LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter: moet ik mijn gasmeter laten ijken?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wim hoogeveen

Slimme meter: moet ik mijn gasmeter laten ijken?

Ongelezen bericht door wim hoogeveen »

Na het plaatsen van de slimme meter is na 13 jaar stabiel gas gebruik het verbruik met 1/3 verhoogt van 800 naar 1350 m3 per jaar .
Eneco heeft hier geen goed antwoord voor , wel een heel verhaal maar dat slaat nergens op ze verwijzen naar de plaatser van de Gasmeter Stedin
en die hebben het over herijking van de Gasmeter a` 363 euro en daar hou je dan de boot mee af .

BL2

Re: Slimme meter: moet ik mijn gasmeter laten ijken?

Ongelezen bericht door BL2 »

.......en dan kan bij ijken er zomaar uit komen dat de oude meter ruim te weinig aangaf.

Anderzijds begint het wat op te vallen dat bij vele het verbruik "ineens" hoger is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

13 jaar stabiel gasverbruik van 800 terwijl in die 13 jaar zowel koude als hele zachte winters zijn geweest. Blijkbaar heeft dit geen enkel effect gehad op het gasverbruik...

Nogal ongeloofwaardig.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

angel1978 schreef:13 jaar stabiel gasverbruik van 800 terwijl in die 13 jaar zowel koude als hele zachte winters zijn geweest. Blijkbaar heeft dit geen enkel effect gehad op het gasverbruik...

Nogal ongeloofwaardig.
Of men heeft een openhaard die men veel gebruikt. Misschien niet eens een centrale verwarming maar alleen koken en boiler voor warm water.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

wim hoogeveen schreef:die hebben het over herijking van de Gasmeter a` 363 euro en daar hou je dan de boot mee af .
Helemaal niet; als bij ijking de meter inderdaad onjuist blijkt dan betaalt de netbeheerder de kosten.
Je betaalt alleen zelf als de nieuwe meter correct blijkt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

john18 schreef:
angel1978 schreef:13 jaar stabiel gasverbruik van 800 terwijl in die 13 jaar zowel koude als hele zachte winters zijn geweest. Blijkbaar heeft dit geen enkel effect gehad op het gasverbruik...

Nogal ongeloofwaardig.
Of men heeft een openhaard die men veel gebruikt. Misschien niet eens een centrale verwarming maar alleen koken en boiler voor warm water.
Staat allemaal niet in de OP, dus daar gaan we niet vanuit.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Nogal ongeloofwaardig
Staat allemaal niet in de OP, dus daar gaan we niet vanuit.
Om meteen ongeloofwaardig te roepen is ook wat. Stel dan een vraag of er afwijkingen of dergelijke zijn. Ik zie niet in dat ts dat meteen bestempeld moet krijgen. Het is zijn eerste bericht.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niet TS "wordt bestempeld", maar zijn bericht. Nogal een verschil.

Ik snap die opmerking wel overigens, 13 jaar stabiel verbruiken is niet heel logisch zonder verdere onderbouwing, die niet gegeven is. En als die er wel is, had TS dat moeten melden om een compleet en eerlijk beeld te scheppen.

newwave

Ongelezen bericht door newwave »

De gasmeter ijken, zal wel kunnen, maar is veel werk en moet door leverancier van meter gedaan worden.
Zelf heb ik nu twee maanden een nieuwe "Statische" elektriciteitsmeter.(Liander)

Als technicus, heb ik een oud model draai (schijf) meter in serie gehangen met deze "Nieuwe vinding"..
Op diverse topics zag ik dat er verschillen zijn in meterstanden door pulserende piekspanningen op het lichtnet door toedoen LED lampen en switched Power Supply's.
Ik ben aan het meten en we gaan na een tijd vergelijken.
WORDT VERVOLGT !!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als je ook gas verbruikt voor warm water en koken, dan is er in ieder geval een component onafhankelijk van de winterkou.
Van 800 naar 1350 ? Dat is niet 1/3 maar 2/3 meer

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoop ik wel dat het een (nog) geijkte Ferraris meter is en geen afgekeurde Veel van die meters gaan over de jaren te weinig aangeven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

newwave schreef:De gasmeter ijken, zal wel kunnen, maar is veel werk en moet door leverancier van meter gedaan worden.
Zelf heb ik nu twee maanden een nieuwe "Statische" elektriciteitsmeter.(Liander)

Als technicus, heb ik een oud model draai (schijf) meter in serie gehangen met deze "Nieuwe vinding"..
Op diverse topics zag ik dat er verschillen zijn in meterstanden door pulserende piekspanningen op het lichtnet door toedoen LED lampen en switched Power Supply's.
WORDT VERVOLGT !!
Op zich leuk, maar echte conclusies kan je daar niet uitstrekken. Tenzij je er een geijkte meter tussen hebt hangen.

MJWvanBeek

Ongelezen bericht door MJWvanBeek »

Ik heb ook een significante stijging van gasverbruik sinds de plaatsing van de slimme meter. 18% om precies te zijn. Nu heb ik aangegeven bij Stedin dat ze de meter moeten laten ijken, maar natuurlijk als de meter goed gewerkt heeft, dan moet je zelf opdraaien voor de kosten. Hebben mensen hier al meters laten ijken en wat zijn daar de bevindingen dan van?

bprosman

WORDT VERVOLGT !!
Ben overigens ook zeer benieuwd naar het vervolg.

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 »

MJWvanBeek schreef: Hebben mensen hier al meters laten ijken en wat zijn daar de bevindingen dan van?
Niet helemaal een antwoord op je vraag.
Hier geen ervaring met het ijken van de gasmeter, maar ben wel een paar keer een op hol geslagen gasmeter tegengekomen.
Geen idee of dit voor jou van toepassing is, misschien dat je hier wat aan hebt?

bprosman

18% vind ik dan weer niet "op hol geslagen".

Gesloten