LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ontbinding contract door energieleverancier binnen 3 weken
Probleem:
Ik ben afgelopen maand overgestapt van energieleverancier, 13-07-2017 is mijn nieuwe contract ingegaan bij de nieuwe leverancier.
Nou is de automatische afschrijving mislukt en ik kreeg een herinnering per e-mail op 26-07-2017 waarin ze mij 14 dagen, voor 9 augustus 2017 de tijd geven om dit alsnog te voldoen.
Vervolgens krijg ik op 27-07-2017, en dag later per e-mail, een "aankondiging afsluiting energie" waarin staat dat ze me in gebreke stellen en sommeren dat ik per direct dit moet gaan overmaken anders sluiten ze me af op 3 augustus en dat ze de netbeheerder op de hoogte hebben gesteld van mijn wanprestatie.
Mijn view:
Nou vraag ik mij af of dit allemaal wel zo mag. Naar mijn gevoel is dit een wanprestatie/contractbreuk van de energieleverancier en moeten ze me toch eerst de tijd geven tot 9 augustus 2017 om dit alsnog te voldoen voordat ze mij in gebreke kunnen stellen. Ze slaan ook vervolgens een groot gedeelte van hun incassotraject over. Op de site staat dat men eerst 2 andere stappen volgt en de rekening 2 maal verhoogt met incassokosten en dan bij het uitblijven van de betaling kunnen overgaan tot afsluiting. Ik heb deze stappen ook helemaal niet gezien alleen een herinnering met een termijn van 14 dagen.
Vraag:
Mijn vraag is dan ook wat ik hier nu het beste mee zou kunnen doen en of deze energieleverancier wel correct handelt zo met haar 2 e-mails en dat afsluiting nu niet meer te voorkomen is.
Mijn handelen nu:
Ik sta op het punt, omdat de energieleverancier me zegt dat ze correct handelen en me toch af gaan sluiten op 3 augustus hoe dan ook, om een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier te doen om afsluiting door de netbeheerder te voorkomen. Dit advies gaf de klantenservice van de energieleverancier mij ook. Vervolgens heb ik nog maar een 3e keer contact gezocht via e-mail en dit uitgelegd maar ik wil nu niet meer bij deze energieleverancier blijven.
Ik moet ook gewoon het termijn over de maand augustus aan hun betalen. Ik moet nu dus 2 termijnen betalen (juli/augustus) voor een aansluiting van 3 weken en ze willen me ook niet tegemoet komen ivm met de dubbele kosten voor augustus (die had ik eerder ook al met de overstap naar hun, juli en augustus zijn ook aan de oude leverancier betaald die het allemaal nog moet verrekenen met de eindnota, geen geweldige overstap service is dat) en willen me niet tegemoet komen met de werkelijk gemaakte kosten door die in rekening te brengen. Ik moet nu in augustus dus aan 3 energieleveranciers betalen omdat ik nu ook een spoedaanvraag moet doen. Ik kom dus zo wie zo ook nog eens in de betalingsproblemen.
Uw advies is van harte welkom.
Groet,
Nintendo
Probleem:
Ik ben afgelopen maand overgestapt van energieleverancier, 13-07-2017 is mijn nieuwe contract ingegaan bij de nieuwe leverancier.
Nou is de automatische afschrijving mislukt en ik kreeg een herinnering per e-mail op 26-07-2017 waarin ze mij 14 dagen, voor 9 augustus 2017 de tijd geven om dit alsnog te voldoen.
Vervolgens krijg ik op 27-07-2017, en dag later per e-mail, een "aankondiging afsluiting energie" waarin staat dat ze me in gebreke stellen en sommeren dat ik per direct dit moet gaan overmaken anders sluiten ze me af op 3 augustus en dat ze de netbeheerder op de hoogte hebben gesteld van mijn wanprestatie.
Mijn view:
Nou vraag ik mij af of dit allemaal wel zo mag. Naar mijn gevoel is dit een wanprestatie/contractbreuk van de energieleverancier en moeten ze me toch eerst de tijd geven tot 9 augustus 2017 om dit alsnog te voldoen voordat ze mij in gebreke kunnen stellen. Ze slaan ook vervolgens een groot gedeelte van hun incassotraject over. Op de site staat dat men eerst 2 andere stappen volgt en de rekening 2 maal verhoogt met incassokosten en dan bij het uitblijven van de betaling kunnen overgaan tot afsluiting. Ik heb deze stappen ook helemaal niet gezien alleen een herinnering met een termijn van 14 dagen.
Vraag:
Mijn vraag is dan ook wat ik hier nu het beste mee zou kunnen doen en of deze energieleverancier wel correct handelt zo met haar 2 e-mails en dat afsluiting nu niet meer te voorkomen is.
Mijn handelen nu:
Ik sta op het punt, omdat de energieleverancier me zegt dat ze correct handelen en me toch af gaan sluiten op 3 augustus hoe dan ook, om een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier te doen om afsluiting door de netbeheerder te voorkomen. Dit advies gaf de klantenservice van de energieleverancier mij ook. Vervolgens heb ik nog maar een 3e keer contact gezocht via e-mail en dit uitgelegd maar ik wil nu niet meer bij deze energieleverancier blijven.
Ik moet ook gewoon het termijn over de maand augustus aan hun betalen. Ik moet nu dus 2 termijnen betalen (juli/augustus) voor een aansluiting van 3 weken en ze willen me ook niet tegemoet komen ivm met de dubbele kosten voor augustus (die had ik eerder ook al met de overstap naar hun, juli en augustus zijn ook aan de oude leverancier betaald die het allemaal nog moet verrekenen met de eindnota, geen geweldige overstap service is dat) en willen me niet tegemoet komen met de werkelijk gemaakte kosten door die in rekening te brengen. Ik moet nu in augustus dus aan 3 energieleveranciers betalen omdat ik nu ook een spoedaanvraag moet doen. Ik kom dus zo wie zo ook nog eens in de betalingsproblemen.
Uw advies is van harte welkom.
Groet,
Nintendo
Laatst gewijzigd door nintendo op 01 aug 2017 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
U moet betalen, 3 of 9 augustus maakt niet het verschil en het is geen wanprestatie waardoor u onder de overeenkomst uit kan. U kunt overstappen maar ontvangt u ook nog een boete factuur.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ik weet niet of bovengenoemde datums onderdeel uitmaken van uw overeenkomst met de niet genoemde energieleverancier. Overeenkomst (contract) en de voorwaarden van de leverancier (algemene, bijzondere, aanvullende) is hetgeen waar beide partijen zich aan dienen te houden.nintendo schreef: . . . een herinnering per e-mail op 26-07-2017 waarin ze mij 14 dagen, voor 9 augustus 2017 de tijd geven om dit alsnog te voldoen.
Vervolgens krijg ik op 27-07-2017, en dag later per e-mail, een "aankondiging afsluiting energie" waarin staat dat ze me in gebreke stellen en sommeren dat ik per direct dit moet gaan overmaken . . .
Wat me opvalt is dat de automatisch incasso mislukt is. Nou dat begint al goed. Op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever te laat komen . Begrijpelijk dat leverancier dan op z'n hoede is.
Bij een herinnering op de 26 zou ik dat geld direct overmaken. Geen risico lopen straks "in de kou" te zitten. He, een dag later krijgt je eigenlijk die waarschuwing al. Maar, daar ga je even geen gehoor aan geven.
En dan eindig je met de opmerking dat je sowieso in betalingsproblemen komt. Het lijkt dat je weinig geld hebt, dat jij je geldverkeer zodanig geregeld hebt dat je dit verhaal er niet bij kunt gebruiken. Waarom heb je dan niet op safe gespeeld en, ja nogmaals, waarom niet de 27e je betaling gedaan?
Wie is deze energie leverancier? Als dit hun handelen, en jij vindt dit onterecht, dan moet dat een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Juistsylvesterb schreef:U moet betalen....
En de energieleverancier moet zich aan de regels houden.
Ik denk dat een stap in de richting van een oplossing is om de naam van deze energieleverancier te noemen.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ik geloof niet dat ik een boete factuur krijg als de leverancier het contract ontbind. En hoezo is het geen wanprestatie volgens u als ze mij een herinnering sturen met 14 dagen de tijd om deze te betalen en ze daar zelf niet aan houd en vervolgens de dag er na mij in gebreke stellen dat ik niet voor 9 augustus heb betaald terwijl het 27 juli is?sylvesterb schreef:U moet betalen, 3 of 9 augustus maakt niet het verschil en het is geen wanprestatie waardoor u onder de overeenkomst uit kan. U kunt overstappen maar ontvangt u ook nog een boete factuur.
Ik begrijp niet echt wat u hiermee bedoeld.Harm.calc schreef:
Ik weet niet of bovengenoemde datums onderdeel uitmaken van uw overeenkomst met de niet genoemde energieleverancier. Overeenkomst (contract) en de voorwaarden van de leverancier (algemene, bijzondere, aanvullende) is hetgeen waar beide partijen zich aan dienen te houden.
Heel simpel geen geld meer over omdat ik ook 2 facturen aan de oude leverancier heb moeten betalen. Sommige mensen hebben het niet ruim.Wat me opvalt is dat de automatisch incasso mislukt is. Nou dat begint al goed. Op je eerste werkdag bij je nieuwe werkgever te laat komen . Begrijpelijk dat leverancier dan op z'n hoede is.
Als ik het geld had gehad dan had ik dit direct gedaan.Bij een herinnering op de 26 zou ik dat geld direct overmaken. Geen risico lopen straks "in de kou" te zitten.
He, een dag later krijgt je eigenlijk die waarschuwing al. Maar, daar ga je even geen gehoor aan geven.
Tuurlijk heb ik daar ook op gereageerd omdat dit direct de dag er na komt dat ze me een herinnering stuurt en 14 dagen geeft om dit alsnog te voldoen en deze "aankondiging afsluiting energie" valt binnen die 14 dagen.
Niet genoeg geld door de overstap zoals boven genoemd en een andere afschrijf datum wat verkeerd valt. Maar dat is de vraag ook helemaal niet. Ik weet heus wel dat ik te laat ben maar om zo snel te gaan afsluiten en niet meer kunnen voorkomen en dat zelfs binnen de betalingstermijn die ze me eerst gaven dat is echt wel raar. Dit kan gewoon niet zo snel.En dan eindig je met de opmerking dat je sowieso in betalingsproblemen komt. Het lijkt dat je weinig geld hebt, dat jij je geldverkeer zodanig geregeld hebt dat je dit verhaal er niet bij kunt gebruiken. Waarom heb je dan niet op safe gespeeld en, ja nogmaals, waarom niet de 27e je betaling gedaan?
Ik ben hier niet om een energieleverancier zwart te maken, ik ben hier voor advies.Wie is deze energie leverancier? Als dit hun handelen, en jij vindt dit onterecht, dan moet dat een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten.
En dat is precies het probleem of de energieleverancier zich wel aan de regels houd mbt die 14 dagen betalingstermijn en dan de dag na deze melding maar even in gebreke stellen en afsluiten.16again schreef:Juistsylvesterb schreef:U moet betalen....
En de energieleverancier moet zich aan de regels houden.
Ik denk dat een stap in de richting van een oplossing is om de naam van deze energieleverancier te noemen.
-
- Berichten: 32358
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Op het moment dat je betaald hebt krijg je toch weer gas en licht? Dan betaal je toch niet voor drie weken? Daarbij krijg je een eindafrekening over het werkelijke verbruik. Wat je teveel betaald hebt krijg je terug.
Dat je nu in de betalingsproblemen zit heb je toch echt aan jezelf te wijten, sorry. Je hebt het er zelf over dat je nog een schuld hebt bij een eerdere energieleverancier! Dat doe je toch zeker zelf?
Wat ik me afvraag is: welke energieleverancier wil jou afsluiten? De allereerste, of degene waar je nu net drie weken zit? Want bij de allereerste staat er ook nog een termijn open, als ik jouw verhaal goed begrijp. Vervolgens komt de huidige, waar je nu drie weken zit, en waar je ook nog niks betaald hebt, en nu wil je alweer overstappen?
Twee tips:
betaal gewoon op tijd
lees je eerst eens in voordat je van alles loopt te roepen.
Dat je nu in de betalingsproblemen zit heb je toch echt aan jezelf te wijten, sorry. Je hebt het er zelf over dat je nog een schuld hebt bij een eerdere energieleverancier! Dat doe je toch zeker zelf?
Wat ik me afvraag is: welke energieleverancier wil jou afsluiten? De allereerste, of degene waar je nu net drie weken zit? Want bij de allereerste staat er ook nog een termijn open, als ik jouw verhaal goed begrijp. Vervolgens komt de huidige, waar je nu drie weken zit, en waar je ook nog niks betaald hebt, en nu wil je alweer overstappen?
Twee tips:
betaal gewoon op tijd
lees je eerst eens in voordat je van alles loopt te roepen.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ja ja dat begrijp ik allemaal wel. Dat is ook niet het probleem.witte angora schreef:Op het moment dat je betaald hebt krijg je toch weer gas en licht? Dan betaal je toch niet voor drie weken? Daarbij krijg je een eindafrekening over het werkelijke verbruik. Wat je teveel betaald hebt krijg je terug.
Misschien. Wat ik niet wist met overstappen is dat ik dan 2 maanden dubbel zou moeten betalen. Dus juli en augustus aan beide. Dit gaat niet lekker in elkaar over natuurlijk. Mijn fout omdat ik niet gespaard heb maar ik heb ook wel het gevoel dat de overstapservice niet goed is bij deze leverancier.Dat je nu in de betalingsproblemen zit heb je toch echt aan jezelf te wijten, sorry.
Die heb ik niet.Je hebt het er zelf over dat je nog een schuld hebt bij een eerdere energieleverancier! Dat doe je toch zeker zelf?
Waar ik 3 weken zit omdat de eerte termijn gestorneerd is door onvoldoende saldo.Wat ik me afvraag is: welke energieleverancier wil jou afsluiten? De allereerste, of degene waar je nu net drie weken zit?
Soms zijn er momenten dat het niet kan door de situatie.Twee tips:
betaal gewoon op tijd
Ik weet precies hoe dit loopt bij deze leverancier. Hier heeft u een copy/paste.lees je eerst eens in voordat je van alles loopt te roepen.
En alstublieft, laat die opmerking van het lezen maar weg als u dat zelf niet eens doet met mijn Op.Als de automatische incasso niet lukt, of als wij je betaling niet voor de vervaldatum ontvangen, dan ontvang je van ons een kosteloze herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om de betaling te voldoen. Hierna volgt een aanmaning met € 15,- kosten. Na de aanmaning heb je nog 7 dagen om het totale bedrag te betalen. Hierna volgt een ingebrekestelling met € 25,- kosten. Ook nu heb je nog 7 dagen tijd om het totale bedrag te betalen.
Laatst gewijzigd door nintendo op 01 aug 2017 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Moet het niet juni en juli of juli en augustus zijn? Niet juni en augustus?
Als u niet kan overmaken, dan zal dat ook wel de reden zijn dat de automatische incasso is mislukt. Klopt dat?
Als u niet kan overmaken, dan zal dat ook wel de reden zijn dat de automatische incasso is mislukt. Klopt dat?
-
- Berichten: 32358
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Sorry nintendo, ik vind je verhaal wel erg raar. Je maakt mij niet wijs dat een energieleverancier zich zomaar ineens niet aan haar eigen voorwaarden houdt. Er is meer aan de hand. Ofwel de eerste energieleverancier, waar je al weg bent, heeft je aangemeld voor afsluiting, of er speelt iets heel anders dat je verzwijgt. Ook apart dat je de energieleverancier niet wil noemen, dat geeft ook wel te denken.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Voordat u nig meer dingen gaat doen wat heel veel geld gaat kosten: u bent buiten de herroepingsrechtdatum. Nu opzeggen en overstappen betekend een afkoopsom. U staat nu ook te boek als wanbetaler, als een nieuwe aanbieder u al als klant accepteerd zal er een waarborg gestort moeten worden.
Het beste en veiligste nu om te doen is direct betalen en zorgen dat u uw financiën op orde krijgt.
Het beste en veiligste nu om te doen is direct betalen en zorgen dat u uw financiën op orde krijgt.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Inderdaad, mijn fout. Geen juni maar juli. En ja, er is gestorneerd door te weinig saldo en dat is er nu nog steeds.Nijogeth schreef:Moet het niet juni en juli of juli en augustus zijn? Niet juni en augustus?
Als u niet kan overmaken, dan zal dat ook wel de reden zijn dat de automatische incasso is mislukt. Klopt dat?
Dezelfde vraag stel ik aan de leverancier. Dit is precies het probleem wat ik nu heb. Daarom ben ik ook hier voor advies. Ik zou de e-mails zo kunnen toevoegen hier.witte angora schreef:Sorry nintendo, ik vind je verhaal wel erg raar. Je maakt mij niet wijs dat een energieleverancier zich zomaar ineens niet aan haar eigen voorwaarden houdt.
Er is niet meer aan de hand. De nieuwe leverancier doet dit binnen 3 weken zoals aangegeven. Niets meer en minder.Er is meer aan de hand. Ofwel de eerste energieleverancier, waar je al weg bent, heeft je aangemeld voor afsluiting, of er speelt iets heel anders dat je verzwijgt.
Ik zie geen reden om die te noemen. Ik zie nl. niet waarom en het maakt ook helemaal geen verschil.Ook apart dat je de energieleverancier niet wil noemen, dat geeft ook wel te denken.
Ik zeg niet op, de leverancier verbreekt het contract en eindigt op 3 augustus 2017.NeoDutchio schreef:Voordat u nig meer dingen gaat doen wat heel veel geld gaat kosten: u bent buiten de herroepingsrechtdatum. Nu opzeggen en overstappen betekend een afkoopsom.
Zoals aangegeven kan ik dit nu niet betalen, dat lijkt me wel duidelijk. Ook weigert de leverancier een betalingsregeling. Ik heb uiteraard deze opties al onderzocht en de enigste oplossing is dus met spoed een andere leverancier.U staat nu ook te boek als wanbetaler, als een nieuwe aanbieder u al als klant accepteerd zal er een waarborg gestort moeten worden.
Het beste en veiligste nu om te doen is direct betalen en zorgen dat u uw financiën op orde krijgt.
Maar legt u mij eens uit hoe ik een wanbetaler ben terwijl de betalingstermijn tot 9 augustus loopt. Het is nu 1 augustus. Is dit op basis van een mislukte incasso? naar mijn idee ben ik dat nog niet.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Anyway, bedankt voor de snelle reacties en voor die misschien nog gaan komen. Het is een rare situatie en daarom ben ik hier dus en snap heel goed dat ik nu een achterstand heb en moet betalen maar om gelijk van een 14 dagen herinnering de ene dag en de andere dag de mededeling krijg dat ik per 3 augustus word afgesloten vind ik gewoon raar.
Ik ga eens kijken of ik kan slapen, dat heb ik nl. nog niet gedaan vannacht. Dat zult u misschien wel begrijpen.
Gegroet.
Ik ga eens kijken of ik kan slapen, dat heb ik nl. nog niet gedaan vannacht. Dat zult u misschien wel begrijpen.
Gegroet.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Als er al over uitsluiting en afsluiting wordt gesproken staat u te boek als wanbetaler. En nergens lees ik terug dat de leverancier het contract gaat ontbinden, wel dat er afgesloten gaat worden. Met afsluiten wordt letterlijk afsluiten bedoeld, oftewel de knop om zodat u geen gebruik meer kunt maken van stroom. Het opnieuw aansluiten daarna kan pas na complete betaling van de factuur plus de aansluitkosten. Even snel voor die tijd overstappen naar een andere aanbieder is geen mogelijkheid.
Een betalingsregeling is geen recht en al helemaal ongebruikelijk bij het betalen van het eerste voorschot.
Een betalingsregeling is geen recht en al helemaal ongebruikelijk bij het betalen van het eerste voorschot.
-
- Berichten: 32358
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Dan is dus de enige mogelijkheid dat de eerste leverancier je als wanbetaler heeft aangemerkt en tot afsluiting overgaat, maar dat de communicatie over het afsluiten kennelijk via de huidige leverancier loopt. Of dat de huidige gewoon gereageerd heeft op het feit dat je als wanbetaler aan bent gemerkt.
Het feit dat een betalingsregeling niet mogelijk is zegt ook al heel veel: je hebt het veel te lang op zijn beloop gelaten en/of de schuld is veel groter dan je wil zeggen en/of je hebt een structureel betalingsprobleem bij de eerste leverancier. Kennelijk ging je ervan uit dat je van de problemen af zou zijn als je je bij een andere leverancier aan zou melden? Dat is dus niet gelukt. En dat gaat je ook niet lukken bij weer een andere leverancier.
Om afsluiting te voorkomen zul je dus vandaag nog beide leveranciers moeten betalen. Zo simpel is het. Maar uit het feit dat je nog geen enkele poging in die richting hebt gedaan, maar hier wel om 'hulp' zoekt, maak ik op dat je dat ook niet gaat doen. Jouw keuze. Er is maar één mogelijkheid: betalen, en dát is dus precies wat je niet van plan bent te gaan doen.
Hoe je het ook wendt of keert: je verhaal klopt niet, en je vertelt volgens mij niet het hele verhaal.
Het feit dat een betalingsregeling niet mogelijk is zegt ook al heel veel: je hebt het veel te lang op zijn beloop gelaten en/of de schuld is veel groter dan je wil zeggen en/of je hebt een structureel betalingsprobleem bij de eerste leverancier. Kennelijk ging je ervan uit dat je van de problemen af zou zijn als je je bij een andere leverancier aan zou melden? Dat is dus niet gelukt. En dat gaat je ook niet lukken bij weer een andere leverancier.
Om afsluiting te voorkomen zul je dus vandaag nog beide leveranciers moeten betalen. Zo simpel is het. Maar uit het feit dat je nog geen enkele poging in die richting hebt gedaan, maar hier wel om 'hulp' zoekt, maak ik op dat je dat ook niet gaat doen. Jouw keuze. Er is maar één mogelijkheid: betalen, en dát is dus precies wat je niet van plan bent te gaan doen.
Hoe je het ook wendt of keert: je verhaal klopt niet, en je vertelt volgens mij niet het hele verhaal.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Ts
Als je gaat(huur) verhuizen heb je ook een maand dubbele huur.
Zorg eerst dat je je financiën op orde hebt voordat je dit soort acties(overstappen) onderneem.
Als je gaat(huur) verhuizen heb je ook een maand dubbele huur.
Zorg eerst dat je je financiën op orde hebt voordat je dit soort acties(overstappen) onderneem.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Reden: Offtopic bijdrage verwijderd
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Daar twijfel ik niet aan als de leverancier haar incassotraject volgt. Naar mijn idee heeft ze dat niet gedaan. Leest u hier boven maar hoe ze dit doet en vergelijk het maar met mijn verhaal van de 2 e-mails.NeoDutchio schreef:Als er al over uitsluiting en afsluiting wordt gesproken staat u te boek als wanbetaler.
En nergens lees ik terug dat de leverancier het contract gaat ontbinden, wel dat er afgesloten gaat worden. Met afsluiten wordt letterlijk afsluiten bedoeld, oftewel de knop om zodat u geen gebruik meer kunt maken van stroom. Het opnieuw aansluiten daarna kan pas na complete betaling van de factuur plus de aansluitkosten. Even snel voor die tijd overstappen naar een andere aanbieder is geen mogelijkheid.
Zo werkt een energieleverancier niet. Afsluiten is einde contract. Heeft de klantenservice ja ook aangegeven en dat ik nu met spoed een andere leverancier moet nemen.
Dat wist ik al. Maar ook niet het probleem. Ik heb het alleen geprobeerd omdat ik geen saldo heb. Als deze leverancier normaal haar incassotraject had gevolgd had ik het wel kunnen betalen en dan neem ik de incassokosten voor lief. Dit doet ze niet.Een betalingsregeling is geen recht en al helemaal ongebruikelijk bij het betalen van het eerste voorschot.
Nogmaals, dit hebben ze gedaan nadat het termijn gestorneerd werd:
*14 dagen brief op 26 juli
* Aankondiging afsluiting energie op 27 juli
* Einde contract op 3 augustus
en dit is de werkwijze in hun voorwaarden:
Als de automatische incasso niet lukt, of als wij je betaling niet voor de vervaldatum ontvangen, dan ontvang je van ons een kosteloze herinnering. Je hebt dan nog 14 dagen om de betaling te voldoen. Hierna volgt een aanmaning met € 15,- kosten. Na de aanmaning heb je nog 7 dagen om het totale bedrag te betalen. Hierna volgt een ingebrekestelling met € 25,- kosten. Ook nu heb je nog 7 dagen tijd om het totale bedrag te betalen.
Wat bent u nu allemaal aan het fantaseren. Mijn huidige leverancier doet dit.witte angora schreef:Dan is dus de enige mogelijkheid dat de eerste leverancier je als wanbetaler heeft aangemerkt en tot afsluiting overgaat, maar dat de communicatie over het afsluiten kennelijk via de huidige leverancier loopt. Of dat de huidige gewoon gereageerd heeft op het feit dat je als wanbetaler aan bent gemerkt.
Ze doen dit gewoon niet.Het feit dat een betalingsregeling niet mogelijk is zegt ook al heel veel: je hebt het veel te lang op zijn beloop gelaten en/of de schuld is veel groter dan je wil zeggen
Helemaal niet.en/of je hebt een structureel betalingsprobleem bij de eerste leverancier.
Nee hoor. Mijn jaar contract liep gewoon af en heb de goedkoopste gezocht.Kennelijk ging je ervan uit dat je van de problemen af zou zijn als je je bij een andere leverancier aan zou melden? Dat is dus niet gelukt. En dat gaat je ook niet lukken bij weer een andere leverancier.
Fantast. 1 achterstand bij mijn nieuwe leverancier. Is het nu nog niet duidelijk?Om afsluiting te voorkomen zul je dus vandaag nog beide leveranciers moeten betalen. Zo simpel is het.
Dus contact leggen en het probleem bij de leverancier uitleggen en proberen een betalingsregeling te treffen is "geen enkele poging doen"??Maar uit het feit dat je nog geen enkele poging in die richting hebt gedaan,
Advies, ik betwist hun incassotraject. Zie boven in deze post en verder.maar hier wel om 'hulp' zoekt,
Waar komt u vandaan.. uit China? Ik zeg helemaal niet dat ik niet ga betalen, tuurlijk ga ik betalen. Wat is dit nu ook weer een onzin van u.maak ik op dat je dat ook niet gaat doen. Jouw keuze. Er is maar één mogelijkheid: betalen, en dát is dus precies wat je niet van plan bent te gaan doen.
Het verhaal klopt inderdaad niet hoe de leverancier dit doet en volgens u is dit mijn schuld. Het moet niet gekker worden natuurlijk. Ik vertel het verhaal zoals het is. Er is niet iets meer, u moet mij maar gewoon geloven. Begrijp niet zo goed waarom u zo achterdochtig doet en denkt dat ik het hele verhaal niet vertel of zo. Waarom zou ik in godsnaam hier over liegen, ik ben geen tiener. Ik ga maar verder ook niet meer reageren op u, u denkt maar wat u wilt.Hoe je het ook wendt of keert: je verhaal klopt niet, en je vertelt volgens mij niet het hele verhaal.
U heeft er een leuke schep boven op gedaan waar ik me weer druk over kan maken. Dank u wel witte angora.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Gaat mij niet om het dubbele maar om de werkwijze na stornering.Als je gaat(huur) verhuizen heb je ook een maand dubbele huur.
Had dit niet verwacht zo. Kunt u ook wel lezen hier boven.Zorg eerst dat je je financiën op orde hebt voordat je dit soort acties(overstappen) onderneem.
Night night.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic bijdragen verwijderd
Reden: Reactie op eerder weggehaalde offtopic bijdragen verwijderd
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Als u door aanbieder 1 wordt afgesloten kunt u niet bij een andere terecht. Het afsluiten is namelijk een dwangmiddel om te betalen, en niet om snel even over te stappen. Anders zou het wel heel makkelijk zijn voor bv fraudeurs (ik zeg niet dat u dat bent), maar die zouden dan elke keer als afsluiting dreigt kunnen overstappen en iedereen kan fluiten naar de centen. Energiebedrijven werken op dat punt samen, bij de een afgesloten worden betekend bij de ander ook gewoon betalen.
De energiemaatschappij blijft bij het standpunt, dan kunt u hoog of laag springen. De enige manier om alles af te wenden is te betalen. Als ik voor het eerst naar een nieuwe supermarkt ga kan ik ook niet beginnen over een uitgestelde betaling of afbetaling. Kan ik bij de kassa niet betalen krijg ik niks mee.
De energiemaatschappij blijft bij het standpunt, dan kunt u hoog of laag springen. De enige manier om alles af te wenden is te betalen. Als ik voor het eerst naar een nieuwe supermarkt ga kan ik ook niet beginnen over een uitgestelde betaling of afbetaling. Kan ik bij de kassa niet betalen krijg ik niks mee.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
Het lijkt er mij ook meer op dat er bij nummer 1 een schuld is die de afsluiting aangevraagd heeft. Nu dat nummer 2 dit doorgeeft (daar is ts immers klant) wordt het te heet onder de voeten en wil naar nummer 3 vluchten. Dan hebben we dus een schuld bij nummer 1 die al dusdanig is dat er afgesloten wordt en nummer 2 wordt dus ook niet betaald. Aangezien er geen geld is, zal nummer 3 dus ook niet betaald kunnen worden.
Re: Ontbinding contract energieleverancier binnen 3 weken
TS, als je het advies niet wenst te horen moet je dat zelf weten, maar je moet gewoon betalen.