Als eigenaar van een webshop blijf ik dit onderwerp met verbazing lezen. Ikzelf ben uiteraard niet direct gedupeerd door Frans, maar de branche wordt hierdoor wel flink beschadigd. Wij moeten onze kont alle richtingen op draaien om de consument een veilig gevoel te geven omdat het wantrouwen onder consumenten groot is. Ook al heb je keurmerken, duizenden positieve reviews en tienduizenden tevreden klanten dan roept een klant zodra er iets kleins mis gaat gelijk...'oplichting!' Deze maatschappelijke opvatting wordt direct door mensen als Frans aangewakkerd.
Er zijn talloze voorbeelden waarbij een kleine webshop welke het goed doet, het beste met de klant voor heeft en geen enkele intentie tot oplichting heeft toch torenhoge boetes krijgt omdat er ergens informatie verkeerd verwoord staat.
https://www.ecommercenews.nl/acm-boetes ... s-terecht/
Waar is het ACM en de overheid bij mannen als Frans, waarvan alle gegevens bekend zijn, het overduidelijk is dat het zaakje van alle kanten stinkt, de ondernemer openlijk een dikke middelvinger naar zijn klanten opsteekt en zichzelf vervolgens ook nog in de slachtoffer rol weet te plaatsen als gedupeerde klanten het persoonlijk maken.
fransvandaelen schreef:Hier Frans van Daelen weer. Ik ontvang signalen dat men familieleden van mij stalkt. Dit is laf, die mensen weten nergens van. Mensen dwingen mij nu aangifte te doen bij Justitie.
Wie is er hier laf? Het is toch overduidelijk dat niet de gedupeerde, maar jij zelf dit over je naasten afroept. Jij hebt zelf besloten je in dit wespennest te steken, en door olie op het vuur te gooien de maatschappij op het randje te krijgen. Hoewel ik er absoluut geen voorstander van ben, begrijp ik volledig dat de maatschappij op een gegeven moment het recht in eigen hand gaat nemen. Als iemand mij bewust een maandsalaris afhandig maakt door misleiding, en zich vervolgens beschermd ziet door allerlei regels om hiermee weg te komen dan blijf ik het ook niet vriendelijk vragen. Wellicht een of twee keer. Maar de derde keer zal niet meer vriendelijk zijn.
Als ik op straat een fiets jat kan ik ook niet zeggen tegen de eigenaar die me betrapt. Jammer, maar ik heb wettelijk 30 dagen de tijd om dit op te lossen. Tot die tijd kan de politie niets ondernemen en kun je geen aangifte doen.
Mensen als deze mogen wat mij betreft hier zwaar voor boeten. Niet alleen als ondernemer, maar ook als persoon. Bewust mensen zakelijk opgelicht...10 jaar geen ondernemers mogelijkheden meer.