LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen bereik Telfort mobiele telefoon - 2 jaar aan vast?
Geen bereik Telfort mobiele telefoon - 2 jaar aan vast?
Nieuw Telfort abonnement afgesloten 2 maanden geleden. Telfort geeft geen telefoonbereik als ik binnen ben.
Alles geprobeerd, klantenservice gebeld, zeggen naast "ik kan u moeilijk verstaand", "er is niets aan te doen". Ander toestel, telefooninstellingen, allemaal geprobeerd. Gasten die wel eens op bezoek zijn hebben met allerlei toestellen ook geen bereik met KPN abonnement. Buiten gaan staan is de enige oplossing.
Woon in een hoekwoning in een normale woonwijk, geen flat of niks niet, geen dikke muren, bouwjaar 1987, dus zou verwachten dat het bereik OK is, ondanks dat het in Zeeland is.
Ik zit nog 2 jaar aan dit abonnement vast. Kunnen ze niets aan doen, geven geen garantie op bereik.
Wat kan je hieraan als consument doen? Heb je enige rechten?
Alles geprobeerd, klantenservice gebeld, zeggen naast "ik kan u moeilijk verstaand", "er is niets aan te doen". Ander toestel, telefooninstellingen, allemaal geprobeerd. Gasten die wel eens op bezoek zijn hebben met allerlei toestellen ook geen bereik met KPN abonnement. Buiten gaan staan is de enige oplossing.
Woon in een hoekwoning in een normale woonwijk, geen flat of niks niet, geen dikke muren, bouwjaar 1987, dus zou verwachten dat het bereik OK is, ondanks dat het in Zeeland is.
Ik zit nog 2 jaar aan dit abonnement vast. Kunnen ze niets aan doen, geven geen garantie op bereik.
Wat kan je hieraan als consument doen? Heb je enige rechten?
-
Re: Geen bereik Telfort mobiele telefoon - 2 jaar aan vast?
Telfort kan natuurlijk nooit garanderen dat u ergens binnen bereik heeft. Buiten heeft u voldoende bereik. Er kunnen veel factoren zijn waardoor het signaal binnen gestoord wordt, betonijzer, isolatiemateriaal, metalen, enz. Hier is Telfort echter niet verantwoordelijk voor, dus zat u het contract moeten uitdienen.
Zo bijzonder is de woning niet en Tele2 en Vodafone geven (bewezen) wel bereik. Telfort (KPN) heeft een zwak netwerk precies waar ik woon (buiten is het voldoende om te bellen ja), dus het huis "de schuld" geven lijkt niet echt fair. Natuurlijk kan Telfort geen garantie geven op bereik binnenshuis, maar een beetje meedenken of klantgericht zijn had ik wel verwacht/gehoopt.
-
Hoe denkt u dan dat ze kunnen meedenken? Hun netwerk is niet voldoende om door te dringen in huizen. Speciaal voor u kunnen ze dat niet gaan aanpassen hoor.ddcnl schreef:Zo bijzonder is de woning niet en Tele2 en Vodafone geven (bewezen) wel bereik. Telfort (KPN) heeft een zwak netwerk precies waar ik woon (buiten is het voldoende om te bellen ja), dus het huis "de schuld" geven lijkt niet echt fair. Natuurlijk kan Telfort geen garantie geven op bereik binnenshuis, maar een beetje meedenken of klantgericht zijn had ik wel verwacht/gehoopt.
Klopt dat ook met de dekkingskaart die je op de website van KPN kan vinden of staat daar dat je wel voldoende dekking zou moeten hebben.ddcnl schreef:Zo bijzonder is de woning niet en Tele2 en Vodafone geven (bewezen) wel bereik. Telfort (KPN) heeft een zwak netwerk precies waar ik woon (buiten is het voldoende om te bellen ja), dus het huis "de schuld" geven lijkt niet echt fair. Natuurlijk kan Telfort geen garantie geven op bereik binnenshuis, maar een beetje meedenken of klantgericht zijn had ik wel verwacht/gehoopt.
En kijk ook hier welke stappen je verder kan ondernemen: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... cht-bereik
-
Misschien hebben mensen bij jouw in de buurt wel bezwaar aangetekend toen KPN in het verleden een mast in de buurt wilde bouwen. Dat is heel vaak de oorzaak van een suboptimaal signaal. Misschien heeft de gemeente een archief met afgewezen bouwaanvragen waar je dit kunt vinden.
Kan het niet aan de telefoon liggen?
Wat ik niet begrijp, als je gasten op het KPN-netwerk slecht bereik hebben, waarom heb je dan toch zelf ook gekozen voor een aanbieder die van het KPN netwerk gebruik maakt?
Dank je, hier kan ik iets mee.GJS schreef:Klopt dat ook met de dekkingskaart die je op de website van KPN kan vinden of staat daar dat je wel voldoende dekking zou moeten hebben.ddcnl schreef:Zo bijzonder is de woning niet en Tele2 en Vodafone geven (bewezen) wel bereik. Telfort (KPN) heeft een zwak netwerk precies waar ik woon (buiten is het voldoende om te bellen ja), dus het huis "de schuld" geven lijkt niet echt fair. Natuurlijk kan Telfort geen garantie geven op bereik binnenshuis, maar een beetje meedenken of klantgericht zijn had ik wel verwacht/gehoopt.
En kijk ook hier welke stappen je verder kan ondernemen: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... cht-bereik