LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is Wijsheid

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jabe

Wat is Wijsheid

Ongelezen bericht door jabe »

Wij zijn vandaag naar de advocaat geweest.Hij legde ons de vraag voor
dexia zelf dagvaarden,of afwachten tot we gedagvaard worden.
Mijn vrouw en ik zijn allebei contracten aangegaan met dexia,dus wat betreft het mede ondertekenen door de partner gaat bij ons niet op.
Maar wat betreft het niet nakomen van de zorgplicht door dexia,daarvan
denkt onze advocaat dat we waarschijnlijk wel een goede kans maken.
Wie kan en wil ons hierin advies geven,misschien uit eigen ervaringen?

M.Vr.gr.
Jabe[/u]

lhardeman

Re: Wat is Wijsheid

Ongelezen bericht door lhardeman »

Jabe, weet je zeker dat de contracten door jullie beiden zijn ondertekend? Dus 2 handtekeningen op 1 contract? Als dat zo is dan moet jullie advocaat voor andere ankers gaan, zorgplicht, misleiding, dwaling. Wil je meer weten kijk dan bovenaan het forum bij sticky; alles op een rij. Daar vind je meer informatie.

Vr. gr. Anne.

baskkkk

Ongelezen bericht door baskkkk »

Momenteel is er weinig jurisprudentie omtrent de zorgplicht. De recente topic (op dit forum) over de uitspraak van de sector Kanton van de rechtbank in Breda geeft al wel iets (meer) duidelijkheid.
Ik zou je adviseren deze uitspraak eens goed door te lezen en te kijken in hoeverre je parallelen ziet met jouw situatie. N.b. in deze uitspraak heeft de gedaagde, ondanks honorering van een aantal punten die spelen omtrent de zorgplicht, toch nog een deel van de vordering moeten betalen.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Jabe,

jullie kunnen wel beiden contracten hebben bij Dexia, maar indien deze afzonderlijke contracten niet voorzien zijn van jullie beider handtekening
zijn er altijd nog legio voorbeelden te noemen waardoor boek 1 art. 88 gewoon van toepassing is.
en zo niet: de zorgplicht weegt zwaar bij dit soort risicovolle producten, heel erg zwaar.

Ton

jabe

Anne,sorry dat ik zo laat reageer op je vraag,maar ik was een paar dagen ziek,dan heb je niet zoveel zin om achter de computer te gaan zitten.We hebben allebei afzonderlijke contracten,met alleen de handtekening van ons zelf erop.Omdat we het toch wel van elkaar wisten
dat we die contracten zijn aangegaan,denkt de advocaat dat we in deze niet zo erg veel kans maken.

M.vr.gr.
Jabe

lhardeman

Ongelezen bericht door lhardeman »

Jabe mail naar Ton, [email protected]

Hier valt nog best wat aan te doen denk ik.

Gr. Anne.

jabe

Anne,bedankt,ik heb Ton al gemaild.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als beide echtgenoten afzonderlijk een contract ondertekend hebben , hadden beiden dus duidelijk de intentie om zo'n contract af te sluiten.

Hierdoor lijkt mij dat het eerste contract (of met het laagste bedrag) niet vernietigbaar zal blijken bij de rechter.

Echter het 2e (of het duurdere) contract is wellicht toch op eega-gronden te vernietigen. Was dit 2e contract ook afgesloten, als je wist dat je partner ook al zo'n contract had afgesloten?

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.

jabe

Impact,de vernietigingsbrieven voor ons beide zijn februari 2003 al aangetekend verstuurd naar Dexia.
Wat betreft onze wederzijdse kennis of we van elkaar wisten dat we die contracten hadden getekend, er is betaald vanaf een en/of rekening
dus dan wordt er van uitgegaan dat beide partners de afschriften onder ogen krijgen.Dus dat zou wel aangetoond kunnen worden door Dexia.
Of ziet u misschien nog andere mogelijkheden?
Met vr. groet
Jabe

impact

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Michiel Luidens

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Tja wat is wijsheid, impact geeft gratis en belangenloos advies.

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

En voor al uw bedreigingen en fysiek geweld moet je ook bij impact zijn.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Volgens mij gaat het er ook helemaal niet om of je het van elkaar weet, maar of je het hebt goedgekeurd.
Als je zelf een contract afsluit wil dat nog niet zeggen dat je diezelfde handeling van je partner ook goedkeurt, dat doe je alleen door een handtekening te zetten, zoals de wet immers vereist. Staat die hand tekening er niet, dan is het contract volgens de wet dus ongeldig en na vernietiging door de partner dus ook niet meer bestaand en dus ...
alle inleg ook terug :lol: .

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Hulpje vd Bank, naast het beroep van nar des dexia vermoed ik dat je ook nog een baantje ernaast hebt, dat van zuiger.
Ga toch fijn met michiel luidens spelen als jullie al niet een en dezelfde persoon zijn.
Destijds heb ik een foto van michiel gezien en ach, met zo'n smoeltje zou ik waarschijnlijk ook hier als niet-gedupeerde vaak rondhangen om de boel te zieken, eigenlijk toch te triest voor woorden dat jij/jullie niet iets beters te doen hebben, voor Dexia hoef je het niet meer te doen, deze jongens vertrekken uit ons land. Misschien dat jij/jullie het doen om te likken bij de bazen in Belgie, maar denk je/jullie nou echt dat je hier mee scoort...... :lol:
Nee dus.............ga gewoon lekker leven en maak jezelf niet nog meer belachelijk dan je al bent, misschien dat het dan met jouw/jullie leven ook nog wat wordt, hoewel ik daar een hard hoofd in heb, maar gezien jullie input hier zal jij/jullie daar een zelfde mening over toegedaan zijn.
Kortom..... :cry: jij/jullie zullen hier blijven komen om je leven nog minder inhoud te geven dan het nu al heeft, het zij zo, ik wilde dit gewoon even kwijt!

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Idaho,

Wijze woorden :lol:

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Steeds laait de discussie weer op hoe het zit als je partner op de hoogte was van het door jou afgesloten contract, afgezien van hoe dat te bewijzen valt..
Zelfs als beide partners ieder afzonderlijk een contract afsluiten kan het nog zijn dat ze het van elkaar niet wisten.

Volgens mij gaat het er ook helemaal niet om of je het van elkaar weet, maar of je het hebt goedgekeurd.
Als je zelf een contract afsluit wil dat nog niet zeggen dat je diezelfde handeling van je partner ook goedkeurt, dat doe je alleen door een handtekening te zetten, zoals de wet immers vereist. Staat die hand tekening er niet, dan is er dus geen toestemming verleend door de partner en dan ook door de partner te vernietigen.

Weet iemand met verstand van het recht of dit erg grote onzin is of dat het wel of niet aanwezig zijn van een handtekening de doorslag geeft?

impact

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.

HvdB

Ongelezen bericht door HvdB »

impact :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jabe

Hallo iedereen,
Bedankt een ieder voor zijn of haar reactie!Maar kan iemand mij advies geven op het eerste deel van mijn vraag,
Dexia zelf dagvaarden, of afwachten wat zich naar verloop van tijd gaat ontwikkelen m.b.t andere geschilpunten tegen Dexia?
M.vr.gr.
Jabe

Gesloten