LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] app android auto verboden in Nederland?
-
app android auto verboden in Nederland?
Waarom is de app android auto verboden Nederland?
Dat is simpel: omdat het dan als verlenging van je telefoon gezien wordt en je mag je telefoon niet gebruiken als je rjjdt.
Maar wat als je de app voor navigatie wilt gaan gebruiken?
Heb de politiek aangeschreven maar begrijpen mijn brief niet:
Geachte dames en heren,
Van uw collega begrijp ik dat u niet helemaal ingevoerd bent op het gebruik van de app Android Auto op mijn Samsung telefoon ten behoeve van de navigatie. Het verschil met de IPhone zit hierin dat om gebruik te kunnen maken van Google Maps op de Android telefoontoestellen de genoemde app moet draaien, via de IPhone gaat dit rechtstreeks en is dus toegestaan.
In uw bedachte regel gaat u er in dit geval onterecht vanuit dat de mobiele telefoon dan tijdens het autorijden bedient zou worden. Dit is geenzins het geval, er is praktisch geen verschil met het bedienen van een ingebouwde navigatiesysteem of met het gebruik van de IPhone. De Samsung telefoon ligt gewoon ergens in de auto waarop deze app draait, zodat op het autoscherm de navigatie bedient kan worden. Desgewenst kan ik dit demonstreren.
Graag zie ik dat u op zeer korte termijn deze wet- en regelgeving aanpast, zodat ik er tijdens mij vakantie gebruik van kan maken.
Zo niet, bent u het met mij eens dat het gebruik zoals ik schets gewoon toegestaan zou moeten zijn (vergelijkbaar met ingebouwd navigatiesysteem of IPhone)?
Dat de wetgever met het opstellen van de regels hierin een vergissing gemaakt heeft?
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Dat is simpel: omdat het dan als verlenging van je telefoon gezien wordt en je mag je telefoon niet gebruiken als je rjjdt.
Geachte dames en heren,
Van uw collega begrijp ik dat u niet helemaal ingevoerd bent op het gebruik van de app Android Auto op mijn Samsung telefoon ten behoeve van de navigatie. Het verschil met de IPhone zit hierin dat om gebruik te kunnen maken van Google Maps op de Android telefoontoestellen de genoemde app moet draaien, via de IPhone gaat dit rechtstreeks en is dus toegestaan.
In uw bedachte regel gaat u er in dit geval onterecht vanuit dat de mobiele telefoon dan tijdens het autorijden bedient zou worden. Dit is geenzins het geval, er is praktisch geen verschil met het bedienen van een ingebouwde navigatiesysteem of met het gebruik van de IPhone. De Samsung telefoon ligt gewoon ergens in de auto waarop deze app draait, zodat op het autoscherm de navigatie bedient kan worden. Desgewenst kan ik dit demonstreren.
Graag zie ik dat u op zeer korte termijn deze wet- en regelgeving aanpast, zodat ik er tijdens mij vakantie gebruik van kan maken.
Zo niet, bent u het met mij eens dat het gebruik zoals ik schets gewoon toegestaan zou moeten zijn (vergelijkbaar met ingebouwd navigatiesysteem of IPhone)?
Dat de wetgever met het opstellen van de regels hierin een vergissing gemaakt heeft?
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Re: app android auto verboden in Nederland?
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Misschien even langs de apotheek voor een realiteitspilletje? De regering is op dit moment bezig met de formatie, en er liggen voor het aankomende kabinet een aantal grote/belangrijke dossiers klaar om werk van te maken, en daar is dit geen onderdeel van. Dit gaan ze niet even snel fixen voor uw vakantie. Ook is android auto 2.0 nog niet officieel in Nederland beschikbaar, dus je zal ook ff bij Google moeten buurten om dát te fixen.liefdeisdeweg schreef:Waarom is de app android auto verboden Nederland?
Geachte dames en heren,
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Offtopic reacties verwijderd door moderatie.
-
De navigatie mag alleen gebruikt worden mits de telefoon in een houder oid dergelijks zit. Ook in de hand houden tijdens navigeren is verboden.MichielFRL schreef:Wat is precies het probleem?
Een smartphone gebruiken voor navigatie is gewoon toegestaan, alleen bellen en appen terwijl je de telefoon in de hand houdt niet.
Onjuist of onvolledig. Wat je er ook mee doet, je mag 'm niet in de gaan houden of bedienen. En zodra hij in de houder zit, mag je er ineens alles mee.MichielFRL schreef:Wat is precies het probleem?
Een smartphone gebruiken voor navigatie is gewoon toegestaan, alleen bellen en appen terwijl je de telefoon in de hand houdt niet.
Verder is Android Auto een app voor ook in het communicatie systeem van de auto zelf. Pairen en je krijgt je telefoondisplay in het display van je auto. Telefoon kan dan zelfs in de kofferbak, en nog kun je bellen, berichten sturen, streamen en muziek luisteren via de telefoon. Teveel auto's maken alleen gebruik van AppleCarplay. Geen idee waarom. Maar Android Auto wint langzaam terrein.
Die brief...was kansloos en bijzonder onzinnig.
Die brief...was kansloos en bijzonder onzinnig.
Met Android Auto kopieer je eigenlijk de interface van je telefoon naar het infotainmentsysteem van je auto. Even afhankelijk van hoé dat gebeurd, ik ken het zo niet precies, zou je dus kunnen whatsappen via de knoppen en scherm van je auto, zonder fysiek je telefoon in de hand te hebben. Dan doe je dus de afleidende telefoonhandelingen, maar niet daadwerkelijk met je telefoon in de hand.
Bij apple carplay is die functionaliteit gelimiteerd tot bellen, navigeren en muziek luisteren, kortom de dingen die je normaliter al handsfree of via stuurbediening kan doen in je auto.
Bij apple carplay is die functionaliteit gelimiteerd tot bellen, navigeren en muziek luisteren, kortom de dingen die je normaliter al handsfree of via stuurbediening kan doen in je auto.
-
Via apk mirror is het uiteindelijk opgelost
Er was nooit een probleem om mee te beginnen...liefdeisdeweg schreef:Via apk mirror is het uiteindelijk opgelost
-
Een aantal kamerleden nemen dit probleem wel degelijk serieus. Waaronder PvdA, VVD en ook de SGP gaat wat doen.
En de mogelijkheid van een fantastisch nieuw topic als je wordt aangehouden en beboet gecreëerd, want wat jij zo trots "geregeld" hebt, is dus bij wet verboden in Nederland.liefdeisdeweg schreef:Via apk mirror is het uiteindelijk opgelost
Kan je even doorgeven op welke snelwegen je doorgaans rijdt? Dan kan ik die wat mijden, ik bedoel, als je al append een file inploegt, wil ik er liever niet in staan.
Probleem...? De app wél kunnen gebruiken, dát is een probleem. En kan je eens onderbouwen waaruit blijkt dat die drie partijen er iets mee gaan doen?liefdeisdeweg schreef:Een aantal kamerleden nemen dit probleem wel degelijk serieus. Waaronder PvdA, VVD en ook de SGP gaat wat doen.
Bij Android Auto is het geen 1-op-1 weergave van je telefoon op je infotainmentsysteem. Het is een versimpelde weergave waarbij je alleen toegang hebt tot een klein aantal door (Google goedgekeurde apps). Deze apps krijgen een aangepaste weergave waarbij de knoppen groter zijn en er een maximaal aantal clicks is om tot functionaliteit te komen.sjohie schreef:Met Android Auto kopieer je eigenlijk de interface van je telefoon naar het infotainmentsysteem van je auto. Even afhankelijk van hoé dat gebeurd, ik ken het zo niet precies, zou je dus kunnen whatsappen via de knoppen en scherm van je auto, zonder fysiek je telefoon in de hand te hebben. Dan doe je dus de afleidende telefoonhandelingen, maar niet daadwerkelijk met je telefoon in de hand.
Werkt technisch anders dan Apple Carplay; maar het eindresultaat is zeer vergelijkbaar (ook weer zeer vergelijkbaar met een door autofabrikanten geleverd infotainmentsysteem; maar dan gebruiksvriendelijker dus minder afleidend). Belangrijkste reden dat het niet in NL beschikbaar is: de Nederlandse markt is te klein voor Google om onderzoek te doen naar of Android Auto aan alle wet- en regelgeving voldoet. Ze beginnen bij de grote markten of markten waar ze veel kennis van hebben en werken (langzaam) naar steeds meer markte toe. Op hoofdlijnen hebben veel EU landen dezelfde wetgeving; maar omdat elk land een eigen invulling kan geven kan Google er niet zomaar vanuit gaan dat wat in Duitsland en Frankrijk mag ook in Nederland mag.
Apple heeft blijkbaar meer resources over voor het duiken in de verschillende wetgevingen. Of ze gokken het erop en zien wel wat er gebeurt als ze aangeklaagd worden.
Beste Sjohie,sjohie schreef:Met Android Auto kopieer je eigenlijk de interface van je telefoon naar het infotainmentsysteem van je auto. Even afhankelijk van hoé dat gebeurd, ik ken het zo niet precies, zou je dus kunnen whatsappen via de knoppen en scherm van je auto, zonder fysiek je telefoon in de hand te hebben. Dan doe je dus de afleidende telefoonhandelingen, maar niet daadwerkelijk met je telefoon in de hand.
Ik heb vandaag Android Auto gebruikt tijdens mijn reis naar Beeld en Geluid in Hilversum, ik hoefde niet het scherm aan te raken, de meeste dingen waren gewoon mogelijk met behulp van mijn stem.
Ik heb zo het gevoel dat u niet heeft gezien hoe de gebruikersinterface er uit ziet, geen zorgen, nu ik thuis ben heb ik even een screenshot gemaakt van alle vier de schermen waar je normaal op zou staan.
Hoofdpagina:
https://ncmoud.stackstorage.com/s/IcDnFNv03qYdfI7
Telefoonmenu: (Data geblokkeerd om veiligheidsredenen.)
https://ncmoud.stackstorage.com/s/HTiu7W2dT7no9fe
Muziek (Google Play Music):
https://ncmoud.stackstorage.com/s/CgksaGqfrEdK3Sr
Kaart (Google Maps):
https://ncmoud.stackstorage.com/s/CVhvpFXn6cY5oAN
Ik zei bijvoorbeeld "Okay Google, give me directions to Netherlands Institute for Sound and Vision."
Dat commando zorgde ervoor dat navigatie naar Beeld en Geluid werd gestart, precies waar ik naar vroeg.
Ik hoop dat deze informatie handig uitkomt.
Met vriendelijke groet,
Connor Oud
ik heb android auto op mijn smartphone geïnstalleerd via apk mirroring. Bij het activeren krijg ik steeds de melding "Google play-services werkt op dit moment niet. Komt dit iemand bekend voor en wat kan ik er aan doen om het wel werkend te krijgen?
Heb je wel AA in je auto?johnvb47 schreef:ik heb android auto op mijn smartphone geïnstalleerd via apk mirroring. Bij het activeren krijg ik steeds de melding "Google play-services werkt op dit moment niet. Komt dit iemand bekend voor en wat kan ik er aan doen om het wel werkend te krijgen?
Verder moet je hele GPlay-service santenkraam updaten... allemaal dus.
Ik heb Android Auto zeker in mijn auto. Het is het R-link systeem van Renault. Ik heb Google Play Services opnieuw geïnstalleerd, maar het resultaat is nog precies hetzelfde. Wat bedoel je precies met de hele santenkraam van Google Play Services?
Misschien zou je het eens moeten downloaden via de Play Store?johnvb47 schreef:ik heb android auto op mijn smartphone geïnstalleerd via apk mirroring. Bij het activeren krijg ik steeds de melding "Google play-services werkt op dit moment niet. Komt dit iemand bekend voor en wat kan ik er aan doen om het wel werkend te krijgen?
De hele mikmak van Google Play moet waarschijnlijk wel up-to-date zijn om dit te gebruiken. Dus Google Play-services, Google Play Store, Google Tekst-naar-spraak-engine en al dat soort apps.