JohnTheBassist schreef:sylvesterb schreef:
De industrie heeft op dit moment geen rede om een alternatief verdienmodel te gaan ontwikkelen, dit was bij de muziek industrie anders. En downloaden is illegaal en ze gaan nu achter die personen aan.
Maar wat je veel hoort, film die in de bioscoop draait direct online beschikbaar via een dienst is onrealistische. Op dit moment zijn er genoeg films die in de bioscoop draaien die niet in een acceptabele kwaliteit zijn te downloaden.
Als ze geen reden hebben om een alternatief verdienmodel te gaan ontwikkelen, moeten ze ook niet zeuren dat ze inkomsten zouden mislopen. Juist dat mislopen van inkomsten zou al een reden kunnen zijn voor een alternatief verdienmodel.
Dus diefstal mag als je het niet conform jouw voorwaarden beschikbaar wordt gesteld.
JohnTheBassist schreef:
Niemand heeft het er in de discussie over dat films direct uit de bioscoop online beschikbaar moeten zijn. Dat is ook onrealistisch. Films als The Hobbit of The Dark Knight zijn dusdanig episch van opzet dat ze een bioscoop-bezoekje rechtvaardigen. Waar het wél om gaat, is dat een film in Amerika nog steeds soms al een half jaar beschikbaar is voordat die in Nederland verkrijgbaar is. Films als Bone Tomahawk of The Void heb ik al lang gezien, mooi in HD-kwaliteit met amateuristisch gemaakte prima te volgen ondertitels, meer dan 8 maanden (!) vóór de films eindelijk in Nederland beschikbaar waren. Er is veel vraag naar dat soort films onder genreliefhebbers.
JIj hebt het er niet over en je gaat praten over specifieke films in een bepaald genre. Ga eens op Tweakers kijken daar heeft bijna iedereen het over een model a la Netflix maar dan met recente films en dan voor circa € 30,00 per maand onbeperkt kijken, totaal onrealistisch. Los dat mensen dit niet gaan betalen en er films in hoge kwaliteit (dus niet CAM) op het internet komen wat het aantal download enkel zal vergroten.
Nu naar de feiten. De film Avatar is in de meeste landen tegelijk uitgekomen in de bioscoop en op DVD. Deze is 17 miljoen keer gedownload. Kick-Ass zelfde verhaal maar nu 11 miljoen keer gedownload.
Bron:
https://www.go-gulf.com/blog/online-piracy/
Dat films als Bone Tomahawk en The Void zijn films waar nagenoeg niets mee te verdienen is. Deze rechten worden verkocht i.c.m. andere deals. Als jij film A neemt dan krijg je deze C titel erbij voor dit bedrag.
Het aantal downloads wat voor dit soort films wordt gedaan is te verwaarlozen op het totaal aantal download uit illegale bron. [/quote]
JohnTheBassist schreef:
Als ik met 2 muisklikken die films binnen kan hengelen, dan ga ik niet thuis zitten zwelgen in mijn morele gelijk en rustig afwachten wanneer de industrie in zijn wijsheid besluit die films in Nederland uit te brengen. Nogmaals; de techniek ligt er, de klanten zijn er, het geld is er en de bereidheid tot betalen is er. Dat het na een bioscooprelease nog 3 maanden duurt voor een film online beschikbaar is, is voor niemand een probleem.
Nogmaals dat is jouw mening. De meest gedownloade film in deze maand is Spider-Man: Homecoming, welke wereldwijd nagenoeg tegelijk is uitgekomen op 7 juli. Deze film is al miljoenen keren gedownload in CAM kwaliteit.
Series die beschikbaar zijn op Netflix, bijvoorbeeld House of Cards werd in de eerste 24 uur na de release (enkel via torrents) als 20.000 keer gedownload. Dus waarop baseer je dat er bereidheid is tot betalen? Zelf 9,95 per maand vinden deze 20 duizend al teveel.
Het is heel netjes dat jij wel bereid bent om te betalen, maar een grote groep koopt een kastje van € 89,95 waarmee ze onbeperkt films kunnen kijken uit illegale bron en gaan daarna zelfs nog klagen op Tros Radar forum dat de leverancier niet gaat leveren.
Normaals ik ben niet heilig maar ik geef het tenminste eerlijk toe. Ik ga af en toe naar de bioscoop, maar als ik een filmpje wil kijken dan download ik hem. En ja ik heb wel een Netflix abonnement en gebruik die ook. Maar ik ga echt geen 20 a 30 euro per maand betalen voor een dienst die bepaalde films wel aanbiedt.