LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hornbach zonder service
Hornbach zonder service
Hornbach zonder service
Na 19 jaar was onze oude airco overleden. Na lang beraadt besloten wij om een airco te kopen bij de Hornbach. In mei kochten wij een split airco van het merk Eurom AC 7000 bij de Hornbach Nieuwegein. Deze airco was voor verkoeling in ons appartement welke als bovenste etage al snel te warm is om te vertoeven. Al na twee maanden en met nog geen tien dagen draaitijd bleek de airco niet meer te functioneren. Ik belde daarop de Honbach om een vervangend product te vragen. De Hornbach gaf aan deze airco niet meer op voorraad te hebben. Daarna werd mij verzocht om zelf maar contact op te nemen met de fabrikant. Aangezien wij het product bij de Hornbach hadden gekocht maakte ik gelijk duidelijk dat wij zaken hadden gedaan met de Hornbach en niet met de fabrikant. Ik verzocht de medewerker van Hornbach om dit met de fabrikant te regelen. Ik gaf aan dat wij ons geld terug wilden maar er werd beloofd dat ik de airco met een week gerepareerd weer kon ophalen. Daarmee gingen wij akkoord. Een week later hadden we nog niets gehoord over onze airco. Ik belde dus wederom met de Hornbach Nieuwegein. Daar werd mij verteld dat het apparaat pas later naar de firma Eurom was verzonden maar dat Eurom had aangegeven de airco op maandag na het weekend te repareren. Het apparaat zou dan worden teruggestuurd naar de Hornbach. Ik kon dinsdag en hooguit donderdag wel een telefoontje verwachten. Donderdagmiddag hadden we wederom niets gehoord van de Hornbach dus belde ik ze maar weer een keer. Er werd ons wederom belooft dat de airco er nu op vrijdag zou zijn. Inmiddels waren we dus ruim twee weken verder. Al die tijd dus ook zonder airco gezeten en geen geld terug gehad om een andere aan te kunnen schaffen. Op vrijdagmiddag belde ik wederom naar de Hornbach. De airco was er niet. Ik gaf wederom aan dat wij ons geld terug wilde en de koopovereenkomst wilde ontbinden. Een vriendelijke medewerker van de Hornbach gaf mij aan dat hij dat met zijn filiaalmanager moest bespreken en dat hij mij voor 17.00 zou terugbellen. Dat gebeurde ook. Zijn verhaal was echter dat wij ons mijn geld niet terug kregen en maar moesten wachten op de gerepareerde airco. Ik vroeg daarom naar de filiaalmanager zelf. Deze man was erg onvriendelijk en uit de hoogte. Hij besliste dus voor ons dat wij nog maar een week extra op de airco moesten wachten. Hij kon niet garanderen dat de airco er over een week daadwerkelijk zou zijn. Wij zaten inmiddels al ruim twee weken zonder airco! Wij hebben dat ding gekocht voor de zomer en niet om weken lang te moeten wachten tot een bedrijf als Eurom het ding een keer repareert en opstuurt. Dan is de zomer al voorbij. Ik gaf wederom aan dat wij de koop wilde ontbinden en dat wij daarvoor in ons recht stonden. Ik bleef herhalen dat ik ons geld terug wilde hebben om zo een ander apparaat te kunnen aanschaffen maar hij bleef bij zijn standpunt. Uiteindelijk verzandde het telefoongesprek in ruzie. Iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. De Hornbach geeft geen duimbreed toe ook al zijn er meerdere beloftes gebroken welke door de medewerkers van diezelfde Hornbach naar ons toen\ zijn gemaakt. Ook al hebben wij de wet aan onze kant. Dat maakt voor de Hornbach niets uit. Ik weet niet hoe dat zal aflopen. Wij sturen nu een brief waarin ik de koop wil ontbinden en ik mijn geld teruggestort wil hebben. Als ik af moet gaan op de manier waarop de filiaalmanager mij te woord stond kan ik zowel naar de airco als mijn geld fluiten ben ik bang. Daarom: koop nooit iets bij de Hornbach, zeker geen electronica. Als het stuk gaat ben je alles kwijt. Service is een woord die ze daar nog nooit hebben gehoord. Ze denken daar met intimidatie de klant te kunnen bestoken maar ik bijt van mij af. Dan maar via dit soort fora. Meer heb je in dit land eigenlijk als consument niet. Ik ben benieuwd of er nog zal worden gereageerd op mijn brief.
G.I.Jane
Na 19 jaar was onze oude airco overleden. Na lang beraadt besloten wij om een airco te kopen bij de Hornbach. In mei kochten wij een split airco van het merk Eurom AC 7000 bij de Hornbach Nieuwegein. Deze airco was voor verkoeling in ons appartement welke als bovenste etage al snel te warm is om te vertoeven. Al na twee maanden en met nog geen tien dagen draaitijd bleek de airco niet meer te functioneren. Ik belde daarop de Honbach om een vervangend product te vragen. De Hornbach gaf aan deze airco niet meer op voorraad te hebben. Daarna werd mij verzocht om zelf maar contact op te nemen met de fabrikant. Aangezien wij het product bij de Hornbach hadden gekocht maakte ik gelijk duidelijk dat wij zaken hadden gedaan met de Hornbach en niet met de fabrikant. Ik verzocht de medewerker van Hornbach om dit met de fabrikant te regelen. Ik gaf aan dat wij ons geld terug wilden maar er werd beloofd dat ik de airco met een week gerepareerd weer kon ophalen. Daarmee gingen wij akkoord. Een week later hadden we nog niets gehoord over onze airco. Ik belde dus wederom met de Hornbach Nieuwegein. Daar werd mij verteld dat het apparaat pas later naar de firma Eurom was verzonden maar dat Eurom had aangegeven de airco op maandag na het weekend te repareren. Het apparaat zou dan worden teruggestuurd naar de Hornbach. Ik kon dinsdag en hooguit donderdag wel een telefoontje verwachten. Donderdagmiddag hadden we wederom niets gehoord van de Hornbach dus belde ik ze maar weer een keer. Er werd ons wederom belooft dat de airco er nu op vrijdag zou zijn. Inmiddels waren we dus ruim twee weken verder. Al die tijd dus ook zonder airco gezeten en geen geld terug gehad om een andere aan te kunnen schaffen. Op vrijdagmiddag belde ik wederom naar de Hornbach. De airco was er niet. Ik gaf wederom aan dat wij ons geld terug wilde en de koopovereenkomst wilde ontbinden. Een vriendelijke medewerker van de Hornbach gaf mij aan dat hij dat met zijn filiaalmanager moest bespreken en dat hij mij voor 17.00 zou terugbellen. Dat gebeurde ook. Zijn verhaal was echter dat wij ons mijn geld niet terug kregen en maar moesten wachten op de gerepareerde airco. Ik vroeg daarom naar de filiaalmanager zelf. Deze man was erg onvriendelijk en uit de hoogte. Hij besliste dus voor ons dat wij nog maar een week extra op de airco moesten wachten. Hij kon niet garanderen dat de airco er over een week daadwerkelijk zou zijn. Wij zaten inmiddels al ruim twee weken zonder airco! Wij hebben dat ding gekocht voor de zomer en niet om weken lang te moeten wachten tot een bedrijf als Eurom het ding een keer repareert en opstuurt. Dan is de zomer al voorbij. Ik gaf wederom aan dat wij de koop wilde ontbinden en dat wij daarvoor in ons recht stonden. Ik bleef herhalen dat ik ons geld terug wilde hebben om zo een ander apparaat te kunnen aanschaffen maar hij bleef bij zijn standpunt. Uiteindelijk verzandde het telefoongesprek in ruzie. Iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten. De Hornbach geeft geen duimbreed toe ook al zijn er meerdere beloftes gebroken welke door de medewerkers van diezelfde Hornbach naar ons toen\ zijn gemaakt. Ook al hebben wij de wet aan onze kant. Dat maakt voor de Hornbach niets uit. Ik weet niet hoe dat zal aflopen. Wij sturen nu een brief waarin ik de koop wil ontbinden en ik mijn geld teruggestort wil hebben. Als ik af moet gaan op de manier waarop de filiaalmanager mij te woord stond kan ik zowel naar de airco als mijn geld fluiten ben ik bang. Daarom: koop nooit iets bij de Hornbach, zeker geen electronica. Als het stuk gaat ben je alles kwijt. Service is een woord die ze daar nog nooit hebben gehoord. Ze denken daar met intimidatie de klant te kunnen bestoken maar ik bijt van mij af. Dan maar via dit soort fora. Meer heb je in dit land eigenlijk als consument niet. Ik ben benieuwd of er nog zal worden gereageerd op mijn brief.
G.I.Jane
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Hornbach zonder service
U gaat dus bij een goedkope bouwmarkt een goedkope airco halen om een appartement te willen koelen? Alleen dat zou ik al niet doen. Dat de airco al vrij snel kapot gaat vind ik dan ook niet verwonderlijk.
Het is inderdaad de regel om de reparatie via de verkoper te regelen. Echter kan het ook rechtstreeks met een fabrikant, dit scheelt weer een schakel, wat weer tijd scheelt. U besluit toch de airco naar de verkoper te brengen en wat mij bevreemd is dat de verkoper op de stoel van de reparateur gaat zitten. Hornbach heeft simpelweg geen inzicht in reparatietijd. Maar waar u vandaan haalt dat u de koop kunt ontbinden ontgaat mij. U heeft recht op een werkend product, mits het nog rendabel is zal uw airco dus gewoon gerepareerd worden.
Als ik uw relaas zo lees is de airco 2 weken geleden ingeleverd bij Hornbach, dat is dus nog niet zo lang geleden.
Het enige ongelukkig van Hornbach lees is dat ze niet snel zijn met terug bellen. Echter, met een bouwmarkt met veel openingsuren is niet altijd de juiste persoon aanwezig. Ook moet u er rekening mee houden dat u nu in de zomerperiode zit waar meer mensen storingen kunnen hebben met een airco.
Als u echt zo graag een goed werkend apparaat met dito service wilde hebben had u dus niet bij een goedkope bouwmarkt moeten zijn.
Het is inderdaad de regel om de reparatie via de verkoper te regelen. Echter kan het ook rechtstreeks met een fabrikant, dit scheelt weer een schakel, wat weer tijd scheelt. U besluit toch de airco naar de verkoper te brengen en wat mij bevreemd is dat de verkoper op de stoel van de reparateur gaat zitten. Hornbach heeft simpelweg geen inzicht in reparatietijd. Maar waar u vandaan haalt dat u de koop kunt ontbinden ontgaat mij. U heeft recht op een werkend product, mits het nog rendabel is zal uw airco dus gewoon gerepareerd worden.
Als ik uw relaas zo lees is de airco 2 weken geleden ingeleverd bij Hornbach, dat is dus nog niet zo lang geleden.
Het enige ongelukkig van Hornbach lees is dat ze niet snel zijn met terug bellen. Echter, met een bouwmarkt met veel openingsuren is niet altijd de juiste persoon aanwezig. Ook moet u er rekening mee houden dat u nu in de zomerperiode zit waar meer mensen storingen kunnen hebben met een airco.
Als u echt zo graag een goed werkend apparaat met dito service wilde hebben had u dus niet bij een goedkope bouwmarkt moeten zijn.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Hornbach zonder service
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Hornbach zonder service
Op welke basis heeft u dan dit recht? De winkel dient het product te repareren onder garantie, een termijn van 2 weken is niet onacceptabel. Een periode van 4 weken komt dichter in de buurt.gijane schreef:Ik gaf wederom aan dat wij de koop wilde ontbinden en dat wij daarvoor in ons recht stonden.
Dat u dit niet wilt horen en de bedrijfsleider daarom wat onvriendelijker wordt is misschien wel logische. Het was waarschijnlijk sneller geweest om het direct met de leverancier te regelen.
Immers gaat het dan niet via Horbach waar 1 keer in de zoveel tijd de reparaties worden opgestuurd naar het hoofdkantoor die het daarna doorstuurt naar de leverancier.
U eiste echter ondanks het goedbedoelde advies van de medewerker wat anders.
Waarom denken mensen dat ze meer voor elkaar krijgen als ze dingen gaan eisen? Je krijgt vaak veel meer voor elkaar als je gewoon vriendelijk blijft.
Bij mijn werk leveren wij CAT telefoons en adviseren klanten ook altijd om het rechtstreeks naar de fabrikant te sturen ipv het eerst naar ons te sturen waarna wij het doorsturen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Hornbach zonder service
Als je dit forum moet geloven kan je nergens meer iets kopen. Hornbach, Praxis, Karwei, Gamma, Blokker, AH, KPN, Ziggo, Tele2, Vodafone, Telfort, etc etc. Allemaal gajes waar je met een grote boog omheen moet lopen. Ik weet werkelijk niet meer waar ik nu terecht kan voor mijn aankopen....breien schreef:Weer een bedrijf waar men nooit iets moet kopen. Bij een keertje slechte service (volgens TS) wordt de gehele keten onderuit geschoffeld.gijane schreef:Hornbach zonder service
Daarom: koop nooit iets bij de Hornbach, zeker geen electronica.
G.I.Jane
Re: Hornbach zonder service
Wanneer ts volgende week een doosje schroefjes nodig heeft loopt hij gewoon weer bij Hornbach naar binnen.
Wat een drukte om een foute keuze van de klant zelf. In plaats van te roepen dat wij niets meer moeten kopen bij Hornbach kan hij beter roepen dat hij zelf nooit meer iets moet gaan kopen aangezien hij niet echt capabel is op dat punt.
Wat een drukte om een foute keuze van de klant zelf. In plaats van te roepen dat wij niets meer moeten kopen bij Hornbach kan hij beter roepen dat hij zelf nooit meer iets moet gaan kopen aangezien hij niet echt capabel is op dat punt.
Re: Hornbach zonder service
Dat is uiteraard niet zo. Je moet bij welke bouwmarkt dan ook een deugdelijk product kunnen kopen en dat kan bij de Hornbach uitstekend.NeoDutchio schreef:U gaat dus bij een goedkope bouwmarkt een goedkope airco halen om een appartement te willen koelen? Alleen dat zou ik al niet doen. Dat de airco al vrij snel kapot gaat vind ik dan ook niet verwonderlijk.
Als u echt zo graag een goed werkend apparaat met dito service wilde hebben had u dus niet bij een goedkope bouwmarkt moeten zijn.
En met de geboden service is helemaal niets mis. Zoals @sylvesterb ook al aangeeft staat Hornbach helemaal in z'n recht als ze de klacht middels een reparatie op willen lossen. En de termijn is ook niet uitzonderlijk.
Jammer dat u zich zo aansluit bij de stemmingmakerij van de schrijver richting Hornbach waar vooralsnog helemaal geen reden voor is.
Re: Hornbach zonder service
Als je daar Dak Isolatie haalde heb je minder Airco nodig op de bovenste verdieping, en in de winter minder warmtelek dus lagere energie rekening.
Re: Hornbach zonder service
Volgens mij is het sterk afhankelijk welk merk je koopt, een Hitachi zal je niet snel bij bouwmarkten vinden en dat zal wel een oorzaak hebben, laten we maar zeggen. Ik heb bijvoorbeeld 2 raam-units van dat merk, (ik weet het slurpt energie) maar ze zijn niet kapot te krijgen en ze draaien dag en nacht.
Toevalstreffer misschien, maar er zijn nog zat goede andere merken te vinden en dan zou ik voor een split-unit gaan en dat is al eerder gezegd. Meer capaciteit en nog goedkoper ook, want die AC7000 is echt geen weggevertje geweest en is nog knap aan de prijs voor heel weinig capaciteit.
Goede les voor de volgende keer dan maar weer, en in de winter kopen want dan gaan ze voor de helft van de prijs weg en in de zomer de aan en uit knop testen.
Toevalstreffer misschien, maar er zijn nog zat goede andere merken te vinden en dan zou ik voor een split-unit gaan en dat is al eerder gezegd. Meer capaciteit en nog goedkoper ook, want die AC7000 is echt geen weggevertje geweest en is nog knap aan de prijs voor heel weinig capaciteit.
Goede les voor de volgende keer dan maar weer, en in de winter kopen want dan gaan ze voor de helft van de prijs weg en in de zomer de aan en uit knop testen.