LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over slimme meter
-
Klachten over slimme meter
Beste
Ik heb een klacht over slim meter die was vorig jaar geïnstalleerd bij mij thuis .
Vorig mand krijg ik jaarafrekening die extrem hoog is staat op dat ik moet 208 euro moet terug betallen .ik krijg altijd geld terug van Essent en ik ben heel zuinig en mij verbruik deze jaar is hetzelfde als afgelopen jaren niks verandert .en nu met die slim meter moet ik terug betallen echt (slim) noem ze dat .
Hier bij stuur ik ook bijlagen waar staat mij normaal verbruik afgelopen jaren voor slim meter.
Graag ik wil mij helpen ik weet niet meer wat moet ik doen . Voor meer informatie kan jullie mij bellen.
Alvast Merci
En soory voor mij gebroken Nederlands taal want ik ben Frans vrouw.
Mvg
Ik heb een klacht over slim meter die was vorig jaar geïnstalleerd bij mij thuis .
Vorig mand krijg ik jaarafrekening die extrem hoog is staat op dat ik moet 208 euro moet terug betallen .ik krijg altijd geld terug van Essent en ik ben heel zuinig en mij verbruik deze jaar is hetzelfde als afgelopen jaren niks verandert .en nu met die slim meter moet ik terug betallen echt (slim) noem ze dat .
Hier bij stuur ik ook bijlagen waar staat mij normaal verbruik afgelopen jaren voor slim meter.
Graag ik wil mij helpen ik weet niet meer wat moet ik doen . Voor meer informatie kan jullie mij bellen.
Alvast Merci
En soory voor mij gebroken Nederlands taal want ik ben Frans vrouw.
Mvg
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2017 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Klachten over slimme meter
Beste Nadine,
Ook wij hebben dezelfde problemen met de 'slimme' meter. Sinds de installatie is ons verbruik volgens de meter met 25 % gestegen. Onze netbeheerder, Stedin, weigert ook maar iets voor ons te doen. wij zitten klem... Ben jij al wat verder?
Ook wij hebben dezelfde problemen met de 'slimme' meter. Sinds de installatie is ons verbruik volgens de meter met 25 % gestegen. Onze netbeheerder, Stedin, weigert ook maar iets voor ons te doen. wij zitten klem... Ben jij al wat verder?
-
Als het verbruik hetzelfde is, zijn de kosten dan ook nog hetzelfde? Prijzen kunnen hoger liggen dan voorgaande jaren. Als uw verbruik hetzelfde is, ligt het dus niet aan de slimme meter, deze heeft immers dezelfde standen doorgegeven als voorgaande jaren.
Als ik u was zou ik alle bedragen eens gaan vergelijken en kijken waar daar het verschil in zit.
Als ik u was zou ik alle bedragen eens gaan vergelijken en kijken waar daar het verschil in zit.
Was de oude meter dan wel correct, die kan ook fout zijn geweest en afwijkende resultaten gegeven hebben? Ik zou zelf een meetbedrijf inhuren en laten ijken als je er zo je twijfels bij hebt. Dit kan ook via de netbeheerder, maar deze zal waarschijnlijk geen onafhankelijke meting laten doen en de kosten zijn in het geval van een juist geijkte meter ook gewoon voor u.
de standen waren toch gelijk? Hoezo zou de oude meter dan afwijkende resultaten hebben gegeven?
-
Het verbruik is 25v % hoger, exact vanaf de dag dat de slimme meter is geinstalleerd. Volgens de Universiteit van Twente heeft dit alles te maken met het feit dat deze meters niet goed kunnen omgaan met energiew-zuinige apparatuur. Complexe zaken, maar ijken aschijnt ook geen zin te hebben, omdat er op de verkeerde manier wqordt geijkt, aldus Prof. Leferink ( zie ook artikel op https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven). Stedin vertelde mij dat de geteste meters niet meer gebruikt worden, maar er zìjn nog zoveel klachten, ook met de nieuwe meters...
hans,hans.wolkers schreef:Het verbruik is 25v % hoger, exact vanaf de dag dat de slimme meter is geinstalleerd. Volgens de Universiteit van Twente heeft dit alles te maken met het feit dat deze meters niet goed kunnen omgaan met energiew-zuinige apparatuur. Complexe zaken, maar ijken aschijnt ook geen zin te hebben, omdat er op de verkeerde manier wqordt geijkt, aldus Prof. Leferink ( zie ook artikel op https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven). Stedin vertelde mij dat de geteste meters niet meer gebruikt worden, maar er zìjn nog zoveel klachten, ook met de nieuwe meters...
je kaapt een topic van Nadine2016, terwijl jullie situaties niet gelijk zijn.
Erg onduidelijk voor iedereen en niet handig. Mijn reactie is dus ook op Nadine2016 en niet op jou van toepassing.
Ook bij Nadine staat nergens dat de standen gelijk waren, alleen dat ze al jaren hetzelfde verbruikt volgens haar.
Hieruit concludeer ik dat de standen gelijk zijn.. Maar je hebt gelijk dat dit niet per se het geval hoeft te zijn.en mij verbruik deze jaar is hetzelfde als afgelopen jaren niks verandert
Ik ga er vanuit dat Nadine2016 naar de standen heeft gekeken en daaruit concludeert dat het verbruik hetzelfde is. Als ze bedoelt dat ze niet meer apparaten heeft, dan lijkt me slim om eerst eens goed naar de standen te kijken en deze wellicht even te posten..
-
Zoveel klachten zonder enige onderbouwing. Uit de test was het verbruik veel hoger tot 582% met een specifiek soort meter en zoals in het bericht staat moet je bij de netwerk beheerder zijn. Zij kunnen aangeven of je een ‘Rogowski-spoel’ in je meter hebt, en zoals aangeven heb je die niet dus dan zul je echt moeten aantonen dat de slimme meter onjuist is en niet je oude analoge meter die jarenlang dus 25% te laag zat met zijn standen.hans.wolkers schreef:Het verbruik is 25v % hoger, exact vanaf de dag dat de slimme meter is geinstalleerd. Volgens de Universiteit van Twente heeft dit alles te maken met het feit dat deze meters niet goed kunnen omgaan met energiew-zuinige apparatuur. Complexe zaken, maar ijken aschijnt ook geen zin te hebben, omdat er op de verkeerde manier wqordt geijkt, aldus Prof. Leferink ( zie ook artikel op https://www.utwente.nl/nieuws/!/2017/3/ ... k-aangeven). Stedin vertelde mij dat de geteste meters niet meer gebruikt worden, maar er zìjn nog zoveel klachten, ook met de nieuwe meters...
-
Hallo allemaal
Merci voor all reacties
Ik zal mij verbruik in het kort uitleggen:
2014/2015 : 325m3
2015/2016. : 298 m3
2016/2017 : 694m3
Dus met wat ze noemen slim meter 100% hoog
Merci voor all reacties
m3 ???Nadine2016 schreef:Hallo allemaal
Merci voor all reacties
Dus het gaat niet over elektriciteit maar over gas? 300 Kwh zou ook niet realistisch zijn.
Volgens mij speelt hier iets heel anders...
Hallo @angel1978, dat snap ik niet helemaal. De vraagsteller schreef toch niet over elektriciteit? En een slimme meter meet toch elektriciteit én gas?
Dan gaat het hier toch om haar gasverbruik dat ineens twee keer zo hoog is?
Dan gaat het hier toch om haar gasverbruik dat ineens twee keer zo hoog is?
Gasverbruik heeft helemaal NIETS te maken met het TU onderzoek.
Compleet ander principe.
Compleet ander principe.
Niet helemaal. De slimme ( sommige ) elektriciteit meter kan foutief meten door gebruik van Led lampen en/ of dimmers waardoor een verkeerde waarde gemeten wordt. De gasmeter heeft daar geen last van een meet simpelweg hoeveel gas er door de leiding gaat en afgenomen wordt.
Of deze meter is niet geijkt ( wat haast niet kan met een nieuwe meter ) of er zit ergens een Lek ( na de meter ) of de oude gasmeter gaf de verkeerde metingen.
Of deze meter is niet geijkt ( wat haast niet kan met een nieuwe meter ) of er zit ergens een Lek ( na de meter ) of de oude gasmeter gaf de verkeerde metingen.
Er zijn overigens wel gevallen geweest waarbij de waarde van de gasmeter verkeerd doorgegeven warden aan de "Slimme meter".
Kloppen de waarden op het display van de gasmeter ook niet ?
Kloppen de waarden op het display van de gasmeter ook niet ?
Meet de gasmeter wel goed?
oftewel, houd in deze tijd ( verwarming staat nu toch uit ) eens dagelijks bij wat het gasverbruik is en kijk of dat reeel is t.o.v. het aantal keren douchen per dag en evt. het koken ( als dat op gas gebeurt ). Als hier een normale waarde uit komt, dan is er geen reden om te denken dat de meter verkeerd meet. Als de standen die de meter aangeeft dan ook kloppen met de door de leverancier uitgelezen standen, dan kan de 'slimme meter' wel als boosdoener doorgestreept worden.
oftewel, houd in deze tijd ( verwarming staat nu toch uit ) eens dagelijks bij wat het gasverbruik is en kijk of dat reeel is t.o.v. het aantal keren douchen per dag en evt. het koken ( als dat op gas gebeurt ). Als hier een normale waarde uit komt, dan is er geen reden om te denken dat de meter verkeerd meet. Als de standen die de meter aangeeft dan ook kloppen met de door de leverancier uitgelezen standen, dan kan de 'slimme meter' wel als boosdoener doorgestreept worden.
-
Een vraag, geen klacht. Waar vind ik de laatste gegevens omtrent de klachtenafhandelingen van de gebruikers van de slimme meter? Het onderzoek van de TU van 21 maart heb ik gelezen. Dus de periode daarna svp.
Ben ik ook wel benieuwd naar , ook naar het vervolg van Radar zelf, hoe is het met die mensen afgelopen die in de uitzending waren.
Radar is er vrij stilletjes over, zal wel niet spectaculair genoeg zijn terwijl ze toch "500 klachten" hadden.
Radar is er vrij stilletjes over, zal wel niet spectaculair genoeg zijn terwijl ze toch "500 klachten" hadden.
-
Ik heb ineens ook een stijging van ongveer 25% sinds de plaatsing van de slimme meter. Inmiddels al van het kastje naar de muur gestuurd door energie leverancier en stedin. Iemand een idee plan van aanpak om dit op te lossen. Je meter laten checken of ijken word al eng gemaakt met een potentiele rekening van 600-700 euro.
Gisteren nog even zitten rekenen. Mijn gas verbruik is met 18% gestegen, sinds de plaatsing van de slimme meter. Was de oude meter nou zo dom of is de nieuwe meter gewoon heel erg dronken?
Gisteren nog even zitten rekenen. Mijn gas verbruik is met 18% gestegen, sinds de plaatsing van de slimme meter. Was de oude meter nou zo dom of is de nieuwe meter gewoon heel erg dronken?