| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FIAD incasso over iets van 10 jaar geleden
-
Wendyp1984
FIAD incasso over iets van 10 jaar geleden
Geachte mevrouw/meneer,
Al tien jaar lang word ik gestalkt door FIAD incasso.
Op straat ben ik 10 jaar geleden benaderd voor een aantal kinderbladen.
Toen ik deze in de brievenbus zag liggen vond ik de bladen 3 x niks en heb ik ze meteen terug gestuurd met een briefje erbij dat ik van de bladen afzag.
Nu heeft FIAD incasso mij rekeningen gestuurd die opliepen tot 500 euro.
Toen ik om een betalingsregeling vroeg hebben ze het bedrag gehalveerd naar 200 zoveel euro.
En nu 10 jaar later vorige week een mail gehad dat ik 400 zoveel euro moet betalen.
Ik heb tot nu toe geen cent betaald omdat ik nooit gebruik heb gemaakt van de diensten.
Een sociaal raadsman heeft voor mij een brief opgesteld naar FIAD incasso dat ze mij met rust moeten laten.
En het ergste van alles vandaag 12-9-2017 staat meneer van FIAD incasso onaangekondigd aan mijn deur,met de vraag of ik even een oplossing kan bieden oftewel geld kan geven.
Ik heb gezegd dat ik de politie zal bellen als hij ooit nog voor mijn deur durft te komen en dat ik weet dat FIAD Incasso bekend staat bij radar en kassa.
Hij liet een fraai briefje achter.
Ik vind dit niet normaal en zou hier graag hulp bij willen hebben.
Al tien jaar lang word ik gestalkt door FIAD incasso.
Op straat ben ik 10 jaar geleden benaderd voor een aantal kinderbladen.
Toen ik deze in de brievenbus zag liggen vond ik de bladen 3 x niks en heb ik ze meteen terug gestuurd met een briefje erbij dat ik van de bladen afzag.
Nu heeft FIAD incasso mij rekeningen gestuurd die opliepen tot 500 euro.
Toen ik om een betalingsregeling vroeg hebben ze het bedrag gehalveerd naar 200 zoveel euro.
En nu 10 jaar later vorige week een mail gehad dat ik 400 zoveel euro moet betalen.
Ik heb tot nu toe geen cent betaald omdat ik nooit gebruik heb gemaakt van de diensten.
Een sociaal raadsman heeft voor mij een brief opgesteld naar FIAD incasso dat ze mij met rust moeten laten.
En het ergste van alles vandaag 12-9-2017 staat meneer van FIAD incasso onaangekondigd aan mijn deur,met de vraag of ik even een oplossing kan bieden oftewel geld kan geven.
Ik heb gezegd dat ik de politie zal bellen als hij ooit nog voor mijn deur durft te komen en dat ik weet dat FIAD Incasso bekend staat bij radar en kassa.
Hij liet een fraai briefje achter.
Ik vind dit niet normaal en zou hier graag hulp bij willen hebben.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2017 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
-
NeoDutchio
Re: FIAD incasso over iets van 10 jaar geleden
Als u hulp wilt hebben zal u op zoek moeten gaan naar een jurist. U geeft zelf aan dat u al 10 jaar 'gestalkt' wordt, dus van verjaring is geen sprake. U zegt ook dat u 10 jaar geleden de boekjes heeft terug gestuurd met een begeleidend briefje. Is dat volgens de richtlijnen van de aanbieder geweest? En heeft u bewijs van retour en opzegging gekregen? Zo ja, dan had u dat 10 jaar geleden moeten regelen. Nu zal u geen bewijs meer hebben en is het uw woord tegen die van hun. U heeft een bestelling gedaan en zo lang er geen bewijs van opzegging, danwel annulering is, moet u betalen. Maar 10 jaar op z'n beloop laten is echt niet slim geweest.
Leg het neer bij uw rechtsbijstandsverzekering of ander jurist. Wie weet is er nog een uitweg ergens.
Leg het neer bij uw rechtsbijstandsverzekering of ander jurist. Wie weet is er nog een uitweg ergens.