LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame voor vreemdgangers-datingsite Second Love is niet OK
-
Reclame voor vreemdgangers-datingsite Second Love is niet OK
Ik zie tegenwoordig overal reclameposters hangen in Amsterdam voor second love. Slogan: flirten is niet alleen voor singles.
Nou vind ik vreemd gaan echt niet okay. Volgens mij zal de meerderheid van de mensen dat ook wel met mij eens zijn. Mensen raken gekwetst en getraumatiseerd. Vaak zijn kinderen er bij betrokken. Het is daarom mijn inziens niet okay om hier reclame voor te maken.
Ik snap dat dit soort sites niet tegen de wet zijn, maar ze zouden toch ten minste de reclame mogelijkheden aan banden moeten leggen zoals dat ook voor alcohol en sigaretten gedaan is? We willen mensen toch niet aanmoedigen tot iets met zulke schadelijke gevolgen?
Wat kan hier aan gedaan worden? Zijn er anderen die er ook zo over denken? Of mis ik iets?
Nou vind ik vreemd gaan echt niet okay. Volgens mij zal de meerderheid van de mensen dat ook wel met mij eens zijn. Mensen raken gekwetst en getraumatiseerd. Vaak zijn kinderen er bij betrokken. Het is daarom mijn inziens niet okay om hier reclame voor te maken.
Ik snap dat dit soort sites niet tegen de wet zijn, maar ze zouden toch ten minste de reclame mogelijkheden aan banden moeten leggen zoals dat ook voor alcohol en sigaretten gedaan is? We willen mensen toch niet aanmoedigen tot iets met zulke schadelijke gevolgen?
Wat kan hier aan gedaan worden? Zijn er anderen die er ook zo over denken? Of mis ik iets?
Re: Reclame voor vreemdgangers-datingsite Second Love is niet OK
Veel mensen gaan vreemd, of hebben die behoefte. Dat is niet de schuld van second love. Die bied slechts een platform.of je vreemd wil gaan of niet is nog altijd je eigen keus
-
@ Lovingbobo: ik ben ook niet zo enthousiast over die reclame. Maar het is zoals het is. Mensen hebben een vrije wil. Mogen hun leven inrichten zoals ze het zelf willen.
Je zou dit soort reclames kunnen zien als het opdringen van een idee waar je het niet mee eens bent. Maar dat is eigenlijk wel met meer reclames zo. Het enige wat je kunt doen is je bewust zijn van het feit dat je voor jezelf je eigen keuzes in het leven mag maken, en dat je daar vervolgens aan vasthoudt, ongeacht wat er in de wereld om je heen gebeurt. Maar ik denk niet dat je hier paal en perk aan kunt stellen.
Je zou dit soort reclames kunnen zien als het opdringen van een idee waar je het niet mee eens bent. Maar dat is eigenlijk wel met meer reclames zo. Het enige wat je kunt doen is je bewust zijn van het feit dat je voor jezelf je eigen keuzes in het leven mag maken, en dat je daar vervolgens aan vasthoudt, ongeacht wat er in de wereld om je heen gebeurt. Maar ik denk niet dat je hier paal en perk aan kunt stellen.
Vreemd gaan, dom dom dom. Ik stel mij eerst altijd voor .
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Schadelijk gevolgen zijn er niet. Men wordt niet ziek of gaat er niet dood van. Dit in tegenstelling tot bv roken. De ene persoon geeft aanstoot aan de ene reclame, een ander aan iets anders. Helaas is er geen wet die zegt wat wel en wat niet mag op dit gebied. Uit fatsoensoverweging zou ik ook zeggen om dit niet op straat te verkondigen, maar zoals gezegd, het is niet verboden.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ontkennen dat vreemdgaan schadelijke gevolgen kan hebben is wel heel erg kortzichtig.NeoDutchio schreef:Schadelijk gevolgen zijn er niet. Men wordt niet ziek of gaat er niet dood van. Dit in tegenstelling tot bv roken. De ene persoon geeft aanstoot aan de ene reclame, een ander aan iets anders. Helaas is er geen wet die zegt wat wel en wat niet mag op dit gebied. Uit fatsoensoverweging zou ik ook zeggen om dit niet op straat te verkondigen, maar zoals gezegd, het is niet verboden.
Door zo n lullig akkefietje kan het toch grote problemen geven ,(scheiding ) . Met het risico dat jij weer aan de bak moet . Nee nee, beroepsmatig natuurlijk. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik vind het vooral irritant. Verder boeit het me niet. Wat ik overigens nog irritanter vind is dat mensen met zogenaamde fatsoensnormen het weer willen verbieden. Gristelijke sharia. Religekkies.
Er is een duidelijke scheiding tussen kerk en staat, dus het staat eenieder vrij een eigen mening te hebben. Dus ook reclame voor een site te maken.
Er is een duidelijke scheiding tussen kerk en staat, dus het staat eenieder vrij een eigen mening te hebben. Dus ook reclame voor een site te maken.
Gristelijke sharia. Religekkies
Heb ooit eens gelezen, gaat heen en vermenigvuldig U. Sja , sommige mensen volgen die raad op.
Heb er aan 1 genoeg.
Heb ooit eens gelezen, gaat heen en vermenigvuldig U. Sja , sommige mensen volgen die raad op.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Heb er aan 1 genoeg.
Ik kan mij bijzonder irriteren aan reklames van wasverzachters. Die koop ik dus niet, net zo goed als ik niet vreemd ga (tot nu toe). Met andere woorden, reklames beinvloeden mij niet, ga mijn eigen gang en bepaal graag zelf wat goed of niet goed voor mijn gezin en mijzelf is.
Rij overigens wel op een second fiets, hoop dat dat wel mag.
Rij overigens wel op een second fiets, hoop dat dat wel mag.
Laatst gewijzigd door Brahms op 27 aug 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anton Heijboer had er zelfs 4. En ze vonden het geen van allen vreemd.gosewijn schreef:Gristelijke sharia. Religekkies
Heb ooit eens gelezen, gaat heen en vermenigvuldig U. Sja , sommige mensen volgen die raad op.![]()
Heb er aan 1 genoeg.
Het gebod was inderdaad: meer mensjes op aarde. Niet: meer echtgenotes voor de ene man. En dat gebod is niet veranderd. Er staat ook: man en vrouw zullen zich aan elkaar hechten. Daar past geen derde tussen. Die reclame is wat mij betreft inderdaad niet OK. Maar wat ik al eerder schreef: ik weet niet of je dit soort 'reclames' kunt verbieden. Negeren en je aan je eigen principes vast houden is het enige dat er op zit.
Ach, er wordt voor zoveel reclame gemaakt. Ik vind het persoonlijker veel schadelijker dat er op de NPO nog steeds godsdienstelijk georienteerde programma's worden uitgezonden. Persoonlijk ben ik tegen monogamie en zie ik seks als iets wat niets met liefde te maken heeft, maar alles met lust en plezier. De reclame van second love is voor mij dus totaal niet aanstootgevend.
Maar men ervaart dat de liefde van hun leven ze bedrogen heeft, met vaak als gevolg een scheiding (waar dan vaak wel kinderen mee gemoeid zijn). De eerljike partner heeft emotionele schade die erg diep kan gaan en ook ernstige gevolgen kan hebben. Dit geldt evengoed voor eventuele kinderen.NeoDutchio schreef:Schadelijk gevolgen zijn er niet. Men wordt niet ziek of gaat er niet dood van.
Wel schadelijke gevolgen van het geadverteerde gedrag dus.
Echter is zon poster natuurlijk niet verantwoordelijk voor het gedrag van het huichelijke soort dat vreemd gaat.
Een prima kijk op het leven, maar dat wil niet zeggen dat men vreemd moet gaan. Als je er gewoon eerlijk over bent is het toch geen probleem?Nijogeth schreef:Ach, er wordt voor zoveel reclame gemaakt. Ik vind het persoonlijker veel schadelijker dat er op de NPO nog steeds godsdienstelijk georienteerde programma's worden uitgezonden. Persoonlijk ben ik tegen monogamie en zie ik seks als iets wat niets met liefde te maken heeft, maar alles met lust en plezier. De reclame van second love is voor mij dus totaal niet aanstootgevend.
-
Stuur je kamerlid een mailtje met de vraag of hij/zij met de collega's een wetsvoorstel wil maken om dit aan banden te leggen. iIk denk niet dat het uit,aakt want als mensen vreemd willen gaan doen ze dat toxh wel. Mensen gaan niet vreemd na het zien van deze reclame.Lovinglobo schreef:Ik zie tegenwoordig overal reclameposters hangen in Amsterdam voor second love. Slogan: flirten is niet alleen voor singles.
-
Dank voor alle reacties. Ik heb nu beter inzicht in hoe mensen hier over denken. Jammer genoeg merk ik weinig steun. Ik wil wel een paar dingen verduidelijken.
1) Ik ben een atheist. Ik heb ook persoonlijk geen negatieve ervaringen met vreemd gaan, maar vind het desalniettemin moreel verwerpelijk gedrag. Het feit dat de SGP misschien mijn mening deelt is voor mij jammer, want ik ga zeer zeker niet op ze stemmen.
2) Zeggen dat mensen toch wel vreemd zullen gaan, met of zonder reclame, is niet anders dan dezelfde claim maken over roken, alcoholisme en gokken. Ik ben van mening dat dit soort gedrag niet moeten worden aangemoedigd. Er is altijd een categorie van mensen die het nooit zullen doen en een categorie van mensen die het altijd zullen doen. Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de mensen die je niet moet aanmoedigen. Sterker nog het gaat mij vooral om de mensen die de dupe zullen zijn van die mensen.
3) De schadelijke gevolgen van vreemdgaan zijn misschien lastig te kwantificeren, maar mijn inziens niet te onderschatten. Anders dan bij roken zijn de gevolgen voornamelijk negatief voor anderen. Een snelle google naar wat statistiek verteld mij dat 2 tot 3% van alle kinderen in Amerika van ouders komen die vreemd gingen (http://www.divorcestatistics.info/lates ... f-usa.html). Wat is het gevolg daarvan? Wat is het gevolg van mensen wiens vermogen tot vertrouwen beperkt zijn geraakt?
We maken het elkaar al zuur genoeg. Laten we het niet aanmoedigen. Misschien is dat wettelijk moeilijk? Misschien moeten de schadelijke gevolgen beter gekwantificeerd worden?
1) Ik ben een atheist. Ik heb ook persoonlijk geen negatieve ervaringen met vreemd gaan, maar vind het desalniettemin moreel verwerpelijk gedrag. Het feit dat de SGP misschien mijn mening deelt is voor mij jammer, want ik ga zeer zeker niet op ze stemmen.
2) Zeggen dat mensen toch wel vreemd zullen gaan, met of zonder reclame, is niet anders dan dezelfde claim maken over roken, alcoholisme en gokken. Ik ben van mening dat dit soort gedrag niet moeten worden aangemoedigd. Er is altijd een categorie van mensen die het nooit zullen doen en een categorie van mensen die het altijd zullen doen. Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om de mensen die je niet moet aanmoedigen. Sterker nog het gaat mij vooral om de mensen die de dupe zullen zijn van die mensen.
3) De schadelijke gevolgen van vreemdgaan zijn misschien lastig te kwantificeren, maar mijn inziens niet te onderschatten. Anders dan bij roken zijn de gevolgen voornamelijk negatief voor anderen. Een snelle google naar wat statistiek verteld mij dat 2 tot 3% van alle kinderen in Amerika van ouders komen die vreemd gingen (http://www.divorcestatistics.info/lates ... f-usa.html). Wat is het gevolg daarvan? Wat is het gevolg van mensen wiens vermogen tot vertrouwen beperkt zijn geraakt?
We maken het elkaar al zuur genoeg. Laten we het niet aanmoedigen. Misschien is dat wettelijk moeilijk? Misschien moeten de schadelijke gevolgen beter gekwantificeerd worden?
-
Het gaat second love helemaal niet om vreemd gaan of wat dan ook. Het is gewoon geld verdienen, daar gaat het om. Als ze er geen geld mee kunnen verdienen dan doen ze wat anders.
Natuurlijk wordt door deze boerden jou wel het feit dat er zulke sites bestaan opgedrongen, je hoeft er niet aktief naar op zoek (in het internet). Je zou misschien met de reclame code commissie kontakt kunnen opnemen.
Natuurlijk wordt door deze boerden jou wel het feit dat er zulke sites bestaan opgedrongen, je hoeft er niet aktief naar op zoek (in het internet). Je zou misschien met de reclame code commissie kontakt kunnen opnemen.
-
@Lovinglobo,
dat vreemdgaan bijna altijd een bak ellende voor alle betrokkenen met zich meebrengt lijkt mij evident.
Dat er reclame voor wordt gemaakt vind ik eerlijk gezegd ook niet ok dus dat ben ik wel met u eens. ( en dat vind ik van meer reclames trouwens)
Echter , dit is een vrij land en eenieder doet er maar mee wat hij/ zij goeddunkt. Hier censuur op leggen past niet in een vrije democratie.
dat vreemdgaan bijna altijd een bak ellende voor alle betrokkenen met zich meebrengt lijkt mij evident.
Dat er reclame voor wordt gemaakt vind ik eerlijk gezegd ook niet ok dus dat ben ik wel met u eens. ( en dat vind ik van meer reclames trouwens)
Echter , dit is een vrij land en eenieder doet er maar mee wat hij/ zij goeddunkt. Hier censuur op leggen past niet in een vrije democratie.
Jammer dit. Dat je andere overtuigen hebt: prima. Maar degenen met een andere mening zó wegzetten is respectloos. Ik zie genoeg afwijkende meningen hier: die zet ik toch ook niet allemaal weg als hedonistische idioten ofzo?gemist schreef:Wat ik overigens nog irritanter vind is dat mensen met zogenaamde fatsoensnormen het weer willen verbieden. Gristelijke sharia. Religekkies.