LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival
Re: Gemiste vlucht door verkeerschaos ivm festival
Als alle gedupeerde zich verzamelen en met de reisorganisatie die vervangende vluchten moet regelen....
Samen een claim indienen want een festival moet zeker in dit gebied file vrij werken.
Als ze het festival niet beter organiseren of verbieden zullen vele een andere reis kiezen en niet hier vandaan vliegen.
3 dagen geen vluchten boeken kan niet, de reis organisatoren hebben hele zomer klanten die graag weg willen.
Wel vind ik dit een slimme locatie, geluidsoverlast is er het hele jaar al, maar als we dit bij Schiphol doen...?
Vele wijken juist uit voor vakantie vluchten en ik kijk ook echt niet of er voor mijn Schiphol een evenement plaatselijk is.
Ik vermoed dat het festival betaald parkeren had en dan 1 voor 1 afrekenen en toelaten, dan krijg je file.....
Als een uurtje vele uren word... dan is het festival dat vermoedelijk eerder ook rond deze tijden iets had......
Gewoon festival verbieden want vakanties kosten meer geld, en je mag geen overlast veroorzaken.
Samen een claim indienen want een festival moet zeker in dit gebied file vrij werken.
Als ze het festival niet beter organiseren of verbieden zullen vele een andere reis kiezen en niet hier vandaan vliegen.
3 dagen geen vluchten boeken kan niet, de reis organisatoren hebben hele zomer klanten die graag weg willen.
Wel vind ik dit een slimme locatie, geluidsoverlast is er het hele jaar al, maar als we dit bij Schiphol doen...?
Vele wijken juist uit voor vakantie vluchten en ik kijk ook echt niet of er voor mijn Schiphol een evenement plaatselijk is.
Ik vermoed dat het festival betaald parkeren had en dan 1 voor 1 afrekenen en toelaten, dan krijg je file.....
Als een uurtje vele uren word... dan is het festival dat vermoedelijk eerder ook rond deze tijden iets had......
Gewoon festival verbieden want vakanties kosten meer geld, en je mag geen overlast veroorzaken.
Wij hebben do 20/7 exact hetzelfde meegemaakt en zijn ook zwaar gedupeerd.
Onvoorstelbaar wat een verkeerschaos het was op de toegangswegen rond vliegveld Weeze.
Wij waren ook zeer ruim op tijd vertrokken vanaf huis, maar liepen compleet vast rond het vliegveld.
Uren in de file gestaan-teruggestuurd door verkeersleiding-3 toegangswegen geprobeerd-alles liep vast-auto's en vrachtwagens maakten gevaarlijke capriolen om te keren/er voorbij te komen, mensen op de weg.... wij zijn niet verder gekomen dan 5 km. voor het vliegveld-vliegtuig gemist en onverrichte zaken huiswaarts gekeerd. Wij waren niet van een festival op de hoogte. Ryanair bleek haar reizigers wel vooraf hierover geinformeerd te hebben, maar onze reisorganisatie heeft ons niet geïnformeerd.
Uiteindelijk te horen gekregen dat de reiziger te allen tijde zelf verantwoordelijk is om tijdig op het vliegveld te arriveren, maar dat was donderdag onmogelijk! Die ochtend bleken de wegen al volledig volgelopen te zijn met verkeer en is er ook een ongeval gebeurd, waardoor er geen doorkomen aan was. Hoezo dan eigen verantwoordelijkheid?
Het is te zot voor woorden dat er een vergunning is afgegeven voor een mega dancefestival op een terrein van het vliegveld, als je ziet hoe de infrastructuur er daar uitziet met al de B wegen. En dan ook nog zoiets midden in de zomervakantie rganiseren als er zoveel vakantiegangers op weg zijn naar het vliegveld.
Wij als reiziger trekken aan het kortste eind, staan met ons rug tegen de muur. Zjn zwaar gedupeerd!
En ik denk nog vele honderden reizigers met ons.... Wie o wie nog meer?
Onvoorstelbaar wat een verkeerschaos het was op de toegangswegen rond vliegveld Weeze.
Wij waren ook zeer ruim op tijd vertrokken vanaf huis, maar liepen compleet vast rond het vliegveld.
Uren in de file gestaan-teruggestuurd door verkeersleiding-3 toegangswegen geprobeerd-alles liep vast-auto's en vrachtwagens maakten gevaarlijke capriolen om te keren/er voorbij te komen, mensen op de weg.... wij zijn niet verder gekomen dan 5 km. voor het vliegveld-vliegtuig gemist en onverrichte zaken huiswaarts gekeerd. Wij waren niet van een festival op de hoogte. Ryanair bleek haar reizigers wel vooraf hierover geinformeerd te hebben, maar onze reisorganisatie heeft ons niet geïnformeerd.
Uiteindelijk te horen gekregen dat de reiziger te allen tijde zelf verantwoordelijk is om tijdig op het vliegveld te arriveren, maar dat was donderdag onmogelijk! Die ochtend bleken de wegen al volledig volgelopen te zijn met verkeer en is er ook een ongeval gebeurd, waardoor er geen doorkomen aan was. Hoezo dan eigen verantwoordelijkheid?
Het is te zot voor woorden dat er een vergunning is afgegeven voor een mega dancefestival op een terrein van het vliegveld, als je ziet hoe de infrastructuur er daar uitziet met al de B wegen. En dan ook nog zoiets midden in de zomervakantie rganiseren als er zoveel vakantiegangers op weg zijn naar het vliegveld.
Wij als reiziger trekken aan het kortste eind, staan met ons rug tegen de muur. Zjn zwaar gedupeerd!
-
Om de mensen die vlucht gemist hebben een hart onder de riem te steken, ik was zelf die ochtend ook op pad naar Weeze airport. Al bij de snelweg stond het vast (nog 8km te gaan) omdat ik in redelijk in buurt woon had ik wel eens gefiets in die omgeving en koos daarom een eigen verzonnen alternatieve route door de stad Goch en dan op weg naar Weeze Airport. Nergens ben ik een route bord tegen gekomen die deze route adviseerde. Met een kleine omweg van ca 10 minuten trof ik op het laatste gedeelte van de weg naar het vliegtuig een ware ramp aan. Gezinnen, ouderen, allemaal lopende met koffers op weg naar vliegveld. Ik moest keuzes maken, wie neem ik mee en wie niet. Want omdraaien was geen optie weg, want het tegemoet komend verkeer stond muur en muur vast.
Met een auto vol vakantiegangers heb ik een eerste lading van passagiers bij de vertrekhal neergezet. Ben er na direct terug gereden naar de ingang vanv vliegveld (zeker 2,5km van vertrekhal) en heb nog diverse mensen kunnen behoeden van missen van de vlucht,. Toen mijn op te halen persoon geland was en terug naar NL wilde rijden kwan ook ik aardig vast te staan. Door het gras te gaan rijden en over het fietspad hebben een uur later toch de files kunnen ontwijken.
Ik kan iedereen verzekeren die niet op deze plek zelf aanwezig was van de chaos die er heerste. Ik wens ook de gedupeerde echt het beste toe want dit was zelfs met de beste voorbereiding (een uur of 2 extra uittrekken) niet mogelijk om vliegveld te bereiken.
Met een auto vol vakantiegangers heb ik een eerste lading van passagiers bij de vertrekhal neergezet. Ben er na direct terug gereden naar de ingang vanv vliegveld (zeker 2,5km van vertrekhal) en heb nog diverse mensen kunnen behoeden van missen van de vlucht,. Toen mijn op te halen persoon geland was en terug naar NL wilde rijden kwan ook ik aardig vast te staan. Door het gras te gaan rijden en over het fietspad hebben een uur later toch de files kunnen ontwijken.
Ik kan iedereen verzekeren die niet op deze plek zelf aanwezig was van de chaos die er heerste. Ik wens ook de gedupeerde echt het beste toe want dit was zelfs met de beste voorbereiding (een uur of 2 extra uittrekken) niet mogelijk om vliegveld te bereiken.
-
De laatste 2 zinnen zijn behoorlijk inhoudelijk en gaan m.i. de werkelijke schuldigen van de chaos.[/quote]crazyme schreef: Had u ook inhoudelijk nog iets bij te dragen, en dan graag gemotiveerd alstublieft.
Inhoudsloos en nog steeds ongemotiveerd.[/quote]
Ik ben het met je eens dat het inhoudsloos is. Er is immers niemand aansprakelijk hiervoor. Maar aangezien jij begint met de mogelijkheid om te gaan claimen geef ik alleen een suggestie waar je dat het beste kunt doen. De overheid/politie is nog altijd verantwoordelijk voor de openbare orde en verkeer. Als de overheid toestemming heeft gegeven voor zowel het exploiteren van een vliegveld als het houden van de festival op dezelfde locatie, dan is de overheid verantwoordelijk voor eventuele verkeersproblemen en alternatieve routes.
even je huiswerk doen volgende keer en op tijd van huis gaan. Niet altijd meteen een ander de schuld geven!
-
De meeste mensen hebben hun spullen gepakt en zijn gaan lopen er zijn dus geen honderden reizigers die schade hebben, zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen en zijn gaan lopen.MJetje schreef: Wij als reiziger trekken aan het kortste eind, staan met ons rug tegen de muur. Zjn zwaar gedupeerd!
-
Daarom stond het verkeer ook vast, mensen hebben de auto gewoon op de weg neergezet zonder zich er verder om te bekommeren.sylvesterb schreef:De meeste mensen hebben hun spullen gepakt en zijn gaan lopen er zijn dus geen honderden reizigers die schade hebben, zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen en zijn gaan lopen.MJetje schreef: Wij als reiziger trekken aan het kortste eind, staan met ons rug tegen de muur. Zjn zwaar gedupeerd!
Schuld, nee. Maar het valt wel onder hun eigen verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid. Ze kunnen het andere partijen die ook geen schuld hebben ook niet aanrekenen, dus dan houdt het op.breien schreef:Dus als ik het goed begrijp is het de schuld van de automobilisten zelf.
Vervelend: jazeker, maar niet op een ander te verhalen.
Inhoudsloos en nog steeds ongemotiveerd.[/quote]renewouters schreef:De laatste 2 zinnen zijn behoorlijk inhoudelijk en gaan m.i. de werkelijke schuldigen van de chaos.crazyme schreef: Had u ook inhoudelijk nog iets bij te dragen, en dan graag gemotiveerd alstublieft.
Ik ben het met je eens dat het inhoudsloos is. Er is immers niemand aansprakelijk hiervoor. Maar aangezien jij begint met de mogelijkheid om te gaan claimen geef ik alleen een suggestie waar je dat het beste kunt doen. De overheid/politie is nog altijd verantwoordelijk voor de openbare orde en verkeer. Als de overheid toestemming heeft gegeven voor zowel het exploiteren van een vliegveld als het houden van de festival op dezelfde locatie, dan is de overheid verantwoordelijk voor eventuele verkeersproblemen en alternatieve routes.[/quote]
Dus wanneer een bedrijf een weg blokkeert dan is de overheid schuldig ?
Ik heb een grote aversie tegen de claim cultuur, maar dit gaat werkelijk ergens over, en dan is het niet gepast om op de automatische piloot te ageren tegen schadeclaims.
Zo eenvoudig als jij stelt dat er geen schuldige is, kun je nergens op baseren omdat je gewoon niets afweet van de feitelijke situatie. De laatste berichten geven wel meer duidelijkheid over de onbereikbaarheid van het vliegveld, en nog roepen mensen zonder het topic te kennen dat je maar op tijd moet vertrekken.....
Tegen domheid is geen kruid gewassen.
GoingDutch,
Wat een attente actie was dat van jou om gedupeerde reizigers via een jou bekende, alternatieve sluiproute bij het vliegveld af te zetten.
Chapeau voor je meelevendheid! Had je graag tegengekomen afgelopen donderdag en gebruik gemaakt van je diensten, maar helaas..........
en dan nog hadden wij met onze auto gezeten. Die laat je ook niet even achter in de berm gedurende de tijd dat je op vakantie bent.
Ik zat ook te denken om alle gedupeerden één vuist te laten maken, maar het punt is dat ieder via een andere weg (rechtstreeks of via div. touroperators) de vakantie/vlucht heeft geboekt. Dat wordt dus ook een lastige.
Adviezen hierin zijn van harte welkom!
Wat een attente actie was dat van jou om gedupeerde reizigers via een jou bekende, alternatieve sluiproute bij het vliegveld af te zetten.
Chapeau voor je meelevendheid! Had je graag tegengekomen afgelopen donderdag en gebruik gemaakt van je diensten, maar helaas..........
en dan nog hadden wij met onze auto gezeten. Die laat je ook niet even achter in de berm gedurende de tijd dat je op vakantie bent.
Ik zat ook te denken om alle gedupeerden één vuist te laten maken, maar het punt is dat ieder via een andere weg (rechtstreeks of via div. touroperators) de vakantie/vlucht heeft geboekt. Dat wordt dus ook een lastige.
Adviezen hierin zijn van harte welkom!
-
De meeste mensen? Ik denk van niet.sylvesterb schreef: De meeste mensen hebben hun spullen gepakt en zijn gaan lopen er zijn dus geen honderden reizigers die schade hebben, zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen en zijn gaan lopen.
Ouderen en gezinnen met baby.s, kleintjes , buggy.s , koffers gaan echt niet zeulen in de hitte en waar moet je je auto kwijt?? Onbeheerd voor 2-3 weken in een weiland achterlaten?
Ook ik stond vast en miste mijn vlucht. Dit is de organisatie aan te rekenen. Ze verwachtten 15.000 voertuigen op 50.000 verkochte kaarten. De infrastructuur is daar overduidelijk niet op berekend. Wellicht kunnen we als gedupeerden gezamenlijk een claim indienen? Wie sluit er aan? Of is er misschien al een initiatief genomen?
Bij wie dan?7XSHPy schreef:Wellicht kunnen we als gedupeerden gezamenlijk een claim indienen?
De oorzaak was toch niet drukte, maar een ongeval? Door dat ongeval stopte de doorstroming, anders hadden de wegen dit gewoon kunnen hebben, al was het alsnog redelijk druk geweest.
Overigens zal dit een civiele zaak in Duitsland moeten worden. Je zal dus al gauw de stap over de grens moeten doen voor een advocaat.
Ik vraag me wel af wie er aan te klagen valt. Het vliegveld en de reisorganisatie lijkt me niets te verwijten. Als de gemeente zegt dat de toegangswegen het aankunnen, dan zal het festival ook niet te verwijten zijn. De gemeente zal ook geen rekening hebben gehouden met een ongeval en het gooien op onvoorziene omstandigheden. Blijven de personen betrokken bij het ongeval en de andere mensen in de file over. Het lijkt me niet dat zij hiervoor moeten opdraaien.
Ik wens jullie veel succes.
Overigens zal dit een civiele zaak in Duitsland moeten worden. Je zal dus al gauw de stap over de grens moeten doen voor een advocaat.
Ik vraag me wel af wie er aan te klagen valt. Het vliegveld en de reisorganisatie lijkt me niets te verwijten. Als de gemeente zegt dat de toegangswegen het aankunnen, dan zal het festival ook niet te verwijten zijn. De gemeente zal ook geen rekening hebben gehouden met een ongeval en het gooien op onvoorziene omstandigheden. Blijven de personen betrokken bij het ongeval en de andere mensen in de file over. Het lijkt me niet dat zij hiervoor moeten opdraaien.
Ik wens jullie veel succes.
-
Je kunt die advocaat van de bedden van Leenbakker wel benaderen, die start graag procedures die geen kans maken.breien schreef:Misschien mag ik dit niet zeggen. Er zal heus wel een mediageile advocaat te vinden zijn die voor de gedupeerden een claim wil indienen.Julie4444 schreef:Bij wie dan?7XSHPy schreef:Wellicht kunnen we als gedupeerden gezamenlijk een claim indienen?
Bij wie dan? Gewoon bij alle betrokken instanties. Daar doet de advocaat niet moeilijk over, als het maar publiciteit oplevert.
-
Zo eentje die een claimstichting opricht waarvoor alle gedupeerden eerst een paar honderd euro moeten storten....breien schreef:Misschien mag ik dit niet zeggen. Er zal heus wel een mediageile advocaat te vinden zijn die voor de gedupeerden een claim wil indienen.Julie4444 schreef:Bij wie dan?7XSHPy schreef:Wellicht kunnen we als gedupeerden gezamenlijk een claim indienen?
Bij wie dan? Gewoon bij alle betrokken instanties. Daar doet de advocaat niet moeilijk over, als het maar publiciteit oplevert.
-
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat als je al iemand wilt aanklagen je moet klagen bij de overheid. DIe hebben een vergunning gegeven aan een vliegveld, het festival en een groot pretpark daar in de buurt. Dus als de wegen het niet aankunnen zijn zij schuldig. Verder natuurlijk volkomen kansloos zo'n claim.crazyme schreef: Dus wanneer een bedrijf een weg blokkeert dan is de overheid schuldig ?
Nogmaals het is openbare infrastructuur en daar is slechts de overheid verantwoordelijk voor. Als de overheid even had nagedacht hadden ze nooit voor die dagen een vergunning voor een groot festival moeten afgegeven. Dat moet jij met je oneindige intelligentie toch ook snappen? Of moet ik over jou ook maar zeggen dat tegen domheid geen kruid is gewassen?crazyme schreef: Zo eenvoudig als jij stelt dat er geen schuldige is, kun je nergens op baseren omdat je gewoon niets afweet van de feitelijke situatie. De laatste berichten geven wel meer duidelijkheid over de onbereikbaarheid van het vliegveld, en nog roepen mensen zonder het topic te kennen dat je maar op tijd moet vertrekken.....
Tegen domheid is geen kruid gewassen.
Maar goed: je bent nogal overtuigt van je gelijk, dus ik neem aan dat je best wel met je eigen geld een rechtzaak aandurft.
Jij stelt nogal gemakkelijk dat de infrastructuur een overheid aangelegenheid is. Kan het niet zo zijn dat zowel de wegen, als het festivalterrein op het terrein van het vliegveld liggen ? En neem je ook maar voor het gemak aan dat het vliegveld "overheid" is ? Kan dit geen privaatrechtelijk verhaal zijn?
En met domheid bedoel ik, zoals je zelf nog quote, degenen die iets roepen zonder het topic te lezen.
En met domheid bedoel ik, zoals je zelf nog quote, degenen die iets roepen zonder het topic te lezen.
Waarom zou dat kunnen??crazyme schreef:Kan dit geen privaatrechtelijk verhaal zijn?
-
De wegen rond Schiphol (dus na de afrit A4 of A9) zijn private wegen van Schiphol. In een ver verleden mocht je ook niet zonder uitnodiging over de dienstweg (weg tussen Hoofddorp en Schiphol) rijden.chrisd1 schreef:Waarom zou dat kunnen??crazyme schreef:Kan dit geen privaatrechtelijk verhaal zijn?
Los dat de vraag is of de capaciteit van de weg het niet aankon en dat niet het grote ongeluk de oorzaak was, dan zou je de hulpverlening kunnen aanklagen omdat zij de weg hebben afgesloten (voor bijvoorbeeld onderzoek).
In Nederland zou je geen schijn van kans maken maar wie weet in Duitsland wel. Of je had gewoon een paar uur eerder moeten vertrekken, zoals de meeste hebben gedaan die wel hun vlucht hebben gehaald.