LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

:D
Hoi Frehen,

Het klopt echt hoor die snelheid en 20,00 euro goedkoper per maand.
Het is wel een aanbieding die loopt tot eind 2006. Maar dan zien we wel weer. Het is trouwens voor alle TISCALI abonnementen alle snelheden worden verhoogd voor een jaar. Je hebt bv 8064 kbits voor 49,00 euro per maand, dat betaal ik ook voor chello classis met tot op heden nog steeds op papier ca. 2000kbts maar in praktijk met het nieuwe modem
ca.1000kbts.
Het lijkt wel reclame voor tiscali maar na mijn chello ervaringen ben ik al heel snel tevreden.

groetjes
Henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Het klopt echt hoor die snelheid en 20,00 euro goedkoper per maand.
Het is wel een aanbieding die loopt tot eind 2006. Maar dan zien we wel weer. Het is trouwens voor alle TISCALI abonnementen alle snelheden worden verhoogd voor een jaar. Je hebt bv 8064 kbits voor 49,00 euro per maand, dat betaal ik ook voor chello classis met tot op heden nog steeds op papier ca. 2000kbts maar in praktijk met het nieuwe modem
ca.1000kbts.

Hey Henny, uuhh, in plaats van dat dit duidelijker wordt... maar dat zal geheel aan mij liggen. Je hebt nu dus.... zeg 8064 voor 29 euro... want dat zou 20 euro goedkoper zijn... en je hebt dus dezelfde snelheid als bij chello.... alleen bij chello kom je er niet aan... bij tiscali weet je nog niet, want je bent nog niet online begreep ik...maar goed, qua service klonk het al meteen beter als ik je omschrijving lees....
Kun je wat specifieker zijn... want ik mis even helemaal... alles...
Sry
mvg
frehen

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

:D
Hoi Frehen,

Wij hadden/hebben bij chello nu ca. 2000 kbts wat oooooit eens verhoogd moet worden naar 4000. Sinds het nieuwe modem hebben we nog ca. 1000 kbts 's-avonds en dit alles voor 49,00 euro.

Wij hebben gekozen bij tiscali voor een smart abonnement van 29,00 euro. Officieel heb je dan 1248 maar je krijgt 2496 tot eind 2006. (dan zien we wel verder)
Dus de snelheid op papier is ongeveer hetzelfde als nu met mijn chello
classic abonnement. Kijk maar eens op de site van tiscali.

ps ik ben nu met adsl online omdat chello weer eens out of order is.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet maar het is gelukt zonder splitter.
Misschien ga ik nog wel eens leuk vinden en ga ik in de techniek.

groetjes
henny

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

:lol:
Ja dat zou wat zijn, nou helemaal leuk is dat dus niet... ik zit erin, maar er zijn er altijd (lees chelslow) die het zodanig kunnen maken dat je van DIE techniek op een gegeven moment niks meer begrijpt...
Tenminste... het zou gewoon moeten werken.
Wat 4000 zou moeten zijn wordt volgens mij nergens gehaald. Maar om nou 2496 te gaan vergelijken met de 1000 die je werkelijk had of 2000 wat het eerst was... ja, da's niet helemaal zuiver vind ik. Maar goed, deels heb je wel gelijk natuurlijk. Chello zegt wel te verhogen (en dat allemaal voor hetzelfde geld) alleen zie je er niets van. En je betaald potverdorie 600 eurootjes per jaar, dat is 1320 oude guldentjes, da's een smak geld hoor, dus daar mag je best wel wat voor verwachten... en die verhouding ben ik dus een beetje kwijt wel ja. Krijgt gewoon geen waar voor je geld.... want zo is het nou eenmaal.
Mijn laatste actie is een retourmail naar de voorzitter van coax (want daar had ik de 1e mail van) en hem gemeld dat door zijn bemoeienis de vergoeding voor slecht internet is verhoogd van 11,50 naar een maand gratis chello classic = 49,95. En dat ik hem daar erkentelijk voor ben.
Maar ik meld hem tevens dat dat wel heel leuk is, maar als ik om de paar dagen alles van de stroom af moet gooien om weer internet te hebben (gebeurde dus gistermorgen en vannacht na twaalven schee het er weer mee uit, dus 2 x in 24 uur tijd!!) ik dat een volslagen belachelijke situatie vind. Bovendien stel ik hem zo voor om dan maar eens een motorola te proberen, omdat die minder kritisch is als de thomson (ergens gelezen), lees; beter werken dus. Dat zou mij schelen in het aanschaffen van een nieuwe router en ja, zeg nou eerlijk, zij zijn het geweest die door levering van dat nieuwe kabelmodem ervoor gezorgd hebben dat alles op zijn kop staat en ik dus geld betaal voor een slecht werkende verbinding. Maar even afwachten dus.
Wat ik belangrijk vind is een oplossing voor de langere termijn.
Keep you posted.
Mvg
Frehen

upcwegermee

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door upcwegermee »

UPC/CHELLO onbereikbaar?
Na lang zoeken op google vind je toch wel iets:

Bert Holtkamp
Director Corporate Communications
Postbus 74763
1070 BT Amsterdam
tel 020-7789447
fax020-7788419
email@ [email protected]

een doeltreffend middel om je ongenoegen te laten blijken is om de nota in bv 6 verschillende bedragen over te maken (liefst nog 2 cent
teveel) als veel mensen dit doen geeft dit een gigantische administratie
voor hen en zullen ze misschien wel bereikbaar zijn voor klantenproble-
men).
Advies : neem nooit (priority)telefoon van chello/upc want met hun
klantonvriendelijke instelling ben je niet zeker van hun diensten

upcmegermee

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door upcmegermee »

mijn (chello)email ligt er al 2 dagen uit.
klantenservice is niet bereikbaar
wel 10 ct per minuut betalen
op deze manier verdienen ze lekker aan al die mensen die tevergeefs
proberen de klantenservice te bereiken. laten ze gewoon een sexlijn
beginnen.

nieuw modem gebracht - oude meegenomen
en wat staat er bij de installatie- instructie :" kijk op onze internetsite"
en die werkt nu net niet zonder modem snapt u.
helpdesk bellen a raison van...
voor installatie van router geven zij geen advies , hiervoor naar een
installatiebedrijf , kosten 75 euro, net als zovelen met mij.

bazen in usa : ontsla de directeur , de instelling hier in nederland
van het bedrijf klopt niet.

Digibeet

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Digibeet »

Ik had gister hetzelfde als jou. s,Morgens gebelt , wel even in de wacht en s, middags weer gebelt, meteen iemand aan de lijn en moest helaas nog mededelen, dat er nog steeds in onze buurt storing was.

Maar probeert u straks even de modem van de stroom te halen enz, enz. De rest had ik hier al op gezet. Dus laatste gast, upcwegermee, heb je dat ook al geprobeert? Succes ermee en anders inderdaad, zo snel mogelijk wegermee!
D.B.

cbase

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door cbase »

Ook ik ben nu heel erg boos op UPC. Ze houden zich niet aan afspraken, beloven zaken en komen die niet na.
Sturen een monteur om 12.05 terwijl duidelijk was afgesproken na 13.00 uur. Dit bleek en fout binnen UPC te zijn: COMMUNICATIE/foutje zoals ze zelf toegeven.
Ik heb nu dus al 2 weken geen verbinding, al enkele snipperdagen-uren opgenomen, veel kosten gemakt en nog steeds GEEN verbinding.

Call center personeel onbeschoft en ONBETROUWBAAR.

Ga nu dan ook kijken of juridische stappen mogelijk zijn.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

:D
Mensen met al die chello problemen stap toch over op ADSL.

Zoals jullie misschien gelezen hebben zijn wij overgestapt naar tiscali.

Installatie pakket blijkt prima in orde, alleen had moeders een telefoonkabeltje niet goed vast gedraaigd. :oops:
( Dit kwam door dat ik de oude ISDN bekaling gelijk had opgehaald. dus toch mannenwerk).
Het is eigenlijk zo simpel ADSL aansluiten, je gebruikt de chello kabels
klikt ze in het modem (geen router nodig) stekkertje in de splitter en stekkertje in het telefoonpunt en klaar is kees.

Ik moet zeggen gister begin van de avond de snelheid getest en tot onze verbazing is ie perfect!!!! (wat beloofd is door tiscali).

Ook de helpdesk zeer behulpzaam zelfs ondanks mijn fout van het
niet goed vastgedraaide telefoonsnoertje. Wilden zelfs een nieuw modem opsturen voor de zekerheid en dit tegen normale telefoonkosten.

Dus er is meer als CHELLO..............

Verder heb ik chello telefonisch, per mail en per aangetekend schrijven opgezegd maar nog geen bevestiging ontvangen.

wordt vervolgd.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mulmol »

:D
Mensen met al die chello problemen stap toch over op ADSL.

Zoals jullie misschien gelezen hebben zijn wij overgestapt naar tiscali.

Installatie pakket blijkt prima in orde, alleen had moeders een telefoonkabeltje niet goed vast gedraaigd. :oops:
( Dit kwam door dat ik de oude ISDN bekaling gelijk had weggehaald. dus toch mannenwerk).
Het is eigenlijk zo simpel ADSL aansluiten, je gebruikt de chello kabels
klikt ze in het modem (geen router nodig) stekkertje in de splitter en stekkertje in het telefoonpunt en klaar is kees.

Ik moet zeggen gister begin van de avond de snelheid getest en tot onze verbazing is ie perfect!!!! (wat beloofd is door tiscali).

Ook de helpdesk zeer behulpzaam zelfs ondanks mijn fout van het
niet goed vastgedraaide telefoonsnoertje. Wilden zelfs een nieuw modem opsturen voor de zekerheid en dit tegen normale telefoonkosten.

Dus er is meer als CHELLO..............

Verder heb ik chello telefonisch, per mail en per aangetekend schrijven opgezegd maar nog geen bevestiging ontvangen.

wordt vervolgd.

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Buiten dat we dit na 1 keer ook wel geloven (geintje) valt er inderdaad veel voor te zeggen. Ach wie weet moet ik wel binnenkort, want als dit zo doorgaat met dit kabinet en die bezuinigingen allemaal, kan ik chello niet eens aanhouden! ! Het wordt steeds erger...
Enfin, hou ons inderdaad op de hoogte, wordt op prijs gesteld!
Gr
Frehen

Mrc

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Mrc »

hoi ik kreeg ook bericht van upc dat ze de modem willen wisselen maar had dit gelazer al gelezen heb nu via een 2e hands site nog een com 21 gekocht krijgen ze die mee en gooi ik die nieuwe maar in de kast nu werkt het nog en ik zit nou niet te wachten op dat gelazer wat anderen hebben kijken hoelang me com21 nog werkt :D

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Da's nog lang niet zo'n slecht idee mrc. Hoewel ze dat netwerk natuurlijk helemaal afsluiten als alle nieuwe verdeeld zijn. Maar goed, het kan je wel even een voordeel opleveren. Goed bekeken.

hcm

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door hcm »

Zijn jullie al op de hoogte van de oplichterij van Chello?
Ze bieden een Try & Buy actie van een maand gratis proberen aan. Maar die ene maand is niet gratis en wordt in rekening gebracht als je niet opzegt. Zeg je wel op dan is die maand wel gratis, wie is er nu slim bezig?!

Een andere actie van Chello is, probeer drie maanden gratis. Maar zeg je niet binnen een maand op dan zit je aan een jaar abonnement vast!!!!!

In de voorwaarde die ze erbij leveren staat hierover helemaal niets vermeld.

Ik heb direct weer opgezegd en een klacht opgestuurd!

hcm

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door hcm »

hoi,
ik heb al 2 jaar xs4all zonder 1 cent problemen.dacht slim te zijn en over te stappen naar chello plus ( 80 euro p/m!) die veel sneller is.dus vaste telefoon eruit en voor dezelfde kosten een snellere internet verbinding.dus even bellen naar chello voor de voorwaarden etc.en jawel de eerste maand gratis proberen en daarna pas betalen zegt men.Ideaal!! kan ik voor de zekerheid nog xs4all houden voor het geval het niet mocht bevallen.dus 1 maand dubbel internet aansluiting voor de prijs van 1 ( zo had chello het me ook verteld!)4 nov ontvang ik de spullen,echter zonder login gegevens.3x gebeld en 3 x zou men die opsturen.11 nov weer gebeld,nog nix ontvangen en nog geen gebruik kunnen maken van truy and buy.Nu kreeg ik telefonisch de codes.hehe ik kon internetten!! 2 dagen later storing.weer gebeld.er zou over 5 dagen!!!!! een monteur komen.die kwam en lostte het probleem op.inmiddels is het 18 november en heb ik al 2 dagen met chello kunnen internetten!.30 november krijg ik een factuur van 172,00 euro voor chello plus over november en december die van mijn rekening afgeschreven wordt op 2 december terwijl mijn truy periode tot 4 december zou lopen??weer gebeld.blijkt de truy maand alleen gratis als je besluit het na die maand niet te willen houden.wil je het houden dan ook betalen! als ik zeg het geld terug te zullen boeken die 2 december word ik bedreigd en verteld dat ik dan grote problemen krijg.dus gelijk schriftelijk die zooi weer opgezegd gelukkig nog binnen de 30 dagen.waarvan ik er maar een paar echt kon internetten en toch het volle pond moest betalen.MENSEN BEGIN ER NIET AAN!! de reclame 3 maanden gratis betekent ook niet dat je na die 3 maanden kan opzeggen.na de eerste maand ben je gelijk een jaar lid!!!!OPLICHTERS MET MISLEIDENDE RECLAME!!!!!!!!
groetjes
Eddy

frehen
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jul 2004 13:43

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door frehen »

Dat zijn zwaar misleidende zaken als je het mij vraagt... ronduit crimineel... kijk er ook niet van op eigenlijk. MAAR, nogmaals, ze komen er veel te eenvoudig mee weg zo. Waarom hoor ik een KASSA of RADAR er niet meer over ?? Ik snap dat werkelijk niet.... ik geloof toch echt niet dat de schaal waarop dit gebeurt klein is.... ACTIE zou ik zeggen ... het is toch te gek om los te lopen...

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Bodosan »

D'oude man begon ooit met a2000 en een baynetworksmodem van 50 kilo (ongelogen het was zo groot en zwaar dat je het nauwelijks normaal kon tillen). Werkte redelijk maar ook veel gezeur vooral met email. Echter altijd 2 abonnementen gehad (naast a2000 ook xs4all) . Na a2000 (die overigens ook nooit te bereiken waren), kwam UPC en daarmee (bij mij) vooral veel betalingsellende. Op zich had ik niet zo veel problemen met de technische kant (alleen alweer die email), maar de betalingen liepen volkomen in de soep. Toen kwam xs4all met hun eerste adsl en ik ben hier meteen ingestapt en heb UPC opgezegd. En eerlijk ik heb daar nooit een moment spijt van gehad, hoewel ik zeker wil toegeven dat xs4all behoorlijk duur is. Maar er zijn ook verschillen/voordelen: 50 mb webpag, zeer goed emailspamfilters, alle! newsgroepen, en nooit problemen; één keer een misser mbt een betaling, meteen na 1 telefoontjes hersteld (+ 2 weken gratis!) , kortom ondanks de wat hoge kosten heb ik wel het gevoel waar voor mijn geld te krijgen. By the way ik gebruik nog steeds het eerste xs4all modem Alcatel home met pro hack (dus eigenlijk Alcatel home pro) en dat werkt prima. Teneur ben je ontevreden blijf dan niet eindeloos mokken maar stap over. Het is even doorbijten, maar daarna voel je je tenminste niet meer geroepen hier je (terechte) frustraties te spuien.
groet Bodosan

Twan

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Twan »

Ik gebruik zelf sinds bijna een jaar Wanadoo Lite, 1152/412, 1e jaar 27,50euro (6x35/6x20euro), geen modem of aansluitkosten, geen datalimiet

nog nooit probleme gehad
standaard alcatel kpn ethernet modem met sweex router (t nieuwe type)
Enig punt is dat de nieuwsgroepen niet sneller zijn als 30 KB/s
Helpdesk kost 35c/m maar die heb k duz nog nooit nodig gehad. Wel zeer goede service, had binnen 8 dagen na aanvragen internet :D
Ook op mailtjes antwoorden ze binnen 1 dag

K woon helemaal in t zuiden maar als k hoor wat er met upc/chello aan de hand is en ook met @home hier, waar nu weer een storing van een week is, denk k tog..... wat ben ik blij met mijn wanadoo via kpn. In 10 maanden tot nu toe misschien net 2 uur geen internet gehad door storing......

Linger

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Linger »

Ik schreef een mail in reactie op hun brief van 29 nov, ontvangen op 1 dec, over het omruilen van het modem op 2 dec:


Kreeg vandaag bericht over het omruilen van het modem. Ben ik hiertoe verplicht? Alles werkt nu naar wens.

Ik vind de manier van afspraak maken totaal niet kunnen. Jullie eisen praktisch dat je thuisblijft voor iets waarvan voor mij het nut niet duidelijk is. Ik ben niet van plan hier speciaal voor thuis te blijven. Diverse afspraken hier in mijn directe omgeving zijn zonder enig bericht van jullie kant niet door gegaan. Het heeft die mensen 3 (!!) snipperdagen en behoorlijk wat ergernis gekost. Om nog maar niet te spreken over jullie bereikbaarheid en de daarbij behorende telefoonkosten.

Conclusie: laat iemand contact met mij opnemen en persoonlijk een afspraak maken. Maar voor dit alles: leg mij het nut uit en geef mij de garantie dat alles na afloop minimaal net zo goed gaat als nu.



[b]Antwoord UPC:[/b]

Als de afspraak niet uitkomt kunt u een nieuwe afspraak maken, zoals vermeld in de brief, we "eisen" helemaal niets.

De oude modem zullen na deze swap proces helaas niet meer werken, dus ik zoverre bent u verplicht, maar dat is een zwaar woord. Als u geen gebruik wilt maken van de nieuwe snellere diensten dan kunt u kosteloos uw contract beeindigen.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Nieuw CHELLO modem ELLENDE!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

En uw punt is?

Gesloten