LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonnepanelen niet aangemeld op website

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
VIP

zonnepanelen niet aangemeld op website

Ongelezen bericht door VIP »

Hoi,

Mijn moeder heeft een nieuwbouwhuis gekocht in 2008 met zonnepanelen. Deze zonnepanelen zijn door een bouwbedrijf (failliet bedrijf inmiddels) geïnstalleerd in de hele wijk (4 straten).
Zij hebben echter de zonnepanelen NIET aangemeld bij Liander en ook niet bij Nuon. Daardoor heeft mijn moeder ca 9 jaar elektra terug geleverd terwijl ze daar niets voor terug heeft gehad. De meter van haar is capabel om dit te meten; dat is dan ook gebeurd. Ze weten dus precies hoe veel er terug geleverd is en verbruikt.
Liander wil echter maar 120 euro vergoeden terwijl ze ca 3600kwh heeft terug geleverd dus dat is echt veel te weinig is mijn mening. Nuon doet überhaupt niets...

Er is bij overdracht van het huis ook niet gemeld dat ze de zonnepanelen zelf moet aanmelden! Dus de installateur of de aannemer heeft toch een fout gemaakt? Een aantal buren hebben zichzelf aangemeld...maar een aantal niet/nog niet.

Ik hoor graag of dit vaker is voorgekomen en wat eventueel de beste stappen zijn; procederen of accepteren?

renewouters

Re: zonnepanelen niet aangemeld op website

Ongelezen bericht door renewouters »

Moet je dit niet zelf aangeven als je een contract met een energieleverancier afsluit?

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het lijkt me toch echt dat je dit als consument zelf moet aangeven, tenzij heel specifiek door de installateur is aangegeven dat zij dit zouden doen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Na zoveel jaren procederen tegen een bedrijf wat er wegens faillissement al niet meer is, is volstrekt kansloos natuurlijk en kan niet eens meer.
Het aanmelden van zonnepanelen is in principe iets tussen een energieleverancier en een klant. Een installateur kan zonnepanelen bij wijze van service voor een klant aanmelden maar dit is geen wet- of regelgeving.
Dat een aantal mensen de panelen nog niet aangemeld zou hebben is ergens ook wel merkwaardig. Dan zouden deze mensen hun meterstanden en energieafrekening jarenlang niet goed in de gaten gehouden hebben.
Ik zou met een redelijke compensatie accepteren want dat is al heel coulant en er een punt achter zetten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij saldering wordt de stoom die je hebt gebruikt vermindert met de stroom die je hebt geleverd. Is dit verschil negatief dan krijg je 6 a 7 cent per kWh excl. BTW. Is het positief dan betaal je c.a. 20 cent per kWh incl. BTW.

Er geldt wel een verjaringstermijn van vijf jaar.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de oude draaischijf was als je minder leverde dan gebruikte alleen een laag verbruik zichtbaar.

Wel hebben vrijwel alle leveranciers en netwerk beheerders graag een opgave hoeveel er op jou dak staat.
Het totale WP vermogen online opgeven, zowel bij Netwerk beheerder als Leverancier.
De niet aangemelde mogen ze de geleverde op digitale meter negeren helaas.
Dan lezen ze alleen verbruik uit.

Dit is maas in de wet en vele weten het helaas niet.
Zelf wel aangemeld omdat ik dure overdag stroom op werkdagen leverde en elke nacht de vaatwasser draaide dus moet verrekend worden!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef: De niet aangemelde mogen ze de geleverde op digitale meter negeren helaas. (...) Dit is maas in de wet en vele weten het helaas niet.
Totdat ik het wetsartikel zie, dat bij deze gedurfde uitspraak hoort, ga ik er van uit dat dit onzin is, zoals zoveel van jouw berichten onzin zijn.

VIP

Ongelezen bericht door VIP »

Hi,
Dank voor de reacties. Door iets kreeg ik de meldingen niet binnen dat er gereageerd was..
Het wordt normaal gesproken idd gesaldeerd. Dus levert het hetzelfde op als het kost. Immers oude meters voorheen...
Ze weten/wisten dat er terug geleverd wordt omdat ze de meter gedeinstalleerd hebben en ook de 4 meterstanden hebben genoteerd etc..
bijde nieuwe meter lezen ze het zelfs actueel uit...en toch doen ze niets; in de zin van de klant vertellen dat hij/zij er niets voor krijgt...Lijkt me best een kwalijke zaak; ze weten het immers uit de standen en uit de database dat de klant wel/niet in ingeschreven!
Hoeveel anderen zullen dit hebben? Geen idee maar het is simpel te checken door de provider (liander in dit geval ism Eneco).
Het probleem is; het is nieuwbouw geweest door een aannemer en bouwer dus en die hebben het incl panelen geleverd. Daarnaast geen overdracht geweest dat er aangemeld moest worden...
Als je niet weet/leest dat je je moet aanmelden...
Ze gaat nog een rondje wijk doen om te kijken of ze de enige is/was...bedankt tot zover...

Gesloten