet gewoon zijn werk goed doen zoals ze internationaal zijn overeengekomen.
Geen code gekregen.
En Rene, post.nl moet gewoon zijn werk goed doen zoals ze internationaal zijn overeengekomen.
'Zijn werk doen' hangt er maar van af voor hoeveel service de verzender heeft betaald. Met Track&Trace bijvoorbeeld krijg je vooraf bericht.
Als de verzender een klein pakketje als post verstuurd, in plaats van als echt pakket wat duurder is, en dat is hier zo te lezen het geval, dan is het een poststuk, geen pakket, en gaat het een ander traject in. Eentje waarbij deze door de postbode, dus niet de pakketbezorger van PostNL, mee teruggaat. Dan doet de postbezorger zijn werk gewoon, de fout is gemaakt in de manier van verzenden door de verkoper. Nou zal die misschien, als die met de lokale post verstuurt, er ook niet zoveel aan kunnen doen, maar dan is dit wat het is.bas.van-de-groep schreef:Het is zoals Maaike zegt.
Geen code gekregen.
-
stofzuigertje
Brievenbus pakjes.... naast iets dikker als toegestaan is het soms in ander land een iets andere maat!
Ik weet als ex webshop eigenaar dat in NL de gleuf groter is dan in andere EU landen... maar er ook landen zijn waar de maat juist ruimer moet zijn!
Ik weet als ex webshop eigenaar dat in NL de gleuf groter is dan in andere EU landen... maar er ook landen zijn waar de maat juist ruimer moet zijn!
PostNL kiest er tegenwoordig bewust voor om pakketjes tot formaat schoenendoos ook mee te geven aan de gewone postbezorger. De reden is dat de pakketbezorgers het te druk kregen met de flinke hoeveelheid buitenlandse pakketjes, voornamelijk uit China. Om de druk daar iets weg te nemen, is besloten dat de postbezorgers een deel over moeten nemen. Dit zijn dan dus geen buspakjes die toevallig niet passen, maar gewone pakketjes.