LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Linda magazine
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jul 2017 12:30
Linda magazine
Ik heb via mijn mobiele telefoon een abbonement bij KEK Mama afgesloten. Aan het einde van het proces kreeg ik een scherm waarop stond. Bedankt voor het afsluiten. Alleen vandaag korting op het volgende abonnement: 3x Linda voor €9,38.
Dat impliceert dat je de Linda 3x krijgt voor die €9,38 en Thats it. Ik heb dat ook genomen en via iDeal €9,38 betaald. In de bevestiginsmail staat er vervolgens bij dat het abonnement automatisch verlengt wordt. De voorwaarden komen ook in de bevestigingsmail pas ter inzage.
Daarin staat dat abonnementen telefonisch of per brief opgezegd moeten worden. Ik heb naar het telefoonnummer gebeld en 25 minuten in de wacht gestaan.
Op de site van Linda staan acties waarbij je bijvoorbeeld 12 nummers voor €4 per nummer krijgt. Ik heb de telefoniste gevraagd naar wat ik ga betalen als het dan nu na 3 nummers dus verlengt wordt. Dan betaal je het reguliere bedrag van €6,25! Ik heb gezegd dat ik middels dit telefoongesprek het 'abonnement' op wilde zeggen. Ze zei is goed ik stuur je een bevestigingsmail. Die mail heb ik niet gekregen en ik vrees dat ik komende week weer ellenlang in de wacht moet gaan staan en het nogmaals moet proberen.
Ik heb aangegeven dat je in je telefoonscherm alleen te zien krijgt drie nummers voor €9,38 en verder niets. Dus dat ik het eigenlijk niet netjes vind dat als ik drie nummers koop ik vervolgens ineens vast zit aan een duur abbonement. Ik vind het eigenlijk zelfs oplichting.
Dat impliceert dat je de Linda 3x krijgt voor die €9,38 en Thats it. Ik heb dat ook genomen en via iDeal €9,38 betaald. In de bevestiginsmail staat er vervolgens bij dat het abonnement automatisch verlengt wordt. De voorwaarden komen ook in de bevestigingsmail pas ter inzage.
Daarin staat dat abonnementen telefonisch of per brief opgezegd moeten worden. Ik heb naar het telefoonnummer gebeld en 25 minuten in de wacht gestaan.
Op de site van Linda staan acties waarbij je bijvoorbeeld 12 nummers voor €4 per nummer krijgt. Ik heb de telefoniste gevraagd naar wat ik ga betalen als het dan nu na 3 nummers dus verlengt wordt. Dan betaal je het reguliere bedrag van €6,25! Ik heb gezegd dat ik middels dit telefoongesprek het 'abonnement' op wilde zeggen. Ze zei is goed ik stuur je een bevestigingsmail. Die mail heb ik niet gekregen en ik vrees dat ik komende week weer ellenlang in de wacht moet gaan staan en het nogmaals moet proberen.
Ik heb aangegeven dat je in je telefoonscherm alleen te zien krijgt drie nummers voor €9,38 en verder niets. Dus dat ik het eigenlijk niet netjes vind dat als ik drie nummers koop ik vervolgens ineens vast zit aan een duur abbonement. Ik vind het eigenlijk zelfs oplichting.
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Linda magazine
Je bestelt KEK Mama en je krijgt Linda??
Verder ook 1.2 van de AV gelezen?
Verder ook 1.2 van de AV gelezen?
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Linda magazine
Bij proefabo's dus voortaan opletten of er bij staat: "dit proefabonnement stopt automatish na drie zendingen".
Het is unfair, maar het is zo een zo beroerde praktijk als het is ...
Het is unfair, maar het is zo een zo beroerde praktijk als het is ...
Re: Linda magazine
Even de openingspost lezen en je weet het.taxikemperman schreef:Je bestelt KEK Mama en je krijgt Linda??
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Linda magazine
Goed, je hebt de informatie niet via je mobiele telefoon gekregen, maar wel direct in de bevestigingsmail. Dus je bent ruim op tijd gewaarschuwd dat er een automatische verlenging bij zit, en je hebt dus tijd genoeg om het tijdig op te zeggen. Ik zie het probleem niet zo.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jul 2017 12:30
Re: Linda magazine
Probleem is dat het niet klopt dat je pas in de bevestigingsmail leest dat het dus automatisch verlengt wordt.
Daarnaast staat er niks in over welke prijs je dan dus gaat betalen.
En om het op te zeggen heb ik dus 25 min in de wacht gestaan en vervolgens alsnog heb ik geen bevestiging gekregen van het opzeggen en kan ik weer opnieuw aan de lijn gaan hangen.
Daarnaast staat er niks in over welke prijs je dan dus gaat betalen.
En om het op te zeggen heb ik dus 25 min in de wacht gestaan en vervolgens alsnog heb ik geen bevestiging gekregen van het opzeggen en kan ik weer opnieuw aan de lijn gaan hangen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jul 2017 12:30
Re: Linda magazine
En er wordt dus ook daarna automatisch afgeschreven terwijl je daar heen toestemming voor hebt gegeven. Zelf betaal je de drie nummers, waar het eerst alleen om lijkt te gaan, al met iDeal.
Re: Linda magazine
En die voorwaarden zijn nergens anders in te zien? Lijkt me overigens vrij normaal dat je proefabonnementen zelf moet opzeggen.Stephanie.K schreef:Probleem is dat het niet klopt dat je pas in de bevestigingsmail leest dat het dus automatisch verlengt wordt.
Daarnaast staat er niks in over welke prijs je dan dus gaat betalen.
En om het op te zeggen heb ik dus 25 min in de wacht gestaan en vervolgens alsnog heb ik geen bevestiging gekregen van het opzeggen en kan ik weer opnieuw aan de lijn gaan hangen.
Re: Linda magazine
En die brief sturen had langer dan 25 minuten geduurd?
Re: Linda magazine
We leven in de tyd van het snelle internet en bellen, veeel bellen.Nijogeth schreef:En die brief sturen had langer dan 25 minuten geduurd?
Dan ga je toch geen brief schrijven, dat is zo anno '90 jaren.
Dus dat TS belt om op te zeggen begrijp ik nog wel, ze weet ook niet dat dat 25 minuten moet duren.