LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Sparta E_bike

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Pinkerd

Nieuwe Sparta E_bike

Ongelezen bericht door Pinkerd »

Ik heb een nieuwe Sparta E-bike overgenomen van iemand die hem gewonnen heeft bij de Bankgiroloterij. De fiets is nagelnieuw, na 40 km fietsen maakt de motor een vreemd geluid, zonder dat het de werking beïnvloed. Ik het Sparta Nederland benadert, maar ik heb geen recht op garantie???

scontra

Re: Nieuwe Sparta E_bike

Ongelezen bericht door scontra »

Pinkerd schreef:Ik heb een nieuwe Sparta E-bike overgenomen van iemand die hem gewonnen heeft bij de Bankgiroloterij. De fiets is nagelnieuw, na 40 km fietsen maakt de motor een vreemd geluid, zonder dat het de werking beïnvloed. Ik het Sparta Nederland benadert, maar ik heb geen recht op garantie???
Geeft u eens een nadere omschrijving van dat geluid.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het nadeel van (nieuw) tweedehands kopen is dat. Geen garantie. Hetzelfde geldt voor kopen op een veiling.

Pinkerd

Het geluid is alsof er een lager defect is

scontra

Pinkerd schreef:Het geluid is alsof er een lager defect is
Heb de indruk dat deze fiets niet (correct) is afgemonteerd toen deze als prijs door de loterij werd aangeboden en waarschijnlijk rechtstreeks vanaf de fabriek komt.
De garantievoorwaarden zijn bij een op dergelijke wijze verkregen fiets helaas niet van toepassing en u zult zelf de fiets moeten aanbieden bij een Sparta dealer om deze alsnog rijklaar voor u te maken.
De kosten hiervoor zijn dan wel voor eigen rekening, maar dan kunt u er tenminste wel gebruik van gaan maken.

Suc6.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Bob Schurkjens schreef:Het nadeel van (nieuw) tweedehands kopen is dat. Geen garantie. Hetzelfde geldt voor kopen op een veiling.
Bij het overnemen van zo'n product neem je ook de garantie over, volgens mij. Garantie die vervalt bij doorverkopen of schenken van een product, klinkt me ongeloofwaardig.

Pinkerd

Antwoord van Sparta:
Helaas moet ik u melden dat garantie niet overdraagbaar is. Dit is ook te lezen in onze garantiebepalingen op onze website: https://www.sparta.nl/sparta-service/garantie.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Pinkerd schreef:Antwoord van Sparta:
Helaas moet ik u melden dat garantie niet overdraagbaar is. Dit is ook te lezen in onze garantiebepalingen op onze website: https://www.sparta.nl/sparta-service/garantie.
Is dus werkelijk zo. Vraag me af of de verkoper van de E-bike dit wel wist, of überhaupt de nieuwe eigenaar hiervan op de hoogte heeft gesteld. Dit is dus echt garantie tot de deur :roll:
Is deze garantievoorwaarde wettelijk wel toegestaan?

mp_maaike

Ongelezen bericht door mp_maaike »

Wat adviseren jullie mij? Ik ga samen met degene die de fiets aan mij verkoopt, de fiets ophalen bij de fietsenwinkel. Komt de fiets en dus de garantie automatisch op naam van de "winnaar" te staan of kan ik in de fietsenwinkel zorgen dat ik als eerste eigenaar aangemerkt sta?

scontra

mp_maaike schreef:Wat adviseren jullie mij? Ik ga samen met degene die de fiets aan mij verkoopt, de fiets ophalen bij de fietsenwinkel. Komt de fiets en dus de garantie automatisch op naam van de "winnaar" te staan of kan ik in de fietsenwinkel zorgen dat ik als eerste eigenaar aangemerkt sta?
De gegevens van de 'winnaar' zijn bekend en u kunt hoogstens aan de fietsenmaker vragen om deze fiets gelijk op uw naam te zetten.
Of en welke consequenties dit voor hem zou kunnen hebben is alleen door de fietsenmaker zelf in te schatten.

Gesloten