LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UMTS / GSM ziek makende straling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Greta v loon

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Greta v loon »

Hoewel in diverse landen al decennia lang bekend is dat electromagnetische golven een grote invloed hebben op de gezondheid van mensen, zijn er in Nederland nog steeds geen richtlijnen of criteria waar draadloze media aan moeten voldoen.
In Nederland zijn de maximaal toegestane veldsterken duizenden malen hoger dan in andere landen. Tevens is er nauwelijks registratie van de plaatsing van de zendmasten. In Nederland is er de unieke situatie dat vijf telecom providers onafhankelijk en zonder samenwerking de masten plaatsen. Dit leidt tot overlappingen waar de straling extreem hoog wordt.
De overheid acht de belangen van de industrie (in dit geval telecom) hoger dan de gezondheid en de belangen van de burgers.
De inwoners van Nederland worden blootgesteld aan onnatuurlijk hoge straling. Tot nu toe zijn de effecten stelselmatig ontkend, zowel door de industrie, de overheid als de gezondheidsraad.
In November 2003 lijkt TNO met een doorslaggevend onderzoek te komen waaruit blijkt dat de straling van UMTS masten sterke biologische effecten heeft: Mensen worden duizelig en krijgen tintelingen wanneer ze blootgesteld worden aan deze straling.

Zie voor veel meer info: www.stopumts.nl en www.milieuziektes.nl .

Meteen blijkt dat de overheid dit bericht negeert: ''De mogelijke schade aan de gezondheid door straling van UMTS-masten is geen reden om de aanleg van UMTS-netten tijdelijk te staken, vindt de minister.''
Minister Brinkhorst van Economische Zaken weet namelijk dat het vroegtijdig stopzetten van UMTS een grote financiele strop zal zijn voor zowel de staatskas (ongedaan maken UMTS veilingen ?) als de belastinginkomsten. Tevens is er een reele kans dat veel telecomproviders dit fiasco niet zullen overleven.
Wat minister Brinkhorst echter over het hoofd ziet, is dat het toestaan van UMTS tot een grote toename van het aantal chronisch zieke mensen zal leiden.

In Duitsland hebben honderden artsen en professoren het Freiburger Appel ondertekent. Hierin verklaren ze dat veel chronisch zieken, die op het eerste gezicht ongeneeslijk lijken, op korte termijn klachtenvrij zijn wanneer hun huis electromagnetisch opgeschoond wordt.
Vaak is er een 1 op 1 relatie met dichtbij geplaatste GSM masten. Ook de draadloze DECT telefoon blijkt regelmatig een groot probleem.
UMTS zendt echter met een ongeevenaarde kracht en tevens zal voor een landelijk dekkend netwerk op elke 70 meter een mast geplaatst moeten worden. Het is dus niet uit te sluiten dat op of pal naast uw huis een mast komt te staan.
De kans is groot dat zo'n 50% van het Nederlandse volk last zal krijgen van duizeligheid en tintelingen en dit zijn slechts de makkelijk te meten symptomen. Onderhuids zal de straling (die 24 uur per dag doorgaat) veel grotere effecten hebben. Onderzoekers voorspellen dat zo'n 60% van de bevolking ziek zal worden als UMTS gelanceerd wordt.

Het verbaast mij dat de media hier nauwelijks aandacht aan besteedt. De invoering van UMTS kan wel eens een zeer negatieve impuls geven voor de economie van het land. Een impuls die nu op een wel erg slecht tijdstip zou komen ivm. de kwakkelende economie. Door de sterke toename van het aantal zieke mensen zullen de zorg en de uitkeringen in grote problemen komen. Hopelijk wil de minster van Economische Zaken dit op tijd inzien: Nu stoppen met UMTS is de beste oplossing.

Het effect op de economie is slechts een deel van het verhaal. Van veel groter belang is het welbevinden van de burgers van dit land. De invoering van UMTS zal hier waarschijnlijk een zeer negatieve invloed op hebben. Dat kan varieren van duizeligheid en tinteligen tot de grote lijst van (chronische) ziekten zoals vermeld in het Freiburger Appel. Denk daarbij aan leer, koncentratie- en gedragsstoornissen bij kinderen (bv hyperactiviteit), bloeddrukafwijkingen, hartritmestoornissen, hartinfarcten en beroertes bij steeds jongere mensen, hersendegeneratieve aandoeningen (bv Morbus Alzheimer) en epilepsie, kanker zoals leukemie en hersentumoren. Maar denk tevens aan: hoofdpijn en migraine, chronische vermoeidheid, innerlijke onrust, slapeloosheid en moeheid overdag, oorsuizingen, gevoeligheid voor infecties, zenuw- en andere pijnen.

Ook ziekten als hersenvliesontstekingen zullen sterk toenemen: Electromagnetische stralingen van de sterkte en aard zoals bij UMTS, openen namelijk de bloed-hersen barriere. Bacterieen kunnen dan zonder moeite in de hersenen terecht komen met alle gevolgen van dien.

De gezondheidsraad
Van de gezondheidsraad hoeven we niet veel te verwachten. Deze berhartigen in hun adviezen vooral de belangen van de industrie.
Zie: www.gezondheidsraad.nl/adviezen.php?ID=166
Citaat:
{ Niet-thermische effecten bieden geen wetenschappelijke basis voor het vaststellen van blootstellingslimieten. ....
De bewindslieden vragen echter of er aanleiding is om .... de blootstellingslimieten op een lager niveau vast te stellen dan de waarden die op grond van thermische effecten zijn voorgesteld. .....
De commissie heeft deze vraag pragmatisch benaderd door te onderzoeken of er voor niet-thermische effecten een redelijk vermoeden is van een gezondheidsrisico. Zij vindt dat dit voor geen van de drie in het advies behandelde categorieën niet-thermische effecten ? biologische effecten, carcinogenese en aspecifieke klachten ? het geval is. Het antwoord op de vraag van de bewindslieden is daarom negatief.}

Thermische en niet-thermische effecten
Onder thermische effecten verstaan we de effecten op de temperatuurhuishouding in het lichaam. Er is inderdaad gebleken dat de temperatuur van het oor en van de hersenen toeneemt. Dit gebeurt echter ook bij een potje tennissen, dus zou redelijk ongevaarlijk beschouwd kunnen worden.
De niet-thermische effecten zijn van veel groter belang om goed onderzocht te worden en laten deze effecten nou precies de gene zijn die nagenoeg verwaarloosd worden door de gezondheidsraad als de onderzoekers.
Laten we even naar een paar voorbeelden van niet-thermische effecten kijken: De duizeligheid en tintelingen die voorkomen bij blootstelling aan UMTS straling zijn niet-thermisch en worden dus genegeerd. De hersenen met grote zwarte stippen (dode cellen) van ratten die blootgesteld zijn aan slechts een paar minuten GSM straling. De planten die veel slechter groeien wanneer ze naast een stralende GSM telefoon opgesteld zijn. N.B. GSM straling is veel zwakker dan de straling van een UMTS telefoon, dus bij UMTS is nog veel meer te verwachten.

Binnenkort meer hierover

http://www.dvhn.nl/Pagina/0,7109,26-1-2 ... --,00.html
DEN HAAG - Een eerste onderzoek met proefpersonen wijst erop dat UMTS-antennes voor mobiele telefonie kunnen leiden tot duizeligheid en tintelingen. Dit blijkt uit onderzoek door TNO, waarbij elektromagnetische velden van UMTS-antennes werden nagebootst.

http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... /sc=7df9eb
De mogelijke schade aan de gezondheid door straling van UMTS-masten is geen reden om de aanleg van UMTS-netten tijdelijk te staken, vindt de minister. Hij erkent dat er een 'statistisch significante relatie is gevonden tussen de aanwezigheid van radiofrequente velden die lijken op die van een UMTS-basisstation en het ervaren welzijn van de proefpersonen'.

www.phreakers.nl/umts.php
Wat wel het geval was voor DoCoMo, was het grote aantal basisstations dat hun hebben moeten plaatsen, aangezien deze theoretisch gezien slechts 70 tot 80 meter van elkaar af mogen liggen. Maar dankzij deze basisstations is het dan wel weer mogelijk om snelheden te bereiken van 2 Mbps.

http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... /sc=7df9eb
Mocht de straling in een vervolgonerzoek inderdaad schadelijk blijken te zijn - al is het maar enkel in de buurt van woningen met straling voor een langere periode - dan zullen er interessante juridische spellen ontstaan. De mobiele aanbieders willen dan hun geld terug van de licenties, omdat ze de overheid veantwoordelijk houden voor deugdelijke regelgeving. Het zou een aantrekkelijke manier kunnen zijn voor mobiele aanbieders om van UMTS af te komen.
Ze zouden dan aangewezen zijn op wifi voor mobiel breedband internetaanbod, tenzij ook door de straling van wifi gezondheidsriscico's zouden optreden.

rversteeg

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door rversteeg »

Geachte Haik Veerman,

Ik ben nu al een hele tijd aan het sukkelen met mijn gezondheid.Loop van arts naar arts en niets schijnt er met mij aan de hand te zijn. Ik schijn kern gezond te zijn. Maar loop de heledag als ik thuis ben rond met hoofdpijn. En misselijkheid. Heb nergens zin in. Heb sterke drang naar slapen. EN als ik in bed lig slaap ik niet. En als ik slaap is dat hooguit 2 uur. En ben dan een poosje erna weer net zo moe en heb weer die slaap drang. Heb last van nek en schouders. Soms kan ik niet lopen van de pijn. Ik dacht dat ik de eenigste was. Tot ik perongeluk mijn naaste buurman sprak. En wat blijkt tot mijn grote verbazing: De man heeft precies de zelfde klachten als ik zelf. En is er nog erger aan toe als ik. Dus ben aan het vragen gegaan bij de rest van de twee bovenste woonlagen van deze flat. En wat blijkt nog 10 dus 12 totaal hebben prcies de zelfde onverklaarbare klachten. En 10 ervan lopen net als ik er al reregeld bij hun huisarts. Ik heb zelf een elektronica HF achtergrond en ben aan het meten geslagen. Ik meet op onze woonlaag 5mVpM2. De woonlaag lager 3.5mVpM2. Las dat de test was uitgevoerd door TNO met af en toe maximaal 1mVpM2 en die mensen voelde zich in die test onwel en misselijk. Er zijn alleen onderzoeken naar gedaan om te kijken of er een opwarmings proces voordoet. En aan de hand van die gegevens is er een grens ingesteld. Zogenaamde veilige waarde. Maar verder is er niets in onderzocht. Dus als er iemand hier beweerd dat het niet schadelijk is en gaat lopen verkondigen dat iets anders meer schade op leverd, is die persoon belanghebbend en betrokken bij het geld verdienen in deze brance.

??

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door ?? »

'elke 70 meter een mast'
'60% van de bevolking ziek'
'sterke zenders'

WHOEHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!

Beste Greta,
Het is wellicht verstandig om je eerst even in de feiten te verdiepen alvorens dit soort verhalen klakkeloos over te nemen.

GSM is wereldwijd al jaren in gebruik. Als het echt schadelijk was geweest hadden we de effecten al lang en zeer grootschalig moeten terugzien. DECT is trouwens ook populair. Zelfde verhaal.

En ik zal je maar niet vertellen hoeveel (digitaal) vermogen zendmasten zoals in Lopik, Smilde, Roermond, Amsterdam, Rotterdam, Arnhem, Loon op Zand, Lelystad, Hulsberg en Tjerkgaast al jaren doodleuk over de dichtbijgelegen woonwijken uitstralen. Geloof me; dat loopt bij een aantal zendmasten in de megawatts. Een megawatt is 1.000.000 Watt. De gemiddelde GSM / UMTS mast haalt de 20 nog niet eens.

Gast

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Gast »

DE OPLOSSING !!!
als niemand meer zijn GSM en UMTS gebruikt dan zullen de zendmasten niet meer nodig zijn. de oplossing hebben we zelf.
maar iedereen die aan het klagen is heeft zelf een mobiel.
mvg RM

Gast

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Gast »

OPLOSSING !! nummer 2

verhuis naar een besteming waar we nog technisch niet zo ver zijn als wij in europa.
er zijn genoeg 2e en 3e wereld landen waar ze geen gsm masten hebben. en niet te vergeten meestal beter weer dan hier in Nederland
mvg. RM[/b]

Gast

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door Gast »

DE OPLOSSING !!!
als niemand meer zijn GSM en UMTS gebruikt dan zullen de zendmasten niet meer nodig zijn. de oplossing hebben we zelf.
maar iedereen die aan het klagen is heeft zelf een mobiel.
mvg RM

userroy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 16:34

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door userroy »

Als het waar zou zijn, dat UMTS effecten heeft op de gezondheid, dan zou half Japan ziek moeten zijn, in Japan word niet geklaagd over de EMvelden van UMTS antennes. En in o.a. Tokyo staan UMTS antennes al op 80 meter afstand van elkaar, en men heeft te maken met verschillende providers, bijna iedere volwassene in Japan maakt gebruik van UMTS, en niemand klaagt over de effecten.

Als in een flat waarop gsm/umts antennes staan, 15 mensen het zelfde ziektebeeld zou vertonen zonder enige medische verklaringen, en de bewoners de masten op hun dak de schuld geven, dan zou de halve stedelijke bevolking doodziek zijn, kankergevallen stijgen met 100-en procenten enz, gebeurt dit, nee.

Ik ken zat mensen die in de buurt (<50m) van een UMTS & GSM mast wonen, van deze mensen hoor ik geen enkele gezondheidsklacht over deze antennes, ze zijn wel aan het klagen over buurtbewoners, omdat ze jaloers zijn dat zij UMTS & GSM antennes in hun achtertuin hebben staan die fors geld opleveren.

Zouden de mensen die in Lopik wonen ook ziek zijn, van die in verhouding 1000-en malen zo sterke stralingsbron. Nee, vraag het ze zelf maar.

Je kunt wel vragen aan mede flatbewoners of ze tegen een GSM/UMTS mast stemmen maar, het stralingsniveau van zo’n antenne is veel groter in de tegenoverstaande flat dan in de flat waarop de antennes staan. Als een provider geen toestemming krijgt voor het bouwen voor zo’n mast, dan zetten ze hun antennes…..

Juist ja, op die tegenoverstaande flat.

Uiteindelijk blijkt dat de mensen die klagen over de effecten voor zo’n mast geen poot hebben om op te staan. Bovendien kent Nederland ruim 13 miljoen gebruikers van de GSM-standaard, en daar zitten zeker mensen bij die klagen over GSM/UMTS masten. Bellen met een mobieltje is openstaan voor de blootstelling van een hoeveelheid straling die 100-en malen hoger is dan die van antennes op je eigen dak / in de achtertuin.

Nog een tip: Blijf uit de buurt van de winkelstraten/centra, vele mensen bellen hier en het stralingsniveau ligt hier ook vele malen hoger dan bij een GSM/UMTS mast, en hier hoor je niemand over klagen.

Allerlaatste tip: Als je last hebt van GSM/UMTS straling doe dan ook maar je magnetron, wekkerradio, computer, televisie, stereo-installatie, automatische garagedeur enz, enz. Vergeet de lampen ook niet, en plaats in daarvan wat kaarsen. Nu nog iets te klagen, ja, over die armoedige omstandigheden waarin je nu moet leven.

KORTOM, ALS JE EVEN LOGISCH NAAR HET PROBLEEM GAAT KIJKEN, ZIE JE AL DAT DRAADLOZE COMMUNICATIE STANDAARDEN GEEN GEVOLGEN HEBBEN VOOR DE GEZONDHEID.

Mijn verwachtingen zullen zijn, dat we alsmaar meer te horen krijgen over dit onderwerp de onrust over GSM/UMTS zal toenemen. Trek je ook niets aan van de onzin verhalen die hier worden verteld. Mensen die denken dat het toch aan die antennes ligt moeten maar verhuizen, naar een plek waar ze naar hun mening minder worden blootgesteld.

rversteeg

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door rversteeg »

Dagblad van het Noorden, 1 oktober 2003

DEN HAAG - Een eerste onderzoek met proefpersonen wijst erop dat UMTS-antennes voor mobiele telefonie kunnen leiden tot duizeligheid en tintelingen. Dit blijkt uit onderzoek door TNO, waarbij elektromagnetische velden van UMTS-antennes werden nagebootst.
Dergelijke effecten werden niet aangetroffen bij velden van GSM-antennes. Het kabinet wil verder onderzoek, dat moet uitwijzen of de gevonden effecten schadelijk zijn. Zo is nog onduidelijk of de effecten blijvend zijn of tijdelijk.

Eerder onderzoek wees uit dat de elektromagnetische velden van UMTS, maar ook van GSM-antennes voor mobiele telefonie, van invloed zijn op de reactiesnelheid, de alertheid en het geheugen van mensen. Veelal ging het dan om verbetering van de prestaties.

De gevonden effecten van de elektromagnetische velden van de antennes gelden niet automatisch voor de telefoons, omdat antennes en telefoontoestellen verschillende signaalvormen hebben. Bovendien is de biologische oorzaak van de gevonden effecten van de antennes nog onbekend.

Het onderzoek naar de effecten van de UMTS-antennes is uitgevoerd met twee groepen van 36 personen. Eén groep bestond uit mensen die hadden aangegeven hinder te ondervinden van de antennes, de andere groep niet. De sterkte van de toegepaste elektromagnetische velden kwam overeen met wat gemeten wordt bij de antennes op straat en in woningen.

Utrechts Nieuwsblad, 1 oktober 2003
'' UMTS SCHADELIJK
Utrecht - Zendmasten voor mobiele UMTS-telefonie (ook geschikt voor dataverkeer) kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van TNO. >Pagina 2''

En op pagina 2:
'' Meer onderzoek geeist ...
ZENDMAST UMTS SCHAADT GEZONDHEIDHEID

GPD
---
Den Haag - Zendmasten voor razendsnelle mobiele telefonie kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Bij proeven met antennes voor het toekomstige UMTS-net kregen mensen last van hofdpijn, duizeligheid en tintelingen door de elektromagnetische velden.

Dat blijkt uit een onderzoek door TNO. De ministeries van economisceh zaken, VROM en volksgezondheid spreken van uniek onderzoek, dat voor het eerst het verband aantoont tussen gezondheidsklachten en umts-telefonie.
....


Het TNO rapport is voor de overheid vooralsnog geen reden om de invoering van UMTS-telefonie in 2007 uit te stellen. Eerst moet duidelijk zijn wat de exacte gevolgen voor de gezondheid zijn en in hoeverre sprake is van permanente en onomkeerbare schade, aldus de ministeries''

(Volkskrant, voorpagina 01-10-03)

TNO: mast voor UMTS schaadt gezondheid

Antennes van GSM-masten hebben geen meetbaar effect op de gezondheid. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO. Ook bij testpersonen die zelf aangeven last te hebben van GSM-masten, is geen toename waarneembaar van klachten als hoofdpijn, duizeligheid en tintelingen.

De testgroep van klagers had wel last van de UMTS-masten, die in Nederland vooralsnog geen signalen uitzenden. De klagers wisten vooraf niet aan welke signalen zij werden blootgesteld.

Opmerkelijk zijn de grote verschillen tussen de klagers en de groep neutrale proefpersonen. De groep klagers bestond voor tweederde uit vrouwen en was gemiddeld tien jaar ouder dan de neutrale groep die voor tweederde uit mannen bestond. Proefpersonen moesten op een computerscherm 23 vragen beantwoorden terwijl verschillende frequenties op hen werden afgevuurd, of terwijl ze dáchten dat dat gebeurde; het placebo-signaal.

De eerste groep van klagers reageerde veel heftiger op vrijwel alle vragen en alle vormen van signaal, inclusief het placebo-signaal. Het vaakst zeiden deze proefpersonen dat ze zich duizelig voelden, spierpijn kregen, hun hart begon te bonzen, ze rusteloos of schrikachtig werden of dat delen van het lichaam zwak aanvoelden.

Bij de neutrale groep werd veel minder heftig gereageerd: alle scores waren de helft of meer lager. Op slechts drie van de 23 vragen volgde een meer dan lauwe reactie. Daar zeiden ze zich rusteloos te voelen, spierpijn te hebben en gevoelens van boosheid te vertonen. Alleen al het stellen van deze vragen leverde reactie op.

Wat de onderzoekers vooral verontrust, is dat los van alle nep-signalen en nep-reacties door vrijwel alle proefpersonen het heftigst wordt gereageerd op het UMTS-signaal. Intrigerend zijn ook de verschillen. Het UMTS-signaal zorgt bij klagers vaker voor duizeligheid en het 'zwak aanvoelen van delen van het lichaam'. De neutrale groep had daar veel minder last van. Zij reageerden vooral heftig op het UMTS-signaal door 'rusteloosheid'.

??

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door ?? »

Uit bovenstaande verhaal kun je 2 dingen concluderen:

1> Er is een gigantisch 'placebo' effect. Dat wil zeggen: Er is niets aan de hand in die gevallen maar mensen DENKEN dat ze bloot staan aan UMTS straling en krijgen daarvan al spontaan gezondheidsklachten.
2> Dat Placebo effect werkt door in de gewone resultaten. Daarmee is nog steeds het verband tussen gezondheidsklachten en UMTS niet aangetoond.

3> Alleen uit de reacties van de andere groep kan worden opgemaakt dat er een kans is dat UMTS rusteloosheid veroorzaakt. Daarmee zijn andere oorzaken echter nog niet uitgesloten.

Conclusie: Veel placebo effecten, storm in een glas water.

a.witzel

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door a.witzel »

Klik op onderstaande link om de formuleiren van bewoners te bekijken.

http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=114

userroy
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 16:34

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door userroy »

BEWONERS WILLEN BOUWSTOP
De Roosten boos over UMTS-mast
Door onze correspondent GEERT VAN ELTEN

Woensdag 3 november 2004 - Bewoners van de wijk De Roosten zijn boos over de bouw van een dertig meter hoge UMTS-mast voor mobiele communicatie. Naast het benzinestation aan het Floraplein hebben bomen plaats gemaakt voor een betonnen vloer van twintig vierkante meter. De firma RANN uit Rijswijk gaat daar de toren bouwen. Omwonenden verwijten de gemeente dat ze onvoldoende zijn geïnformeerd.

Willemien de Vries, Beatrijs van Oijen, Hans Vermeulen, Frans van Esch en André de Vries op de fundamenten van de UMTS-mast
(Foto Vincent Wilke)

RANN is opgericht door de telecombedrijven Orange en T-mobile voor de aanleg van infrastructuur. UMTS staat voor Universal Mobile Telecommunications System en is bedoeld voor mobiel verkeer van grote hoeveelheden data, zoals foto?s en film. Een woordvoerder meldt namens RANN dat er gewerkt wordt volgens richtlijnen van de Europese Unie en dat volgens de nu beschikbare kennis geen enkel risico is voor de gezondheid. ?De straling van een wekkerradio is groter dan van de UMTS-mast.?

De gemeente Eindhoven heeft voor de bouw van de mast een ?lichte bouwvergunning? afgegeven en dat gepubliceerd in Groot Eindhoven in augustus vorig jaar. De woordvoerder van de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer bevestigt dat de zendmast valt onder de lichte bouwvergunningen. ?Dat is ook de reden dat we de buurt niet apart geïnformeerd hebben?, gaat hij verder. ?Dat doen we wel als er sprake is van vrijstelling of aanpassing van het bestemmingsplan, maar dat was hier niet nodig.?

Waarschuwingen

Hans Vermeulen uit de San Giorgi-

laan doet namens de omwonenden het woord. Hij en zijn buren hebben een flink dossier aangelegd met waarschuwingen uit verschillende hoeken over de risico?s voor welbevinden en gezondheid. Zo schermt het meldpunt Netwerk Gezondheid en Milieu met TNO-rapporten. TNO zelf is wat voorzichtiger en minder concreet met waarschuwingen. Maar het netwerk verwijst ook naar de website www.stopumts.nl Daar wordt gesproken van boze omwonenden die masten omver halen vanwege het toenemende aantal kankeraandoeningen.

?Maar er is meer?, geeft Vermeulen aan. ?Wij wisten van niets toen we een maand geleden wakker werden van het heien. Dakpannen liggen nu scheef en we sluiten niet uit dat huizen schade hebben opgelopen.

EN NU KOMT IE.....

Ook hebben we waarschuwingen gehad dat de straling verstorend kan werken op onze eigen mobiele telefoons en elektronische apparatuur. Dat betekent dat ook de beveiliging van het benzinestation niet meer gegarandeerd is. Tot slot is er nog de visuele overlast van de dertig meter hoge mast.?

MENS JE VERRAAD JEZELF, HAHA, DIE MAST HEEFT INVLOED OP ONZE MOBIELE TELEFOONS, DAS EEN GOEIE, HOEZO GOEDE ARGUMENTEN TEGEN ZO'N MAST.

Ik kan niet wachten tot we een aantal landelijk dekkende UMTS-netten hebben, mensen vragen gewoon om zulke reacties als ze zonder enige argumenten UMTS naar de ****** willen helpen. Ik lach en ben woedend tegelijk of zal dat komen van die mast hier iets verderop.

a.witzel

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door a.witzel »

Klik op onderstaande link om de formuleiren van bewoners te bekijken.

http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=114

??

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door ?? »

Prachtig, die formulieren. De eerste de beste wetenschapper die hier naar kijkt lacht en stampt de hele 'onderzoeksmethode' finaal de grond in.

Is ook logisch. D'r is geen peil te trekken op de 'klachten' (bepaalden kunnen zo ingevoerd worden op bepaalde medische websites en leiden dan direct naar compleet andere oorzaken) en de formulieren zijn erg leidend.

En dan wil iemand die zoiets doet serieus genomen worden?

STOPUMTS

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door STOPUMTS »

Hoeveel bewijzen wil iedereen hebben?

Bezoek regelmatig de volgende site om op de hoogte te blijven:
www.stopumts.nl
Verenig nu het nog kan. Nederland heeft de hoogste blootstelslimiet ter wereld. 10.000.000 keer hoger dan Nieuw Zeeland.
Wanneer worden we eens wakker en zien we de link tussen straling, ziekten en toegenomen spanningen op elk vlak.

Een 10 jaar durend Duits onderzoek: (3 keer meer kankergevallen binnen 400 meter van een mast)
http://www.umwelt-medizin-gesellschaft.de/

BMW die 100000 werknemers gaat beschermen tegen straling (DECT):
http://www.stopumts.nl/doc.php/UMTS%20i ... 0media/145
http://www.oedp-muenchen.de/stadtpoliti ... 40301.html

Mensen die ziek worden:
http://www.stopumts.nl/doc.php/Verhalen/

Wijken die zich tegen GSM keren:
http://www.tctubantia.nl/archief?ArchiefID=2445195

Ziekenhuizen die brieven krijgen en daaraan gehoor geven:
http://www.stopumts.nl/doc.php/UMTS%20i ... 0media/160

100 Duitse artsen die waarschuwen voor straling:
http://milieuziektes.nl/Rapporten/Appel ... 230704.pdf


Onzin?

2 december besteed Zembla een uitzending aan dit onderwerp.
Kijk erna.

Wanneer komt er eens een onderzoek met de blootstelling die
wij nu dagelijks meemaken bij zendmasten? Dan zal heel snel
worden aangetoond dat GSM / DECT / UMTS straling wel degelijk
gevaarlijk is voor mensen.

Zolang niet bewezen is dat GSM NIET schadelijk is, mag er geen
mast bijgeplaatst worden. En niet andersom, zoals nu gebeurd.
Er is NIETS bewezen en het laatste TNO onderzoek toont vreemde
dingen, die niet waren verwacht. (zie onderzoek). Maar toch stoppen
ze niet met het plaatsen van masten.......

Pik het niet en kom in actie.

rversteeg

Re: UMTS / GSM ziek makende straling

Ongelezen bericht door rversteeg »

Een tv toestel en computer geven ook electrosmog dat klopt.
De magnetron idem dito. Deze werkt ook op 2200 mhz.
En lekt ook wel wat, maar zijn korte momenten.
En deze is niet gemoduleerd en puur 1 zuivere frequentie.
Maar dit zijn moment opnames. Een mens kan veel hebben wat dat betreft. Het gaat hier alleen om de frequentie.
umts draait op een 2100 MHZ en dat is een golflengte.
Hoe hoger de frequentie hoe kleiner de golf lengte.
Dan hadden ze met het bouwen van flats en betonnen constructies de afstanden van betonijzer om de 60 mm moeten doen om UMTS tegen te houden. Nu is deze 24 t/m 25 cm.
En alle radio golven hoger dan 1200 mhz gaat voor een groot deel dwars door betonijzer heen.
UMTS radio golven gaan dus ook. En kaatsen ook terug via metalen voorwerpen terug door de ramen bij de mensen thuis.
Die grenzen van 43voltPmeter zijn ook absurd voor woorden en zijn gesteld op thermische opwarming.
En men heeft geen onderzoeken gedaan wat het aan besturing doet van het menselijk lichaam bij langdurige blootstelling eraan.
De gsm die al langer op het dak staan en werken op 900mhz niet. En hebben de mensen dus nog niet zoveel last van gehad.
En de 1800 mhz is later gekomen achter de 900mhz aan.
Een mens heeft aardstralen nodig. Deze helpen bij het goed functioneren van het lichaam.
Onze aarde straalt van naturen magnetisme uit. Zonder deze straling zouden we niet kunnen leven. Door onze moderne levensstijl staan wij nauwelijks meer in direct contact met het natuurlijke aardmagnetisme en missen wij grotendeels de positieve bijdrage aan onze lichaamsenergie. Dit effect wordt versterkt door de toepassing van een veelheid aan elektrische apparatuur zoals PC's, TV's, keukenapparatuur, het elektriciteitsnet (in woningen, kantoorgebouwen, fabrieken, etc.) die allemaal spanningsvelden opbouwen en invloed hebben op onze energie.
Door een goed gebruik van magnetische straling wordt een uitkomst voor meer energie, ontspanning, versoepeling van spieren en gewrichten en vele andere kwalen geboden.
Ondanks dat de wetenschap met betrekking tot magnetisme al meer dan 5000 jaar oud is, is het in de Nederlandse gezondheidszorg een nog tamelijk onbekend terrein.
Tijdens de presentatie komt ook de zogenaamde electrosmog aan de orde.
Electrosmog is een vorm van milieuverontreiniging door kunstmatig opgewekte elektriciteit zoals de steeds aanwezige netspanning in onze woning. Elektriciteit veroorzaakt stralingen die op ons lichaam inwerken. Deze voortdurende inwerking van niet-biologische velden prikkelen dag en nacht ons lichaam en bouwen spanning (=stress) op in ons lichaam. Omdat het hier om een opgebouwde spanning middels elektriciteit, wordt deze vorm van stress aangeduid als 'Elektrostress'
Onderzoeken laten dan ook zien dat electrosmog inwerkt op het zenuwstelsel, het besturing - en regelsysteem van ons lichaam. Aangezien het zenuwstelsel overal in het lichaam ingrijpt betekent beïnvloeding van het zenuwstelsel beïnvloeding van elk orgaan en elk deel van het lichaam. Elektrostress kunt U herkennen aan de volgende kenmerken: De aandoening is hardnekkig en chronisch, de oorzaak wordt niet echt gevonden en medicijnen werken nauwelijks of helemaal niet.

Gesloten