LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Stedin die het niet doet.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Meta1956

Slimme meter van Stedin die het niet doet.

Ongelezen bericht door Meta1956 »

Wij hebben problemen met onze slimme meter van Stedin. Wonen in een appartementencomplex wat gebouwd is in 2008. Wij zijn sinds 2016 eigenaar. We kwamen er dit jaar achter dat de meter niet werkte (al sinds 2008 niet) en in mei na veel gedoe een nieuwe meter gekregen. Deze doet het dus ook niet. We hebben een dubbele meter, maar er wordt alleen dagstroom geregistreerd. Heb verschillende keren gevraagd om een oplossing, telefonisch, per mail en per brief. Die komt er dus niet. Problemen met het netwerk zegt men. We moeten maar geduld hebben.
Maar alle andere bewoners van het complex hebben dus geen probleem. Alle energiemaatschappijen kunnen uitlezen, de bewoners ontvangen hun standen via een app, etc. etc. Wat moet ik nu nog meer doen om ze in actie te krijgen ? Volgend jaar moeten we aan de energiemaatschappij maar vragen om een correctie op de standen, maar dat slaat toch nergens op ? Hoe weten die van onze gezinssituatie af ? We weten het echt niet meer wat te doen.

stofzuigertje

Re: Slimme meter van Stedin die het niet doet.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee U heeft geen Dure Dagstroom!

Een dubbel tarief heeft Hoog / Laag tarief.
U heeft vaste prijs altijd dus andere prijs dan hoge Dag tarief wat ongeveer gemiddelde is.

De oude draaischijven hadden signaal nodig dat mee gestuurd moest worden.
De slimme digitale hebben die niet meer nodig.
Het kan zijn dat er een oude digitale die dit signaal nodig heeft is geplaatst....
De huidige digitale meters pakken wel altijd hoog/laag mee dus is dit toevallig er een uit eerste generatie digitale maar geen slimme?

Niet bellen, maar mail eens.
Zowel merk als type en serie nummer meter vermelden, net als je contract nummer... en vraag dan eens en ze kunnen rustig uitzoeken hoe en waarom.
Bij bellen krijg je standaard antwoorden dat ze gaan zoeken en daarom, verzamel alle gegevens en mail eens naar hun.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Meta1956 schreef:Wij hebben problemen met onze slimme meter van Stedin. Wonen in een appartementencomplex wat gebouwd is in 2008. Wij zijn sinds 2016 eigenaar. We kwamen er dit jaar achter dat de meter niet werkte (al sinds 2008 niet) en in mei na veel gedoe een nieuwe meter gekregen. Deze doet het dus ook niet. We hebben een dubbele meter, maar er wordt alleen dagstroom geregistreerd. Heb verschillende keren gevraagd om een oplossing, telefonisch, per mail en per brief. Die komt er dus niet.
Als ik lees dat er alleen dagstroom (met andere 1 tarief) wordt gemeten dan moet U eens in het contract kijken. Misschien heeft U ook maar 1 tarief en geen 2. Iedere meter een 2 telwerken/meters maar het ligt aan Uw contract of deze ook gebruikt worden.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

De vraagstelling was mij niet geheel duidelijk dus eerst maar even een paar reacties afwachten.
Meta1956 schreef:. . . er wordt alleen dagstroom geregistreerd.
Telt jouw slimme meter daltarief niet? Oftewel verbruik jij tijdens die uren gratis stroom?
Telt jouw slimme meter het daltarief als normaal tarief? Oftewel betaal jij voor het deel daltarief een iets te hoge kWh-prijs?

Heb je een enkele meter contract ipv een dubbele meter contract met je energieleverancier?
Meta1956 schreef:. . . Problemen met het netwerk . . .
Of gaat het om het signaal van jouw slimme meter naar je applicatie (bv webportal, tablet, smartphone) dat niet goed is?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou heel blij zijn met een meter die het niet doet. Scheelt toch aardig in de kosten.

kettnerfreek

Ongelezen bericht door kettnerfreek »

Ik heb problemen gehad met mijn oude dubbele draai meter, meter registreerde alleen de nacht stroom, was gunstiger voor mij.
De energie leverancier ontdekte het bij het doorgeven van de meterstanden.
Omdat het nachtstroom betrof vond de leverancier dat vreemd en heeft zelf een monteur gestuurd, om te controleren of ik niet met de meter had geknoeid. Dit bleek niet het geval. Omdat het in het nadeel van de leverancier was denk ik dat er is gereageerd.
Uiteindelijk is er bij mij niks verrekend en had ik geluk, heb gewoon zeker anderhalf jaar alleen het weekeind/nachttarief betaald

Het heeft alles bij elkaar ruim een jaar geduurd, voordat er een reactie kwam op de ongewone meterstand
Monteur Enexis is langsgekomen.
Het had te maken met een storing van een soort van schakelkast die aan de meter was gekoppeld, die reageert op een hoogfrequent signaal wat over het stroomnet wordt verstuurd, en dat op de aangegeven tijden de meter schakelt van dag- naar nacht tarief en v.v.
dat kastje is toen vervangen en het apparaat functioneerde daarna normaal.

Maar als je alleen 1 soort stroom (Enkeltarief) afneemt dan schakelt de meter niet en staat dan automatisch op dagtarief, dus eerst contract nakijken/opvragen per e-mail
Inmiddels (een aantal jaren)heb ik een slimme meter merk ISKRA, geplaatst door Enexis, die functioneert gewoon.

:D

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Als ik de reactie van kettnerfreek lees dan begrijp ik dat ook zo'n situatie meeweegt dat destijds is ingezet op de slimme meter. Die kun je elk moment monitoren. Fouten in voordeel of nadeel van de gebruiker moet je beide niet willen.
Mijn verbruik is 1.650/375 kWh laag/normaal tarief. Bij alleen laagtarief zou de netbeheerder dat misschien niet eens merken (gemiddeld stroomverbruik 1 persoons huishouding ± 1.800kWh).

Gesloten