Bob Schurkjens schreef:Een goede winkel geeft een ander nieuw exemplaar mee om de klant tegemoet te komen. Het is natuurlijk van de zotte dat je zo'n prul geleverd krijgt.
Met een bos bloemen, gratis wellness weekend om bij te komen van de negatieve ervaring en duizendmaal schriftelijke en mondelinge excuses van de ceo zeker ?
Je weet niets van de laptop, niets van het probleem (wat rustig verzoorzaakt kan worden door een virus of door de klant geïnstalleerde software) en je komt met de conclusie dat het een prul is ?
Software probleem kan natuurlijk met een nieuwe installatie opgelost worden. Heeft TS dit geprobeerd?
Neem aan dat de winkel wel zo slim was om eventjes van een usb stick te booten om te controleren of er een software probleem was voordat ze de laptop terugsturen naar de fabrikant.
crazyme schreef:@bob je bedoelt de reactie van jezelf ? Dat je ongezien zo'n oordeel velt ?
Ik ga alleen af op de informatie die topicstarter mij geeft. Namelijk dat het product defect is. Ik neem dat van topicstarter aan. Meer heb ik ook niet als reageerder. Jij bent degene die er van alles bij haalt.
Jouw prive-aannames over topicstarter zijn volstrekt irrelevant. Stuk is stuk. Een niet defecte laptop met een virus of softwareprobleem is heel iets anders.
Als we nu eens begonnen met geen conclusies te trekken zolang er volstrekt onvoldoende info gegeven is? Iedereen roept van alles maar we weten merk noch model van de laptop, type en versie besturingssysteem, de preciese aard van de opgetreden fout, wat voor extra rommel heeft de jongeman er nog bij geinstalleerd ("terug van vakantie installeert hij zijn laptop").
Laptops die zo bij een winkel vandaan komen gaan tegenwoordig niet zo snel fysiek kapot en hebben ook vaak diagnostiche software aan boord die aan kan geven of een hardware component goed functioneert of niet. Als een laptop binnen 3 dagen gek doet, zal dat vaak aan de installatie van allerlei onnodige rommel door de gebruiker liggen en/of aan het binnenhalen van narigheid-ware.
Als zoon de laptop nodig heeft voor de studie dan had deze aanschaf niet tot het allerlaatste moment moeten wachten. Dat was primair een keuze van TS. BCC doet gewoon wat het moet doen.
Als je geen HBO maar TU Delft had gekozen....
Iets zwaardere opleiding maar die bieden zakelijke aanbiedingen aan.
Voor bedrijven en Universiteiten zijn Laptops met uitleen garantie en snel herstel leverbaar.
Iets duurder maar betere en snellere service.
Op de TU Delft heb je pas na een maand of 2 die snelle zware laptop nodig en is oude voorlopig voldoende.
Ook staan daar eigen Computers voor die geen laptop hebben en na college of in avond zijn die ook beschikbaar...
Ook voor studenten die trage of geen internet hebben.
Verder kreeg ik een folder met geen 2 maar 5 jaren garantie dus voor Bachelor & Master!
Heeft de HBO dit niet aangeboden en waarom normale winkel voor consumenten?
Voor klein beetje meer heb je betere service, maar soms zijn die Universiteiten zo groot dat ik als ouder ook daar misbruik van maakte omdat geen enkele winkel hier tegenop kan!
Ik ben toch niet Gek!
Hoewel de service geld koste is de grote aantallen de reden dat ik een TU Delft goedgekeurde Laptop heb!
Die is goedkoper dan welke winkel dan ook, maar bij defect moet ik hem wel via mijn zoon die daar studie volgde inleveren!
stofzuigertje schreef:Als je geen HBO maar TU Delft had gekozen....
Iets zwaardere opleiding maar die bieden zakelijke aanbiedingen aan.
Voor bedrijven en Universiteiten zijn Laptops met uitleen garantie en snel herstel leverbaar.
Iets duurder maar betere en snellere service.
Op de TU Delft heb je pas na een maand of 2 die snelle zware laptop nodig en is oude voorlopig voldoende.
Ook staan daar eigen Computers voor die geen laptop hebben en na college of in avond zijn die ook beschikbaar...
Ook voor studenten die trage of geen internet hebben.
Verder kreeg ik een folder met geen 2 maar 5 jaren garantie dus voor Bachelor & Master!
Heeft de HBO dit niet aangeboden en waarom normale winkel voor consumenten?
Voor klein beetje meer heb je betere service, maar soms zijn die Universiteiten zo groot dat ik als ouder ook daar misbruik van maakte omdat geen enkele winkel hier tegenop kan!
Ik ben toch niet Gek!
Hoewel de service geld koste is de grote aantallen de reden dat ik een TU Delft goedgekeurde Laptop heb!
Die is goedkoper dan welke winkel dan ook, maar bij defect moet ik hem wel via mijn zoon die daar studie volgde inleveren!
newmikey schreef:Als we nu eens begonnen met geen conclusies te trekken zolang er volstrekt onvoldoende info gegeven is? Iedereen roept van alles maar we weten merk noch model van de laptop, type en versie besturingssysteem, de preciese aard van de opgetreden fout, wat voor extra rommel heeft de jongeman er nog bij geinstalleerd ("terug van vakantie installeert hij zijn laptop").
Het opmerkelijke is dat, op één vraag na, geen enkele van mijn vragen is beantwoord. Alleen dat het een 'duurder exemplaar' is. Verder niks. En dan kun je niet zoveel nee. Soms vraag je je af of een topicstarter wel het correcte antwoord wil weten.
witte angora schreef:
Over wat voor laptop hebben we het? De (bijna) aller goedkooptste budgetpc omdat er niet meer geld is, of toch een duurdere variant?
Thuis werkt de laptop in eerste instantie gewoon. Waar ontstonden de problemen, thuis of op school?
Kan het zijn dat het wifi-netwerk op school overbelast is, of dat de specs van de pc gewoon niet genoeg zijn om op school te werken? Ik ben vorig jaar noodgedwongen overgestapt van de kabel naar Ziggo, op hetzelfde apparaat merk ik echt een wereld van verschil. Zelfs een duurdere en snellere laptop is met Ziggo trager dan de goedkopere laptop met de vorige leverancier. Vandaar de vraag of het nu echt aan de laptop ligt of aan het netwerk op school.
En wat is een duurdere? Als ik 300€ al veel vind, dan kan ik een laptop van 600€ al een duurdere vinden. Maar een laptop voor zo'n studie zal toch echt rond de 1000€ minimaal zitten.
de laptop was 1000 euro , maar eigenlijk moet merk en prijs niet zoveel uitmaken je gaat er van uit dat je een degelijk product koopt .
wat voor extra rommel heeft de jongeman er nog bij geinstalleerd ("terug van vakantie installeert hij zijn laptop").
wat voor onzin is dit @newmikey , Er verder niks extra op geinstaleerd dat moet juist gaan gebeuren , en ik neem aan dat ze op Avans de juiste legale programma's gebruiken . ze hebben er op school nog naar gekeken en kwamen tot de conclusie dat het een hardware probleem was .
daarbij zijn de problemen gelijk op de eerste schooldag begonnen zonder dat de laptop echt gebruikt was .
Toch hangt een en ander van de specificaties af. Ik heb een lappie van 500, maar er zijn een aantal dingen waar ik goed op gelet heb, vanwege de dingen die ik ermee wil doen. Een SDD kaart was voor mij bijvoorbeeld best wel belangrijk. De processor is iets met i5, want i3 was te langzaam. Andere dingen waren iets minder belangrijk.
Dus mijn vraag is nogmaals: voldoet het ding wel aan de vereisten om op school te kunnen gebruiken?
Maar het zou inderdaad kunnen dat een onderdeel niet naar behoren functioneert, en dan moet het vervangen worden. Dat kost je een aantal weken. Ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig aan te veranderen is.
van Raalte schreef:
een I7 met 256 SSD met 1 TB harde schijf , 8 gig intern , nivdia kaart .
terwijl een I5 met 4 gig voldoende was
Leer eens quoten, TS - dat komt de duidelijkheid ten goede. Voorts kan dit, gezien de gegevens die u hier geeft (met behulp van de produktfilters op de BCC webshop) alleen om de Medion Akoya P7645-I7-1128 gaan eigenlijk. Dat kunt u toch ook gewoon meteen melden als daarom gevraagd wordt?
Daar is dan ook meteen alles mee gezegd (Ik zou nog geen Medion nemen als ik geld toe kreeg). Aangezien u mijn reacties niet op prijs lijkt te stellen zal ik dan ook hierbij laten trouwens.
Verder lees ik ergens anders over een opstarttijd van maar liefst 15 seconden. Sorry hoor, dan heb je het echt over een prul. Dat kan vele malen sneller.
De aankopen van 2015 en 2016 waren op de TU Delft niet foutloos maar werden wel goed opgelost en omdat ze de jaarlijks tussen de 1000 en 2000 laptops niet willen missen en vooral geen overstap naar concurrent willen...
Zowel studenten als hoogleraren kopen vaak op deze manier.
De juiste laptop voordelig met beter als normale garantie.
Ik weet niet welk merk en type ze dit jaar leveren maar een HBO waar deze persoon ging studeren en vrijwel altijd betere voorwaarden en leen laptop....
U is dan niet maar 1 klant maar ze lopen de kans dat ze volgend jaar veel omzet mislopen!
Ook is het voor problemen zoals enkele jaren terug Windows 10 kwam en vele niet konden inloggen het voor de helpdesk van HBO of Universiteit makkelijker om vele gelijke dan telkens te moeten zoeken zodra ze het probleem weten.
Dat was bij de TU Delft de afwijkende instelling om online te kunnen toen!
Eerst de massa en dan de losse kopers en oude zooi die ook aan de studie begon.
Kies voor als je zekerheid moet hebben liever voor een door de school/HBO of Universiteit aangeboden want de Technische Informatica studenten weten welke merken goede service die noodzakelijk is bieden.....
Naast prijs is ook zekerheid en snelle oplossingen en uitleen laptops zeer belangrijk!
witte angora schreef:Toch hangt een en ander van de specificaties af. Ik heb een lappie van 500, maar er zijn een aantal dingen waar ik goed op gelet heb, vanwege de dingen die ik ermee wil doen. Een SDD kaart was voor mij bijvoorbeeld best wel belangrijk. De processor is iets met i5, want i3 was te langzaam. Andere dingen waren iets minder belangrijk.
Dus mijn vraag is nogmaals: voldoet het ding wel aan de vereisten om op school te kunnen gebruiken?
Maar het zou inderdaad kunnen dat een onderdeel niet naar behoren functioneert, en dan moet het vervangen worden. Dat kost je een aantal weken. Ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig aan te veranderen is.
Onzin. Er is al geconcludeerd dat het een hardware probleem is en dus niet software. Voor de garantie en de vraag of TS recht heeft op een leenproduct is het overigens niet zo van belang of het systeem te licht is voor de werkzaamheden die hij er mee gaat doen.
stofzuigertje schreef:De aankopen van 2015 en 2016 waren op de TU Delft niet foutloos maar werden wel goed opgelost en omdat ze de jaarlijks tussen de 1000 en 2000 laptops niet willen missen en vooral geen overstap naar concurrent willen...
Zowel studenten als hoogleraren kopen vaak op deze manier.
De juiste laptop voordelig met beter als normale garantie.
Ik weet niet welk merk en type ze dit jaar leveren maar een HBO waar deze persoon ging studeren en vrijwel altijd betere voorwaarden en leen laptop....
U is dan niet maar 1 klant maar ze lopen de kans dat ze volgend jaar veel omzet mislopen!
Ook is het voor problemen zoals enkele jaren terug Windows 10 kwam en vele niet konden inloggen het voor de helpdesk van HBO of Universiteit makkelijker om vele gelijke dan telkens te moeten zoeken zodra ze het probleem weten.
Dat was bij de TU Delft de afwijkende instelling om online te kunnen toen!
Eerst de massa en dan de losse kopers en oude zooi die ook aan de studie begon.
Kies voor als je zekerheid moet hebben liever voor een door de school/HBO of Universiteit aangeboden want de Technische Informatica studenten weten welke merken goede service die noodzakelijk is bieden.....
Naast prijs is ook zekerheid en snelle oplossingen en uitleen laptops zeer belangrijk!
Hoe kom je aan zoveel onzin bij elkaar.
stofzuiger, stop nu eens met je onzin reacties. Het is verspilling van jouw en onze tijd en TS heeft er geen .... aan.
witte angora schreef:Toch hangt een en ander van de specificaties af. Ik heb een lappie van 500, maar er zijn een aantal dingen waar ik goed op gelet heb, vanwege de dingen die ik ermee wil doen. Een SDD kaart was voor mij bijvoorbeeld best wel belangrijk. De processor is iets met i5, want i3 was te langzaam. Andere dingen waren iets minder belangrijk.
Dus mijn vraag is nogmaals: voldoet het ding wel aan de vereisten om op school te kunnen gebruiken?
Maar het zou inderdaad kunnen dat een onderdeel niet naar behoren functioneert, en dan moet het vervangen worden. Dat kost je een aantal weken. Ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig aan te veranderen is.
Onzin. Er is al geconcludeerd dat het een hardware probleem is en dus niet software. Voor de garantie en de vraag of TS recht heeft op een leenproduct is het overigens niet zo van belang of het systeem te licht is voor de werkzaamheden die hij er mee gaat doen.
Een leraar vond dat het geen software probleem kon zijn. Ik denk dat er meer mensen "met verstand van computers" rondlopen welke geen fatsoenlijke diagnose kunnen stellen dan wij bij elkaar voor mogelijk houden.
En dat is ook helemaal niet relevant. Bcc lost het probleem gewoon op, maar het gaat ts allemaal niet snel genoeg.