LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Syncasso

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wubbo56
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2017 10:34

Syncasso

Ongelezen bericht door wubbo56 »

hallo wie heeft er ervaring met syncasso incasso Leeuwarden zij hebben beslag laten leggen op mijn inkomen voor 102.02 dit was niet terecht bleek al gauw bevestigd per brief van hun opdrachtgever ondanks dat hebben zij wel geïncasseerd en nu een maand later heb ik mijn geld nog steeds niet terug hoe kan ik nu verder ik krijg ook bij hun beroepsorganisatie als antwoord syncasso neemt wel contact met u op

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als er beslag ligt, is er een vonnis. Waarom is de vordering onterecht? Ben je de kosten niet gewoon verschuldigd? Wat zegt Syncasso?

wubbo56
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2017 10:34

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door wubbo56 »

er is door de rechtbank een vonnis afgegeven maar ik ben niet op de zitting uitgenodigd en toen de brief kwam heb ik gelijk gereageerd maar toen werd gezegd dat ik in beroep moest gaan en dat heb ik gedaan en gelijk contact opgenomen met de opdrachtgever en die heeft 2 dagen later gereageerd en een brief gestuurd dat de rekening een vergissing was van hun kant dit was in mei en ondanks mijn reactie naar syncasso met een kopie van de brief hebben ze toch beslag gelegd want hun reactie was dat de opdrachtgever nog niet naar hun gereageerd had het geld werd in juli afgeschreven van mijn inkomen en tot op heden ondanks belofte van syncasso om het geld terug te storten heb ik nog steeds niets terug

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

wubbo56 schreef:er is door de rechtbank een vonnis afgegeven maar ik ben niet op de zitting uitgenodigd en toen de brief kwam heb ik gelijk gereageerd maar toen werd gezegd dat ik in beroep moest gaan en dat heb ik gedaan en gelijk contact opgenomen met de opdrachtgever en die heeft 2 dagen later gereageerd en een brief gestuurd dat de rekening een vergissing was van hun kant dit was in mei en ondanks mijn reactie naar syncasso met een kopie van de brief hebben ze toch beslag gelegd want hun reactie was dat de opdrachtgever nog niet naar hun gereageerd had het geld werd in juli afgeschreven van mijn inkomen en tot op heden ondanks belofte van syncasso om het geld terug te storten heb ik nog steeds niets terug
Ehm...
- heb je de dagvaarding niet ontvangen? Heb je wel een kopie opgevraagd? Is die wel op het juiste adres betekend?
- je bent in beroep gegaan, zeg je. Wat was de uitspraak van de rechter? Of bedoel je dat je alleen bezwaar hebt gemaakt bij de opdrachtgever? Als je alleen dat laatste hebt gedaan, staat het vonnis gewoon nog overeind.
- heeft de opdrachtgever Syncasso ook gevraagd het dossier te sluiten? Als de oorspronkelijk rekening echt onterecht was, zijn de kosten ook niet voor jouw rekening. Vraag de opdrachtgever om een en ander met Syncasso kort te sluiten. Zij zijn immers de enige die de opdracht aan Syncasso terug kunnen nemen.

Als alles niet lukt: dien dan een klacht in bij Syncasso, met de aankondiging dat je daarna een tuchtklacht in zult dienen. Of start een kort geding/ executiegeschil.

wubbo56
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2017 10:34

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door wubbo56 »

een klacht heb ik ingediend syncasso reageert nergens op en hebben het geld terug gestort na tussen komst van de nationale ombudsman na 1 maand en ook nu reageren ze nergens op

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien kan je nog even antwoord geven op de de vragen? Wel fatsoenlijk, als men je probeert te helpen.

Speedy123
Berichten: 1381
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:Misschien kan je nog even antwoord geven op de de vragen? Wel fatsoenlijk, als men je probeert te helpen.
Hij heeft het toch voldoende beantwoord, hij is bij verstek veroordeeld, de zaak is dus niet inhoudelijk behandeld. Hij is tegen de verstek veroordeling in beroep gegaan en heeft inmiddels gelijk gekregen van de deurwaarder blijkens de terugbetaling van de beslaglegging.

Daarmee is voor TS de zaak vooralsnog afgedaan. Het geeft geen pas om TS dan onfatsoenlijk noemen.

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:Misschien kan je nog even antwoord geven op de de vragen? Wel fatsoenlijk, als men je probeert te helpen.
Hij heeft het toch voldoende beantwoord, hij is bij verstek veroordeeld, de zaak is dus niet inhoudelijk behandeld. Hij is tegen de verstek veroordeling in beroep gegaan en heeft inmiddels gelijk gekregen van de deurwaarder blijkens de terugbetaling van de beslaglegging.

Daarmee is voor TS de zaak vooralsnog afgedaan. Het geeft geen pas om TS dan onfatsoenlijk noemen.
Je vult slechts je eigen perceptie in.

Ik stel TS een heel aantal concrete en relevante vragen, die onbeantwoord zijn. Iemand die je hulpvraag oppakt niet beantwoorden vind ik onfatsoenlijk. Jij niet?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door renewouters »

wubbo56 schreef:er is door de rechtbank een vonnis afgegeven maar ik ben niet op de zitting uitgenodigd en toen de brief kwam heb ik gelijk gereageerd maar toen werd gezegd dat ik in beroep moest gaan en dat heb ik gedaan en gelijk contact opgenomen met de opdrachtgever en die heeft 2 dagen later gereageerd en een brief gestuurd dat de rekening een vergissing was van hun kant dit was in mei en ondanks mijn reactie naar syncasso met een kopie van de brief hebben ze toch beslag gelegd want hun reactie was dat de opdrachtgever nog niet naar hun gereageerd had het geld werd in juli afgeschreven van mijn inkomen en tot op heden ondanks belofte van syncasso om het geld terug te storten heb ik nog steeds niets terug
De jeugd van tegenwoordig kan ook geen fatsoenlijke tekst meer schrijven....

Speedy123
Berichten: 1381
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:Misschien kan je nog even antwoord geven op de de vragen? Wel fatsoenlijk, als men je probeert te helpen.
Hij heeft het toch voldoende beantwoord, hij is bij verstek veroordeeld, de zaak is dus niet inhoudelijk behandeld. Hij is tegen de verstek veroordeling in beroep gegaan en heeft inmiddels gelijk gekregen van de deurwaarder blijkens de terugbetaling van de beslaglegging.

Daarmee is voor TS de zaak vooralsnog afgedaan. Het geeft geen pas om TS dan onfatsoenlijk noemen.
Je vult slechts je eigen perceptie in.

Ik stel TS een heel aantal concrete en relevante vragen, die onbeantwoord zijn. Iemand die je hulpvraag oppakt niet beantwoorden vind ik onfatsoenlijk. Jij niet?
Niet gezien jou track record hier op Radar, zo vriendelijk kom je niet over. Hij heeft zijn gelijk gekregen bij de deurwaarder dus hij is er nu wel klaar mee. Niets mis mee.

stofzuigertje

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een onterechte incasso kreeg voor dit soort gevallen en in beroep gaat ben je emotioneel.
Dan krijg je matig Nederlands maar dat betekend niet dat je niet goed kan schrijven!

Verder vraag ik als werkgever altijd eerst bewijs.
Voor Jeroen & Jacco, een tweeling met dezelfde voor letter en geboortedatum....
Ja, daar was ook een beslag op verkeerde persoon.
Verder bleek later dat de uitnodiging rechtbank naar 4 jaar oud adres was gestuurd dus nooit ontvangen.
Ik weigerde als werkgever na zien oude adres en geen volledige naam.

Even snel dit afhandelen en een Incasso firma accepteer ik zelden, daarvoor moet een deurwaarder met alle stukken langs komen.
Verder heb ik ervaring met incasso bedrijven die als er bij een werkgever iets voor 153 werknemers iets word afgeleverd, anders niemand thuis dit nog niet het woon adres is!

Vaak maakte ze fouten met Factuur adres en aflever adres!
Als toenmalig werkgever eis ik zowel bewijzen van de Deurwaarder als informatie van Personeel zelf voor ik loonbeslag uitvoerde...
Gelijk overboeken zal ik altijd weigeren.
Loon tijdelijk korten en zelf bewaren is eventueel mogelijk maar niet gelijk aan onbekende uitbetalen.
Pas als duidelijk werkelijk loonbeslag moet uitvoeren en goedkeuring personeel zal ik dit doen.

Ook moet je als werkgever met de drempel rekening houden, andere schuldeisers en zo de drempel vast stellen of het bedrag wel te vorderen is.
U moet vandaag nu dit bedrag overboeken is voor mijn juist een reden op dit soort deurwaarders af te houden een goede reden.
Tussen schuld en claim zit redelijke tijd en ik mag als werkgever eerst uitzoeken of er terecht een beslag gelegd mag worden.
Een Incasso firma is voor mijn niets!
Er moet een Deurwaarder met uitspraak overlegd worden en hoor en weder hoor.
Ook een fout in niet ontvangen oproep is mogelijk en bij beroep wacht ik die termijn af.
Dat ze dan beslag leggen om mijn bedrijf doe ik bij incasso firma hetzelfde!

Ja, daar zijn ze niet blij mee en omdat ik meerdere bedrijven bezit en zo kan schuiven leggen ze vaak op verkeerde beslag en kan ik schade claim indienen!
Vaak is mijn schade groter als geclaimde bedrag en bij beslag legging is tegen beslag vaak de manier om deze ongemanierde incasso firma's buiten de deur te houden.

Een zeer A Sociale werkgever als het mijn uitkomt!

Moneyman
Berichten: 30386
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
Moneyman schreef:Ik stel TS een heel aantal concrete en relevante vragen, die onbeantwoord zijn. Iemand die je hulpvraag oppakt niet beantwoorden vind ik onfatsoenlijk. Jij niet?
Niet gezien jou track record hier op Radar, zo vriendelijk kom je niet over. Hij heeft zijn gelijk gekregen bij de deurwaarder dus hij is er nu wel klaar mee. Niets mis mee.
:mrgreen: geweldig sterk argument! :mrgreen:

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Syncasso

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

renewouters schreef:
wubbo56 schreef:er is door de rechtbank een vonnis afgegeven maar ik ben niet op de zitting uitgenodigd en toen de brief kwam heb ik gelijk gereageerd maar toen werd gezegd dat ik in beroep moest gaan en dat heb ik gedaan en gelijk contact opgenomen met de opdrachtgever en die heeft 2 dagen later gereageerd en een brief gestuurd dat de rekening een vergissing was van hun kant dit was in mei en ondanks mijn reactie naar syncasso met een kopie van de brief hebben ze toch beslag gelegd want hun reactie was dat de opdrachtgever nog niet naar hun gereageerd had het geld werd in juli afgeschreven van mijn inkomen en tot op heden ondanks belofte van syncasso om het geld terug te storten heb ik nog steeds niets terug
De jeugd van tegenwoordig kan ook geen fatsoenlijke tekst meer schrijven....
Beetje rare aanname.....

En wat als Wubbo uit 1956 komt?

Gesloten