LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door johan 1 »

Dexia heeft duizende mensen de duimschroeven aangedraait en zo deze groep mensen voor de 2e keer een oor aangenaaid.
Deze mensen hebben of het Dexia aanbod getekend of de hardheidscousule en zijn nu helemaal kapot gemaakt.
Hoe gaan de stichtingen en verenigingen hier nou mee verder, want deze groep begint tussen de wal en het schip te komen.
Ik vind dat we Mevr. Sorgdrager van de CGA maar eens aan de door haar gedane uitspraken moeten gaan houden.
Zij heeft gezegt dat mensen die getekent hebben dit simpel ongedaan kunnen maken maar dat in de praktijk toch iets moeilijker.

Wie gaat hier nu eens mee aan de gang want ik vrees dat deze groep mensen aan hun lot worden overgelaten met alle gevolgen van dien.
Is er dan geen enkele advokaat met ballen die deze schofte praktijken van Dexia aan kan en durft te pakken.

Wie weet hier meer over?

Gast

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Johan,

Een advocaat wil graag winnen, is goed voor de naamsbekendheid !!

Aangezien mensen moesten tekenen , om verder geen juridische-stappen te ondernemen tegen Dexia zal het helaas een moeilijk verhaal worden voor deze groep.

Groeten van Mimo

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door Job68 »

In het geval van het Dexia aanbod ligt de zaak wel moeilijker, maar is het niet onmogelijk om actie te gaan ondernemen. Voor zover ik weet zijn er inmiddels al een paar rechtszaken gaande, om de bepaling af te zien van de juridische rechten aan te vechten. In een eerder topic heeft Piet bericht dat er een rechtszaak aan de gang is waarbij nu het stadium is bereikt dat Dexia verweer moet indienen. Wat ik begrepen heb is dat deze zaak is aangehouden. Piet weet daar ongetwijfeld meer van. Ook heb ik begrepen dat het kantoor Dommerholt een zaak is begonnen waarbij de genoemde bepaling wordt aangevochten. Ik neem aan dat wanneer er nieuws is over deze zaken, dit zeker in het forum zal worden geplaatst.

Het Dexia aanbod is wel aan te vechten. De meeste mensen die in zee zijn gegaan met het Dexia aanbod, hebben dit gedaan uit angst om toestanden met deurwaarders, rechtszaken, en BKR registratie te voorkomen. Vaak ook, omdat zij met de rug tegen de muur stonden en de financiële middelen niet hadden en hebben, om zelf actie te ondernemen. In weze kan daarom gesteld worden dat deze mensen door Dexia gedwongen waren om dit aanbod te tekenen. Ook heeft Dexia aangegeven dat het hun mening was dat zij juridisch heel sterk staan. Dit geeft naar mijn mening aan, dat Dexia dwang heeft uitgeoefend om mensen over de streep te trekken.

Eén en ander heeft tot gevolg dat Dexia misbruik heeft gemaakt van de situatie. Dit is bij wet verboden. Inmiddels zijn er ook uitspraken bekend, waarbij Dexia veroordeeld is, omdat zij de zorgplicht ontdoken heeft. In de brochure bij het verruimde aanbod stelt Dexia dat zij van mening is dat zij zich niet aan deze zorgplicht hoeft te houden. Dat klopt niet. Dexia geeft hierbij alleen aan wat haar mening is, en staaft dit niet met wetten, die hier aan ten grondslag liggen. In mijn ogen is hier sprake van bedrog. Ook wellicht een punt waarop het Dexia aanbod is aan te vechten.

Met vriendelijke groet,
Job68

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door Job68 »

Is het ook mogelijk om geen reclame te maken, maar slechts inhoudelijk te reageren? Dan houden we het forum schoon! :shock:

Met vriendelijke groet,
Job68

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door hari »

Hallo Johan,

Momenteel lopen enige procedures via naar ik meen de stichting payback.
Er schijnen tevens zaken in voorbereiding te zijn bij advocatenkantoor Dommerholt en Van Dijk te Apeldoorn.
Daarnaast heeft Leaseproces enige zaken in voorbereiding.

Al deze procedures zijn gericht op gedupeerden die het Dexia-aanbod hebben geaccepteerd.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door studex »

Ik ben NIET ingegaan op het aanbod van dexia!!
Maar afglopen donderdag 18 november j.l. is er een dagvaardiging door de door ingeschakelde deurwaarder aan dexia overhandigd!!

Het feest kan beginnen!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door croosjes »

studex,ik vang hem met open armen en de koffie staat klaar met een lekker koekje

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door impact »

Croosjes, jij mag tegen mij echt alles zeggen wat je wilt! Zolang je in het forum maar geen reclame maakt voor je NEP-telefoon"vereniging".

De gedupeerden worden tenslotte al genoeg uitgemolken door Dexia en verdienen het om constant worden gewaarschuwd tegen jouw oplichterspraktijken!

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,heb je bewijzen.ik dacht het niet

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door impact »

Die bewijzen komen nog wel, Croosjes. Voorlopig heb jij ook het tegendeel nog steeds niet bewezen. Alles wijst erop dat jouw "vereniging" alleen is opgericht om jou persoonlijk te spekken.

Ik heb medelijden met degenen die uit goedgelovigheid in jouw zoete praatjes en valse beloftes zijn getrapt. Maar ja, er is genoeg tegen jou en je nepvereniging gewaarschuwd en wie niet horen wil, moet helaas maar voelen....

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,het systeem werkt zoals het moet werken.

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door kash »

weet iemand hoe het zit met aegon (vliegwiel) ????

Pikant
Berichten: 327
Lid geworden op: 14 aug 2004 19:08

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door Pikant »

Tik bij zoeken in (helemaal bovenaan): vliegwiel en je vindt alle antwoorden.

kash
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2004 12:37

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door kash »

thks

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door impact »

Croosjes, dat wil ik graag geloven dat jouw systeem werkt zoals het moet werken. Voor JOU en JOUW bankrekening wel!

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door rust »

hoeveel leden heeft de vereniging nu, croosjes?

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door croosjes »

rust,de vereniging bestaat uit veel verschillende soorten leden,gedupeerden van aandelenlease,gedupeerden die niet konden geholpen worden door andere vereniging of stichting,gedupeerden met een te lage restschuld,gedupeerden die door verwezen worden door instantie's enz. verder zijn er bellers die voor kwaliteit kiezen in het agenten systeem.Dit geld dus ook voor leningen/hypotheken die ze via dit systeem willen afbetalen en het kost ze niets""geen kosten""


De aantal leden doet er niet toe het gaat om de kwaliteit.


En de provie's gaan naar de aandelenleasegedupeerden die lid zijn en aangesloten leden van de vereniging.
Laatst gewijzigd door croosjes op 23 nov 2004 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door rust »

maar wat is de stand van zaken nu? Hoeveel geld is er binnengekomen voor het inschakelen van een advocaat?

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door kaufie »

Misschien heel dom van mij maar wat zijn "provie's" ???

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hoe verder voor de mensen die getekent hebben???

Ongelezen bericht door impact »

Kaufie, door Croosjes wordt "provisie" bedoeld. Croosjes vangt van BT een bedrag van € 25,00 voor ieder nieuw telefoonabonnement dat door een van zijn MLM-verkopers wordt verkocht. Daarvan steekt hijzelf 30% in zijn zak. Een gedupeerde moet eerst 40 (VEERTIG) abonnementen verkopen voor die "kwaliteitsadvocaat" van de telefoonclub van Telecom-Croosjes zelfs maar een briefje voor zo'n zwoeger wil schrijven.
En als er al wat voor die gedupeerde wordt bereikt, moet die verplicht 10% van het bij Dexia teruggehaalde geld aan Croosjes afdragen. Dat tikt aan als het bedrag b.v. € 75.000,= is want dan betaal je aan de firma Croosjes het maximum, dus € 7.500,==.

Pure ladenlichterij noem ik zoiets! "Gratis"? Ammenooitniet: een echte topadvocaat vraagt veel minder.

Gesloten