LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Morres Hulst / dmg
-
Morres Hulst / dmg
Beste Radar,
Eind 2013 hebben we een voor ons vrij dure bank gekocht bij Morres Hulst.
Voordat we gingen verhuizen kwamen we erachter dat een tussenstuk verzakt was. Bij nader bekijken blijkt dat het horizontale deel los was van het staande/verticale deel. Dit is gemaild net nadat we de bank 2 jaar hadden.
Hierna begon eigenlijk de ellende.
Al snel werden de vooroordelen al gemaakt dat het ‘wel aan de verhuizing zou liggen’.
Na veel gezeur en zogenaamde korting van €300,- naar €150,- zouden ze hem maken.
Bij het ophalen werd een handtekening gevraagd met de keuze : nu meenemen en repareren, of later terugkomen met een dubbele rekening van voorrijkosten.
Een beetje gemeen naar mijn mening.
Nog wat heen en gemail kwamen we op een soort van tegemoetkoming en moest nog €75,- betalen.
Dit is een bank van toen 2 jaar oud en rond de €2300,- waar we niks hebben afgedingt.
De bank is nu dus 1,5 jaar geleden gerepareerd.
En jawel: ook nu lijkt hetzelfde bankdeel weer te verzakken.
Zonder zelf iets aan de bank te ondernemen heb ik eerst Morres gemaild, inclusief filmpje, met de vraag of dit goed gerepareerd kan worden omdat het hetzelfde probleem lijkt.
Het antwoord hierop was, ik citeer :
‘Na intern en extern overleg kunnen wij niet anders dan uw klacht beoordelen als ongegrond, ontstaan door gebruik. U geeft aan dat de rug van een bankdeel los zit.’
Best knap dat ze dit kunnen bepalen zonder de bank te hebben gezien, behalve op een filmpje.
Volgens mij mag bij normaal gebruik en een relatief dure bank nooit gebeuren, zeker niet al na 4 jaar.
Heeft iemand tips? Ik heb rechtsbijstand dus kan best een zaak aanspannen. Maar als ik op radar zo lees kan misschien die eens aanbellen
Eind 2013 hebben we een voor ons vrij dure bank gekocht bij Morres Hulst.
Voordat we gingen verhuizen kwamen we erachter dat een tussenstuk verzakt was. Bij nader bekijken blijkt dat het horizontale deel los was van het staande/verticale deel. Dit is gemaild net nadat we de bank 2 jaar hadden.
Hierna begon eigenlijk de ellende.
Al snel werden de vooroordelen al gemaakt dat het ‘wel aan de verhuizing zou liggen’.
Na veel gezeur en zogenaamde korting van €300,- naar €150,- zouden ze hem maken.
Bij het ophalen werd een handtekening gevraagd met de keuze : nu meenemen en repareren, of later terugkomen met een dubbele rekening van voorrijkosten.
Een beetje gemeen naar mijn mening.
Nog wat heen en gemail kwamen we op een soort van tegemoetkoming en moest nog €75,- betalen.
Dit is een bank van toen 2 jaar oud en rond de €2300,- waar we niks hebben afgedingt.
De bank is nu dus 1,5 jaar geleden gerepareerd.
En jawel: ook nu lijkt hetzelfde bankdeel weer te verzakken.
Zonder zelf iets aan de bank te ondernemen heb ik eerst Morres gemaild, inclusief filmpje, met de vraag of dit goed gerepareerd kan worden omdat het hetzelfde probleem lijkt.
Het antwoord hierop was, ik citeer :
‘Na intern en extern overleg kunnen wij niet anders dan uw klacht beoordelen als ongegrond, ontstaan door gebruik. U geeft aan dat de rug van een bankdeel los zit.’
Best knap dat ze dit kunnen bepalen zonder de bank te hebben gezien, behalve op een filmpje.
Volgens mij mag bij normaal gebruik en een relatief dure bank nooit gebeuren, zeker niet al na 4 jaar.
Heeft iemand tips? Ik heb rechtsbijstand dus kan best een zaak aanspannen. Maar als ik op radar zo lees kan misschien die eens aanbellen
Re: Morres Hulst / dmg
U geeft u zelf al een uitstekend advies, bel uw rechtsbijstand en zij zullen u vertellen welke stappen u verder moet nemen.
Met terugwerkende kracht doet u niets aan een verholpen klacht.
U heeft nu een klacht op een bank van net geen 4 jaar oud welke lijkt op de eerdere klacht.
Wanneer u meent dat dit garantie is of non conformiteit zal u aannemelijk moeten maken dat dit door een fabricagefout komt en niet door gebruik.
Dat lijkt mij lastig.
Wat is er overigens gemeen aan het feit dat u extra voorrijdkosten moet betalen wanneer men een keer extra moet rijden omdat u niet wil beslissen ? Die mensen + vrachtauto kosten gewoon geld hoor.
U heeft nu een klacht op een bank van net geen 4 jaar oud welke lijkt op de eerdere klacht.
Wanneer u meent dat dit garantie is of non conformiteit zal u aannemelijk moeten maken dat dit door een fabricagefout komt en niet door gebruik.
Dat lijkt mij lastig.
Wat is er overigens gemeen aan het feit dat u extra voorrijdkosten moet betalen wanneer men een keer extra moet rijden omdat u niet wil beslissen ? Die mensen + vrachtauto kosten gewoon geld hoor.
Volgens TS lijkt het dezelfde klacht als twee jaar eerder is verholpen. Dus lijkt het erop dat hetzelfde probleem na twee jaar weer terug is. Nu is het de vraag hoelang er garantie zit op het gerepareerde deel, wat mag je verwachten van een bank van 2300 euro, die twee jaar geleden nog deskundig gerepareerd is na een eerder vastgestelde tekortkoming?crazyme schreef:Met terugwerkende kracht doet u niets aan een verholpen klacht.
Dat lijkt mij lastig.
Is er hier dan sprake van normale slijtage, ondeskundig gebruik van de bank of is het een hardnekkig probleem wat elke twee jaar de kop op steekt en wellicht na reperatie over twee jaar zich opnieuw zou voordoen?
Wat is je punt ?
Ik weet niet wat Morres voor garantie levert op een verrichte reparatie. Als na twee jaar echt hetzelfde deel weer stuk gegaan is, zou ik het aan de korte kant vinden, twee keer precies hetzelfde deel stuk en allebei na twee jaar, dat klinkt toch eerder als een ontwerp / productie probleem dan als toeval.crazyme schreef:Wat is je punt ?
Zeker voor een bank van 2300 euro zou ik een langere levensduur verwachten.
Reparatie verlengt de garantietermijn niet. En onbenullig gebruik is ook een mogelijkheid welke je niet moet onderschatten.Speedy123 schreef:Ik weet niet wat Morres voor garantie levert op een verrichte reparatie. Als na twee jaar echt hetzelfde deel weer stuk gegaan is, zou ik het aan de korte kant vinden, twee keer precies hetzelfde deel stuk en allebei na twee jaar, dat klinkt toch eerder als een ontwerp / productie probleem dan als toeval.crazyme schreef:Wat is je punt ?
Ts kan wellicht een klacht indienen bij de geschillencommissie wonen.
-
Rechtsbijstand kan maar help ik alleen mezelf. Ik wil eerder dat ze iedereen normaal behandelen.
Op garantie terugvallen word misschien wat lastig maar niet ondenkbaar, zeker omdat het hetzelfde bankdeel is.
Gemeen was de manier waarop. Tekenen of betalen....
Het gaat me vooral om de gemakzucht wat betreft afwimpelen. Net zoals vorige keer gewoon flink tegenwerken zonder echt te willen maken en service bieden. Ook na 2x 2 jaar mag dit gewoon niet.
Geschillencommissie, goed idee. Dank u
Op garantie terugvallen word misschien wat lastig maar niet ondenkbaar, zeker omdat het hetzelfde bankdeel is.
Gemeen was de manier waarop. Tekenen of betalen....
Het gaat me vooral om de gemakzucht wat betreft afwimpelen. Net zoals vorige keer gewoon flink tegenwerken zonder echt te willen maken en service bieden. Ook na 2x 2 jaar mag dit gewoon niet.
Geschillencommissie, goed idee. Dank u
volgens hun eigen website
https://www.morres.nl/cbw-erkend
heeft TS nog recht op garantie anders een klacht bij het CBW indienen
https://www.morres.nl/cbw-erkend
heeft TS nog recht op garantie anders een klacht bij het CBW indienen
??; een rechtsbijstandverzekering werkt misschien wel anders dan je denkt.mdrongelen schreef:Heeft iemand tips? Ik heb rechtsbijstand dus kan best een zaak aanspannen...
Zie b.v. deze post, b.v.
wat dus van alles kan betekenen; zie b.v. de uitzending van Radar van eind vorig jaar betreffende Rechtsbijstandverzekeringen en het annex topic van Radar op dit forum met 55 reacties.34. De verzekerde werkt mee om het geschil te regelen.
B.v. het opsturen van bewijs, dat het niet 'heeft gelegen aan de verhuizing', zoals vlg OP al gesteld door wederpartij.Speedy123 schreef:U geeft u zelf al een uitstekend advies, bel uw rechtsbijstand en zij zullen u vertellen welke stappen u verder moet nemen.
Ik twijfel tussen zware personen boven de 100Kg die in heb midden gaan zitten of een te zwakke constructie.
Mijn buren, iets zwaarder dan gemiddelde Nederlander laten zich vallen en daar ging beugeltje krom.
Na rechtbuigen weer perfect maar voor hoe lang?
Ik heb de beugel nagemaakt maar dan geen 0,8 maar 2.0 dikke stalen strip in zelfde model en nu overleeft de bank de 120 & 138 Kg dagelijks.
Aan beide zijden een arm leuning maar omdat die in midden ontbrak is dat bommetje... en daar kunnen maar erg weinig banken tegen!
Mijn buren, iets zwaarder dan gemiddelde Nederlander laten zich vallen en daar ging beugeltje krom.
Na rechtbuigen weer perfect maar voor hoe lang?
Ik heb de beugel nagemaakt maar dan geen 0,8 maar 2.0 dikke stalen strip in zelfde model en nu overleeft de bank de 120 & 138 Kg dagelijks.
Aan beide zijden een arm leuning maar omdat die in midden ontbrak is dat bommetje... en daar kunnen maar erg weinig banken tegen!
-
Ik weeg 90 kg en laat me vrij zachtjes vallen.
Help me even, wat betekend TS ?
Alle tips die hier staan kosten de klant nogal veel moeite. Kan ik t kot daar niet klein slaan ipv alleen maar gezeur opzoeken door mailtjes en bewijs naar jan en alleman.
Vermoeiend zo, ook via rechtsbijstand. Ik snap dat ik misschien wel moet, maar toch.
Help me even, wat betekend TS ?
Alle tips die hier staan kosten de klant nogal veel moeite. Kan ik t kot daar niet klein slaan ipv alleen maar gezeur opzoeken door mailtjes en bewijs naar jan en alleman.
Vermoeiend zo, ook via rechtsbijstand. Ik snap dat ik misschien wel moet, maar toch.
TS is de afkorting voor TopicStarter. U dus, mdrongelen.
Heel vervelend natuurlijk dat een eerder opgetreden gebrek aan uw bankstel na reparatie opnieuw terugkomt. Bewijs maar eens, twee jaar later, of dit gebrek al dan niet door de verhuizing komt. Beide partijen zetten nu hun hakken in het zand, maar u komt er vooralsnog weinig verder mee. Vraagt u zichzelf eens af of al dat gedoe met procedures, geschillencommissies, stress en tijdsduur u oplevert wat u graag wilt hebben. Met nog de mogelijkheid dat u het ook verliest bij de Geschillencommissie. Dan wordt het alleen maar duurder voor u.
Voorgaand voorbeeld over dat 2,0 mm. beugeltje i.p.v. het 0,8 mm. beugeltje geeft misschien wel de meest praktische oplossing voor uw probleem aan. Duik eens onder die bank en kijk eens of u, of een handig familielid, dat gebrek van dat doorgezakte onderdeel voor u kan verhelpen. Misschien is het nog wel steviger te maken als het ooit geweest is. Betrekkelijk snel zijn dan waarschijnlijk de problemen met uw bankstel opgelost en kunt u er nog jarenlang plezier van hebben.
Heel vervelend natuurlijk dat een eerder opgetreden gebrek aan uw bankstel na reparatie opnieuw terugkomt. Bewijs maar eens, twee jaar later, of dit gebrek al dan niet door de verhuizing komt. Beide partijen zetten nu hun hakken in het zand, maar u komt er vooralsnog weinig verder mee. Vraagt u zichzelf eens af of al dat gedoe met procedures, geschillencommissies, stress en tijdsduur u oplevert wat u graag wilt hebben. Met nog de mogelijkheid dat u het ook verliest bij de Geschillencommissie. Dan wordt het alleen maar duurder voor u.
Voorgaand voorbeeld over dat 2,0 mm. beugeltje i.p.v. het 0,8 mm. beugeltje geeft misschien wel de meest praktische oplossing voor uw probleem aan. Duik eens onder die bank en kijk eens of u, of een handig familielid, dat gebrek van dat doorgezakte onderdeel voor u kan verhelpen. Misschien is het nog wel steviger te maken als het ooit geweest is. Betrekkelijk snel zijn dan waarschijnlijk de problemen met uw bankstel opgelost en kunt u er nog jarenlang plezier van hebben.
Soms zou de wet inderdaad uitzonderingen moeten maken (al krijg je dan weer dat iedereen zelf bepaald waar de grens hiervoor ligt). Een tent helemaal kort en klein slaan, geeft in ieder geval nog een hoop plezier, neemt frustratie weg en lucht op. Een beetje het idee dat je hebt wanneer je op de basisschool van je afslaat als een pestkop weer eens tegen je begint en je je vervolgens onsterfelijk voelt.mdrongelen schreef:Kan ik t kot daar niet klein slaan ipv alleen maar gezeur opzoeken door mailtjes en bewijs naar jan en alleman.
-
Ik kan hem best zelf maken, maar dat is het punt niet. Dan geef ik hun hun gelijk. Ik kan als ik nog iets harder werk zelf een bank maken. Daar geef ik geen 2300,- voor uit.
Inderdaad heb je al consument stress enz.
Vandaar dat ik weinig zin heb ik gedoe. De geschillencommissie vroeg ook maar even €152,- alsof t allemaal niks is
Inderdaad heb je al consument stress enz.
Vandaar dat ik weinig zin heb ik gedoe. De geschillencommissie vroeg ook maar even €152,- alsof t allemaal niks is
U slaat de spijker precies op de kop mdrongelen. Hoewel ik het niet verwoordde haalt u het zelf al aan met het woordje stress. Volgens mij gaat het al helemaal niet meer om dat defect aan uw bankstel. Het is meer een principekwestie voor u geworden. Hoewel u misschien voor 100% in uw recht staat moet u zich eens afvragen of uw principekwestie al die stress wel waard is. Stress maakt meer kapot als goed voor u is. Nogmaals, laat het varen, leg de stress naast u neer, stap een keer over uw eigen schaduw heen en begraaf deze strijdbijl. Neem daarvoor in de plaats een hamer, zaag en schroevendraaier, los het defect daarmee zelf op en u zult zich plots een heel stuk beter voelen.
-
Ik neem aan dat u zelf niet bij mores werkt?
Het is niet alleen een principekwestie. Wat als de andere 3 delen doorzakken?
Wat als er iets anders het begeeft? Wat als ik nergens meer service/garantie krijg en hard mag werken voor brol?
Het gaat niet om troep maar om een voor mij dure bank.
Soms denk je kwaliteit te kopen dan zodat je dit gezeur niet hebt.
Misschien moet ik een 3e hands bank kopen van 200,- inderdaad want goede winkels zijn schaars aan het worden.
Zo gaat t tegenwoordig lijkt t. En als je niet voor je recht opkomt werk je ditsoort service in de hand.
Het is niet alleen een principekwestie. Wat als de andere 3 delen doorzakken?
Wat als er iets anders het begeeft? Wat als ik nergens meer service/garantie krijg en hard mag werken voor brol?
Misschien moet ik een 3e hands bank kopen van 200,- inderdaad want goede winkels zijn schaars aan het worden.
Zo gaat t tegenwoordig lijkt t. En als je niet voor je recht opkomt werk je ditsoort service in de hand.
Voor wat er kan gebeuren, als je dat wél doet middels een z.g. rechtsbijstandverzekering; zie b.v. de links in mijn eerdere post in dit topic.mdrongelen schreef:Het is niet alleen een principekwestie. Wat als de andere 3 delen doorzakken?
Zo gaat t tegenwoordig lijkt t. En als je niet voor je recht opkomt werk je dit soort service in de hand.
Ik weeg 90 kg en laat me vrij zachtjes vallen.
Op een bank ga je zitten ,niet zachtjes laten vallen .
Op een bank ga je zitten ,niet zachtjes laten vallen .
Afgezien van jouw kwalificatie van mijn bijdragen op dit forum betreff de z.g. rbv, kreeg ik uit de zinsnede in het OPMoneyman schreef:Chris... denk je dat je RBV-hetze inmiddels niet genoegzaam bekend is? Anders gezegd: wat voegt het toe aan dit topic?
iig niet het idee, dat TS genoegzaam bekend was met de praktijk van de z.g. rbv.Ik heb rechtsbijstand dus kan best een zaak aanspannen.