LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fredschifferling
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2017 13:43

naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door fredschifferling »

15 juni boekte ik 2 tickets via Budgetair naar Bangkok. De heenvlucht was op 23 okt en terug op 20 nov.
Intussen blijkt mijn reisgenote een probleem te hebben, waardoor ze niet meer in staat was deze reis te ondernemen. Inmiddels een andere reisgenoot gevonden die ook bereid was de ticket over te nemen onder dezelfde voorwaarden. Dwz dezelfde data; dus precies dezelfde reis...alleen op een andere naam????
Nu 18 augustus ( dus meer dan 2 maanden voor de heenreis) aan Budgetair gevraagd of de namen op een van de ticket gewijzigd kon worden.

Vrijwel meteen een mailtje terug dat het dus niet kan. De enigste mogelijkheid is de ticket annuleren (100%) kosten!!! En vervolgens een nieuwe ticket kopen!?!? Niet dus...aldus de boekingsvoorwaarden, zo luidde een andere telefonische mededeling op 18 aug 2017.

De voorwaarden opgezocht die Budgetair hanteert. Dat zijn de boekingsvoorwaarden (consumentenvoorwaarden) van de ANVR. Bij deze boekingsvoorwaarden (ANVR dus) , is een artikel 8 opgenomen (rechten van de reiziger; 8.1 "in de plaatsstelling" ).
Klaar en helder staat er: subartikel 8.1.1 (citaat)" De reiziger kan aan de reisorganisatie verzoeken zich te laten vervangen door een ander" ( eind citaat). Voorwaarden daar bij zijn : je moet als " ander " voldoen aan de overeenkomst; het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend. En tot slot " de betrokken dienstverleners" moeten zich hier niet tegen verzetten. De dienstverleners zijn de vliegmaatschappijen KLM en Aeroflot.

Nijogeth
Berichten: 10838
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even van de site van KLM geplukt:
'Naamcorrectie in uw boeking
Als uw naam in uw boeking niet overeenkomt met hoe dit staat in uw paspoort, kunt u dit laten corrigeren. Dit kan via KLM.com of u kunt contact met ons opnemen via social media. Het is niet mogelijk om uw naam te vervangen door die van iemand anders – uw ticket blijft op uw naam staan.'

Het kan dus niet.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door henk51 »

Via uw ticket annuleringsverzekering al gekeken of het probleem van uw reisgenote eventueel gedekt is .
Neem aan dat u er een afgesloten heeft voor die paar tientjes.

groeten Henk

NeoDutchio
Berichten: 12784
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt een reiziger laten vervangen, echter hier zitten kosten aan. Het heet niet voor niets BUDGET air, overal zitten kosten aan vast. Dat is hun verdienmodel. Simpelweg een naam, persoonlijke gegevens, etc laten veranderen is moeilijk dan enkel een voornaam. Jammer vanhet geld en hopen dat er ergens een verzekering voor is afgesloten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat veel mensen vergeten (of niet weten) is dat, als je een vliegticket koopt, de passagiersgegevens in een hele keten van systemen wordt verspreid. Deels voor de logistiek van alles (bagage etc), maar ook vanwege veiligheid en overheidseisen van sommige landen (die ook nog eens per land anders kunnen zijn). Wijzigingen hebben behoorlijk wat impact en dat is waarom je bij de budgettickets niet zo makkelijk dingen kunt laten wijzigen. Bij tickets waarbij je wel flexibiliteit hebt zitten die kosten in de ticketprijs verwerkt.

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: naam op ticket wijzigen bij Budgetair kan niet!

Ongelezen bericht door Willem-J »

Voor zo een reis heb je natuurlijk een annuleringsverzekering afgesloten zoals als eerder gezegd
Maar dan moet er wel een echte reden zijn natuurlijk.

Gesloten