John,
Doe nou ff normaal, in plaats van dat geschreeuw. Je probeert elk woord net zo te draaien dat het jou uitkomt. Uit je reacties blijkt in ieder geval dat je geen enkel verstand hebt van VvE's.
Pardon. Ik schreeuw niet. Ik geef mijn mening en hoe ik het zie.
Ik zei 'in ieder geval de laatste drie jaar' omdat ik daarvoor niet betrokken was bij deze flat, dus van daarvoor heb ik geen idee. Ik vermoed dat het nog geen enkele keer gebeurd is, want dan hadden wij het allang gehoord.
Ok vastgesteld u weet niks meer dan de afgelopen 3 jaar.
Je geeft aan dat ik (?) al drie jaar de tijd heb gehad om onderhoud te plegen of onderzoek te doen?
Sorry dat ik het zo heb opgepakt omdat u het volgende melde
Goedemorgen,
Op de eerste dag na het ontstaan van de schade (de schade ontstond 's avonds) zijn wij (als beheerder) tezamen
Als je alles rustig gelezen hebt, kun je zien dat ik geen deel uit maak van de VvE, TS echter wel.
Zou het bij hem dan misschien niet meer dingen bekend {kapotte hoofdkraan of meldingen} zijn uit het verleden dan bij u?
Omdat u degene bent die Vertel mij overigens maar welke VvE de kranen van individuele eigenaren in onderhoud of in de MJOP heeft.
Dat zeg ik niet maar u. Ik meld dat de
hoofdkraan/afsluiter mogelijk onder de onderhoud kan vallen van VvE. MJOP staat los van de vraag wie eigenaar is van de hoofdkraan. Het probleem is dat elke gebouw anders kan zijn betreft hoofdkraan en locatie of afspraken. En de MJOP is een plan van onderhoud en beslist niet wie de eigenaar is. Een plan kan altijd iets missen/vergeten of andere punten niet goed zijn.
Tot slot, ik heb nu enkele keren aangegeven dat de opstalverzekeraar, in persoon van een schade-expert, reeds een dag na het ontstaan van de schade ter plekke was. Je denkt dat dit dus niet in overleg met de verzekeraar is gebeurd? Een schadetraject van deze omvang gaat altijd in goed overleg met de verzekeraar. De VvE heeft er alles aan gedaan zoveel mogelijk schade vergoed te krijgen en dat is behoorlijk gelukt.
Dat word niet gezegd! Ik meld dat mocht de hoofdkraan onder VvE zijn verantwoordelijkheid vallen van onderhoud, dan kan de VvE verantwoordelijkheid zijn.
Het betreft hier waar eindigt de verantwoordelijkheid van het onderhoud. En als voorbeeld kwam ik met eigenwoning en die komt pas Na de Hoofdkraan.