LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiting van glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
johanneke1000
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:00

Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door johanneke1000 »

Op 22 juni heeft Telfort mijn glasvezel afgesloten. Wij hadden telefonisch een aanvraag gedaan voor nieuw glasvezel in plaats van oud glasvezel
Zonder verdere berichtgeving is alles afgesloten en kregen we niet voor het nieuwe glasvezel.
We hebben gebeld, gemaild, via fb berichten gedaan. Eerst op de vijfde dag besluit Telfort met ons contact op te nemen
Er is veel beloofd maar weinig waargemaakt. Morgen zit ik twee weken zonder vaste telefoon. Te weten dat ik hartpatiënt ben en de vaste lijn belangrijk is.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

johanneke1000 schreef:Op 22 juni heeft Telfort mijn glasvezel afgesloten. Wij hadden telefonisch een aanvraag gedaan voor nieuw glasvezel in plaats van oud glasvezel
Zonder verdere berichtgeving is alles afgesloten en kregen we niet voor het nieuwe glasvezel.
We hebben gebeld, gemaild, via fb berichten gedaan. Eerst op de vijfde dag besluit Telfort met ons contact op te nemen
Er is veel beloofd maar weinig waargemaakt. Morgen zit ik twee weken zonder vaste telefoon. Te weten dat ik hartpatiënt ben en de vaste lijn belangrijk is.
Wat bedoeld u met oud en nieuw glasvezel? Er ligt 1 glasvezelkabel, echt geen oude en nieuwe.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom is een vaste lijn zo belangrijk voor een hartpatient.
Denk eerder dat een mobiel veel veiliger is voor je.

Verder, ook ik zie niet wat je bedoelt met oud en met nieuw glasvezel.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BL2 schreef:Waarom is een vaste lijn zo belangrijk voor een hartpatient.
Denk eerder dat een mobiel veel veiliger is voor je.
Verder, ook ik zie niet wat je bedoelt met oud en met nieuw glasvezel.
Meest veilige is een vaste analoge telefoonlijn, stabieler bestaat niet. Is ook beetje loos argument en snap ook weinig van "oude" en "nieuwe" glasvezel, volgens mij is glasvezel gewoon glasvezel.

johanneke1000
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:00

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door johanneke1000 »

Met oud glasvezel bedoel ik dat ik nu met een amino decoder de ontvangst heb. Met nieuw glasvezel krijg je ipv de modem een router en experia box. Let wel deze namen heb ik niet bedacht, zo worden ze bij Telfort zelf gehanteerd. Uiteindelijk bepaal ik wat ik voor belang hecht aan een vaste lijn of mobiel en niet een buitenstaander. Of het nu alleen om de vaste lijn gaat.. het feit is gewoon dat Telfort de lijn stopgezet heeft zonder min medeweten
En ze het nog steeds niet herstellen kunnen
Voor mij is de vaste lijn wél belangrijk.

stofzuigertje

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je opzegt en nieuwe vraagt gaat het fout.
Als je naar andere was gegaan was het wel goed gegaan, KPN bijvoorbeeld en volgend jaar terug naar Telfort mag en kan dan wel probleemloos.

Dan had je nieuwe spullen.... en goede overgang.
Of niet opzeggen maar pakket aanpassen waar nieuwe modem voor nodig is want anders gaat het fout zoals nu dus!

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door sjohie »

BL2 schreef:Waarom is een vaste lijn zo belangrijk voor een hartpatient.
Denk eerder dat een mobiel veel veiliger is voor je.

Verder, ook ik zie niet wat je bedoelt met oud en met nieuw glasvezel.
Er zijn zeker wel scenario's denkbaar, in het geval van een hartpatiënt met een ICD bijvoorbeeld, kan dit noodzakelijk zijn om deze op afstand te kunnen monitoren dmv een basisstation. (dit heeft mijn schoonvader) Dat werkt niet via een mobiele telefoon.. :wink:

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zucht . . . . weer zo’n goedkope internetaanbieder. Geven liever veel geld uit aan tv-reclame met dat simpele mannetje als dat ze in een goede klantenservice investeren. Is dat de prijs van de goedkoopte?

Gezien uw hartproblemen en het kennelijk noodzakelijk zijn van een vaste lijn, op zo kort mogelijke termijn, zou ik middels de webcare-service via Twitter contact met hen opnemen. Geef daarbij aan dat er spoed geboden is i.v.m. uw medische problemen. Lossen zij dit niet op zeer korte termijn op dan een spoedbericht aan hun sturen met een in gebreke stelling. Dreig maar in zo'n bericht met het stappen naar de Geschillencommissie. Dreigen daarmee doet doorgans wonderen. Dit soort bedrijven zit echt niet op inmenging van die Geschillencommissie te wachten. Het levert ze doorgaans geen goede naam op.

BL2
Berichten: 5012
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door BL2 »

johanneke1000 schreef:Uiteindelijk bepaal ik wat ik voor belang hecht aan een vaste lijn of mobiel en niet een buitenstaander.....
Prima, maar geef dan ook geen info over uw medische situatie aan buitenstaanders (welke je WEL proberen te helpen).

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:Zucht . . . . weer zo’n goedkope internetaanbieder. Geven liever veel geld uit aan tv-reclame met dat simpele mannetje als dat ze in een goede klantenservice investeren. Is dat de prijs van de goedkoopte?
Telfort maakt reclame dat ze de goedkoopste zijn dat is een keuze. Die reclames zijn trouwens een heel stuk goedkoper om te maken dan een goede klantenservice op te zetten.

Geschillencommissie kan pas als je de ISP 4 weken de tijd hebt gegeven om het op te lossen. Geschillen eerder ingediend worden automatische afgewezen, zonder kosten voor de ISP.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja, ja, reclame maken op tv is goedkoop. Uitzenden van tv-reclame wordt betaald per seconde. En dat filmpje maken, dat kost natuurlijk ook niks? Die mijnheer / bekende Nederlander staat daar ook helemaal voor niks een beetje de simpele Nederlander uit te hangen. Kom nou!

En dan nog de keuze die men maakt. Liever tv-reclame als investeren in eigen klanten. Duidelijk wat de prioriteit heeft. Vraagt u zich maar eens serieus af of je bij zo'n ISP wel aangesloten wilt zijn, ook al ben je enkele Euro's per maand goedkoper als elders.

Tja en als je de providers eerst vier weken de gelegenheid moet geven eer je kunt klagen bij de Geschillencommissie, dan is de klant dus vier weken vogelvrij als zo'n ISP grove fouten maakt. Daarom: zo vroeg mogelijk klagen en dreigen met die Geschillencommissie. Op de dag dat de 4 weken voorbij zijn, na het indienen van de klacht, dus die Geschillencommissie inschakelen.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BreejKC schreef:Ja, ja, reclame maken op tv is goedkoop. Uitzenden van tv-reclame wordt betaald per seconde. En dat filmpje maken, dat kost natuurlijk ook niks? Die mijnheer / bekende Nederlander staat daar ook helemaal voor niks een beetje de simpele Nederlander uit te hangen. Kom nou!

En dan nog de keuze die men maakt. Liever tv-reclame als investeren in eigen klanten. Duidelijk wat de prioriteit heeft. Vraagt u zich maar eens serieus af of je bij zo'n ISP wel aangesloten wilt zijn, ook al ben je enkele Euro's per maand goedkoper als elders.
Je hebt duidelijk geen enkel idee hoeveel een goede helpdesk kost. Maar los daarvan is het een keuze van KPN. Zij hebben heel simpel gezegt 3 ISP.

XS4ALL - Premium merk
KPN - Medium merk
Telfort - Low budget

Bij XS4ALL mag een helpdesk medewerker gemiddeld 12 minuten met een klant aan de lijn hangen, ik weet dat dit bij KPN en Ziggo dit 6 minuten is dus bij Telfort e.d. zal dit nog lager zijn. Het gemiddelde bepaald hoeveel klanten je per dag kan helpen en hoe meer dit is hoe minder medewerkers je nodig hebt en dat bespaart kosten.

Voor de prijs die Telfort rekent kun je niet de service verwachten die je bij XS4ALL krijgt voor die paar euro meer per maand.
BreejKC schreef: Tja en als je de providers eerst vier weken de gelegenheid moet geven eer je kunt klagen bij de Geschillencommissie, dan is de klant dus vier weken vogelvrij als zo'n ISP grove fouten maakt. Daarom: zo vroeg mogelijk klagen en dreigen met die Geschillencommissie. Op de dag dat de 4 weken voorbij zijn, na het indienen van de klacht, dus die Geschillencommissie inschakelen.
De Geschillencommissie lost geen problemen op. Als het probleem complex is, dat heeft niets met grove fouten te maken, wat soms gebeurd zal een klacht bij de geschillencommissie weinig opleveren, immers eis je herstel en de provider heeft een "Best Effort" verplichting, zodra de provider hieraan voldaan heeft zal de geschillencommissie je niet meer geven dan Telfort als zou doen uit coulance.

Je kunt Telfort ingebreke stellen en het contract kunnen beëindigen, maar veelal krijg je dan bij de volgende provider (als je weer glasvezel neemt) weer hetzelfde gezeur. Het is vervelend, maar de techniek achter internet is redelijk complex.

De geschillencommissie is de laatste stap die je moet nemen en niet je eerste. Er mee dreigen is net zo zinloos als roepen dat je naar Kassa / Radar gaat, geen enkele provider is hiervan onder de indruk. Hoe vaak besteed Kassa / Radar nou aandacht aan een simpele consument en problemen met zijn internet verbinding. De kans dat jouw klacht in het programma komt is minimaal.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
BL2 schreef:Waarom is een vaste lijn zo belangrijk voor een hartpatient.
Denk eerder dat een mobiel veel veiliger is voor je.

Verder, ook ik zie niet wat je bedoelt met oud en met nieuw glasvezel.
Er zijn zeker wel scenario's denkbaar, in het geval van een hartpatiënt met een ICD bijvoorbeeld, kan dit noodzakelijk zijn om deze op afstand te kunnen monitoren dmv een basisstation. (dit heeft mijn schoonvader) Dat werkt niet via een mobiele telefoon.. :wink:
Weer wel als je die mobiele telefoon op een router aansluit :-) Even hobby-en, dat dan weer wel...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door renewouters »

BreejKC schreef:Ja, ja, reclame maken op tv is goedkoop. Uitzenden van tv-reclame wordt betaald per seconde. En dat filmpje maken, dat kost natuurlijk ook niks? Die mijnheer / bekende Nederlander staat daar ook helemaal voor niks een beetje de simpele Nederlander uit te hangen. Kom nou!

En dan nog de keuze die men maakt. Liever tv-reclame als investeren in eigen klanten. Duidelijk wat de prioriteit heeft. Vraagt u zich maar eens serieus af of je bij zo'n ISP wel aangesloten wilt zijn, ook al ben je enkele Euro's per maand goedkoper als elders.

Tja en als je de providers eerst vier weken de gelegenheid moet geven eer je kunt klagen bij de Geschillencommissie, dan is de klant dus vier weken vogelvrij als zo'n ISP grove fouten maakt. Daarom: zo vroeg mogelijk klagen en dreigen met die Geschillencommissie. Op de dag dat de 4 weken voorbij zijn, na het indienen van de klacht, dus die Geschillencommissie inschakelen.
Een call center medewerker kost tussen de 30 en 40 euro per uur. 1 FTE kost dus zo'n 56.000 Euro per jaar. En dan heb je nog de kosten voor second/third line en de kosten van het call center systeem (ook niet goedkoop).

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

renewouters schreef: Een call center medewerker kost tussen de 30 en 40 euro per uur. 1 FTE kost dus zo'n 56.000 Euro per jaar. En dan heb je nog de kosten voor second/third line en de kosten van het call center systeem (ook niet goedkoop).
Een goede helpdesk heb je inhouse dus kantoorruimte, naast de 1ste, 2de en 3de lijns heb je dan nog teamleiders nodig, kantoor ruimte. Traffic managers voor het telefoonverkeer. Een hoofd voor de gehele helpdesk. Een televisie reclame maken en uitzenden is veel goedkoper....

rené.van-den-bergh
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2017 13:06
Locatie: Marknesse
Contacteer:

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door rené.van-den-bergh »

BL2 schreef:Waarom is een vaste lijn zo belangrijk voor een hartpatient.
Denk eerder dat een mobiel veel veiliger is voor je.

Verder, ook ik zie niet wat je bedoelt met oud en met nieuw glasvezel.

Omdat er waarschijnlijk een alarmlijn overheen loopt, als er wat is deze persoon alleen maar een knopje kan indrukken en dat er dan hulp onderweg komt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door bprosman »

Een goede helpdesk heb je inhouse dus kantoorruimte
Ken maar heel weinig grote bedrijven die dat nog hebben , bij de multinationals al helemaal niet.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Afsluiting van glasvezel

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

BreejKC schreef:Zucht . . . . weer zo’n goedkope internetaanbieder.
Toch ben ik al 7 jaar een tevreden klant.

Gesloten