LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Nederlandse ijskoffiemarkt

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Zandhaas12

De Nederlandse ijskoffiemarkt

Ongelezen bericht door Zandhaas12 »

Hallo allemaal,

Voor mijn studie commerciële economie doe ik onderzoek naar de Nederlandse ijskoffiemarkt. Een erg interessant onderwerp met veel ontwikkelingen de afgelopen jaren. Wellicht dat er op dit forum ook fervente ijskoffie drinkers bevinden.
Ik wil graag vragen of de mensen tussen 18 en 40 mij willen helpen door het invullen van de enquête. Daarnaast zal ik het leuk vinden als jullie je mening laten hoor over dit onderwerp.
De enquête is te vinden op onderstaande link:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... arams=true

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Costnix

Re: De Nederlandse ijskoffiemarkt

Ongelezen bericht door Costnix »

Waarom zijn de andere leeftijdsgroepen van uw "enquete" uitgezonderd?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het komt op mij wel wat pretentieus over, de "de Nederlandse ijskoffiemarkt". Ik bedoel, da's in een gemiddelde supermarkt 30cm aan schapruimte in de koeling ofzo.. :wink:

Maar goed, ik heb de enquete even ingevuld voor je.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik vind het uitermate vreemd dat een onderzoek naar de Nederlandse ijskoffiemarkt, verder beperkt to respondenten tussen 18 en 40 tegenwoordig kwalificeert als onderdeel van een "studie commerciële economie". Is dat niet net zoiets als een onderzoek naar de Nederlandse ligfietsmarkt voor mensen die minder dan 5km van hun werk wonen?

Met andere woorden, als je de doelgroep en het doelprodukt dusdanig imperkt tot er een populatie overblijft die niet meer statistisch significant is, heeft het resultaat dan nog wel enige wetenschappelijke waarde? Of past dit meer bij een 4e klas HAVO project wat meetelt voor het eindexamen economie?

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Costnix schreef:Waarom zijn de andere leeftijdsgroepen van uw "enquete" uitgezonderd?
Ja inderdaad! Ook 50 en 60 plussers lusten ijskoffie en ik neem aan dat dat de grootste groep is op dit Radarforum :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk kopen veertigplussers ijskoffie en veertigminners imago. Daarom is die laatste categorie veel interessanter voor een marketingonderzoek.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Zandhaas12 schreef:Ik wil graag vragen of de mensen tussen 18 en 40
Vreemd toch dat als jij gaat discrimineren op leeftijd je dit in je onderzoek niet goed meeneemt. Ik kon gewoon een leeftijd van 9.999 jaar invullen en daar liep het onderzoek niet op vast.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn mening is dat van een gereduceerde doelgroep juist de niet-mogen-deelnemers gaan protesteren.

U kunt elders deze "leeftijds-discriminatie" voorkomen, door alle deelnemers ook om de leeftijd te vragen en de 'overtolligen' er geruisloos uit te sorteren ...

Groet van een (buitengesloten)-marketeer.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten