LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] City Tijger annuleert tot 2x toe reis, geen geld terug

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Yvonne Distelbrink

City Tijger annuleert tot 2x toe reis, geen geld terug

Ongelezen bericht door Yvonne Distelbrink »

Ik heb een dagtrip naar Disneyland Parijs geboekt bij City Tijger.com De reis werd tot 2x toe afgezegd. Ik kon mijn geld terugkrijgen en heb aangegeven dat ik dat wil. Ik kreeg een mail dat ik binnen 10 dagen mijn geld, a 207,82 euro, terug zou krijgen. Ik ben nu een maand verder en heb nog steeds geen geld ontvangen! Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild dat ik mijn geld terug wil, maar ze houden je aan lijntje met zielige verhalen en loze beloftes. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en wel of geen geld terug gekregen? Ik ontvang graag tips hoe ik mijn geld nog terug zou kunnen krijgen. Ik heb inmiddels ook al aangifte gedaan bij de politie.
Yvonne
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2017 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Dieke83

Re: City Tijger annuleert tot 2x toe reis, geen geld terug

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Zie
viewtopic.php?f=19&t=173969&p=2414391&h ... r#p2414391

heeft u per credit card betaald?

IrmaD

Ongelezen bericht door IrmaD »

Klacht over Citytijger.com
Mijn dochter Demi heeft een busreis inclusief hotelovernachting geboekt naar Parijs . Vertrekdatum maandag 17 juli.
Aangezien ze nog geen tickets had gekregen heeft ze op vrijdag 14 juli telefonisch contact opgenomen Citytijger. Ze heeft gesproken met een medewerker Bram. Tot haar grote schrik en teleurstelling kreeg ze te horen dat de reis geannuleerd was. Aansluitend hierop heb ik telefonisch contact opgenomen met Citytijger en kreeg ook [naam verwijderd] aan de telefoon. (zijn achternaam mocht hij vanwege alle klachten niet geven) Ik heb hem gevraagd hoe dit nu ineens kan.
Hij heeft uitgelegd dat het hotel was volgeboekt.
Hij heeft meerdere malen toegezegd dat ze het bedrag ad € 85 terugkrijgt. Per mail hebben wij diverse bevestigingen gekregen dat het geld teruggestort wordt van zowel [naam verwijderd]. Mark heeft mijn dochter toegezegd dat ze het geld uiterlijk 7 augustus zou ontvangen.
Aangezien er vandaag nog geen geld gestort is, heb ik zojuist gesproken met [naam verwijderd]. Haar verhaal deed mij huiveren. Ze vertelde dat ze de opdracht krijgen om iedere boze cliënt toe te zeggen dat ze het geld terugkrijgen. Als ze teveel zegt krijgt ze van haar leidinggevende op de kop en wordt er gedreigd met haar arbeidscontract. Ze heeft me zelfs verzocht contact op te nemen met Vakantieveilingen om ervoor te zorgen dat er niet meer gedupeerden komen. Op internet kom ik soortgelijke problemen tegen over Citytijgers. Alle reacties op Facebook worden verwijderd!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2017 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik vrees voor u het ergste en kunt u fluiten naar uw geld. CityTijger is bij geen enkele brancheorganisatie als ANVR of SGR aangesloten. U kunt dus nergens een beroep op doen. En voor dat bedrag stapt u ook niet naar een civiel rechter.

Controleer ALTIJD (!) als u ergens een trip boekt, of zo'n reisorganisatie bij die brancheorganisaties zijn aangesloten. Controleer dat ook bij die brancheorganisaties zelf, omdat alleen de logo's op de sites van de reisorganisaties niet altijd alles (de waarheid) zeggen. Alle alarmbellen moeten al afgaan als een reisorganisatie niet bij zo’n brancheorganisatie is aangesloten, want dat doen ze niet voor niks. Alle overige logo’s op zo’n site slaan waarschijnlijk ook nergens op. Iedereen kan logo’s kopiëren en plakken naar hun internetsite om vertrouwd over te komen. De praktijk is dan vaak een stuk weerbarstiger.

Mocht u het bedrag met uw Master Card hebben betaald, dan kunt u daar nog het bedrag als een betwiste betaling aanmerken, doet Master Card voor u een onderzoek en boekt deze het betaalde bedrag wellicht op uw rekening terug. Volgens mij heeft iDeal die mogelijkheid niet.

tim.dinnissen
Contacteer:

Ongelezen bericht door tim.dinnissen »

CityTijgers zijn oplichters! Ook wij zijn de dupe geworden van hun praktijken. Hieronder ons verhaal..

Vrijdag 11 augustus j.l. zouden wij richting Londen gaan met een bus van Citytijger. In de week van vertrek zouden de vouchers verstuurd worden. Omdat deze niet verstuurd waren heb ik veelvuldig contact gehad met de klantenservice m.b.t de reis, hierbij heb ik telkens
gesproken met dezelfde medewerker. Hieronder een kleine opsomming van het contact tussen ons en Citytijger:
Dinsdag 8 augustus: Gebeld met de vraag wanneer ik de vouchers kon verwachten - antwoord: zou woensdag verstuurd worden.
Woensdag 9 augustus: Gebeld einde werkdag aangezien vouchers niet ontvangen waren (beide opgegeven e-mail adressen niets ontvangen) - antwoord: werd woensdag avond verstuurd
Donderdag 10 augustus: Gebeld ivm niet ontvangen vouchers. - Antwoord: 's avonds zouden de vouchers alsnog verstuurd worden. alvast opstaptijd/locatie doorgekregen: 01:20 opstappen in bus
77 met opstap locatie Nijmegen Goffert.
Vrijdag 11 augstus: Mijn vriendin gebeld ivm niet ontvangen vouchers. Zij kreeg door er een internet
storing was, maar dat het voldoende was met onze legitimatie om op te stappen. De opstaptijd was
00:30 ivm 01:20. N.a.v. dit gegeven heb ik nogmaals zelf gebeld om zeker te zijn dat de doorgegeven tijd/locatie juist waren aangezien er geen documentatie ontvangen was. Hier kreeg ik door dat 01:20 de bus richting Parijs was, en 00:30 de bus naar Londen. Op de opmerking dat we dus voor niks zouden hebben staan wachten als we niet nogmaals gebeld hebben werd er laconiek gereageerd "dan is het maar goed dat je alsnog belt".

Na aanleiding van dit telefoon gesprek heb ik een e-mail verstuurd met het verzoek te bevestigen wat zojuist besproken is aan de telefoon. Hierop hebben we geen reactie ontvangen.
Op de avond hebben mijn vriendin en ik gezorgd dat we ruim op tijd op de locatie van vertrek aanwezig zouden zijn zodat er geen enkel misverstand kon zijn m.b.t. het tijdstip van vertrek, we waren om
00:00 aanwezig. Er kwam tot onze verbazing geen bus opdagen. In de ijdele hoop dat de bus naar Londen alsnog om 01:20 zou aankomen, hebben wij nog tot 02:00 staan wachten maar er kwam geen bus opdagen.

Inmiddels zijn we ruim drie weken verder en is er via zowel telefonisch als e-mail contact geen enkele blijk van medewerking van CityTijger. Sinds enkele dagen is er telkens "is er een telefoonstroring - die ze overigens wel kunnen inspreken" of zijn ze al gesloten (in de middag).

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

De website van citytijger is inverband met een verhuizing uit de lucht. Ze zijn alleen per email te bereiken. volgens de KvK gegevens is het een BV met slechts één werknemer. Ze zijn gevestigd in Amesfoort op een bedrijventerein. Op Internet zijn diverse klachten over hen te vinden dus wellicht loont het om deze te bundelen en samen actie te ondernemen.

Ze schijnen volgens artikelen op internet samen te werken met Besseling Travel. Dat bedrijf staat geregistreerd op hetzelfde adres en heeft 51 tot 100 werknemers volgens de KvK gegevens. Wellicht kunnen zij je meer duidelijkheid verschaffen over Citytijger?

Gesloten