LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RinaR
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2017 16:39

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Ongelezen bericht door RinaR »

Is het mogelijk dat u oer ongeluk iemand anders gebeld heeft, en dat u daarna de uitknop niet goed ingedrukt hebt?

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi J. Hordijk,

Wat een ontzettend vervelende situatie! Ik kan me erg goed voorstellen dat het voor jou verwarrend overkomt: je ziet op je toestel geen verbinding, maar er wordt wel verwacht dat je betaalt. Dat is natuurlijk moeilijk. Ik wil je dus uitleggen wat er precies aan de hand is, en daarna kunnen we samen naar een oplossing kijken, goed?

Op het moment dat er een verbinding gemaakt wordt met het netwerk, gaat de meter lopen. Je simkaart heeft twee taken: enerzijds ervoor zorgen dat je bereikbaar bent en dat je anderen kunt bereiken, en anderzijds om je verbruik te registreren. Simpele taakjes, zijn het. Hierin worden geen fouten gemaakt. Als er geen verbinding is, kán er geen verbinding alsnog geregistreerd worden. Je kunt dit vergelijken met een fiets: als je niet op de pedalen trapt, dan kom je niet vooruit. Je fiets kán je niet vooruit brengen zonder dat de pedalen bewegen. Het is een simpel systeempje. Zo ook de simkaart. Omdat dit mechanisme de eenvoud zelve is, proberen we altijd te achterhalen waarom het toestel toch een ander verhaal vertelt. Dat strookt niet met elkaar. Ik vertrouw jou als je me vertelt dat er echt niet gebeld is, maar hopelijk kun je ook inzien dat gesprekken met het intoetsen van een knopje verwijderd kunnen worden uit je mobiele telefoon. Snap je wat er aan de hand is?

Dat gezegd hebbende wil ik uiteraard niet dat jij je slecht voelt over deze interacties met ons. Uit coulance heeft mijn collega aangeboden om 50% van de kosten te vergoeden. Ik kán echt niet meer aanbieden dan dat. Weet je echt zeker dat je dat niet wilt aannemen? Ik begrijp je neiging om een geschillencommissie te willen inschakelen, maar ik hoop ook dat je inziet dat ik niet standvastig zou zijn als er ook maar een greintje twijfel bestond hierover.

Verder wil ik nog alleen een opmerking maken op de 'tone of voice' van de e-mail van mijn collega. De huisstijl is om iedereen aan te spreken met je/jij. Dat is geen kwestie van professionaliteit, uiteraard. Het is niet moeilijk om men op een formele manier aan te spreken, maar het creëert wel een zekere afstand. Het is dus bewuste keuze geweest om dit te veranderen. Als je heel graag met 'u' aangesproken wilt worden, dan doen we dat ook altijd met alle liefde van de hele wereld.

Wat haar spelling betreft: oei, ik denk dat ze een slechte middag had! Mijn excuses hiervoor, ik snap dat je niet zit te wachten op een e-mail die niet goed in elkaar steekt, wat spelling en grammatica betreft. Geen zorgen hoor, we zullen een opfriscursus voor haar in elkaar knutselen ;)

Ik hoop dat ik je vragen op deze manier toch verduidelijkt heb.

Laat jij het me weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane van Simyo Webcare

marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Ongelezen bericht door marnix »

Ik blijf het een ontzettend raar probleem vinden wat TS heeft.
Wat als het bedrag veel hoger was geweest?
De coulance van de telefoonmaatschappij is me wat onduidelijk; zijn ze aardig of zitten ze gewoon fout?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: Irrelevant.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Telefoon heeft geen verbinding gemaakt, toch betalen?

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic.

Gesloten