LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nefit topline cv ketels
Nefit topline cv ketels
Al maanden geleden (februari) een brief ontvangen van Nefit dat de branders van de cv ketel topline serie uit veiligheidsoverwegingen preventief vervangen moeten worden. Het toestel kan spontaan in brand vliegen. Mijn installateur plaatste mij toen ik belde op een wachtlijst. Nu nog steeds zijn er geen nieuwe branders voorradig. Best eng, ook omdat mijn dochter ternauwernood aan de dood door koolmonoxide is ontsnapt in haar eigen huis ligt dit nogal gevoelig bij mij.
Nefit stelt nu dat er een tekort aan branders is en dat ze ook in de komende maanden niet aan de vraag zal kunnen voldoen.
Nu bieden ze als alternatief aan dat ik een nieuwe ketel kan kopen met een inruil bedrag van 600 euro tot (in mijn geval voor mijn model aqua power plus HRC25/CW6) 785 euro voor de oude ketel.
Mijn ketel is nieuw geïnstalleerd net 3 weken voor 2009 dus effectief nu 7 jaar oud en kostte mij destijds 2903,60 euro .
Google leert mij dat de gemiddelde levensduur van een toestel rond de 15 jaar ligt. Als dit zo is voel ik mij wel erg bekocht na 7 jaar al.
Ben benieuwd wat jullie mening is. Ik zelf vind dit niet kunnen. Maar vrees ook het maanden op een nieuwe brander te moeten wachten.
dank voor de reacties
Nefit stelt nu dat er een tekort aan branders is en dat ze ook in de komende maanden niet aan de vraag zal kunnen voldoen.
Nu bieden ze als alternatief aan dat ik een nieuwe ketel kan kopen met een inruil bedrag van 600 euro tot (in mijn geval voor mijn model aqua power plus HRC25/CW6) 785 euro voor de oude ketel.
Mijn ketel is nieuw geïnstalleerd net 3 weken voor 2009 dus effectief nu 7 jaar oud en kostte mij destijds 2903,60 euro .
Google leert mij dat de gemiddelde levensduur van een toestel rond de 15 jaar ligt. Als dit zo is voel ik mij wel erg bekocht na 7 jaar al.
Ben benieuwd wat jullie mening is. Ik zelf vind dit niet kunnen. Maar vrees ook het maanden op een nieuwe brander te moeten wachten.
dank voor de reacties
-
Re: Nefit topline cv ketels
De dagwaarde van uw huidige ketel zal met eeneerder aangenomen levensduur van 10 jaren 7/10 van de factuurprijs (zonder montage) misschien nog ca. € 800,- zijn. Ter vergelijking heb ik na drie jaren een Atag-warmtewisselaar met een productiefout vervangen gekregen voor € 250,- (aandeel voor de montagekosten).
De vraag is nu of de u aangeboden prijs incl. of excl. montagekosten is? Indien incl. zou ik het aanbod vóór de komende winter nog aannemen en daarmee uw slechte gevoel hierbij 'afkopen'. Verdienen doet uiteindelijk niemand iets hiermee.
De vraag is nu of de u aangeboden prijs incl. of excl. montagekosten is? Indien incl. zou ik het aanbod vóór de komende winter nog aannemen en daarmee uw slechte gevoel hierbij 'afkopen'. Verdienen doet uiteindelijk niemand iets hiermee.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 13 jul 2017 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
drie weken voor 2009 zeg je? dus december 2008. dan is hij toch 8 jaar en 7 maanden oud? dan is de inruilprijs nog netjes vind ik.
Nefit Topline ketels kosten nog geen € 1300, dus heeft u €1600 voor de montage betaald?.
ligt er aan welk model je hebt. dit was echt een hele dure. Anders zou ik nu ook niet zeuren na 7 jaar
Ceesje100 schreef:ligt er aan welk model je hebt. dit was echt een hele dure. Anders zou ik nu ook niet zeuren na 7 jaar
Deze kost tussen 1500 en 1600 euro.mijn model aqua power plus HRC25/CW6)
Inruil 600 tot 785 euro is na 7 jaren een heel mooi bedrag (+- de helft) !
Is het energetisch rendement hetzelfde??Ceesje100 schreef:ligt er aan welk model je hebt. dit was echt een hele dure. Anders zou ik nu ook niet zeuren na 7 jaar
Buiten het probleem van topicstarter lijkt me dat deze ruim teveel heeft betaald.
Zo'n Nefit aqua power plus HRC25/CW6 kost rond de E 1500.- incl. btw, exclusief montage en extra's. Hoe kom je aan de prijs van E 2900,00 ?
Zo'n Nefit aqua power plus HRC25/CW6 kost rond de E 1500.- incl. btw, exclusief montage en extra's. Hoe kom je aan de prijs van E 2900,00 ?
Apart is dat, ze hebben wel altijd genoeg voorraad branders om nieuwe c.v. ketels te maken.Ceesje100 schreef:Al maanden geleden (februari) een brief ontvangen van Nefit dat de branders van de cv ketel topline serie uit veiligheidsoverwegingen preventief vervangen moeten worden. Het toestel kan spontaan in brand vliegen. Mijn installateur plaatste mij toen ik belde op een wachtlijst. Nu nog steeds zijn er geen nieuwe branders voorradig. Best eng, ook omdat mijn dochter ternauwernood aan de dood door koolmonoxide is ontsnapt in haar eigen huis ligt dit nogal gevoelig bij mij.
dank voor de reacties
Er zit dus duidelijk een fout in hun product, je hebt recht op een goed product en Nefit moet dit kosteloos repareren.
Kunnen ze dat niet of niet binnen afzienbare termijn dan heb je in feite recht op geld terug, hoeveel is de vraag, maar je hoeft niet akkoord te gaan met die inruilactie.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/nieuws/veel- ... r-garantie
Na 7 jaar de garantie aanspreken?GJS schreef:Apart is dat, ze hebben wel altijd genoeg voorraad branders om nieuwe c.v. ketels te maken.Ceesje100 schreef:Al maanden geleden (februari) een brief ontvangen van Nefit dat de branders van de cv ketel topline serie uit veiligheidsoverwegingen preventief vervangen moeten worden. Het toestel kan spontaan in brand vliegen. Mijn installateur plaatste mij toen ik belde op een wachtlijst. Nu nog steeds zijn er geen nieuwe branders voorradig. Best eng, ook omdat mijn dochter ternauwernood aan de dood door koolmonoxide is ontsnapt in haar eigen huis ligt dit nogal gevoelig bij mij.
dank voor de reacties
Er zit dus duidelijk een fout in hun product, je hebt recht op een goed product en Nefit moet dit kosteloos repareren.
Kunnen ze dat niet of niet binnen afzienbare termijn dan heb je in feite recht op geld terug, hoeveel is de vraag, maar je hoeft niet akkoord te gaan met die inruilactie.
Zie: https://www.consuwijzer.nl/nieuws/veel- ... r-garantie
TS krijgt geen inruilactie, maar een vergoeding, deze is 50 % van de aankoopsom.
Jou link geldt al lang niet meer, lees maar zelf wat de consuwijzer schrijft.( link meer dan 5 jaar oud)
Heeft niets met garantie te maken maar met je recht op een goed product en dat geldt na 7 jaar net zo goed en in dit geval mogen ze best wat meer doen omdat de kopers hiervan behoorlijk risico hebben gelopen door dit ondeugdelijke product, je huis zal maar afbranden vanwege je cv-ketel.bayer113 schreef: Na 7 jaar de garantie aanspreken?
TS krijgt geen inruilactie, maar een vergoeding, deze is 50 % van de aankoopsom.
Jou link geldt al lang niet meer, lees maar zelf wat de consuwijzer schrijft.( link meer dan 5 jaar oud)
Dat wil niet zeggen dat de informatie daarin niet klopt en als je de linkjes die erin staan volgt kom je op pagina's uit waar die tekst niet staat dat het misschien te oud is:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
GJS schreef:Heeft niets met garantie te maken maar met je recht op een goed product en dat geldt na 7 jaar net zo goed en in dit geval mogen ze best wat meer doen omdat de kopers hiervan behoorlijk risico hebben gelopen door dit ondeugdelijke product, je huis zal maar afbranden vanwege je cv-ketel.bayer113 schreef: Na 7 jaar de garantie aanspreken?
Dat wil niet zeggen dat de informatie daarin niet klopt en als je de linkjes die erin staan volgt kom je op pagina's uit waar die tekst niet staat dat het misschien te oud is:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... gdelijk-is
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Ik vind jou reactie buitengewoon, maar klopt van geen kant.
Maar ook je nieuwe link heeft niets met het verhaal van TS te maken, want 7 jaar heeft zijn ketel goed gefunctioneerd.
Dus voor mij geen verdere discussie.
Laatst gewijzigd door malaga op 13 jul 2017 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze vervangen die branders toch niet voor niets, Nefit komt daar zelf mee, ze geven toch zelf toe dat het een ondeugdelijk produkt is.bayer113 schreef: Maar ook je nieuwe link heeft niets met het verhaal van TS te maken, want 7 jaar heeft zijn ketel goed gefunctieerd.
Nefit doet in dit geval alsof ze willen repareren maar komt vervolgens met het verhaal dat er geen branders zijn maar voor nieuwe ketels die ze aan TS willen slijten zijn blijkbaar wel genoeg branders.
Ze willen zich er met een koopje vanaf maken.
Fantastisch argument als je niet wilt toegeven dat je ongelijk hebt.bayer113 schreef:Dus voor mij geen verdere discussie.
Want alle branders zijn hetzelfde? Dan hoeft TS ook geen keuze te maken, want de branders die hij nu heeft zijn hetzelfde als de vervangers of die in de nieuwe ketel.GJS schreef:Ze vervangen die branders toch niet voor niets, Nefit komt daar zelf mee, ze geven toch zelf toe dat het een ondeugdelijk produkt is.bayer113 schreef: Maar ook je nieuwe link heeft niets met het verhaal van TS te maken, want 7 jaar heeft zijn ketel goed gefunctieerd.
Nefit doet in dit geval alsof ze willen repareren maar komt vervolgens met het verhaal dat er geen branders zijn maar voor nieuwe ketels die ze aan TS willen slijten zijn blijkbaar wel genoeg branders.
Ze willen zich er met een koopje vanaf maken.
Fantastisch argument als je niet wilt toegeven dat je ongelijk hebt.bayer113 schreef:Dus voor mij geen verdere discussie.
Beweer ik dat ergens?Nijogeth schreef: Want alle branders zijn hetzelfde? Dan hoeft TS ook geen keuze te maken, want de branders die hij nu heeft zijn hetzelfde als de vervangers of die in de nieuwe ketel.
Ze hebben blijkbaar wel genoeg productiecapaciteit om nieuwe branders voor nieuwe cv-ketels te maken om de cv-ketels met defecte branders te vervangen maar niet om defecte branders te vervangen, blijkbaar ligt daar hun prioriteit dus niet.
Ze hadden vervangende branders moeten produceren in de afgelopen maanden i.p.v. branders voor nieuwe cv-ketels.
Het lijkt me dat dat gewoon aparte productlijnen zijn. De branders voor die oude ketel hebben ze waarschijnlijk een hele tijd doorgemaakt, zodat er genoeg reserves waren, maar nu er schijnbaar iets is gebeurd (ze worden niet zomaar vervangen) zijn al deze branders afgekeurd door de firma zelf. Men heeft dus waarschijnlijk een nieuwe productielijn moeten maken voor de vervangende branders en aangezien al deze branders direct vervangen worden en dus besteld door installateurs, zullen ze direct een achterstand hebben opgelopen, die men nooit niet goed kan maken. Men kan namelijk nooit alle branders op 1 dag vervangen of produceren.
Hier de link van Nefit zelf over die branders: http://www.nefitadvies.nl/topline_brandervervanging/Nijogeth schreef:Het lijkt me dat dat gewoon aparte productlijnen zijn. De branders voor die oude ketel hebben ze waarschijnlijk een hele tijd doorgemaakt, zodat er genoeg reserves waren, maar nu er schijnbaar iets is gebeurd (ze worden niet zomaar vervangen) zijn al deze branders afgekeurd door de firma zelf. Men heeft dus waarschijnlijk een nieuwe productielijn moeten maken voor de vervangende branders en aangezien al deze branders direct vervangen worden en dus besteld door installateurs, zullen ze direct een achterstand hebben opgelopen, die men nooit niet goed kan maken. Men kan namelijk nooit alle branders op 1 dag vervangen of produceren.
Daarin staat dat het brander tekort wordt veroorzaakt omdat ze niet konden inschatten dat er zoveel vraag naar zou komen, dan vraag ik mij af waarom konden ze dat niet inschatten, ze moeten toch weten hoeveel er verkocht zijn met dat foute brandertype, blijkbaar administratie niet op orde.
Tevens is het ook vreemd dat als ik op dat actuele brandernummer zoek ik gelijk al 2 leveranciers vind die hem gewoon kunnen leveren, 1 met levertijd 1 dag en de ander met levertijd 1 week.
Dus als TS echt niet meer wil wachten zou ik ook even zoeken en zo'n leverancier bellen of hij echt te leveren is en hem dan zelf of door je installateur daar laten bestellen, kosten kan jij/hij bij Nefit claimen volgens de genoemde webpagina hierboven.